/fotboll/osk/forum/2006.aspx/fotboll/osk/forum/2006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2013-04-26 09:35
ÖSK- Karl// Sorry. Jag trodde att unga medlemmar gick gratis på matcherna. men det är kanske något beslut som elitserieföreningen har tagit, att allsvenskan och SE inte skall ha den förmånen. Att de betalar dyrt för att spela i ÖSK förstår jag också.
Det är inte billigt att spela i Arboga Södra heller, för en 10-åring. Trots div 4-nivå.

Men en sista tanke om att locka ointresserade med gratis entré; jämför med en klassisk musikkonsert. De ungdomar som är intresserade av klassisk musik går och lyssnar, men om du bjuder in en hel skola gratis, får du inga fler besökare, men en väldans massa ungar som stör och inte repekterar tillställningen.

Långsök jämföreles, jag vet. men det var ju någonsom skrev om Gothias alla ungar, som inte hejar på något lag utan "stojjar och stimmar".

Äsch, vi skippar det här. Det bästa sättet att locka folk till matcherna är att spela bra, vinna och göra många mål. Samt gärna få fram en egen Zlatan som lockar marginalpubliken.

Eller också gör man som på krogen. Fri entré till alla som kommer en timme innan matchstart. Och hoppas på stor korv och kaffeförsäljning. :)
AIK Saywee
2013-04-26 08:50
Självklart att det skall vara ett "degraderat" pris för inträdet ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-26 08:37
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Det är möjligen dyrt för en familj att gå men det har blivit bättre i år.

För familjeläktaren krävs inte längre NA-kort och kan även köpas i förväg på Örebrokompaniet.

Priset är också sänkt från 350 till 250 kr. Dessutom kam man gå fem personer mot tidigare fyra.

Om en familj på fem personer går blir priset i snitt 50 kr per person inklusive sittplats. Det är ett mycket bra pris.

Men visst. Med korv och annat så kommer det ju kosta lite mer. Men annars tycker jag det är ett förmånligt familjepris ÖSK erbjuder.
Örebro Eyra
2013-04-26 08:05
Med facit i hand, hade nog BK Forward otur som fick Falkenberg i kvalet förra året. Kan tänka mig att Forward hade kunnat peta ner vilket superettanlag som helst. Nu är det verkligen bevisat att FFF är bra, de blir en tuff konkurrent för oss.
AIK Saywee
2013-04-26 08:02
Ny tävling i väntan på match och startelvor ...

Vilket/vilka nickname hade Uppstuds tidigare?
Örebro Uppstuds
2013-04-25 23:51
dubbel
Örebro Uppstuds
2013-04-25 23:47
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Haha, Kalle, härlig syn jag får för mig när 1.500 barn stormar över staket och entrékurar. Om du är observant så kan du nedan läsa att jag förespråkar att ungdomar "relativt högt upp i åldrarna", säg kanske 13 år som du själv är inne på erbjuds gratis entré. Då behöver de inte "storma" in, utan det hela kan ske på lugnt sätt.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-04-25 23:41
@Uppstuds:

Skall 1.500 barn planka in menar du och är det bättre att de i unga år lär sig begå lagbrott? Det går ju inte att ta dig på allvar och du har inte förstått pudelns kärna.
Örebro Uppstuds
2013-04-25 23:38
@Saywee:

Killarna i 5C snodde den...
Örebro Uppstuds
2013-04-25 23:25
@Saywee:
Nä, precis. Curlarna är de vuxna som vill bjuda in "ungdomar" gratis utan någon som helst "motprestation" från ungen. Om ungen ändå vore driftig nog att planka in som vi gjorde på min tid...
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-04-25 23:23
Jag får väl motvilligt göra ett inlägg till.

Pemo//

Ungdomar som är medlemmar går aldrig in gratis längre, tvärtom så betalar föräldrarna "dyra" pengar för att de skall spela fotboll i ÖSK. Därav ÖSK-ungdoms stabila kassa som inte Jan Karlsson kommer åt !!! Summan är liten, det håller jag med om, det är principen jag vänder mig emot. Klubbarna håller med skjuts, ÖLFF med marknadsföring, ändå kräver Jan Karlsson 20:-. Kom på att han prutade från 25:- till 20:-. Det var ju storsint av honom. Att inte de båda ordföranderna vågade köra över honom skrämmer mig nog mest.

Uppstuds/
Här handlar det om barn/ungdomar som ÖLFF ville som de trodde hjälpa ÖSK med att locka till BA, de står för marknadsföringen till alla ungdomsklubbar i länet. Då tycker jag det är småaktigt och kortsiktigt tänkande av Jan Karlsson att kräva 20:-. Även resan för alla barn från Frövi, Hjortkvarn och övriga platser i länet är en kostnad för de föreningar som kommer. Blir det en kul upplevelse kanske de tjatar med sig föräldrarna nästa gång? Karlsson har ju budgeterat med ett snitt på 5.000 åskådare. Undrar om han tror på det själv och alla andra floskler han spridit senaste åren, såsom ÖSK ett stabilt topplag i AS som varje år skall spela i Europa, SM-guld 2015? Ja, jag har slutat lyssnat på honom. Tror inte han sitter kvar när säsongen 2014 startar.
Örebro Uppstuds
2013-04-25 23:22
För övrigt har jag aldrig gillat de där matcherna där en massa ungdomslag bjudits in gratis eller till ett väldigt lågt pris. Ofta till hösten brukar det vara. De är liksom oftast helt i otakt med spelet, snarare förstör stämningen. Hejar inte på något av lagen och stimmar och stojar mest allmänt. Kan tänka mig att en tillika, men många gånger flerfaldigt värre situation infinner sig när Häcken bjuder in en massa ungdomslag till Nya Ullevi och det sitter 30.000 ungar som knappt följer spelet och skriker hej vilt åt allt och ingenting mest hela tiden... Nääe... Betalt borde man få för att gå på såna matcher som Hjalmar Berglund brukar säga. Tacka vet jag ungar som är driftiga nog att ta sig in gratis på egen hand! edit: Ja, alltså, kanske ni förstår, jag menar i samband med Gothia Cup. Då brukar det ju i samband med finalspelet vara så att alla lag bjuds in till en Häcken-match på Nya Ullevi. Hemska tanke att vara där då. Som på ett barnkalas utan tema...
AIK Saywee
2013-04-25 23:21
Vart tog fotbollen vägen?
AIK Saywee
2013-04-25 23:20
Beträffande Curling eller Curlande,
så är det väl inte ungarna det är fel på?
Örebro Uppstuds
2013-04-25 22:57
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Varför då inte ge en hundring till varje åskådare som kommer. Jäddrar vad snåla närkingar som då skulle dras som till en magnet till arenan. Med Hjalmar Berglund i spetsen kanske? Sponsorerna hurrar.

Missförstå mig rätt. Jag har tidigare propagerat för gratis entré till ungdomar relativt högt upp i åldrarna. För att skaffa en framtida kundbas.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-25 22:53
När jag fyller år så behöver mina vänner inte betala inträde till festen. Tycker ÖSK kan bjuda dom 1500 på Örebro distriktets födelsedagsfest. Vi är ju ändå en del av distriktet. Gratis för ungdommarna plus propagandafotboll av ÖSK = vi värvar några nya åskådare till kommande matcher.
2013-04-25 22:48
Här kommer svar om storbildskärmen
2013-04-25 22:45
Framgång föder framgång. Publik lockar mer publik. Tomma läktare fortsätter vara tomma läktare.

Här gääler det för ÖSK att maximera antl åskådare under säsongen.Tror inte tomma läktare lockar sponsorer.
Örebro Uppstuds
2013-04-25 22:37
@Saywee:

Förhoppningsvis framgick det på slutet, i min konklusion..
Örebro Uppstuds
2013-04-25 22:34
@pemo:

Ja, annars får väl ungarna se till att bli lite driftiga och ta sig in på annat sätt, gratis genom den klassiska "får jag följa med farbror in" eller helt sonika hitta samma hål i gunnebostaketet åt idrottshuset till att planka genom som vi gjorde när det begav sig. Jäddra curlande ;-)
AIK Saywee
2013-04-25 22:29
Namn: Uppstuds
Sänt: 2013-04-25 22:05

Konstigt resonemang, vad menar du med alla dina liknelser?

Det är väl kanske bättre att vi spelar inför tomma läktare eller förhoppningsvis att klubbens 300 så kallade medgångare, eller motgångare eller sengångare bevittnar matcherna?

Jag tycker det är en härlig upplevelse, med fyllda läktare och jag är inte avundsjuk på om ungdomar skulle få möjligheten att kliva in gratis, verkligen inte!

Publikmatcher drar ännu mer publik, oavsett vilka som betalar vad.
Örebro pemo
2013-04-25 22:25
Alltså, om inte ungarna är villiga att betala 20 spänn för en match i näst högsta serien, då tycker jag att de skall stanna hemma.
Någongång måste man lära sig att ingenting är gratis.

Om de är medlemmar i ÖSK skall de naturligtvis ha fri entré så länge de går i grundskolan. Men om man spelar i Forward ( och betalar medlemsskap där ) får de väl gå gratis på Trängen.

Jag förstår ditt resonemang , ÖSK-Karl , att matchen ändå spelas, men har man lite intresse av elitsport så är 20 kronor väldigt billigt. Inte för pengarna, utan mer för uppfostran, att vill man uppleva något så har det också ett pris.

AIK Saywee
2013-04-25 22:22
@Gooey Nutballpuff:

Synd bara att de var så ojämna i formen i söndags :(
AIK Saywee
2013-04-25 22:21
GN.
Sixten förberedde degraderingen och Peo fick ta över en nästan omöjlig uppgift eller ?

Det var Sixten som fixade degraderingen, inte Peo !
Örebro Uppstuds
2013-04-25 22:05
@Leper:

Möjligt att du har rätt men, betänk om det istället vore så här att:
"Om PRO i Örebro Län gör en aktivitet för att försöka locka 3.000 pensionärer till matchen ÖSK-ÖIS borde väl ÖSK bara vara tacksamma för att läktarna fylls. Alternativet är att de inte kommer" - Jaha? Eller "Om Örebro Läns Landsting gör en aktivitet för att försöka locka 8.700 anställda till matchen ÖSK-ÖIS borde väl ÖSK bara vara tacksamma för att läktarna fylls. Alternativet är att de inte kommer". Eller "Om Örebro Kommun gör en aktivitet för att försöka locka 139.000 invånare till matchen ÖSK-ÖIS borde väl ÖSK bara vara tacksamma för att läktarna fylls. Alternativet är att de inte kommer".

Ska ÖSK "bara vara tacksamma" att de kommer? Utan en spänn i entréintäkt? I så fall borde väl den enda rimliga och vettiga åtgärden vara att alltid ha portarna öppna och aldrig ta någon entré. Alltså om enda syftet är att "läktarna fylls"?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-25 22:03
@Sancho Panza:

Hehe
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-25 22:02
@Saywee:

Ska man märka ord så har väl Sixten aldrig degraderat ÖSK. Det saken skötte Peo.
AIK Saywee
2013-04-25 21:50
@Osvaldo:

Helt rätt tänkt !

Svaret på frågan var och är ...

"De har båda, under 2000-talet,
klarat av konststycket,
att degradera vår kära klubb, ÖSK,
från Allsvenskan" :(

Pengar gjorde att Lagrell skickade ner klubben och f*n vet om inte Sixten till slut smart nog skodde sig lite på vår ekonomi, när han tog hand om sitt nya finska lag.

Hjärta för ÖSK, det hade de båda herrarna, nog inte alltför stort ...

Vem var det förresten som började älta Sixten häromdagen, jag hade nästan glömt honom i vår strävan för en bättre framtid?

Nu glömmer vi eländet och blickar framåt och uppåt.

Heja SPORT !!!
Örebro widemarsh
2013-04-25 21:32
Ja, ska man gå efter matchen ikväll ska varken FFF eller bajen vara något hot i årets serie. Ingen vidare kvalitet på den matchen. Nånting säger mig dock att ÖSK kan få det lika svårt där nere på åkern.
Örebro Sancho Panza
2013-04-25 21:21
Sitter och ler för mig själv efter bajens förlust.
Läste Aftonbladets inför-artikel om bajen där tränaren nämnde att man försöker hålla en jämn form över hela säsongen. Känns som baj-o-dalbana (säsong 3).
Annons: