/fotboll/osk/forum/1985.aspx/fotboll/osk/forum/1985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-16 14:16
@Telle:
Man kan inte skylla mycket på Sjögren. Det är styrelsen som tar besluten vid spelaförsäljningh och köp. Därmed tar man också ansvaret för affären. Att skylla på Sjögren är att skylla ifrån sig. Styrelsen har juridisk kompetens men saknar affärskompetens inom fotboll. Styrelsen har saknat mod att erkänna att man har ett ansvar. Därför är det inte att förvänta sig någon förbättring.
Örebro Kardinalen
2013-05-16 13:18
@Saywee:
Förutom att: 1) gå på hemmamatcherna (betalade härliga 600 kronor för mitt säsongskort denna säsong) och 2) applådera och utropa ett och annat ......blir det inget mer engagemang, vare sig synligt eller osynligt. Men jag har ju inget behov av det, eftersom jag inte, här på forumet i tid och otid, kritiserar ÖSK:s ledning för minsta lilla som går emot mig och tjuter som bebis när "jag inte förstår någonting över vad ledningen egentligen håller på med"....med andra ord: jag håller inte på och "gissar, hoppas och tror" en massa saker och ting så som du gör, kära Saywee. (PS. ....och så köper jag lite ÖSK-plastpåsar lite då och då....)
AIK Saywee
2013-05-16 12:57
Undrar hur Kardinalen e-n-g-a-g-e-r-a-r sig?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-05-16 12:53
Kardinalen, 11:15, jag har ju tidigare skrivit att jag inte är sämre än att jag kan ändra mig, är liksom lite flexibelt lagd. ... ... eller så tjötar jag vidare under annat nick.
Örebro Telle
2013-05-16 12:02
Svartvitt forever 11:50 //

Bra poäng. 95 % Nordin tillför inget. (Tvärtom försämrar det bevisligen bara stämningen i laget när stjärnan har andra regler än de övriga spelarna men ändå inte presterar, som fallet var 2011.)

100 % Nordin är däremot en grym tillgång för vilken svensk klubb som helst som förstår att utnyttja hans kvaliteter.
Örebro Telle
2013-05-16 11:59
Kardinalen //

Får jag välja på minatankars syn på kontraktsförlängning av nyckelspelare, och den nuvarande styrelsens, så vet jag vad jag väljer.

Trots det stora antalet spelare som har lämnat klubben de sista åren, varav många ändå har hållit hög allsvensk klass, har inte en enda spelare sålts för ett skäligt pris. Alltför många har tvärtom gått gratis. Nordin är mig veterligen den ende spelaren som vi har sålt som har valt att förlänga sitt kontrakt över huvud taget när det har varit dags, och då med en klausul som i praktiken gjorde kontraktet verkningslöst. (Sen kan man alltid diskutera om vi fick bra betalt för honom eller inte. Jag hör till dem som tycker att vi skulle fått mer när man säljer sin största symbolspelare, bunden av ett femårskontrakt, till en allsvensk toppkonkurrent som IFK fortfarande var då.)

Att vi kunde tappa hela vår centrallinje (och i princip större delen av startelvan) samtidigt 2011, utan att knappt få en krona, beror till stor del på att kontraktsskrivningen har varit under all kritik i klubben. Visst kan man skylla på Lennart Sjögren och säga upp honom, men det fråntar knappast styrelsens ansvar i det hela.

Nu verkar mycket ha blivit bättre, men först efter att just minatankar och andra som var involverade i uppropet har behövt påpeka helt uppenbara saker som skulle ha varit självklara för styrelsen från början om de hade haft tillräcklig fotbollskompetens (eller omdömet att anställa och lita på de som besitter den.)
Örebro Svartvitt forever
2013-05-16 11:50
Jag skulle gärna se Nordin som lån efter sommaren. Den springande punkten är väl hans egen motivation - sitta på bänken i Göteborg och räkna in pengar eller vara kung igen i Örebro och gå ner betydligt i lön. Om han vill få en nystart kan han mycket väl välja det senare.

Ett problem med Nordins idolskap i Örebro är väl att han var given, och det är fler än en källa som har talat om hans träningslättja. Inför säsongen 2010 gick han ner 8 kilo och dominerade - 2011 var han visserligen delvis skadad men ansträngde sig inte heller överhövan, kändes det som. Enligt en Göteborgskälla hade de aldrig värvat en spelare med så dålig kondition förut.

Så mycket hänger på Nordin själv. Om han kommer hem måste han också satsa för att det ska bli succé. Jag hoppas på det.
Örebro Kardinalen
2013-05-16 11:36
Eftersom jag känner mig skrivvillig och på bjusshumör idag, bjuder jag här på en favorit i repris från i april månad. Kontraktsläget: Lånespelare med kontrakt fram till sommaren 2013: - Erik Lund (LÅN från Göteborg fram till AUGUSTI 2013, ny) (högerback, kan också spela vänsterback) - Alhassan Kamara (LÅN 2013, anfallare, lånet kan väl brytas i AUGUSTI 2013?) Spelare med kontrakt t o m 2013: - Ludwig Bergström (2013, målvakt, ny) - Samuel Wowoah (2013) (vänsterback, kan också spela vänstermittfält) - Magnus Wikström (2013) (mittback) - Marcus Astvald (2013) (yttermittfältare) Spelare med kontrakt t o m 2014: - Ilir Berisha (2014) (mittback) - Patrik Haginge (2014) (högerback, kan också spela mittback och innermittfält) - Boris Lumbana (2014) (innermittfält) - Emil Berger (2014) (innermittfält) - Kalle Holmberg (2014) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) - Mohammed Saeid (2014) (innermittfält) - Ahmed Yasin (2014) (yttermittfältare) - William Atashkadeh (2014, anfallare) - Sphetim Hasani (2014, anfallare) - Peter Samuelsson (2014, anfallare) Spelare med kontrakt t o m 2015: - Oscar Jansson (2015, målvakt, ny) - Tobias Nilsson (2015, ny, innermittfält) - Christoffer Wiktorsson (2015) (högerback, kan också spela mittback) - Eidur Sigurbjörnsson (2015, UTLÅNAD till isländsk klubb hela 2013, med klausul om att bryta denna utlåning i augusti) (mittback, kan också spela vänsterback)) Spelare vars kontraktslängd är oklar: - Josef Ibrahim (?) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) - Ayanda Nkili (flerårskontrakt?, ny) (mittback, kan också spela högerback och innermittfältare)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-05-16 11:15
Kardinalen//

Okej, då missförstod jag minatankars inlägg.
Örebro Kardinalen
2013-05-16 11:15
@Saywee:
Ok, Då får du väl fortsätta ändå till och med 8 december 2013 (vilket ju är dagen du ska sluta skriva på detta forum) att skriva att du inte vet någonting om klubben och vad den företar sig. (Något tröttsamt att läsa sådant, är det ju dock.....)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-16 11:14
@minatankar (för sm-guld):

Tror en klar majoritet ÖSK-fans skulle ta ett SM-guld med tråkfotboll som har 1-0 segrar hemma och 0-0 borta mot en mitten/bottenplacering med gladfotboll. I historieböckerna syns bara resultatet. Sedan bryr jag mig inte om vad övriga Sverige tycker. Tyckte det var riktigt kul när Kubanerna för ett antal år sedan sjöng med ironi: Vi är tråkigast i Sverige. Lika kul som det de sjunger om nu, att vi inte har något Sm-guld mm. :)

Men självklart är det ju roligare med gladfotbollen -94 som vi var så nära att ta hem guldet på. Har för mig att ÖSK då slog målrekord i AS per spelad match.
AIK Saywee
2013-05-16 11:08
Kardinalen, 11:03, jag vill inte bli k-l-o-k-a-r-e Hur engagerar du dig själv förresten?
Örebro Kardinalen
2013-05-16 11:03
@Saywee:
Fast om du engagerar du p-r-a-k-t-i-s-k-t i klubben, så kommer du inte att behöva hoppas, gissa och tro, då du bygger din egen uppfattning. Att pytsa in lite pengar till klubben, gör dig inte klokare...
Örebro Kardinalen
2013-05-16 11:01
@Saywee:

Ok, Härmed informerar jag DaSa och Zahut om detta. Mitt råd till Er: scrolla nedåt för att läsa mina åsikter.
Örebro Kardinalen
2013-05-16 10:58
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Fast: minatankar menar ju att ÖSK skulle förlängt kontraktet med dessa 6 spelare vars kontrakt går ut sista november(?) 2014, senast sista december 2012, dvs för ett halvår senare. Det är alltså redan "försent"......
Örebro Kardinalen
2013-05-16 10:53

Senast 1,5 år före kontraktet går ut, är min giv i denna givande diskussion.

Om t ex Berisha inte vill krita på nytt kontrakt senast juli 2013, bör man gå ut med info till alla intresserade klubbar om att de är välkomna att komma till Behrnabeu och kolla upp Berishs fotbollskunskaper redan under höstsäsongen 2013.
AIK Saywee
2013-05-16 10:50
minatankar, Imagine :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-16 10:46
Namn: "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
Sänt: 2013-05-16 10:27
//
Om Degerfors vann, spelade oavgjort eller förlorade kommer att falla i glömska.
Men att de ställde upp en köttmur med 5 man i försvaret från början, kommer få att glömma.

Om IFK ligger 1, 3 eller 5:a håller få reda på i Sverige, men att de spelar tråkfotboll vet många om.

Om Gefle ligger 7, 9 eller 11 i tabellen håller få i Sverige reda på, men att de spelar tråkfotboll vet många om.

Hammarby och Elsborg har i alla år haft rykte om sig att spela gladfotboll.

För mig är valet givet vad jag väljer.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-16 10:41
Namn: Kardinalen
Sänt: 2013-05-16 10:09
//
Sorry, du får inte alla rätt :-)
AIK Saywee
2013-05-16 10:29
Kardinalen, 10:13, du kanske skulle ta och informera Pete Zahut och DaSa om detta, för det var ju de dom tog upp dessa "punkter" i sina inlägg under gårdagen ...
2013-05-16 10:27
För mig är det huvudsaken att ÖSK vinner, då får de gärna spela som t.ex Göteborg. Skulle vinsten komma av finlir är det en extra krydda. Men grisfotboll och 1-0 seger tar jag alla dagar i veckan mot skönspel och förlust. Kan tycka det är kul när ÖSK ställer upp en betongmur mot t.ex MFF borta och kontrar in matchens enda mål ;) Tror publiken främst kommer för att de vill se ÖSK vinna, hur de gör det kommer i andra hand. Vad gäller kontraktskrivandet är vi 100% ense. Det har väl utan tvekan varit bedrövligt under senare år i ÖSK. Hoppas verkligen man tagit tag i det bekymret. Finns ju skräckexempel såsom Porokara, Alvbåge och Astrit. Är ju nästan en bedrift att lyckas tappa Alvbåge som Bosman två ggr.
AIK Saywee
2013-05-16 10:20
Kardinalen, 10:18, jag är faktiskt ganska engagerad och stöder klubben en hel del, inte minst ekonomiskt. Hu är det med dig själv då?
2013-05-16 10:20
@Kardinalen:

Tack! Ja, blev fel, skall vara 2011.
AIK Saywee
2013-05-16 10:18
Kardinalen, 10:09, tack för dina svar
Örebro Kardinalen
2013-05-16 10:18
@Saywee:

Gissa hoppas och tro? Nejdå, du kan göra betydligt mer än så, Saywee. Engagera dig mer i klubben så att du själv är med på ett hörn för att få den Sportklubb du så hett eftertraktar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-05-16 10:15
minatankar (för sm-guld)//

Jag håller med. Man bör förlänga kontrakt redan i sommar.

Det finns även en risk att AIK tar hem Crespo i sommar. Ska vi förlita oss på att Atshkadeh kan spela 90 minuter i sommar? Det bästa vore om man kunde köpa loss Crespo i sommar, om nu AIK är villiga att släppa honom? Antar att det är priset som avgör det.
Örebro Kardinalen
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

2011 menar du väl?
Örebro Telle
widemarsh //

Ingen fara, vi har varit tvåa på bollen i varenda mittfältsduell i år, men är ändå med och slåss i toppen av tabellen... ;)
Örebro Kardinalen
2013-05-16 10:13
@Saywee:

- men vad förstår ÖSK's ledning? = De förstår en hel del, riktigt mycket faktiskt.
- hur satsar man på lokala talanger? = man söker upp dom från andra klubbar från länet. Eller också kollar man upp spelare i sina egna ungdomslag. Därefter låter man dessa spela i P17, P19 och så vidare. För att så så måningom slussadom visare in i A-lagstruppen.
Örebro widemarsh
2013-05-16 10:12
NA hade ett reportage idag om Valdet Rama och Valladolid. I texten säger en spansk journalist att Valdet värvades helt gratis från ÖSK. Skulle inte förvåna mig om ÖSK skänkte bort Valdet bara för att vara snälla, Sköldmark sa ju att "vi är nöjda med den uppgörelse som vi har nått". edit: Äsch, tvåa på bollen.
Annons: