/fotboll/osk/forum/1977.aspx/fotboll/osk/forum/1977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2013-05-22 18:01
Pettson från start! Hallelujah!
AIK Saywee
2013-05-22 17:28
minatankar, snyggt, men blir det inte lite kallt ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-22 16:45
Namn: Saywee Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-05-22 16:36
//
Jag är alltid ÖSK-klädd med svarta kalsonger och vitt samvete :-)
AIK Saywee
2013-05-22 16:36
Nu är jag festklädd, svart ÖSK-tröja och ÖSK-keps på topp. Inget kan stoppa oss ikväll. Heja SPORT !!!
Örebro Restalundsvägen
2013-05-22 16:09
Ikväll blir det en stenklar seger!

#tillsammanstillbaka
Örebro Guldtass
2013-05-22 15:14
Min gissning är att Nilsson är tillbaka i förstaelvan på Nkilis bekostnad, hoppas han tar chansen om det blir så.
Wovven visade sist att han går före Lund.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-22 14:22
Det börjar pirra i magen, undrar varför
Örebro Pete Zahut
2013-05-22 13:45
Nu laddar jag upp med lite dödsmetall i hörlurarna på jobbet :0)
AIK Saywee
2013-05-22 13:11
pemo, målvråla gärna även för mig, så kan jag lyssna på SR direkt ... Silence Is Golden? Not !
2013-05-22 11:32
Djurgården nya tränare verkar ha en bra attityd, ganska lik Peo:s.
2013-05-22 11:21
@pemo:

C-Sport sänder matchen på webben. Radiosporten direktreferera matchen på webben (länk= http://sverigesradio.se/topsy/direkt/2386.rtmp )
Örebro pemo
2013-05-22 11:07
Saywee // Kan du inte se matchen via NA.se eller går den på någon skum kabelkanal?
Om inte annat, så lovar jag att jubla för dig också när vi gör mål.
" allways look at the bright side of life "
AIK Saywee
2013-05-22 10:39
Som exilare ikväll, åker ÖSK-tröja och ÖSK-keps på ... ... å så sportradion förstås. Heja SPORT !!!
2013-05-22 10:30
@Pete Zahut:

Tror inte det blir William. Han tillhör väl en av de självskrivna i laget när han är frisk. Då måste orsaken till att han nu är i truppen vara att få matchträning.

Det finns ju spelar som alltid är med i truppen men aldrig får spela. Någon av dom får väl kliva av eller Lund eller Nilsson.
Örebro Pete Zahut
2013-05-22 10:01
En spelare ska väl kliva av truppen. Finns väl viss risk att det är William. Men vi får se
2013-05-22 09:24
@Guldtass:
Jag hänger på. Kan till och med lova Peo goda råd och tips.
Örebro Uppstuds
2013-05-22 09:09
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):
Då läser du kanske inte av "kvickheterna"? Tycker t ex att ÖSK-Karl var riktigt rolig när han skrev "Jag har gnott som en galning" t ex med tanke på den senaste tidens diskussion om "nattinlägget"... ;-)
Örebro pemo
2013-05-22 08:46
Matchdag! Tänk om proppen kan lossna i kväll och vi gör en 4 -5 mål!
Visserligen ändrar man inte allt för mycket i ett lag, men hoppas verkligen att vi har en vänsterfotad back på rätt sida idag. Och att Nkili får vila. I alla fall som mittfältare. Tänk om Berger kunde visa upp sitt "gamla jag" från allsvenskan. Eller varför inte Kalle som mittspelare?

Vad jag förstod av intervjuerna i ÖSK-TV så är nog inte Nilsson helt återställd. Och med tanke på varningsläget just nu, så kanske PEO ändå kör med samma uppställning, så att de "nästan friska" får en match till att slippa.

Hasani ,Nkili, Lund och Moe står alla på två varningar och riskerar avstängning mot Brage. Tänk om alla fyra åker på en i dag. Vad tar vi in då?

Sammy , Nilsson , Berger och William? Tja, inga dåliga reserver precis.

Nåja den som lever får se. Jag åker i alla fall de 4 milen tor i kväll för att se mina "hjältar". Det har jag i hemmakontraktet. Däremot sviker jag på bortamatcher. Usch och fy. Men jag lovar bättring och skall förhandla till mig någon borta i höst. Får väl bjuda ut på någon finare restaurang under semestern. :)

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Säger jag, som sitter under tak. :)
Örebro Pete Zahut
2013-05-22 08:19
Vädergudarna fortsätter grina ÖSK illa i ansiktet även om visst uppehåll väntar ikväll. Tycker ÖSK haft missflyt med hemmamatcherna hitills. Dåligt väder, vardagsmatcher och flera TV sända. Klart det påverkar många, särskilt marginalarna/bekvämlighetssupportar/fryslortar. Längtar till juni/juli och fina sommarmatcher! Väl mött idag och överrösta 179 Änglar med Staaf på banan skall vi väl klara!! Kubanerna laddar väl upp på...Stallyktan/Engelbrekt(?) ..som vanligt Lite ombyte blir det 24-25 maj med Metallallsvenskan. Bra väder där och det blir succé. Rock On!! #TillsammansTillbaka
Örebro Guldtass
2013-05-22 07:53
Förstår att det negativa genomsyrar forumet mer och mer vilket får många att hålla sig borta härifrån. Förmodar att det inte är speciellt tilltalande att bli redaktör heller.
Har bestämt mig för att skita i allt tjöt och gnäll på ÖSK och tjafs mellan forumskribenter. När det ändå oftast handlar om petitesser och prestige bakom anonyma nicknames så kan man lika gärna skrolla förbi. Men visst är det synd att optimismen och stöttningen av sportklubben hamnar lite i skuggan hela tiden. Lite barnsligt verkar det vara.

Jag stöttar spelarna, klubben för fullt litar på vår tränartrojka. ÖSK är ändå klubben i mitt hjärta!
2013-05-22 07:44
@Uppstuds:
Du är Du som totalmissar. Spänningen ska vara kopplad till fotboll och match. Ni tjafsar om annat än fotboll och match. Tycker Ni kan använda PM. Intresset för tjafs är begränsat till ett fåtal individer. Att Ni är kvicktänkta finns inga spår av utan mer enspårigt tänkta. Erat sätt att uppträda sänker intresset att gå på ÖSK:s matcher. Tror Du någon i ÖSK tycker om stämningen på forumet? Stämningen här är kontraproduktiva mot de ansträngningar som görs inom ÖSK. Det är ok att kritisera ÖSK om man inte sköter sig men här sprids det bara tråkigheter mellan supporters.
AIK Saywee
2013-05-22 06:49
Tjöta
Örebro Uppstuds
2013-05-22 06:29
Saywee// Det här är ett diskussionsforum. I diskussioner får man vara beredd på att andra nick ibland tycker lite annorlunda i förhållande till vad man själv tycker. Att ha en avvikande uppfattning eller att tycka att någons inlägg t ex är kränkande mot, säg en enskild person eller klart uttalad grupp är inte mobbing. Du tyckte att ett nicks "nattinlägg" var "bedrövligt". Det har du all rätt att uttrycka liksom du har all rätt att uttrycka på vilken grund du uppfattar det som "bedrövligt". Så länge som förstås och det gäller ju alla här, så länge som vi håller oss inom forumreglerna.
Om man har behov av att, som man brukar säga hela tiden bli struken medhårs så får man väl söka sig till nåt annat nätforum kan jag tänka.
Sedan är det ju självklart att pulsen som alltid höjs när det närmar sig match. Ett äkta fan blir väl alltid lite stingsligare då. Det är tätt mellan matcherna denna vecka, så det kanske kan förklara att stämningen blir lite retlig? Match ikväll!!!
AIK Saywee
2013-05-21 23:42
Åter till publiksiffror och publikbudgeten Om ÖSK har sålt 3500 sittplatser 500 ståplatser 500 företagsplatser och budgeterat med en publiksiffra på 4500 så är väl publikbudgeten avklarad? Om dessa platser är helt tomma en match, men det kommer 179 personer som köper biljett blir publiksiffran låg, men publikbudgeten ökar. Vet att mina antaganden bara är antaganden, men ändå, hur kan det bli ?
AIK Saywee
2013-05-21 23:34
ÖSK-Karl, ajaj, det kommer att ta tid att byta ut så många förlorare ...
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-21 23:30
Saywee// Jag har gnott som en galning. Men vi är ju tillbaks på ruta ett. Denna gång utan Lagrells förskyllan, enbart en katastrofal ledning. Spåkulan ser bara fem år framåt och inget guld för ÖSK, däremot ÖHK:s första säsongen 2018/ 2019 !!!
AIK Saywee
2013-05-21 23:23
ÖSK-Karl, 23:09, putsa den lite ...
AIK Saywee
2013-05-21 23:19
jappel, tycker att du har rätt, men oftast brukar det bli tvärtom ...
AIK Saywee
2013-05-21 23:17
Förlåt, det blev en dubbel :(
Örebro jappel
2013-05-21 23:17
Om man är osäker på om en spelare ska hålla eller ej, måste det ju bara bäst att starta med denne på planen...och sedan byta när det inte fungerar längre. (eller strax innan helst)

Tror och hoppas att William kommer in från start, förutsatt att han är bästa spelare på den positionen...
Annons: