/fotboll/osk/forum/1969.aspx/fotboll/osk/forum/1969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-19 17:35
Kardinalen 16.47//

Där drog du iväg den största sten jag varit med om kastats i ett glashus. Men tack för ett rejält garv !!!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-19 17:31
@Uppstuds:

Du är ju bara för mycket Bror Duktig, varför skall namnet Anders Frisk bytas ut mot Turina eller Yunus? Det är ju Frisk ock ingen annan detta handlar om och allt tjafs för att någon från början lustigt kallar Frisk för sjuk. Var väl kul för dig också, men på ett annat sätt. Du kunde börja tjafsa.

Tala gärna om på vilket sätt Frisk förtalats, vad i det som skrivits om honom här är inte sant?
Örebro Uppstuds
2013-05-19 17:28
Såg enbart andra halvlek idag, men tyckte nog ändå inte att det såg såå illa ut, det jag såg alltså. Assyriska känns som ett bra lag. Lite förvånande kanske att vi envisas med att slå så pass många långa inlägg. På måfå som det känns.

Efter omgång 7 snart slutspelad kan vi väl ändå konstatera att läget känns rätt gott? Fyra segrar av fyra möjliga hemma och 10-1 säger väl sitt. Två oavgjorda och en förlust på bortaplan ger lite oro. Ska man gå upp till allsvenskan bör man också ha rätt högt poängsnitt på bortaplan. Å andra sidan har vi nu i våra bortamatcher mött nuvarande tabellettan, tabelltvåan och tabellfemman (kan dessutom vara trea/fyra imorron kväll, Hammarby alltså)...
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-19 17:04
Kardinalen /Läs själv, det kan även du behöva
Örebro Kardinalen
2013-05-19 16:47
Saywee, ÖSK-Karl, Telle och Aspen//
Här Ni lite läslektyr:

1.Grundregeln
Forumet är öppet för alla men supportrar till andra lag bör hålla en låg ton och respektera det faktum att forumet är en mötesplats främst för supportrar till Örebro SK.

Som i det dagliga livet ska vi behandla varandra med respekt. Rasism, förolämpning, hot, elaka provokationer, kränkning etc. tolereras inte här. Observera att detta även gäller för er som bemöter ett sådant inlägg.

För att undvika en del av denna sortens kommentarer är politiska och religiösa diskussioner som inte berör ÖSK förbjudna på forumet.

Som vanligt gäller vett och etikett, du ska bemöta andra som du själv vill bli bemött. De som bryter mot dessa regler riskerar spärras och få sitt inlägg raderat. Varaktigheten av en spärr skiljer sig som sagt beroende på graden av övertramp. Vid upprepade regelöverträdelser spärras man från alla forum på SvenskaFans.

2.Reklam
Reklam för andra sajter, produkter eller andra typer av tjänster som inte berör Sportklubben är strikt förbjudet. Det är en tunn gräns mellan tips och reklam, vänligen kontakta redaktionen vid oklarheter.

Vad gäller bloggannonsering gäller följande:
Reklam som bryter mot reglerna raderas utan omnejd och användaren riskerar långvarig avstängning från hela sajten.
¦ Inlägget som refereras till ska ha en klar anknytning till ÖSK.
¦ Annonseringens frekvens får inte vara så hög att den upplevs som spam.
¦ Texten i inlägget på forumet ska klart förklara vad blogginlägget handlar om.

3.Spam
Upprepande inlägg kommer att raderas och vid fortsatta överträdelser spärras användaren. Tänk på att visa tålamod när du ställer en fråga i forumet. Ingen tycker det är kul att läsa samma sak flera gånger.

4.Chattande
Vi förbehåller oss rätten att plocka bort privata inlägg som enbart riktar sig till en enskild grupp eller person. För de som vill föra en privat dialog kan man på sajten skicka ett privat meddelande eller använda något av internets alla chattprogram.
5.Moderering
Allt ifrågasättande av moderering av inlägg tas via mail eller PM. Sådana inlägg kommer utan undantag att raderas från forumet. Upprepade överträdelser av denna regel ger an automatisk livstidsspärr.

I övrigt bör medlemmar också tänka på att:
¦ Använda ett ordentligt språk.
¦ Oläsliga inlägg rensas.
¦ Hålla en sansad ton när du diskuterar.
¦ Försöka ta reda på svaren till enkla frågor själv eller kontrollera om de ställts tidigare.
¦ Inte posta länkar i meddelanderutan, använd istället fältet för länktips.
¦ Vara ett bra föredöme för de yngre medlemmarna.
Örebro Uppstuds
2013-05-19 16:43
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Åhfaan
Örebro Uppstuds
2013-05-19 16:42
@Telle:

Ursäkta, men bara ett sista inlägg kring detta. Menar du, Telle att det är helt ok att förtala en person på detta (och andra får jag förmoda) forum så länge den förtalade inte "är inne regelbundet och läser"?? I så fall är detta ett ordentligt avsteg från svensk rättstradition.
2013-05-19 16:37
Uppstuds //Usch vad trist Du är. Scroll hjulet är utslitet pga dig
Örebro Uppstuds
2013-05-19 16:15
@Telle:

Var vänlig, Telle och ge exempel på hur och på vilket sätt jag, som du tycks mena "nätmobbar" Saywee.
Ta dig sedan tid att leta fram Saywee's och Kalles inlägg där de hånar Anders Frisk. Byt sedan ut namnet Anders Frisk/Frisk mot Ivan Turina eller varför inte Yunus Ismail och fundera sedan.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-05-19 16:15
Ingen bra match idag. Tråkig gå-fotboll.

Resultatet var ok, men spelet var inte ok.

Nya tag på Onsdag, när vi kör över Ängelholm :).

Heja SportKlubben!
Örebro Roswall
2013-05-19 16:09
Trist att vi inte klarar av att spela bättre, tycker Assyriska spelade både roligare och vassare fotboll.

Bäst på plan i Svartvitt tycker jag ändå Oskar (med fina räddningar, och en assist) och Kamara (sliter och gör ett snyggt mål) är. Vill även plussa lite för Hagge och Yasin.

De sämre är ju givna, Lund och Nikili tycker jag inte uträttar mycket rätt i den här matchen. Sen undrar jag lite över den sega spelet i uppspelsfasen, är det taktik eller får de bara inte till det.

Fotbollsfilosofiskt är det lite för mycket mycket inlägg för min smak, men man får väl vänja sig...
Energiläckaget (tidigare känd som Öreskå - 66)
2013-05-19 16:08
1-1 mot topp konkurrent är på pappret ett bra resultat. Men den här matchen är dålig. Var är tempot? Varför kan man inte slå en passning framför kant spelarna? Varför måste den komma 1 m bakom hela tiden? Så spelaren får vända om för att kunna ta emot. Vad i ÖSK’s spel gör att Peo byter ut Crespo mot slutet. När han är den forward som jobbar både framåt och bakåt. Hasani uträttade väl inget positivt för laget?
Lund borde ha spelat sin sista match som vänsterback. Nkili borde inte få starta i stället för Nilsson.
Mina tankar uttrycker det rätt, vi måste förstärka mittfältet. Jag hade stora förhoppningar på Said inför säsongen, men tycker han har tagit ett steg tillbaka mot i fjol. En riktig defensiv mittfältare behövs och jag skulle gärna se Holmberg som den offensiva i stället för Said.
Nu tar vi nya tag och kör över Ängelholm med 4-0.
Örebro svartvitthjärta
2013-05-19 16:08
Såg alldeles för slött ut på många platser. Vill se mycket mer fart och bolltempo! Många nådde inte upp till normal nivå. Erik Lund lyser av dåligt självförtroende. Vågar inget med bollen och kommer alldeles för ofta helt fel i positionsspelet. Visa oss mycket mer hjärta på onsdag!! Heja Sport!!
Örebro Pete Zahut
2013-05-19 16:00
Ett tråkpiller. Höll nästan på somna. Som nedan angivet alldeles för lågt tempo. Men också väldigt lamt offensivt. Hade man några riktiga avslut på mål alls förutom målet och på fasta? Yasin/Holmberg/Astvald trubbiga. Yasin förstår inte heller när han ska dra i djupet bakom backarna och står still. Nkili slog ett perfekt lyft över backlinjen men Yasin bara tittade. Kanterna skapar inga bra genombrott och hotar för lite. Förstod inte heller varför Sammy var petad, Finns/fanns väl inget extraordinärt hot på hans kant. Lite mer offensiv kreativitet och genombrott, även om det var bortaplan, hade jag väntat mig.
2013-05-19 15:57
Ljung får ta på sig en tappad poäng för sin laguttagning på vb. Bättre fart i 2:a. Vill ha mer passningssäkra spelare på mittfältet. Saied splade upp sig i andra. Kalle och Astvald inte lyckade
Örebro Glad
2013-05-19 15:54
Tycker nog att Oscar gör vad han ska och lite till, frilägesräddning, och ett stenhårt inlägg han hinner styra undan, komigen ÖSK tjalalala
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Ståplats är bäst
2013-05-19 15:52
resultatet är OK,prestationen är däremot inte bra.Massor av tappade bollar på mitten och passningstempot är på tok för långsamt.Varför ska det vara sådan skillnad när det gäller passninspelet på bortaplan...?På BA vågar man spela ut men på bortaplan låser det sig.Nåja Ängelholm lär man väl greja iaf!
Örebro Conjuration
2013-05-19 15:52
minatankar//

Vore inte fel med Nordin på mitten ;)
Örebro Conjuration
2013-05-19 15:51
Med helheten inräknad ska man kanske vara nöjd men när man hade 0-1 så känns det ändå lite som en förlust - fastän det inte vore medias bild av ett rättvist resultat.

Nya tag nästa omgång!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-19 15:50
Har skrivit det många gånger och är inte ensam om min analys; ÖSK behöver förstärkas på innermittfältet och på ytterbackarna. Är dessutom tveksam till 4-4-2-systemet.

Haginge och Crespo gör en hygglig match, Berisha en bra. I övrigt höjer sig ingen upp till normal nivå.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
Svag insats. Assyriska är ett bra lag, men ÖSK har bra mycket mer att ge än vad som visades idag. Som jag ser det så är det det svaga passningsspelet och den dåliga rörligheten som gör att det bara blir en pinne.
Benny Böckling
Ja en pinne får man väl vara nöjd med, även om många underpresterade idag.
Örebro Karlstruum
2013-05-19 15:42
1-1 borta mot Assyriska är inte dåligt. Men hade vi startat med Wowoah kan jag lova att resultatet varit något annat.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2013-05-19 15:36
Har Astvald rört bollen än?
Benny Böckling
2013-05-19 15:32
Nkili har också varit värdelös idag...
Benny Böckling
2013-05-19 15:30
@zxcv:
Instämmer!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-05-19 15:29
Kom igen nu ÖSK!

In med bollen!
Örebro zxcv
2013-05-19 15:27
N'kili och Mo känns inte helt hundra. De slår bort mycket bollar i uppspelsfasen och missar en del i defensiven.
Örebro KCMarten
2013-05-19 15:26
Karlstruum //

Håller helt med.
Örebro zxcv
2013-05-19 15:24
ta ut hasani, in med Peter
Annons: