/fotboll/osk/forum/1968.aspx/fotboll/osk/forum/1968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-23 22:25
@Leper:

Det finns orter med mycket mindre resurser än Örebro som byggt starka klubbar. T ex Kalmar, Borås m.fl.
Det som skiljer oss från dom det är idéer, engagemang och kompetenta personer att förverkliga idéerna. Resurserna finns och visar sig när idéerna presenteras av trovärdiga personer.

Eller är vi dömda till underläxenhet av någon okänd naturlag.

FORZA ÖREBRO och ÖSK
Örebro omega
2013-05-23 22:23
@minatankar (för sm-guld):

ja det är ju självklart. dock inte inom den nuvarande klubben som är helt annan klubb än den klassiska öik föreningen. aja nu lämnar vi hockeyn
Örebro Pete Zahut
2013-05-23 22:23
Man man väl säga att just i Fahlanders fall hade ÖHK tur som både fick en långsiktig kapitalist OCH en superfan av klubben OCH en med stor hockeykunskap OCH med stort kontaktnät. Som dessutom hela tiden var dynamisk och drev klubben framåt. Sådana kapitalister har jag inget emot att ha i klubben. Men jag tror aldrig Falle skulle ta emot en vinstdelning från en skral kassa utan han skulle be sin klubb behålla pengarna (om nu ÖHK hade haft en liknande konstruktion som ÖSK)
Örebro Leper
2013-05-23 22:21
Minatankar/

Nja, negativ inställning? Du missförstår kanske lite. Jag menar bara att du inte verkar förstå att det kostar.
Det är lätt att vilja satsa , men det ska betalas också.
Örebro DaSa
2013-05-23 22:19
Leper / Vore trevligt att läsa hur din ÖSK-framtidsvision ser ut! Antar att du inte har ngn utan föredrar att klanka ned andras ideér och tankar vilket är mycket enklare...

Minatankars förslag bygger ju mycket på ekonomiskt realistiska förslag då det är spelare med stukat självförtroende som behöver få fart på sina karriärer igen (förutom Bedoys som jag tror blir svår och dyr). Att förlänga med Kalle, Moe, Yasin och andra talanger tror jag att vi har råd med idag, men frågan är om de är villiga att förlänga med den "satsningen" som vi gör idag...
Örebro Pete Zahut
2013-05-23 22:18
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Han var väl t.o.m ordförande innan han blev sportchef tror jag. Eller jag kanske är ute o cyklar
Örebro kenya
2013-05-23 22:13
Brage imorrn mot Assyriska och så kommer vi tre dagar senare. Hoppas de kan ta ut sig helt och plocka ngn pinne mot AFF, sen får de gärna ta det lugnt mot oss ;)
Örebro munken
2013-05-23 22:13
Tycker ämnet Fahlander är rätt utjatat på detta forum. Klart att han med sina pengar har bidragit till hockeyns framgång. Han har dock inget med ÖSK att göra så det känns rätt ointressant att diskutera honom härinne.

Vissa personer tycker det va otroligt hemskt när Folke fylleknuffa en vakt. Så hemskt att ÖSK absolut inte skulle acceptera att ta emot mer pengar av den mannen... Det märkliga är att ofta samma personer samtidigt okritiskt har hyllat Fahlander..trots att han har en historia som innehåller värre saker än vaktgruff

Men nu släpper jag detta och fokuserar på det sportsliga. ÖSK har inlett bra och leder fortfarande serien. Nu är det fan dags att alla sluter upp bakom laget och inte ältar för mycket skit som hänt kring klubben sista åren.

Ju mer som pratar gott om klubben desto lättare kommer det bli att locka folk till Behrn.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-23 22:09

@Godzilla Hårddisksson:

Vad är det för utredning du skriver om, den har jag helt missat? Följer hockeyforumet frekvent också. Har aldrig läst något om det där, ej heller om det övriga du skriver. På de olika forumen har jag heller aldrig sett något av det. Däremot är ju alla eniga och upprörda av Leksands affärer.

Falle, med sitt största företag RCC skulle jag med glädje ta emot 10-15 miljoner från om de blev huvudsponsor för ÖSK. De pengarna skulle behövas.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-23 22:03
Namn: Leper Sänt: 2013-05-23 21:49 // Delar inte alls din uppfattning. Det jag skriver har inte varit självklart i klubben. Man har inte lyckats behålla de bästa spelarna och man har inte rekryterat ett fåtal av hög klass utan i stället många dussinspelare. Att finansiera en inlåning av en spelare i sommar kan t ex ske genom att man släpper spelare man redan nu lånar in, genom de ökade publikintäkter en attraktiv spelare skapar och ev genom insatser från Spelarinvest. Förstår inte alls att du ser detta som omöjligt! När det gäller rekrytering av spelare inför ev spel i AS nästa år så hör det till bilden att omsättningen då har stora chanser att öka med 15-20 mkr tack vare intäkter från tv-avtal, SEF, publik och sponsorer. Vad i detta är orealistiskt? Hur kan du prata om klyschor? Har du någon insikt i vad som skapat framgång hos t ex Elfsborg? Förstår inte att du kan skriva att jag skrävlar och tycker. Vad skrävlar jag om? Tycker inte alla här, inkl du själv? Har mycket stor erfarenhet av dessa frågor och tror att din negativa inställning är det sista klubben behöver.
AIK Saywee
2013-05-23 22:03
Skit i gräset, besvara alla andra frågor som ständigt ältas här !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Erik Wärlegård
2013-05-23 21:59
Vad vill du ha för kommunikation? Gräset ska bytas. Det vet du väl?
AIK Saywee
2013-05-23 21:59
Vill vi uppleva ett guld inom snar framtid, så krävs det flera förbättringar, på de flesta områdena och minatankar är en av relativt få, som verkar ha förmågan att engagera sig outtröttligt och ha en vilja till kommunikation och att finna lösningar och konstruktivt förverkliga våra svartvita drömmar !!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-05-23 21:55
Hammarby torskade mot GAIS, mycket bra!
AIK Saywee
2013-05-23 21:51
Förresten, hur är det, är det klart med huvudsponsor för ÖSK snart? inom kort är det sommaruppehåll och det gräsliga gräset skall bytas. Tiden går fort och medlemmar och supportrar funderar på vad som planeras och vad som kan hända. Skulle inte skada med lite mera kommunikation, eller det kanske är bra som det är, kan liksom inte bli bättre ?
Örebro Leper
2013-05-23 21:49
Minatankar/

Jag håller med dig om man får drömma fritt, ska ha visioner osv.. Om vi nu går upp i AS:

Jag vill också värva ytterbackar av hög allsvensk klass. En mittback av hög allsvensk klass. Innermittfältare av hög allsvensk klass. Avslutare av hög allsvensk klass. Ta tillbaks Nordin, Bedoya och/eller Almebäck osv.
Behålla alla våra bästa spelare och talanger. Skriva långa kontrakt med dem osv osv. Låter ju skitlätt. Självklara klyschor.

Men förstår du hur mycket det skulle kosta? Hur fa-en ska vi finansiera det?Det lär ju kosta multum! Ekonomin är ansträngd som du själv skriver. Ska vi låna pengar eller? Eller bara hoppas att det löser sig eftersom vi "satsar"? Med ditt tänk räcker inte Spelarinvests pengar på långa vägar.

Det är lätt att budgetera med att publiken kommer öka flera tusen, sponsorer vallfärdar till oss osv.
Men satsingen ska fortfarande betalas. Idag.

Klart vi ska satsa men jag hoppas och tror att ÖSK idag är lite närmare verkligheten och inte börjar sväva i det blå med satsningar som inte kan betalas.

Det är lätt att skrävla och tycka.
2013-05-23 21:46
mina tankar: givetvis. Men i ärlighetens namn luktar det i det här specifika fallet väldigt illa om satsningen. Vad händer med ÖHK om utredningen leder till en fällande dom? Kommer Fahlander att gömma sig likt Obol-personerna?
Jag tror personligen inte det är speciellt nyttigt att ha en sådan ensam dominerande person bakom en klubbs satsningar och framgångar, speciellt inte när det finns enorma tveksamheter kring hur pengarna genererats från första början. Som du själv skriver, engagemang från alla krävs för att utveckla en genuin idrottsklubb.
2013-05-23 21:46

Håller med dig, därför smart av Fahlander att stegvis dragit sig tillbaks en hel del. Nu när klubben är i ES dräller det ju in pengar ändå. Numera är ju Fahlander enbart sponsor, dock en stor sådan.
2013-05-23 21:42
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Nej, men i läget han kom in var klubben konkursmässig. Att han sedan visade sig vara en tillgång även kunskapsmässigt var grädde på moset.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-23 21:38
Namn: Godzilla Hårddisksson
Sänt: 2013-05-23 21:32
//
Utan att ta ställning till vad Fahlander har gjort eller inte gjort vid sidan av hockeyn, så kan en person med mycket pengar och engagemang kortsiktigt rädda en klubb från undergång. Det har skett i många fall inom olika idrotter i Sverige.

Däremot tror jag inte alls på att man långsiktigt bygger idrottsrörelsen på att den som har kapital ska styra och ställa i alla avseenden. Det krävs ett stort och brett engagemang från alla supportrar för att bygga upp och utveckla en genuin idrottsklubb.
AIK Saywee
2013-05-23 21:36
Godzilla, det glömde jag, liksom Folke's show på ett årsmöte och handgemäng eller hur det var när han festade loss ordentligt inför många av mina förvånade vänner ...
AIK Saywee
2013-05-23 21:33
Jag är i exil ...
2013-05-23 21:32
Om ni pratar om Fahlander ska ni väl i rättvisans namn också nämna skattesmitning, personangrepp och ett hänsynslöst manipulerande av statliga bidrag. Tack och lov att han inte har något med ÖSK att göra.
2013-05-23 21:31
@Saywee:

Har Du en iFan, stackare? PC ska det vara
Örebro Conjuration
YES! GAIS vann mot Hammarby & Degerfors tog 3 sköna pinnar mot Östersund :)

Falkenberg spelade också oavgjort. Sundsvall vann dock men annars bra resultat för oss :)
AIK Saywee
Aspen, aha jag anade att det var Folke du syftade på och det stämmer nog att han med pengarnas makt försökte styra och ställa alltför mycket. Att jag undrade vem du syftade på är att när jag läser via appen står det bara @ Saywee och jag vet inte exakt vilket inlägg det syftar på ...
2013-05-23 21:21
Har inte Folke hjälpt Sixten med laguttagningar och Sjögren med värvningar också?

Förminska inte Folkes insats :)
AIK Saywee
2013-05-23 21:15
Aspen, 21:09, vem? när jag bara har tillgång till appen, vet jag inte vem du syftar på ...
AIK Saywee
2013-05-23 21:12
Gabriel Altemark Vannemyr som jag tjatat om tidigare rycker lite i Superettans skytteliga, men som delad tvåa har vi vårt fina lån Crespo. Tackar för lånet AIK !!!
2013-05-23 21:09
@Saywee:
Har han inte hjälpt Sixten med laguttagningar och Sjögren med värvningar också?
Annons: