/fotboll/osk/forum/1957.aspx/fotboll/osk/forum/1957.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-05-31 09:45
Mr. Milton, 09:00, bra inlägg, instämmer.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-05-31 09:37
Sjögren var nog rätt styrd av "ledningen" ?
Örebro _Adde_
2013-05-31 09:25
Ja, visst känns det som att det finns intresse runt Oscar... med all rätt! Just därför tror jag att ÖSK är proaktiva och kontrakterar Rinne redan nu för att skola in under tid för att på sikt ta över efter Ozzy!

Ytterligare en punkt där ÖSK visar prov på lyhördhet och förbättring!
Örebro Pete Zahut
2013-05-31 09:13
@Eyra:

Vi är härdade ;) ÖSK får ju aldrig behålla sina bästa känns det som

T.o.m när vi tog Silver snodde HeIF spelare som Mattias Johnsson. Inte ens då kunde vi behålla våra bästa
Örebro Pete Zahut
2013-05-31 09:11
Man kan ju välja ÖHK:s modell och göra om Sköldmark till "General manager"
Örebro Eyra
2013-05-31 09:09
Typiskt att när det väl går bra för en spelare i ÖSK så börjar alltid pratas om försäljningar här inne.
Örebro Pete Zahut
2013-05-31 09:06
@Mr. Milton:
Jag håller också med att känslan är att Sköldmark verkar göra ett bra jobb. Känns också som han har lite mer pondus och är mer aktiv än vad Sjögren var. Sjögren kändes mer som en administratör om jag ska vara ärlig. Men detta är inget jag vet. Bara en känsla och intryck jag fått När det gäller Astvald är min känsla att jag tror att spelsystem-skiftet varit till hans nackdel. Håller med om att just nu känns hans lön (om dina siffror stämmer) för hög i förhållande till prestation. Jag är dock fortfarande nyfiken på hur ett utfall till omskolning till ytterback skulle falla ut i hans fall.
Örebro Mr. Milton
2013-05-31 09:00
Angående löner i ÖSK så ligger Astvald högst i förhållande till sin prestation. Där lever vi med ett arv efter den hybris som rådde när han kom fram även om vi till dåvarande klubblednings försvar skall säga att han ansågs vara en talang. Grabben ligger på ca 80 000 kr i månadslön och vågar knappt ta i när han är på planen. Patetiskt att se. Som tur är går hans kontrakt ut efter säsongen och jag förutsätter att det inte förlängs.

Glädjande dock att Rinne är tecknad och klar. Måste säga att jag var tveksam och en av dem som inte gillade att Sköldmark kom in i organisationen. Dock anser jag att han gjort en hel del bra saker den senaste tiden. Sen är det alltid svårt som utomstående att bedöma vems fel respektive förtjänst olika saker är. Jag kommer nämna Sköldmarks namn med större respekt framöver och jag tycker faktiskt klubben borde göra honom till permanent sportchef (jag vet att vissa här inne nu kommer gå i taket). Tänk er själva att under en längre tid göra ett stabilt och bra jobb men ändå inte få det riktiga erkännandet i form av rätt titel (om nu titeln är viktig).

Efter att ha varit skeptisk till det mesta runt ÖSK en längre tid tycker jag faktiskt att saker och ting börjar se bättre och bättre ut även om vissa i styrelsen inte borde ha skam att sitta kvar.
AIK Saywee
2013-05-31 08:57
Jag instämmer i glädjen över att Rinne blir/blivit svartvit :) Dessutom, Oscar känns bättre än jidderAlven och mer lovande ...
Örebro Pete Zahut
2013-05-31 08:35
Hur bra är Rinne (just nu) egentligen? Jag har aldrig sett honom spela. Precis som @Guldtass säger: Avgörande för Oscars del är om ÖSK går upp. Jag hoppas verkligen att vi inte återfaller till att sälja till konkurrenter om ÖSK går upp. Om inte någon betalar löjligt bra. Men jag tror att Oscar kan bli en utlandsförsäljning på sikt om han stannar och ÖSK också går upp. Men han behöver spela på AS nivå för att visa upp sig. Det är bara att hoppas han inte hinner bli en Bosman innan utan går ÖSK upp ska de banne mig göra en "Elfsborg" och omförhandla, förläng, lönehöj
Örebro Guldtass
2013-05-31 07:40
Känns som många allsvenska klubbar är intresserade av Oscar, ev också någon dansk & norsk.
En ung talangfull målvakt som har en utvecklingskurva som pekar uppåt. Rätt mentalitet och dessutorm ödmjuk i sin framtoning.
Hoppas vi får behålla honom säsongen ut. Går vi upp så har ÖSK naturligtvis en mycket bättre förhandlingsläge!

Bra av ÖSK att skaffa sig en backup redan nu.
Örebro Guldtass
2013-05-31 07:14
Välkommen Rinne till sveriges bästa SportKlubb!
Örebro Conjuration
2013-05-31 01:38
AIK har inte råd med Oscar. 10 laxaskar & vidareförsäljning, annars njet. Jag är en tuff förhandlare ;) Fast vet inte hur långt kontraktet med Oscar är. Men han är klass, vår bästa utpost värvning sen Alvbåge. Oscar ger mig en trygghetskänsla när han finns där bak. För att nå allsvenskt spel är han en viktig kugge. Vilket som, välkommen Rinne!
Örebro Conjuration
2013-05-31 01:30
Hurra för Rinne! :) Kul värvning, bra jobbat ÖSK
Örebro jappel
2013-05-30 23:29
Varför skulle jag (och andra privatpersoner som investerade) skänka ytterligare tiotusentals kr av mina/våra privat investerade pengar till ÖSK??? jag lånade ut dessa (del i spelinvest) för att undvika att ÖSK gick i KK. Ser gärna att något företag får in och löser in dessa pengar, men jag känner inte för att ge bort dom utan vidare, nu när finanserna ser bättre ut. (med bättre menar jag att vi i alla fall inte riskerar negativt kapital, och om vi närmar oss de igen, så får ÖSKs företagsledning lösa det problemet på annat sätt än att helt sonika räkna med att få dessa pengar som gåva!!) Kan tillägga att pengarna gärna får återinvesteras i nya spelare så snart ett vettigt av skatteverket godkänt upplägg tas fram. (behöver nödvändigtvis inte ha tillbaka pengarna, men vill absolut inte heller att de ska går till tillfälliga spelarlöner eller annan löpande verksamhet!) @Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):
Örebro mr olafski
2013-05-30 23:26
Tänkte också på Samuelsson. Han sitter nog också på en relativt tung lönepost
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-30 23:22
@mr olafski:

Dom som inte får speltid och är etablerade på S1 nivå sedan tidigare. Berger, Samuelsson, Nilsson, Astvald och Wiktorsson. Sedan Josef också.
Örebro mr olafski
2013-05-30 23:19
Är det någon här som har koll på hur lönerna är i ÖSK? Vilka som har högst lön och så vidare. Finns ett par spelare som känns som dom sitter på rätt höga löner. Bland annat berisha och det är inte mer än rätt för han är riktigt riktigt bra. Berisha känns också som att han ligger i riskzonen till att försvinna i sommar. Vilka mer tror ni kan försvinna i sommar?
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-30 23:11
@Telle:

Där slog du nog huvudet på spiken, var min första tanke när jag läste om Rinne, just att Oscar kanske måste säljas till AIK. För Oscar som luktat på A-landslaget är ju det ett lyft, säkert även ekonomiskt.

Men skulle det vara så illa måste styrelsen och VD förstå att precis all trovärdighet är förlorad för deras del, inte bara av de tusentals som redan insett deras inkompetens.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-30 23:09
@Telle:
Angående konspiration: det finns drygt 11 Mkr på SI bankkonto. Alla som satt pengar i SI har varit medvetna om en stor risk och ska inte behöva driva ÖSK utför det sportsliga stupet för att få tillbaks varenda krona. SI styrelse har redan genom passivitet försvårat möjligheten att hjälpa ÖSK tillbaks till allsvenskan i höst. Crespo hade varit ett lämpligt investeringsobjekt för SI, ung och utvecklingsbar. Det finns många affärsmän i SI.s styrelse men det innebär tyvärr inte att bolaget är proffissionellt sköt utifrån den branch man jobbar i. Man klarar inte ens att följa alla regler som gäller för aktiebolag. När det gäller disponeringen av Elitfotbolls vinst tas det beslutet av dess styrelse. Har svårt att se att vinstutbetalningen är reglerad i avtal mellan bolagen. Det skulle var ett synnerligen dålig/klantigt affärsupplägg. Det är bra att vi har Peo, Axel och Alex dom blickar framåt och är proffissionellt duktiga, även om inte alla värvningar blir 100%igt lyckade.
Örebro Telle
2013-05-30 23:02
Kan för övrigt bara hålla med er (Aspen och ÖSK-Karl, vill jag minnas) som höjt på ögonbrynen tidigare i kväll för att Spelarinvest får dryga två miljoner i utdelning från ÖSK. Allt är säkert noga reglerat, och det handlar tydligen om intäkter avseende 2011, så det är väl knappast fråga om att SI bara spontant kommit på att de ska länsa klubbkassan ytterligare på pengar. Men det blir ändå ganska uppenbart att den nuvarande organisationsformen är en tung och klumpig dinosaurie som har överlevt sig själv. Och nej, jag syftar inte på Jan Folke... ;)
Örebro Telle
2013-05-30 22:54
Är man lite konspiratoriskt lagd kan man kanske också tolka värvningen av Rinne som en backup-plan, om det vill sig så illa att man tvingas sälja Oscar i sommar till en allsvensk klubb (läs AIK...) för att rädda ekonomin.

Men jag föredrar att se det som att klubben tar ett stort steg i rätt riktning genom att vara ute i god tid den här gången. Inte minst Axel Kjäll kan Rinne bra sen tidigare, och klubben har ju visat sitt intresse tydligt redan i vintras.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-05-30 22:46
@minatankar (för sm-guld):

Att inte budget håller kan vi nog utgå ifrån, trots Degenmatchen ligger ju publiksnittet ändå under, viket även betyder mindre kioskförsäljning mm. I förlängningen och kanske i nuet drabbar ju det även sponsorförsäljningen.

Ser att du hakar på mitt "tjat" om risken med spelarförsäljningar i sommar, just därför pengarna från SI troligen behövs i driften.

Jag tror inte publiken återkommer i några större skaror innan ÖSK är etablerat i AS igen. Man ser ju en desperation redan nu när entrèn för familjer är 30;-/person i nästa match. Det tycker jag iofs är bra, bättre än tomma stolar och dessutom en ökning av kioskförsäljningen.

Det kanske största bekymret är saknaden av huvudsponsor, det måste handla om miljonbelopp i utebliven intäkt. Ishockeyn vräker ju ut säsongskort där snittpriset för sitt är ca 5.000:-. Klart det intresserar företagare en hel del att synas där.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-30 22:18
Namn: mr olafski Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-05-30 22:16
/(/

Om det är så att man håller budget så är det rimligt till 7-8 på en skala av 10. Se tidigare inlägg där jag redovisat hur man finansierar ett lån.

Om man inte håller budget så kanske man t o m måste sälja bra spelare i sommar för att få pengar till löner i höst.
Örebro mr olafski
2013-05-30 22:16
För en som inte är så insatt i hur ekonomin ser ut. Hur rimligt är ett lån av Nordin på en skala 1-10. Och på tal om ekonomi har vi någon ny huvudsponsor på gång? Även om jag tycker att tröjorna är sjukt snygga nu när det inte är en stor logga mitt på så går det inte att bortse från att det är en ganska betydlig summa pengar inblandat
Örebro Uppstuds
2013-05-30 22:09
GT// Är inte ute efter att leta fel, men måste bara påpeka att Patrik Rinne fanns med i ÖSK:s trupp 2001, det minns jag bl a från den minnesvärda bortamatchen mot Norrköping (5-1 till oss!) då han satt på bänken.
Örebro mr olafski
2013-05-30 22:08
@uppstuds oj ursäkta haha lite snurrig hade sluttenta idag. Men någon måste ha skrivit om nkili annars är jag bra snurrig
Örebro GT
2013-05-30 21:40
Mycket bra framförhållning att värva Jacob inför nästa år, han kan bli hur bra som helst i framtiden !
Men då gäller tuff och ambitiös träning, som jag tror han fixar med bravur.
För er som inte känner till det så var pappa Patrik Rinne andrekeeper i ÖSK bakom Anders Ankan Karlsson under två år i slutet på 90-talet.

Örebro Uppstuds
2013-05-30 21:13
@mr olafski:

Hej mr olafski, jag tror inte att jag skrivit något om Nkili under de senaste dagarna, men oavsett det så håller jag med dig. Det sätt på vilket Nkili som nykomling från de lägre seriesystemen tagit sig an sin uppgift är mycket imponerande. En mycket intelligent spelare. Vi bör se till att gå upp till allsvenskan i år, för annars är nog risken stor att han går förlorad för oss...
Örebro Leper
2013-05-30 21:13

Nordin tillbaks vore kanske en förstärkning. Har hört att han inte varit helt fulltränad tidigare. men det är han kanske idag? Han sitter väl på bänken ändå i IFK och gör en del inhopp.

Kostar han inte oss några extra slantar tycker jag helt klart att han ska få chansen hos oss.

Sen undrar jag hur mycket substans det ligger i ryktena, eller om det är någon som driver en egen kampanj för att få hit honom..
Annons: