/fotboll/osk/forum/1952.aspx/fotboll/osk/forum/1952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Uppstuds
2013-06-02 18:49
@KCMarten:

Hoppas du får rätt
Örebro zxcv
2013-06-02 18:42
KCMarten// Det du säger är helt riktigt, jag kanske är för kritisk. ÖSK parkerade bussen, vilket jag var väldigt frustrerad över då det inte hände mycket alls. Effektivt men tråkigt. Vidhåller dock att Mo och Nkili är för dåliga idag. Östersund är enligt mig det mest underhållande laget ikväll, men de matchar inte oss som kollektiv, vilket är tydligt. Det är bara trist att vi spelar av matchen efter 2-0. Edit: Vidhåller även att det krävs mycket mer i allsvenskan. :)
Örebro KCMarten
2013-06-02 18:38
@Uppstuds:

Vi får väl se. ;-)
Örebro KCMarten
2013-06-02 18:35
zxcv //

Jag håller faktiskt bara med delvis.

Teknisk var ett par spelare i Östersund bättre. Men rent generellt fick jag intrycket att Östersund gick på toppen av vad de klarar, samtidigt som ÖSK tydligt har ett par växlar kvar att lägga i vid behov.

Man lät Östersund bolla runt en del i början för att lära sig deras spel. Som på ett klockslag efter tio minuter i första tar ÖSK klivet upp, erövrar boll och flyttar fram spelet. Vips har vi två noll och Östersund fattade aldrig vad som hände. därifrån var matchen i princip över.

Efter pausen kontrollerar ÖSK tillställningen totalt utan att förta sig.
Perfekt genomfört, med mycket krafter kvar till naturgräs matchen i Landskrona som kommer bli mycket tuffare.

ÖSK är oerhört tunga att möta vilket bevisas av tabellen. Bara Varberg har gjort fler mål än oss, men ingen har släppt in så få. Målskillnaden 17-5 och serieledning visar att vi just nu är bäst i serien. Håller vi det snittet är jag inte orolig inför framtiden.

Sen håller jag med om att vi måste förstärka om vi går upp. Men det tror jag redan finns i planen inför framtiden hos klubbledningen..
Örebro Ståplats är bäst
2013-06-02 18:30
@Uppstuds:

nej inte direkt men ändå ligger man i topp vilket ändå ger ett bra betyg...men är väldigt konfunderat ang Samuelsson.Vad tillför han egentligen?!Ser väldigt vilsen ut på plan och sprider bollar kring sig.Tur då att William är tillbaka då han är betydligt bättre alternativ till Hasani och Crespo!
Örebro Uppstuds
2013-06-02 18:29
@zxcv:

Ja
Örebro Uppstuds
2013-06-02 18:26
@KCMarten:

Upp till bevis för ÖSK. Två naturgräsmatcher har vi spelat i år och, hmmm man kan väl inte säga/skriva att spelet under dessa har övertygat, eller?
Örebro zxcv
2013-06-02 18:25
Oj, en del verkar positiva! Jag är jätteglad att vi vinner, vilket bevisar att vi är numret större även om Östersund är KLART bättre rent fotbollstekniskt ikväll!
Deras nr 8, 2 och 15 är strålande.

Jag har aldrig sett ett så inneffektivt spel. Samuelsson får inte vara med, Nkili och Mo förlorar innemittfältet totalt, Yasin och Holmberg är riktigt loja. Crespo försöker iallafall, men laget kan inte spela i djupled alls.

Vi kommer undan med det här i Superettan, det verkar räcka med att vara effektiva 15 av 90 minuter (i princip varje match hittils iår)
Men helvete vad kvaliteten måste upp NÄR vi går upp i Allsvenskan, skulle vi mött säg Syrianska skulle resultatet blivit 0-4. Så passivt spelar vi.

Vi vinner serien lätt, även om vi spelar skit. Det har vi gjort många gånger iår tyvärr.

Nu låter jag som en gnällig gubbe, men jag ger godkänt åt backlinjen och Oscar. Alla andra måste vässa sig.
Örebro Grixx
2013-06-02 18:22
Undrar verkligen hur båda parter tänker angående kontraktsförlängning för William?

Resultatmässigt så ser återtåget till AS mycket bra ut. Hösten och eventuella spelarrörelser under uppehållet kan spela obehagliga spratt.
Organisationen måste vara på tå för att kunna agera klokt om läget förändras.

Trodde själv innan serien att spelet skulle vara bättre men att övriga lag skulle vara tuffare med ett något sämre tabelläge.
Örebro KCMarten
2013-06-02 18:20
Uppstuds // Hela förra säsongen pratade man om hur bra Elfsborg var hemma på konstgräset, för att såga deras bortaspel på naturgräs. "Elfsborg kan inte spelar på naturgräs" hette det långt in på sommaren då, ofta lite hånfullt. Hur gick det? Tja, de ledde serien i princip hela säsongen och tog guldet. Känns det igen med tanke på den nuvarande serieledaren i SE? ;-)
Örebro KCMarten
2013-06-02 18:10
En riktigt skön seger. En sån där "vanlig dag på jobbet" seger.
Östersund hade visserligen rätt mycket boll i början av första men det kändes mest som att det berodde på att ÖSK lät dem ha det.

I andra stängde ÖSK äntligen igen och såg till att hålla i ledningen, förmodligen på Peo´s order. Han har ju saknat den förmågan tidigare.

Så ÖSK var tyngre och bättre på alla delar på planen och vann utan att förta sig. Precis som en serieledare skall göra mot nykomlingar nerifrån seriesystemet.

ÖSK visade klass rakt igenom idag.
Örebro Uppstuds
2013-06-02 18:07
Konstig andra halvlek. Mycket "grisfotboll". Men, sex segrar på hemmaplan och 13-1 i målskillnad på dessa säger väl trots allt en del. Naturgräs nästa, ajajaj...
Örebro DaSa
2013-06-02 17:59
Skön vinst!! Tycker att alla spelare var bra idag, ingen som stack ut åt ngt håll. Måste jag välja martchensspelare så får det bli Wiken. Hans täckning i andra halvlek var klass!:)

Känns bra att vi vinner matcher än att många spelare har potential att spela mycket bättre. Vet inte om det är Peos taktik eller om det är året-efter-genombrottet-svackan som gör att Moe och Kalle inte dominerar som de gjorde i slutet av allsvenskan förra året.

Sen så tycker jag att det är ett perfekt läge för Magnus/ledningen att förlänga kontrakten med Moe, Kalle och William. De första två då de inte spela på topp och däremed inte har ngr andra klubbar som jagar dem vilket trissar upp löneanspråket. Wille visade idag att han precis som Peo säger är en grym talang, jag tror att det är en win-win om vi förlänger hans kontrakt samtidigt som vi höjer lönen och gör den prestationsbaserad. Han är värd en topplön när han spelar.

Skönt att Hammarby torskade idag, känns som det kommer att vara Giffarna som kommer att vara det största hotet mot en serieseger.
AIK Saywee
2013-06-02 17:56
2-0, där satt den, tror på mitt lag, tippade rätt :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Einar B
2013-06-02 17:55
Härligt ÖSK!!!
Bois nästa.
Örebro malge
2013-06-02 17:54
Där satt den. Vinst återigen
Örebro Uppstuds
2013-06-02 17:44
sorry grixx, men om du anklagar mig för "tjafs" så vill jag gärna att du ger exempel på när och hur. Att jag skrev att Östersund totaldominerade de första tolv minuterna, var det "tjafs"?
Örebro Grixx
2013-06-02 17:43
Angående tjafsandet så är det larvigt från båda parter.
Ni är lika känsliga och pigga på att reta varandra...bara onödigt.
Örebro Uppstuds
2013-06-02 17:43
@malge:

ja, csports
Örebro malge
2013-06-02 17:40
Samma här. Har du tvsändning?
Örebro Uppstuds
2013-06-02 17:38
@malge:

framför datorn, malge
Örebro malge
2013-06-02 17:36
Är du på plats uppstuds?
Örebro Uppstuds
2013-06-02 17:33
Mycket Hawaii nu i andra, men Östersund är duktiga på att störa ÖSK:s uppspel...
Örebro Uppstuds
2013-06-02 17:28
@Saywee:

Var snäll och ge dig på nån annan om du nu nödvändigtvis vill/måste ha någon att hacka på.
AIK Saywee
2013-06-02 17:22
Uppstuds, det verkade bara som att du njöt av att få rätt, under den klena inledningen, vilket verkar vara lite av ditt signum, dvs att alltid ha rätt ..., Men jag hoppas och tror på ÖSK, alltid, oavsett motstånd. Nykomlingen kör våra giganter lätt över på vår hemmaborg med storpublik! Förresten, är du en kappvändare, och vill du även tjafsa under pågående match? Heja SPORT !!!
Örebro DaSa
2013-06-02 17:00
Tycker att ÖSK skall värva Mensa i Östersund. Modern högerback som är snabb och teknisk, om nu inte Nkilli kommer att spelas in på högerbacken.

Till andra halvlek så skulle jag vilja se Tobias Nilsson för att ge honom lite speltid. Sen så vore det trevligt om William fick visa upp sig igen!:)
Örebro Uppstuds
2013-06-02 16:52
Första tolv måste Östersund ha haft typ 90-10 i bollinnehav. Nån farlig chans som kunde ha givit mål då. Sedan mest ÖSK. Annars spelar ÖFK lite naivt optimistiskt/offensivt med sin 3-5-2-uppställning vilken blottar dem bakåt. Men, å andra sidan, får de in ett snabbt reduceringsmål så kan det bli match igen. Dåliga är de inte..
Örebro Uppstuds
2013-06-02 16:47
@Saywee:

jag njuter av 1-0 och 2-0 som du kan se av mina inlägg. Hurså? Vill du att det ska gå dåligt för ÖSK, eller hur ska jag tolka dig nu?
Örebro Grixx
2013-06-02 16:43
Saywee// Radiosportens app är väldigt bra/lätt att lyssna med också...om man sitter utan dator och bara har telefon med sig.

Ps. Tack för uppladdningsfotot :-)
AIK Saywee
2013-06-02 16:39
Sådärja alla piss i mister, nu åker återtåget fort framåt, uppåt :) Heja SPORT !!!
Annons: