/fotboll/osk/forum/1948.aspx/fotboll/osk/forum/1948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-05-29 08:59
Jag tror Crespo behövs i ÖSK under hösten om vi ska fortsätta att spela 4-4-2 och om inte William blir i matchform och given på topp. Jag kan jag tänka mig att man släpper Crespo och inte förlänger hyrkontrakt med honom och Lund i den stund man söker frigöra medel för att åtminstone delfinansiera Nordin eller annan hög allsvensk kraft på innermittfältet och samtidigt går in för 4-3-3. Allt bygger fortfarande på att William är i god matchform. I så fall bör man spela Hasani på offensivt innermittfält tillsammans med nyförvärv, ha en defensiv innermittfältrare i Berger eller Saeid, William på topp och Samuelsson som avbytare så länge han nu står ut med det. Yasin och Kalle på kanterna. Även om både Berger och Saeid har sina begränsningar i luften och i närkamper tror jag de uppväger de bristerna med sina fina löpvägar och i sin rörlighet.
Örebro Pete Zahut
2013-05-29 08:17
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Tror Crespo skulle få svårt att ta plats i AIK. Man värvar nog istället. Crespo levererar visserligen hittills med 5 mål men det finns en del att önska spelmässigt
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-05-29 07:25
Crespo lämnar under sommaren?
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 22:39
@malge:

ÖSK Twitter:

ÖSK Fotboll ?@oskfotboll
U21: ÖSK vinner matchen mot Brage med 2-1 efter mål av Peter Samuelsson och Josef Ibrahim.
Örebro widemarsh
2013-05-28 22:26
Saeids mål mot Brage kan ses på länken.
Ruskigt snyggt!
Örebro malge
2013-05-28 21:58
Nån som vet hur det gick för attashkade(stavfel?) idag?
Örebro Einar B
2013-05-28 21:51
Fortsätt nu ÖSK.
Östersund nästa. Kööööööör!
Örebro Uppstuds
2013-05-28 21:43
@Saywee:
Vem vet? Möjligheten finns uppenbarligen allrahelst i de fall då båda lagen är med på ett byte av matchdag. Dock måste antagligen också förbundet vara med på flytten. Det handlar ju/väl om hur man (förbundet) säljer matcher till olika bettingbolag. Och till TV-bolagen, självklart. Tror inte att någon enda människa kan ge ett säkert svar på din fråga om det nu är det du är ute efter.
AIK Saywee
2013-05-28 21:14
Undrar bara om man kommer att flytta flera matcher med relativt kort varsel av olika anledningar :(
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Uppstuds
2013-05-28 20:49
Kardinalen har redan angivit den självklara förklaringen: Sverige-Makedonien spelar i Malmö och på TV4 måndag 3 juni kl 19. Klart som korvspad att ÖSK bedömer det som att den fördel som måndagsspel normalt har i förhållande till söndagsspel då omintetgörs. Historiskt sett drar ÖSK mer hemmapublik på måndagkvällen än på söndags-em/kväll. Nu drar man en, som jag tror rimlig och riktig slutsats att det är bättre att flytta matchen till söndag eftersom landskampen kommer att stjäla alltför många åskådare från vallen. Samtidigt passar man på att försöka göra matchen till lite av en "familjefest". Jättebra idé tycker jag, att försöka vända något negativt (flytt till normalt mindre publikdragande speltillfälle) till något positivt, familjefest!
AIK Saywee
2013-05-28 20:49
Om man läser klubbens info om flyttad match kan man få uppfattningen att det var bra med ett byte av matchdatum, för då kunde man ju klämma in familjegrejen och att huvudanledningen var en annan, eller ... ... skitplanering annars, när kom man på detta i så fall?
Örebro D. McGrain
2013-05-28 20:20
Inga problem att förstå din besvikelse.

Man kan välja att lyssna på spekulationer av de som inte vet eller lyssna på klubben när de kommunicerar - det finns inga oklarheter.
Familjeevenemang är idealiskt på en söndag jämfört med en måndag. Om ÖSK vill locka familjer/ nya åskådare så är det ett gott försök att göra det på en söndag, sen om man tycker klubben gör rätt i att försöka locka familjer är väl en diskussionsfråga.

Men, de som missar matchen trots ändring i god tid/tack vare sen ändring är självklart besvikna.
AIK Saywee
2013-05-28 20:04
Pissdålig planering om det är familjegrejen som är anledningen till den sena flytten! Speciellt för mig som sedan länge planerat mitt jobb och min fritid kring ÖSK's hemma och bortamatcher, samt särskilt för de som köpt årsabonnemang och missar matchen. Några har spekulerat kring om flytten kanske beror på Östersunds resor och andra om det handlar om någon tevegrej. Men vi vet fortfarande inte varför man flyttade fram matchen. Är det svårt att försöka förstå att jag är besviken för att jag missar en match jag planerat att se, sedan länge ?
2013-05-28 20:03
ÖSK Fotboll @oskfotboll
U21: ÖSK vinner matchen mot Brage med 2-1 efter mål av Peter Samuelsson och Josef Ibrahim
Örebro D. McGrain
2013-05-28 19:37
"Vi på ÖSK ser det här som en möjlighet att få till ett bra familjeevenemang"

Räcker det inte med orsaken som de anger? Eller? Och drygt två veckor innan så ändras matchdatum - sent eller i god tid är väl upp till var och en...

AIK Saywee
2013-05-28 19:00
Kardinalen, 09:46, det dära infot har jag läst tidigare, men jag förstår inte varför man ändrat så sentomsider och av vilken orsak ... Vilken var anledningen?
2013-05-28 18:27
oskfotboll Mål, 1-1 i minut 61. Målskytt: @pettan81
11 minutes ago · reply · retweet · favorite

oskfotboll Mål, minut 38. 1-0 till Brage.
48 minutes ago · reply · retweet · favorite

oskfotboll ÖSK startar med: Bergström - Johansson, Westerlund, Wiktorsson, Ring - Astvald, Lumbana, T Nilsson, Murad - Atashkadeh, Samuelsson
about 1 hour ago · reply · retweet · favorite

oskfotboll U21: Matchen är igång i Borlänge och vi ska få målrapporter av Bert Dimberg som är på plats.
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 17:19
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Beror ju iofs vad man kommit överens om vad och var man ska arbeta med och vilka
Örebro Kardinalen
2013-05-28 17:07
@Jekl:
Gjorde den här sammanställningen för några dagar sedan. Det finns ju ett lag som sticker ut ordentligt när man ser korrelationen tabellplacering och antalet visade matcher i TV4 Sport fram till och med omgång 14 av 30. Hammarby, 14 av 14 möjliga visningar i TV4 Sport GAIS, 8 av 14 möjliga visningar i TV4 Sport Örgryte 7 Ängelholm 6 Brage 5 Falkenberg 5 (tabelltvåan) Örebro 5 (tabellettan) Sundsvall 5 (tabelltrean) Degerfors 4 Assyriska 4 Jönköpings Södra 3 Landskrona 3 Varberg 2 Värnamo 2 Östersund 2 Ljungskile 1
2013-05-28 16:08
2013-05-28 16:01
@Haxel:

Han arbetar väl åt och har väl lön från ÖSK. Då är det arbetsvägran i min begreppsvärld.
Örebro Valderinho
2013-05-28 15:56
Jag undrar vad Lund tänkte när han gick ut i NA? Trodde han på fullaste allvar att han kom till ÖSK för att bli garanterad en startplats. Den där Lund är ju vrickad om han tror det. I alla lag finns en konkurrens. Spelar man sämre får man göra det bättre på träning. Men som Lund i det här fallet protestera och spela sämre på träning hjälper föga om han på fullaste allvar vill ta en startplats igen.. Edit; Sen hjälper det väl knappast om man är en usel fotbollsspelare i grunden, men det är en annan historia.
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 15:46

Som sagt, tacka vet jag plast ;)
Örebro Haxel
2013-05-28 15:42
@Guldtass:

Mycket tråkigt om han är så pass oprofessionell, bättre att ta petning och kämpa vidare.
Örebro Guldtass
2013-05-28 15:26
@Haxel:

Förmodligen vägrar han spela i u21 .... min personliga gissning (så ingen missförstår) efter att läst artikeln i NA. Tog nog petningen mot Brage ganska hårt.
Om jag har rätt, så känns Lund lite oprofessionell.
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 15:23
@Haxel:

Ska bli intressant att följa William. Han borde väl få en 60 min iaf eller?
Örebro Haxel
2013-05-28 15:20
Inför U21-matchen ikväll.
Är Lund skadad?
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 15:18
Passa på och sprid till arbets- och studiekamrater om ÖSK:s familjedag nästa match. Upp till fem personer i en familj går in för endast 150 kr och gäller för alla sektioner på södra

Billigare än så kan det knappas bli. Ett snittpris på 30 kr/st för fem st inkl sittplats
Örebro Pete Zahut
2013-05-28 15:13
@Telle:
Klart att han inte är. 29 är ingen ålder och han kan hålla på tills han är 35-38 om kroppen får vara hel och han är motiverad. Däremot har han kanske passerat sin peak marknadsmässigt förmodligen. Men han hann ju signa ett rätt fint kontrakt innan ;0) Det viktigaste för honom är rätt roll, motivation, förtroende och ett spel som passar honom samt en tränare som ställer krav Nordin är kultur i ÖSK. En av få som såg till att ÖSK fick betalt. Han är alltid välkommen tillbaka.
2013-05-28 14:02
Namn: Saywee
Sänt: 2013-05-28 08:00
//

Anledningen till att olika uppgifter florerar beror bl a på att en del av pengarna går till ÖSK Elitfotboll AB och en del till Örebro Spelarinvest AB.

Tyvärr får vi varken som medlemmar eller aktieägare en tydlig bild över dessa affärer. Någon skriftlig redovisning har jag aldrig sett. Upplever dessutom att man blandar in spelaraffärer i driftsbudgeten, något som bör undvikas.
Annons: