/fotboll/osk/forum/1940.aspx/fotboll/osk/forum/1940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Uppstuds
2013-06-02 13:46
@Pete Zahut:

ok, vi kör utan målis idag....
Örebro _Adde_
2013-06-02 13:43
Pete Zahut//

Jag är fortfarande lite intresserad av dina tankar kring Alec, vill du dela dem? =) (Eller har jag missat att du redan gjort det?)
Örebro Pete Zahut
2013-06-02 13:26
@ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka):

Haginge-Berisha-Wikström-Wovoah
Yasin--Moe--Nkili--Holmberg
---Crespo----Samuelsson

Baserat på senaste träningen. Reservation för att Nkili hade svullet knä. Ersätts förmodligen då av Emil om han inte kan spela

Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-06-02 11:12
Vad var NAs startelva till Matchen idag?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-06-02 11:12
Vad var NAs startelva till Matchen idag?
Örebro Pete Zahut
2013-06-02 10:56
Kilen svarar när han jämför årets ÖSK och "Sixtens ÖSK" och varför Kilen tror Sixtens ÖSK vann matcher
Örebro Telle
2013-06-02 10:19
@minatankar (för sm-guld):

Ja, ett trevligt sätt att både bygga självförtroende hos spelarna och dessutom hjälpa till i skapandet av tydligare profiler för publiken.

Employee of the month-tänket är helt klart underskattat i bland... :)
Örebro Pete Zahut
2013-06-02 10:17
@Motgångssupportern:

Ja det är dax att det lossnar för Peter nu Han skulle behöva det. Två strutar från honom och han är på banan på allvar sedan
Örebro Motgångssupportern
2013-06-02 10:15
@Valderinho:

Jo visst, men jag tycker parallellen haltar lite eftersom jag anser att Örebro är ett betydligt bättre lag än Ängelholm. För inte ska väl Östersund ens få ha något initiativ att tappa när de spelar på bortaplan mot Örebro.

Jag hoppas på mycket fart, mycket passningar och två fina inlägg som Peter S gör mål på .)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-02 10:09
I intervjuer på ÖSKs hemsida lyfter Peo Oscar och i dagens NA William. Alec lyfter Nkili. Kul och bra att man bland många duktiga spelare ändå lyfter fram några av dem lite extra. Det har de gjort tidigare med bl a Berisha, Saeid, Kalle och Yasin.
AIK Saywee
2013-06-02 09:58
AsAboveSo1908, 09:37, vi kör nog enkelt över nykomlingen :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pete Zahut
2013-06-02 09:52
Peo om William Atashkadeh: En av de största talanger jag jobbat med
Örebro Valderinho
2013-06-02 09:49
@Motgångssupportern:
Östersund mötte Ängelholm senast och tappade initiativet i andra halvlek när Ängeholm började lyfta lite längre bollar, blev tillbakatryckta och hade inte orken att kontra. Vi får se upp med kontringarna för ÖFK, men tyckte vi klarade det bra mot Degerfors. Kan vi spela lite varierat med mindre risktagningar, alltså lite längre bollar ibland, så är mycket vunnet. T.ex så tappade ÖFK också mot LBois hemma från 2-0 till 2-2 när LBois började lyfta längre lyror mot deras backlinje. Tror det blir en tuff och jämn match, men där vi lyckas knoppa in ett 1-0 på övertid ;) just på en långboll..
Örebro Pete Zahut
2013-06-02 09:45
@Motgångssupportern:

Enligt Na som bevittnade sista träningen så blir det samma lag som avslutade sist. Dvs Emil & Astvald på bänken. Dock viss oro för Nkili:s knä. Annars startar han på mitten

I övrigt Peo om matchen (länken)
Örebro Telle
2013-06-02 09:44
Motgångssupportern // Ja, hittills har laguttagningarna haft viss kontinuitet, eftersom stommen ändå har känts ganska konstant, men tillräckligt många spelare har ändå luftats för att ingen ska känna sig säker på sin plats. (Och än viktigare, spelarna på bänken borde känna att de ändå har chansen. Bortsett från Ibrahim känns ingen spelare helt i frysboxen i varje fall.) Tycker man har lyckats bra med laguttagningarna ur den synvinkeln hittills. Är väl i så fall sorgebarnet centrala mittfältet där man inte har hittat rätt än. (Där är ju också spelarmaterialet mer begränsat, vilket inte minst märks i valet av spelupplägg.)
Örebro Valderinho
2013-06-02 09:44
Klass 1 varning för risk för kraftig åska under eftermiddagen och kvällen. Huvva!!
Örebro AsAboveSo1908
2013-06-02 09:37
Kötta skiten...
Örebro Motgångssupportern
2013-06-02 09:31
Äntligen matchdag igen! Ska bli spännande att se startelvan, tycker att PeO ändå valt att variera sig lite beroende på motstånd så helt uppenbar är den inte.

Men visst lutar det åt ett spelande lag med en hel del fart i sig. Visserligen är Östersund ett lag med både teknik och fart i, men jag vill tro att Örebro ändå väljer att möta upp med samma mynt istället för en mer destruktiv uppställning. Man är helt enkelt bättre än Östersund på att spela det spelet. Två mål av Peter Samuelsson?
AIK Saywee
2013-06-02 09:11
Hönan skapades innan ägget :)
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-06-01 22:21
@Grixx:

Vad kom först? Hönan eller ägget? Det sportsliga skapar pengar, pengar förbättrar det sportsliga. Eller är det så kallade kapitalistiska ekorrhjulet, allt snurrar runt tills en pinne hamnar i hjulet.
AIK Saywee
2013-06-01 20:55
Bra stämning och drygt 1800 på BA i kväll :)
AIK Saywee
2013-06-01 20:43
PZ, 19:44, kanske skulle flytta fram matchen en dag !
Örebro Einar B
2013-06-01 19:46
ÖIS har det tufft.
Två strutar av Staaf.
Örebro Pete Zahut
2013-06-01 19:44
Matchdag = regndag. Tycker ÖSK har optimal otur i hemmammatcherna
Örebro Einar B
2013-06-01 19:44
Känns som det kan bli islossning imorrn....
Kom igen ÖSK!
Örebro Pete Zahut
2013-06-01 19:43
@Uppstuds:

Resan är målet ;)

Om man får snacka lite OT-sport, dvs hockey så det jag alltid kommer att minnas är inte att ÖHK gick upp till ES nu sist. Utan det är den fantastiska vägen dit, alla fantastiska matcher på vägen dit i PP och KS som alltid kommer finnas kvar på min näthinna.

Det är alltid resan som är det roliga och utmanande. Sen är det över
AIK Saywee
2013-06-01 19:20
Money talks :(((
Örebro Uppstuds
2013-06-01 19:18
Grixx// Har du tappat glöden inuti? Du låter som en byråkrat! ;-D
Örebro Grixx
2013-06-01 19:02
Aspen// Pengar är allt om du vill ha kontinuitet som jag sa. Det är det enda som gäller.

Bra lag, tränare och organisation är avhängigt av detta.

Lycksökare, dåliga spelare och hybris kan stjälpa vad som helst men fortsätter pengar att trilla in så går det alltid att reparera.

Örebroregionens storlek är det enda säkra och det är därifrån vi kan få inkomster och bygga resten...och med en sparad slant/rätta investeringar så kan vi rädda upp krångliga situationer.
Örebro Uppstuds
2013-06-01 18:56
Fast om allt redan på förhand är klart att vi ska vinna så försvinner hela glädjen för mig att titta på matchen...
Annons: