/fotboll/osk/forum/1937.aspx/fotboll/osk/forum/1937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlstruum
2013-06-04 15:26
Saywee. Tyvärr inga egenskaper som gör en snubbe till allsvensk toppklass? Vem skulle han peta i vårt lag? Berisha, åhooonej. Wikström? Neppeligen, möjligtvis om han slutar efter året, annars hade wiken gått före nästa år med. Nkilli? Kanske, men nu är det ju så att Nkilli är talangen och inte Berra då han har blivit "gammal i gamet".
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-06-04 15:17
Jag vet flera spelare som berömde Berra's lojalitet och fina krossbollar, samt hans fantastiska spänst.
Örebro Uppstuds
2013-06-04 15:15
Aspen// Jag undanber mig nu en gång för alla dina "pussar och kramar", förstått? Om det nu är så att en så otroligt stor supporterskara och så många kompetenta tränare som har sett denna talang så borde denna, talangen alltså rimligtvis ha lett till något annat än ett kontrakt med en fransk div 4-klubb?! Om nu Sixten är/var så korkad som han tycks vara/varit i dina ögon så borde väl ändå NÅGON tränare i hela världen förutom vederbörande för det franska div 4-laget ha plockat upp densamma, talangen alltså!? Eller vad är det som hindrar ÖSK från att göra det nu då, att plocka tillbaka honom, nu när Sixten är borta och Alec är tillbaka?
Örebro ÖSK Fans
2013-06-04 15:04
Berra var en fin människa och en skön snubbe..På fotbollsplan var hans positionsspel bedrövligt. Vet att flera spelare klagade på det och han bänkades med all rätt..Om han är en supertalang, varför spelar han då i Franska division 4?

Så, börja hugg saywee, Hockey Kalle och gänget.....
AIK Saywee
2013-06-04 14:58
Berra var en skön snubbe, som kunde nå hur högt som helst, hade nog blivit en publikfavorit, men slarvades bort !!!
Örebro MrCrowly
2013-06-04 14:57
Undrar samma som Uppstuds äng Berra, å sist jag ifrågasatte hans kompetens och undrade varför ingen annan klubb i hela sverige hade uppmärksammat hans otroliga talang blev jag mer eller mindre idiotförklarad...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-06-04 14:38
@Uppstuds:
Du saknar tydligen för mycket bakgrundsinformation för att förstå. Berra har en stor supportskara och fler duktig tränare (ej Sixten) i Örebro som såg hans potential. Det gjorde inte dåvarande 1:e tränaren och när Alex drog till GAIS blev det psykiska miljö för jobbig. PUSS OCH KRAM
Örebro Uppstuds
2013-06-04 14:23
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):
Vaddå negativ? Om nu Berra är en sån pärla så borde ju åtminstone någon, säger/skriver någon klubb i närområdet, säg Forward eller Degerfors, eller för den delen Karlslund eller Rynninge ha uppmärksammat det då han ratades av ÖSK. Eller gav den franska div 4-klubben ett sådant bud vilket klubbar som dessa inte kunde matcha??
2013-06-04 13:59
@Uppstuds:
Var inte så negativ. Skit happens.I bland blir det fel och en spelarkarriär spårar ur. Det finns spelare som inte platsat i AIK men i Djurgården och landslaget. Det finns spelare som ÖSK inte ville ha och som då gick till annan klubb och som ÖSK nu försöker värva tillbaks. Tycke och smak
Örebro Uppstuds
2013-06-04 13:44
Om nu Berra var/är så fruktansvärt bra så är det ju minst sagt konstigt att ingen annan klubb i hela världen förutom en fransk div 4-sådan upptäckt det...! Eller?
Örebro ÖSK Fans
2013-06-04 12:17
hade inte Östersund två duktiga mittfältare som ösk borde titta närmare på?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-06-04 11:51
PSV Eindhoovens policy gällande spelare med utgående kontrakt:
"När Phillip Cocu tog över som huvudtränare antog PSV Eindhoven samma modell som Ajax och Feyenoord använt sig av för att slippa se stjärnor lämna som Bosman-fall.
Spelare med ett år kvar på kontraktet som inte vill förlänga kommer att placeras i b-laget."

Det låter ju bra i teorin, men hur gör man om det te.x vore Oskar som var i den situationen nu? Skulle vi då verkligen vilja skicka honom till B-laget och ställa Bergström i mål?
Jag vet inte! Det tål att tänkas på, men när det drabbar Toivonen så är det ju helt ok ;)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-04 11:17
@psoari 2:

Tack för infon! Skönt att Berra inte la av. Vet att Sarp förgäves sökte honom länge för en intervju om tiden i ÖSK. Tyvärr lyckades han aldrig nå honom.
Örebro TommyS
2013-06-04 11:15
Berra har gjort några matcher i franska fjärdedivisionen denna säsong.
Örebro psoari 2
2013-06-04 11:07
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Berra spelade senaste säsongen i franska Tarbes Pyrénées Football.
Örebro Kardinalen
2013-06-04 10:55
Sådär. Nu när Östersundsmatchen är överstökad kan jag berätta varför den blev flyttad från måndagen till söndagen.

- Svenska Spel ville ha ytterligare en kvalitativ match på Europatipset den aktuella omgången.
- Man var inte intresserad av att konkurrera med Sverige-Makedonien på teven.
AIK Saywee
2013-06-04 10:20
Berra !!!
2013-06-04 10:19
@KCMarten:

Ja, bara att hoppas vårt duktiga tränarteam tar nuvarande trupp till AS redan i år. Annars måste det börja skäras ännu mer på kostnadssidan.

Det skär i hjärtat när man tänker på behandlingen av Björnqvist, Per J och Berra. Just Björnqvist ansåg ÅFF:s scout var ett landslagsämne. Bara hoppas att han nu inte tappat för mycket. Per Johansson borde också plockas tillbaka. Vad gäller Berra är det väl kört, han kommer väl aldrig mer att spela fotboll? ;( Synd på flera sätt, han var ung, utvecklingsbar och duktig. Dessutom den profil som drog folk till BA. Minns själv vilken kanonmatch av flera han gjorde mot ÄFF borta året vi kom trea. Kraken fick sitta på läktaren när Sixten satte in Anntonen och Nordback som motvilliga mittbackar 0-3, 0-3, 0-3. Så onödigt, men sent skall syndaren vakna och det ser ut som att den vaknat ;)
Örebro KCMarten
2013-06-04 07:56
ÖSK-Karl //

Ja, det känns betydligt bättre nu när det gäller talangutvecklingen än på Sixtens tid.

Hur man kunde dissa Per Johansson och samtidigt plocka in en diva som Grahn övergår mitt förstånd. Sen hanteringen av Berra ger en hel del i övrigt att
önska .

Det känns betydligt lugnare nu då det känns som förnuftet återvänt i den sportsliga ledningen.
2013-06-04 07:25
Lysande repotage från gårdagens U21-match. Läs och lär ni i tidingsbranchen. Tobias på gång. Med Williams och Tobias kan startelvan vässas ytterligare.
2013-06-04 07:20
Nu rättar och städar ÖSK efter Sixten. Bra jobbat med Björnqvist.
Benny Böckling
2013-06-03 23:58
Kom hem Berra!
2013-06-03 23:41
@KCMarten:

Det var både jag och Wivallius som gjorde det. Björnqvist är hemmakär, annars hade han för länge sedan hamnat i ÅFF. Jag känner deras scout i våra trakter väl och Wivallius har också träffat honom. Det var skamligt hur han behandlades av det tidigare gardet. Jag tycker även Per Johansson blev "misshandlad" och även Berra. Fy så det måste varit under de åren.
Örebro KCMarten
2013-06-03 22:20
Sixten gillade uppenbarligen inte Björnquist eftersom han visade noll intresse för honom.

Alec har en betydligt större känsla för talang än Sixten, så om Alec har tummen upp så är det bara att haka på. Han var väl på tapeten för ett par år sedan. Jag tror att det var ÖSK-Karl eller Wivallius som grät blod när han gick från ÖSK.

Har själv inte så stor koll på honom, men litar som sagt till 100% på Alec.
Sen, vem är jag att säga emot dig, MinaTankar.. ;-)
Örebro Ösk-groda
2013-06-03 22:11
minatankar (för sm-guld)

Om nu ÖSK gör klart med Björnquist så kan man lämna tillbaks Lund hoppas jag ..... :-)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-03 22:08
Namn: Ösk-groda
Sänt: 2013-06-03 21:56
//

Daniel Björnquist har jag skrivit flera gånger om här på SvartVitt och vet att också Alec och Axel tror på honom. Så jag hoppas han får chansen i ÖSK. Han har den explosivitet som behövs.
Energiläckaget
2013-06-03 22:07
Angående Mellberg så har han ju ett väldigt fint hus som ligger precis invid Degerfors golfbana.
Kanske vore trevligt med en person som bor i Degerfors och spelar i ÖSK, än tvärtom, som det mest är hela tiden. (Vet att även Samuelsson gör så).

Björnqvist är en sorglig historia, angående Sixten. En stor talang som aldrig fick chansen. Jag tror mycket på honom, vore jättekul att se honom springa från alla lags kantspelare. Det är en kille som inte ens Almebäck hinner med.
Örebro Ösk-groda
2013-06-03 21:56
En "gammal" bekant kanske kommer tillbaks i ÖSK !!
Örebro Pete Zahut
2013-06-03 21:27
Så här slutar nästa omgångs matcher:

IK Brage - GAIS.........................................................X
Assyriska - Jönköping...............................................1
Ljungskile - Ängelholms.............................................1
Örgryte - Östersunds..................................................2
Hammarby - Varberg.................................................1
Landskrona - Örebro.................................................X
Falkenbergs FF - GIF Sundsvall..............................X
IFK Värnamo - Degerfors IF.....................................2

Det ger en en oförändrad toptrio i tabellen

Benny Böckling
2013-06-03 21:23
Det var då fan va Falkenberg ska vinna...
Annons: