/fotboll/osk/forum/1925.aspx/fotboll/osk/forum/1925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2013-06-14 11:56
Saywee, 11:47 //

Wille ligger alltid steget före, och svarar själv på den frågan i NA-artikeln... :)

"Ett litet ben i foten irriterar, men det är inget stort bekymmer. Problemet är konditionen, jag har bara tränat i sex veckor med laget och har en bra bit kvar."

AIK Saywee
2013-06-14 11:47
Vad är det för skada eller läkprocess, som gör att William inte håller en hel match, eller kan det vara som så, att skadan hindrat honom från att ha tillräcklig kondition i dagsläget ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Telle
2013-06-14 11:14
Intressantast i artikeln om William är ändå P-Os kommentar: "Han är den största talang jag sett. Fattar inte vad de allsvenska klubbarna håller på med, men är glad för varje dag 'Wille' är hos oss i ÖSK". Andra gången på kort tid som han berömmer Wille med de orden (eller andra gången som NA publicerar det åtminstone...). Måste vara kul för William att höra, P-O har nog hunnit sett en hel del talanger hittills. Så länge det inte är första steget i ÖSKs nya reklamkampanj för att försöka sälja honom i sommar, men det vill jag inte tro - ser hellre att han förlänger, blir magiskt frisk från alla skador och blir vår första riktigt välbetalda export ut i Europa (efter att ha fört upp oss i allsvenskans toppskikt igen... :) Däremot håller jag faktiskt inte med P-O om de allsvenska klubbarna. Jag förstår mycket väl att ingen vågar köpa honom innan han bevisat att hans kropp håller på den här nivån. En titt på hans matchstatistik ger förklaringen: 2010: 5 matcher, varav 0 från start, i IFK Göteborg. (Kan dock inte hållas emot honom. Jag menar, vem vill egentligen ha speltid i IFK...? ;) 2011: 12 matcher, varav 4 från start. 2012: 16 matcher, varav 14 från start. 2013: 2 matcher av 11 så här långt, varav 0 från start. Vem vill köpa en spelare som under 4 års spel på elitnivå som bäst har kunnat spela en halv säsong? En sådan värvning innebär förmodligen mer belastning för den administrativa och medicinska personalen med rehab etc, och inte minst för tränarstaben som ska anpassa träning, matchning och övrig laguttagning efter så speciella förutsättningar, än vad den tillför på planen i praktiken. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen William, och är väldigt glad att vi har honom i klubben. Men hade jag köpt loss honom i dagsläget, innan jag såg att han höll under en lite längre period? Nix...
Örebro Telle
2013-06-14 10:33
Artikel om Wille i morgonens pappers-NA, apropå er diskussion igår kväll om han bör starta i kvällens match eller inte.

P-O: "Wille har inte 90 minuter i kroppen, kanske en halvlek eller 60 minuter. Om det ska vara från start eller om det är bättre att han hoppar in kan man fundera på."

Wille: "Om jag ska starta vet jag inte, men det är ofta lättare att komma in i matchen då. Man blir fortare trött av att hoppa in då tempot redan är satt."
Örebro Telle
2013-06-14 10:32
Förmodligen den bäst betalda affären ÖSK har gjort på många år i så fall... :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-14 10:25
Namn: Conjuration Sänt: 2013-06-14 10:02 // Nu tycker jag vi kan avskriva Erik W från dagens match. Blev så osäker så att jag ringde Alec och frågade honom. Kan meddela att allt snack om Erik är en skröna. Han i är verkligheten redan klar för spel i AIK i höst efter tips av just Alec (med hög provision i den stund han slår sig in i laget).
AIK Saywee
2013-06-14 10:21
Conjuration, 00:16, jag funderar, liksom minatankar, om det är möjligt att Wärlegård spelar idag, eller är det bara ett löst rykte ?
Örebro Telle
2013-06-14 10:15
Tror det var PZ som menade att smileys kan vara överflödiga om man uppenbart skämtar. Själv drar jag oftast så torra skämt att jag kan behöva all hjälp jag kan få av smileysarna för att nån ska förstå dem... :)

2013-06-14 10:07
Namn: Conjuration Sänt: 2013-06-14 10:02 // Jag har tidigare skrivit att det är bra att ange ett humoristiskt inlägg med :-) eller ;-) för att förklara att man skojar. När det UPPENBART är ett humoristiskt inlägg tycker jag, som jag också tror Telle skrev, att det inte nödvändigtvis behövs. Det riktigt roliga är ju om man då tas på allvar och människor tror man är fullständigt knäpp. Men det kanske man är i alla fall.
Örebro ÖSK Fans
2013-06-14 10:05
Saywee

Ne det var nog bara ett rykte....hoppas dock att man värvar alt lånar en riktigt bra mittltare. Varför inte Nordin?
Örebro Conjuration
2013-06-14 10:02
@minatankar (för sm-guld):

Jag skämtar aldrig om Erik. Speciellt inte när det hitills inneburit vinst i varje match som jag angett honom som målskytt.
AIK Saywee
2013-06-14 09:22
En Östersundslirare är inte den jag skrev om tidigare, som verkar vara på väg in till Behrn Arena, genom fönstret.
Örebro ÖSK Fans
2013-06-14 09:11
Vet inte alls om det stämmer...
Örebro Pete Zahut
2013-06-14 09:08
@ÖSK Fans:

Var det han som hade nummer 15? Ja han var riktigt bra, rent tekniskt.
Örebro Pete Zahut
2013-06-14 09:06
Mange..
Örebro DaSa
2013-06-14 08:57
Ahmed var bra mot ösk men vet inte om jag vill ha in en liten mittfältare till. Kanske vi skall bli närkes Barca:) Fördelen med att byta in Wille i slutet är att han då är ännu mer överlägsen när backarna är trötta. ngn som har statistik på i vilka kvartar som vi gör flest mål?
Örebro ÖSK Fans
2013-06-14 08:14
Någon som vet om ÖSK jagar Östersunds mittfältare Ammar Ahmed? Var en som nämde det på jobbet.
Örebro Svartvitt forever
2013-06-14 06:18
Saywee//

Ha ha ha...

Skulle tro att Lagrell jobbar för högtryck bakom kulisserna för att göra om Superettan enligt Hockeyallsvenskans modell redan till hösten, så att även om vi vinner serien så måste vi kvala.
AIK Saywee
2013-06-14 05:14
Oscar gör 1-0, eftersom han får vara med i utespelet, då ÖIS inte kommer över mittlinjen, Gary Sundgren gör 2-0, då han slitit sig från Axen och nickar in bollen via ribban. Han ingår ju i spelet och funderar även över varför det luktar hund, när jan krafsar bland granuler. Stora rubriker i kvällspressen och så småningom kommer det fram att GS har fått individuell träning av Axén. Lagrell kallas in som tillfällig förbundsbas för att hitta nya bestämmelser i ett försök att degradera ÖSK, men lyckas inte, eftersom detta bara är ett "hundgöra" 2-0 blir det och tre nya poäng :)
2013-06-14 00:25
Namn: Conjuration Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-06-14 00:16
//
Erik Wärlegård???? Nu måste du väl ändå skoja?
Örebro Conjuration
2013-06-14 00:16
Matchdag med mitt favoritlag :) 1-0 seger. Erik Wärle blir inbytt i andra halvlek och smeker in en frispark från 30 meter.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-14 00:06
@Uppstuds:

Då får du tid att fundera över om du behandlat andra med respekt här, du behöver verkligen rannsaka dig själv och det rejält. Din självgodhet slår alla rekord. Men intill visshet gränsande sannolikhet är du snart här och hugger under nytt nick som vanligt snart igen.
2013-06-14 00:04
Namn: Pete Zahut
Sänt: 2013-06-13 23:58
//
Håller med dig om det är så att man vill matcha William försiktigt.

Å andra sidan kan han ju i värsta fall ta slut innan matchen är slut som ÖSK-Karl tidigare skrivit och då krävs ju ytterligare ett byte i onödan.

Men jag ger mig. Eftersom i princip alla tränare gör som du föreslår har ni säkert kommit på något som jag inte gjort :-)
Örebro Pete Zahut
2013-06-13 23:58
ÖSK har tre forwards som klarar 93 minuter. En som klarar 45 (enligt hans egen utsago). För min del känns det då mer naturligt att de som är inne i stimmet startar. Man kanske inte ens behöver byta in William om allt går väldigt bra för dem?
Örebro Uppstuds
2013-06-13 23:57
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT) :

Jo, ÖSK-Karl, nu lägger jag ned här för gott efter som det nu är bra många år. Dina till mig numera återkommande "du (är) själv mobbaren nr.1 på vårt forum" får mig att inse att det här går ju inte. Trodde och hoppades på en sjysst ÖSK-anda där forumreglernas "vi behandlar varandra med respekt" var rådande, men icke.
2013-06-13 23:48
Namn: Pete Zahut
Sänt: 2013-06-13 23:44
//
Jovisst, som den matchen gestaltade sig kan man ju lätt argumentera på det viset.

Men om William varit med från början kanske vi i stället vunnit med 2-0 eller kanske t o m 4-0 som jag tippar i alla matcher :-)
Örebro Pete Zahut
2013-06-13 23:44

Kanske är känslan hos tränaren att man vill ha ett ess i ärmen? Som tex Peo hade efter Landskrona tagit ledningen? Att ha ett kapital som kan förändra en bild
AIK Saywee
2013-06-13 23:13
Telle, ja, mattan blir grym på Grimsta och Haddad återvänder till ÖSK och BA :)
Örebro Telle
2013-06-13 22:57
minatankar, 22:23 // Kloka ord. Uppstuds // Tycker verkligen inte att du ska lägga ner din livslånga passion. Vad gäller vår diskussion kan vi väl bara enas om att vi har helt olika åsikter om vilken nivå som är ok eller inte här inne. Let's agree to disagree, helt enkelt. Einar B, 22.30 // Ja, låt oss hoppas det, för deras egen skull. Vore lite tråkigt om de inte har något bättre för sig en torsdagskväll än att läsa inläggen på ÖSKs supporterforum... :) Saywee, 22:45 // Mitt förslag är att vi donerar den uppgrävda mattan till Brommapojkarna. Mest för att få se Haddads min när han sprang ut till förmiddagspasset den efterföljande morgonen och upptäckte det "nya" underlaget... ;) Vad gäller startelvan i morgon kväll fattade jag det som att Hasani hade känningar i en fot. Någon som vet om han kunnat träna ordentligt?
AIK Saywee
2013-06-13 22:45
Undrar om man kan köpa några kvadratmeter av nuvarande BA-matta i samband med att den skrotas? Kommer den att användas någon annanstans, eller blir det återvinning? Troligtvis gräver man upp de begravda hundarna, när man ändå skall lyfta upp värmeslingorna, så att de kan fungera. Hur attan kunde man lägga dessa för djupt?
Annons: