/fotboll/osk/forum/1923.aspx/fotboll/osk/forum/1923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Guldtass
2013-06-11 07:43
Har skrivit det tidigare och upprepar det igen ..... Nkili går från klarhet till klarhet med tanke på vilken division han spelade förra säsongen. Bara naturligt att han får lite dippar ibland (dock inte igår verkar det som). Verkar som PeO insett Nkili's potential och ger han förtroende med ansvar match efter match.
En riktigt bra investering, helt klart.
Örebro Guldtass
2013-06-11 07:38
Starkt att vända till seger igår kväll.
Visst är det ett annat go i laget till skillnad mot för ett år sedan. Kom på mig själv att inte deppa när Bois gjorde ett noll, visste att ÖSK skulle skapa chanser med tanke på det spelövertag som dom hade. Kvitteringen kom ganska omgående, grannarna undrade säkert varför jag hurrade när jag grävde i trädgården (hade radion bredvid mig). Fick sedan extra krafter när 2 – 1 kom.
Som någon skrev tidigare, Samuelsson har nog inget mot om ÖSK skulle spela i reservdräkterna hela säsongen.
Vilken underbar morgon … har ni tänkt på det :-)
Örebro Pete Zahut
2013-06-10 23:49
Alla veckans mål i SE. ÖSK:s match ungefär mitt i programmet om du vill spola ;)
Örebro Bempa no:10
2013-06-10 23:41
HHmm jag tror nog att Ösk får fortsätta spela i i rödvita tröjor för då levererar Samuelsson hehe
Örebro Einar B
2013-06-10 23:04
Motgångssupportern:
Spot on!
Örebro Motgångssupportern
2013-06-10 23:01
Jag noterar av Samuelsson satte båda målen strax efter att Shpetim blev utbytt. Jag tror inte det beror så mycket på att Hasani lämnat planen, utan mer på att Samuelsson då kände en otrolig trygghet i att veta att han inte riskerade byte inom kort utan skulle få en hel match på sig. Riktigt kul att han levererade!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-10 22:51
Jag är som alla andra här mycket nöjd med dagens match. Hela laget imponerade. Man spelade disciplinerat och metodiskt. Uppskattade särskilt alla snabba direktpassningar och att samtliga arbetade klokt med och utan boll. Det är uppenbart att vår proffsiga tränarstab har skapat god stämning i lag och trupp, vilket visar sig i spel och resultat.
Örebro Strumpkrullaren
2013-06-10 22:39
Härligt gubbs. 0-2 of Pättsson målar äntligen.

Bra spelare, bra tränare! :) När tre-fyra supernamn är borta testas truppen med högsta betyg.

En fråga: vad gör en medlemsambasadör? Anstränger de sig och leder ÖSK-fans på sin ort, fixar massor med upptåg och håller medlemmarna på annan ort glada? T ex vad gör medlemsambassadören i Stockholm? Ni som bor i storstan. Har ni mycket kontakt med ambassadören? Gör hen mycket nytta?
Örebro _Adde_
2013-06-10 22:22
Appropå mitt inlägg innan matchen... Det är sååå skönt att ha fel!!! =)
Martin
2013-06-10 22:15
Vad pratar ni om? Sandqvist var ju otrolig i mål och Bamberg briljerade på mittfältet =) Nädå en mindre bugg gör att matchtrupperna läggs in centralt och ändringar tar lite tid att gå igenom, Förstår att vissa fick rysningar.
Benny Böckling
2013-06-10 22:03
@Benny Böckling:
Bra artikel annars!
Örebro Telle
2013-06-10 21:59
Woooeeeehhhaaaa...! :)
Örebro Uppstuds
2013-06-10 21:59
En robust seger idag av ett lag som faktiskt levererar på hög nivå. Det sätt t ex Nkili går in och visar pondus på, ungefär som hade han spelat typ sju år på riktig elitnivå imponerar stort!
Örebro Glad
2013-06-10 21:58
Peter efter matchen
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Uppstuds
2013-06-10 21:56
@Benny Böckling:

Jo, det fanns väl de skribenter som hade "ösk till div 1" el liknande som tillägg till sina nick för inte alls så länge sedan...
Benny Böckling
2013-06-10 21:55
Laguppställningen i matchartikeln stämmer ju sådär
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-06-10 21:38
@Conjuration:

Jag mår om möjligt ännu bättre! :-)
AIK Saywee
2013-06-10 21:37
Vi vann, skåningarna såg rött !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Einar B
2013-06-10 21:35
Med tanke på att P-O garanterat skriver ner Wikström, Berisha och Crespo först när det är match gör bara att dessa tre pinnar smakar ännu bättre.

Har skrivit det förut, men det tåls att säga igen. Vi känns seriösa iår.
Underbart!
Nu får grabbarna fira på bussresan hem. Sen fokus på ÖIS på fredag.
Angenäma problem för P-O när det gäller lagutagningen då.
Kom igen ÖSK.
Örebro Conjuration
2013-06-10 21:34
Kära Örebroare. Jag kan med glädje meddela att efter dagens seger mot Landskrona, på bortaplan & naturgräs. Så har vi vunnit 3 poäng, detta gläder mig oerhört. Jag mår bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2013-06-10 21:23
@Motgångssupportern:

Man kan säga att det var under hela Sixtens tid i klubben som laget aldrig vände underlägen. Men så fort PeO kom förra året så började man vända underlägen (Malmö FF hemma exempelvis).
Örebro Valderinho
2013-06-10 21:23
Att nån Landskrona fan tyckte dom skulle vinna med 4-0 mot oss säger väl allt.. Tycker vi kör med samma anfallspar. Onödigt att riskera att William åker på en skada igen om han startar. Visst han var en injektion idag och mot Östersund också. Låt han vara en joker tillsvidare. Han behöver få stegra sin matchträning och jag har full tillit till PeO-Ljung. Han vet vad han gör. Och hittills har det varit perfekt matchning. Låt det få vara så i fortsättningen. Tänk inte som Sixten gjorde, kortsiktigt. Vi har anfallsbredd, vi behöver inte riskera något!
Örebro Pete Zahut
2013-06-10 21:16
@Valderinho:

Tror HeIF har stenkoll på honom...
Örebro Motgångssupportern
2013-06-10 21:14
Härligt! Passa på att njuta ordentligt av segern nu alla ÖSK:are innan nån tycker att vi bör diskutera nyförvärv inför nästa säsong igen!

Segrar mot Landskrona känns alltid extra skönt, har alltid haft lite svårt för deras självgoda fans (kan för all del ha ändrats, mina åsikter formades för ett antal år sedan). Med tanke på nytt innerbacks- och anfallspar känns det än bättre.

Nån som märker en tydlig skillnad mot förra säsongen? Då var ett underläge alltid lika med förlust. I år har man redan lyckats vända ett till seger och ett till oavgjort. Skönt att den moralen verkar finnas!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-10 21:12
Mycket viktig seger och så skönt att jag tippade fel (1-1). Detta börjar se mycket bra ut!!!

Hoppas vi alla nu kan hålla ihop här på forumet några dagar ;)
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-06-10 21:09
Äntligen Samuelsson!
Dock bör William ha cred för sin fina insats. Hans blotta närvaro på plan inger respekt, det såg man i den dråpliga sekvensen vid 1-1-målet. 3 man går på William och glömmer helt bort Samuelsson som får fritt fram. Hasani ska briljera och missar 2 heta lägen. Samuelsson och William från start mot ÖIS! Basta!
Gillade vår inställning att försöka bryta högt och stressa L-krona i uppspelsfasen, speciellt i första halvlek. Slutligen:Bästa insatsen på naturgräs på mången dag.
Örebro munken
2013-06-10 21:08
Fy faan vad skönt. Detta är bästa insatsen iår med tanke på förutsättningarna. Hyffsad anfallsuppsättning vi har nu när även Samuelsson börjar leverera och Wille är tillbaka.
Örebro Valderinho
2013-06-10 21:08
Hoppas vi värvar Suprise. Av det jag sett av honom imponerar. Svårstoppad ,snabb, teknisk och skolad! Holmberg är lite för ojämn på bortaplan och behöver konkurrens.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-06-10 21:07
Benny: något sådant skulle jag aldrig skriva!!! :)
Örebro Ståplats är bäst
2013-06-10 21:04
vilken revansch för Samuelsson,vet att jag sågade honom längs fotknölarna efter matchen mot östersund men idag såg man honom spela som han gjorde i Degerfors med stor pondus i boxen.Tycker ändå Ljung ska fortsätta starta med Hasani/Crespo men jädra bra sparkapital med Peter och William som vill slå in sig i startelvan och äntligen seger på naturgräs och spelmässigt gjorde man det ju jättebra!
Annons: