/fotboll/osk/forum/1917.aspx/fotboll/osk/forum/1917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-19 22:16
@go_osk (We are on the road again!):

Slarvigt skrivet av mig kanske. Men med de förra tränarna och målvakterna är jag övertygad om att vi max skulle ligga i mitten av tabellen nu.
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 22:14

Liksom Wikström och Samuelsson etc etc
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-06-19 22:13
@Kung Kobra:
Så du vill inte att Yasin, Saeid, Berisha, Holmberg, Nkili och Atashkadeh finns med i truppen den dagen som ÖSK åter spelar i Allsvenskan?
Örebro Valderinho
2013-06-19 22:10
Troligen en lättare hjärnskakning. Ska nog inte vara någon fara för nästa match.
2013-06-19 22:09
ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)// Det var Conny Karlsson som tränade Trelleborg säsongen 2006, men det har ingen betydelse i sammanhanget. Att enbart nämna Oscar Jansson och tränartrion som anledning till årets framgångar är att förringa ÖSK:s insats. Som jag ser på saken så är det ett koppel av spelare som har utvecklats och höjt sig. De som har imponerat mest i mina ögon är Yasin, Saeid, Berisha och Oscar Jansson. Nkili förtjänar helt klart också att nämnas.
Örebro Conjuration
2013-06-19 22:09
@Kung Kobra:

Erik W
Örebro GT
2013-06-19 22:08
Titta ! En riktigt bra analys av matchen presenteras av AB !
Örebro mr olafski
2013-06-19 22:05
Spelmässigt tycker jag inte att matchen var så hemsk som vissa säger. Tyckte att Örgryte matchen var tråkigare i den aspekten. Men crespo MÅSTE lära sig att passa, visst att han är en målskytt men det betyder inte att han måste skjuta varenda gång han får bollen. Berisha, vilken jävla kämpe enligt mig bäste öskspelaren ikväll. Offrar sig gång på gång på gång. Hoppas han tillfrisknar så snart som möjligt. Yasin och Kalle fortsätter blanda och ge
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 21:59
Det är möjligt att den är bättre än 2006 men det är rätt många "experter" som säger att det är låg kvalitet i år. Själv har jag för dålig koll för att avgöra. Det enda jag har koll på är att AS var sämre än många år 2010
2013-06-19 21:58

De hade Tom Prahl och en målvakt som spelade i trans. Vi har en suverän tränartrojka och Oscar i år. Verkar räcka för att knalla hem SE i lugn o ro, nåja, så lugnt är det kanske inte?!
2013-06-19 21:54
ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)// Jag håller absolut inte med dig om att årets upplaga av Superettan skulle vara den sämsta på länge. Jag tycker helt klart att serien har blivit bättre jämfört med när ÖSK var nere senast. Att TFF kunde promenera genom serien med sin brottarfotboll säsongen 2006 säger väl det mesta.
AIK Saywee
2013-06-19 21:46
Vi slapp torsk, de e la gôtt
Postat via SvenskaFans-appen
2013-06-19 21:43
Undrar varför Gais håller sitt forum stängt för övriga, de har väl inget att vara rädda för? De är ju inte direkt någon magnet för andra fans heller.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-19 21:39
Namn: Leper
Sänt: 2013-06-19 21:27
//
Delar din och andras uppfattning. ÖSK-spelarna i år är tillräckligt bra och väldisciplinerade för att ta sig upp i AS. Dagens trupp skulle kanske ha chans att klara sig kvar, men tyvärr inte så mycket mer.

Dels behöver flera av de yngre spelarna utvecklas ytterligare ett steg, dels krävs det förstärkning på ytterbackspositionerna och innermittfältet samt troligtvis även en efterträdare till Wikström.

Och då förutsätter allt att vi får behålla alla duktiga spelare och att William håller sig frisk och kan spela hela matcher.
2013-06-19 21:36
@Leper:

Är nog den sämsta SE på år och dar, utan att förringa ÖSK:s insatts. Själv trodde jag att Hammarby skulle springa hem serien lätt. Tränartrojkan har gjort underverk med vår trupp. Tycker det är konstigt att media (mest TV4) hela tiden höjer vår trupp till skyarna. Det är främst tränarna vi skall tacka och Oscar för serieledningen.
Örebro GT
2013-06-19 21:34
Ja, ja, oavgjort på bortaplan och vinster hemma, då går vi upp igen ! Tre poäng mot Ljungskile på onsdag och det ser riktigt bra ut !
Örebro Valderinho
2013-06-19 21:32
Rättvist resultat. Gais med sin cyniska spelidé är inte att leka med vilket 8-0 inför vår match talade om. Konstant satte dom två spelare på Yasin som inte kom egentligen någon vart. Samuelsson osynlig förutom någon inspel där han träffade bollen.

Lika lite som vi kunde ha förtjänat att vinna lika förtjänta av en förlust kunde vi varit. Kom igen liksom fem stycken går på Joel Johansson men ingen täcker den andre motståndaren och Jansson får göra en jätteräddning. Flera gånger såg jag spelare gå bort sig som dom inte gjort tidigare. Som på en frispark där fyra Gais spelare får stå helt rena på bortre. Och detta var i starten av andra halvlek. Hade dom fortfarande inte snackat ihop sig??

Jag ser Hasani/Atashadeh som anfallspar i höst och Crespo som reserv. Samuelsson är en boxspelare som tidigare sagt, men så osynlig som han varit dom två senaste matcherna. Då blir det än tuffare i Allsvenskan!! Sälj så fort det går. Vi har Hasani som också är duktig i boxen, men även i det övriga spelet. Faktum är att Samuelsson hade en bra mottagning i första, men passar bollen över sidlinjen helt ohotad.

Blev även frustrerad över dom ständiga långbollarna från Wiktorsson och delvis från Haginge utan någon som helst adress i offensiva lägen, framförallt från Haginge som slängde iväg crosspassningar på löpande band i andra utan adress, som antingen gick över sidlinjen eller kortlinjen. Hör knappast hemma i Allsvenskan..

Jag trodde Nilsson hade lärt sig någon av det han sa att ta en högre position, men i andra står han bara och väntar jämsides med den andre bollhållaren. Han stod som förstenad flera gånger utan minsta ansats att vilja göra sig spelbar i mellanytan. Sen platsar Nkili inte som Innermittfältare då det sätts krav att sätta längre bollar i bland under press. Detta klarade han inte alls. Det har varit bättre med Saied som är duktig på bägge och kan avlasta Nkili på ett bättre sätt än Nilsson.

Sen vill jag bara ge en känga till Gaispubliken. Så fruktansvärt låg nivå när man buar/busvisslar när Berisha bärs ut på bår. Att man buar/busvisslar när man "filmar" som Gais publiken tyckte Yasin gjorde är väl okej. Men att ständigt gå igång på samtliga avblåsningar som går emot Gais är ju bara löjligt låg nivå.

Ni vet nog vilka ni är och ni kan väl dra någon gammalt över er. Hoppas ni förlorar elitlicensen eller går i konkurs, för så låg nivå så ni beter er på läktaren i nästintill varje match ett domslut går er emot, så förtjänar man nog inte bättre än att bli sågad längs med truten. IQ befriade idioter är vad ni är.
Örebro Leper
2013-06-19 21:27
Tycker det såg ut som vanligt. Vi spelar inte bra men tar ändå poäng, en styrka det också.

Håller med Kung Kobra, vem i dagens ÖSK håller allsvensk klass?
Oscar, troligtvis. William om han är frisk. Berisha/Wiken kanske.

Övriga måste ta väldigt stora kliv i utvecklingen.
Örebro kenya
2013-06-19 21:22
Kniper vi segern mot Ljungskile så har vi gjort en riktigt bra förstadel av säsongen. Att vi skulle tappa lite poäng borta på gräs visste vi redan innan. Kryssar vi borta och vinner resten hemma så går vi upp.
2013-06-19 21:20
Och tipset satt så nu går man upp på delad andraplats med Saywee, se upp Kardinalen, ikväll tog din svit slut ;)
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 21:17
@Kardinalen:

Vad han säger spelar väl ingen roll? Han kan ju kläcka ur sig vad som helst?
Örebro Eyravallen96
2013-06-19 21:16
Var inte ÖSK:s bästa match i år, men samtidigt är det enorm styrka att få med sig en poäng från en av de tuffare bortakamperna under säsongen, när man inte hittar rätt riktigt. Med lite tur hade vi mycket väl kunnat vinna det här. Lite besviken på felpasset som ledde fram till 1-1 och försvarsagerandet därefter.

Inte helt fel att leda serien hur som. Det är man inte van vid som Örebroare. Nu avslutar vi med tre poäng mot Ljungskile innan sommaruppehållet.

Forza ÖSK!
Örebro Rallyfinnen
2013-06-19 21:10
Bah.
Örebro rirobban
2013-06-19 21:10
Fan vad gnälliga gais-publiken (den lilla som väl var på plats) var! Aldrig hört på maken tidigare. Gnällde över exakt allting! Och så finns det folk som tycker att Närkingar är gnälliga :)
Örebro widemarsh
2013-06-19 21:07
Uselt på alla sätt och vis. Ingen får mer än godkänt. Sjukt att vi ändå är en hårsmån från att vinna matchen trots att vi i princip inte spelade fotboll alls idag. Samtidigt revanscherar sig Oscar lite och räddar oss i andra halvlek tillsammans med Berisha. Hoppas på Shpetim/Atashkadeh till efter uppehållet. Samuelsson kan jag inte bedöma då jag inte såg honom på hela matchen. Crespo var inte bra, men ändå väldigt nära att bli tvåmålsskytt.

Dock första riktiga bottennappet i år, och vi tar ändå en viktig pinne som håller Gais på lite avstånd. Man får försöka se det positiva i den här matchen också ;)
Örebro Glad
2013-06-19 21:07
1-1 är ju helt ok, svårt att se att Oscar gör ngt fel på målet, ska han hänga kvar i mål? upprinnelsen till målet är ju när Wikström o Nkili strular på mittplan, sedan gör ju Oscar en avgörande räddning så vi får med 1p vilket gör att vi leeeeeder ligan götttt
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Kardinalen
2013-06-19 21:06
Bra resultat med 1-1. Inget att klaga på där.

Har missat att skåda de båda segermatcherna mot Brage och Landskrona, men av de fyra bortamatcher jag de facto sett är detta den (klart) bästa matchen. Visst, vi brände en hel del lägen i andra halvlek, men så gjorde också GAIS. Vi kan ju inte vinna alla matcher vi spelar, och med tanke på att Peo inför matchen sa att GAIS är stora favoriter så är 1-1 inget att gråta över.
Örebro Pete Zahut
2013-06-19 21:05
Och för dem som dömde ut Samuelsson: Hur många bollar fick William att jobba med? Jag är nöjd med en poäng borta mot GAIS men jag är inte nöjd med spelet. Vi lider av ett svagt centralt mittfält. Bollinnehavet beror delvis på att GAIS ligger och väntar på misstag och tillåter ÖSK rulla runt. Att berömma ÖSK för det höga bollinnehavet tycker jag därför är fel. För GAIS tillät det. NKili osäkrare än tidigare, Nilsson också en säkerhetsrisk och föga understödjande offensivt trots att han säger i intervju "att kanske har jag legat för lågt" Emil kommer in för att höja kvaliten på passningspelet och ersätter den för dagen svagare Nkili men är också en säkerhetsrisk. Yasin försöker men det är trångt. Kalle behöver jag inte ens nämna. Samuelsson är en boxspelare men bollen kommer aldrig in dit. Crespo är ensam på plan(anser han själv). Nä, jag har högre krav på sportklubben än så här
Örebro DaSa
2013-06-19 21:04
Jag var nöjd med en pinne innan matchen och är det fortfarande, rättvist resultat. Tycker som vanligt att många underpresterar men ger godkänt till Yasin, Berisha, Jansson och Wiken. Förstår inte hur vi kan slå så många 5-10 meters bredsidepassar så fel. Är det mattan eller är vi så dåliga?!

Vad tyckte ni om Wiktorsson? Håller han allsvenskklass? Jag skulle vilja påstå att han behöver spela upp sig rejält om han skall vara aktuell som förstavalet på vänsterbacken nästa säsong.

En som ÖSK borde värva är Adam Eriksson, känns jävligt surt att vi tappade/missade honom. Han skulle lätt ha platsat på vårat centrala mittfält och är bara 19 år.
Örebro Kung Kobra
2013-06-19 21:04
Riktigt usel match igen. Att ÖSK årgång 2013 leder Superettan säger en hel del om kvaliteten hos övriga lag i den här serien. Jag ser faktiskt ingen i dagens ÖSK som jag skulle vilja ha med till Allsvenskan, förutom möjligtvis Oscar Jansson.
Annons: