/fotboll/osk/forum/1902.aspx/fotboll/osk/forum/1902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2013-06-30 22:21
@minatankar (för sm-guld):

Intressant hur du tänker här. Hur menar du att man kan konkrekt kan översätta detta tänk till ev. nyförvärv av spelare till ÖSK?
Örebro nr.12
2013-06-30 21:55
Skulle gärna se ett nytt lån från aik, Robert Åhman-Persson. Skulle passa perfekt bredvid Moe. Han har fått lite speltid och ryktas bort från klubben. Sen plocka in en anfallare till. Vi kan nog inte lita på att William håller för 15 matcher. Tyvärr. Ses i Jönköping, vi ska bli fler där än 14/3 i Karlstad. /1908
Örebro ÖSK Fans
2013-06-30 21:29
Ösk Krille

Ja peo känner nog han väl...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-06-30 20:40
Daniel Nordmark kanske kan vara ett alternativ att komma på lån från Helsingborg? Han får lite speltid.
Benny Böckling
2013-06-30 20:05
@ÖSK Fans:
James Keene känns väl ytterst tveksamt då han får spela relativt mycket i Elfsborg och om han för sakens skull skulle bli utlånad så blir det nog till ett allsvenskt lag. Nordin känns väl kanske lite mer realistiskt men med betoning på lite.
Örebro Valderinho
2013-06-30 19:53
Grämer mig inte speciellt över att "Crespo" är borta nu. Han spelstil kräver väldigt mycket och han har visat att han bränner på tok för många lägen. Hade han gjort runt en 10 mål så hade det varit annorlunda. Men som sagt så brister han i spelomdöme och spelförståelse. Han slarvar också en hel del i bollmottagningar och då också i tillbakaspel. Samt att han känns något flängig.

Ser inte någon anledning att utveckla spelare åt AIK på lån när det inte finns någon köpoption. Då är det bättre att satsa på egna spelare, om det inte finns några andra bättre alternativ förstås. Men det var ju bättre med ett lån av "Crespo" än inget alls så att säga innan säsongen när det fanns potential. Men det ser inte ut som han kan ta nästa steg. Han bränner som sagt för mycket solklara lägen, där det gäller att vara kylig. Tyvärr så har det genomgående att han satt dom svåra lägena där ingen förväntar sig att göra mål. Men så bränner han på tok för många lägen för att jag iallafall ska vara nöjd. Hade han varit vår spelare och inte AIK's så hade jag kanske haft mer tålamod, men nu är det sak samma..Bättre kanske att hitta en stabilare avslutare med samma potential. Det är där Karikari ev. kommer in i bilden på en ny anfallare..
Örebro ÖSK Fans
2013-06-30 19:53
Kari kari är mycket bättre fotbollsspelare än Crespo...Crespo är en ganska dålig fotbollspelare men mål gör han ibland och det är ju det viktigaste...Han kommer dock få nöta bänk hos AIK.
Örebro ÖSK Fans
2013-06-30 19:50
Gatutsio

Gissar på Nordin och james kean ;)
Örebro Valderinho
2013-06-30 19:38
Kwame Karikari i AIK får väldigt lite speltid. Han är inte lika utpräglad djupledsforward som "Crespo". Men KKK är lite mer flexibel och är duktig i det mesta.Han är snabb, teknisk, skott och är bra som target liksom i djupled. Nu vet jag inte vad AIK tänker med deras stora anfallsuppsättning, men om det är aktuellt med ett lån ev. med köpoption så borde vi ligga bra till. Jag tänker då på "Crespos" utveckling hos oss. AIK-supporters har jag sett vill sälja KKK. Nu då vi utvecklat "Crespo" till den nivå han borde ligga på enligt AIK för att ta tillbaka honom. Annars hade dom inte tagit tillbaka honom om han inte utvecklats tillräckligt. Karikari har och andra sidan fått begränsad speltid och borde få en riktig chans där någon tror på honom fullt ut. Tror inte han får det i och med att "Crespo" kanske bedöms före honom nu..
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-06-30 19:07
Trist med Crespo. Men tack för din tid här!

Personligen känner jag ingen panik över någon ersättare. Om Wille kan hålla sig från allvarliga skador kommer han att pytsa in baljor så det står härliga till.
Örebro gatutsio-återtåget-allsvenskan 2014
2013-06-30 18:43
enligt vad jag hört så vill ösk låna två spelare under hösten
dom ska vara av god allsvensk klass
en anfallare och en mittfältare
sen om det går som tänkt har jag ingen info om
Örebro DaSa
2013-06-30 18:20
Sen så är jag skeptisk till att värva ytterligare en SE-skyttekung. Ekström, Staaf, Rodevåg och nu Petsson. Känns som kombon med ÖSK och skyttekungar från SE inte är så bra:)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-30 18:19
Namn: Sogen Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-06-30 17:50
//
Vad som är dyrt och billigt har vi ju dessutom olika uppfattningar om. Man kan ju i stället prata om vad som är prisvärt.

Personligen har jag uppfattningen att man oftast tar lägre risker om man satsar på kvalitet, vilket ofta innebär en större utgift men en lägre kostnad över tiden.
Örebro DaSa
2013-06-30 18:18
Jag tror att det kan vara bra för ÖSK att Crespo lämnade. Om han skulle ha fortsatt att göra mål under hösten så skulle vi fått betala dyrt för att eventuellt få köpa loss honom efter säsongen. Nu däremot så kommer han att få en chans i AIK och förhoppningsvis misslyckas och då kommer AIK klassa honom som att han inte håller i Allsvenskan och vi har möjlighet att köpa loss honom. Så våra möjligheter att se Crespo den svartvita tröjan i framtiden ökade antagligen idag.

Frågan är hur vi skall lösa anfallsfrågan under hösten. Jag tycker att Petsson och Hasani räcker till, eftersom Wille antagligen kommer att kunna spela i alla fall halva matcher under hösten så tror jag att den fjärde anfallaren inte kommer att få speciellt mycket speltid. Därför borde vi leta en billig lösning istället för att flyga hit ngn suspekt sydamerikan. Nu har vi chansen att visa att vi satsar på våra ungdomar, Glännestrand gjorde ju ngr mål under försäsongen och Lukman kanske kan ta ytterligare ett steg utvecklingen om han får lite speltid i A-laget. En annan lösning kan vara att kalla hem Christer Lipovac från Karslund om man nu tror att han kan hålla i SE, har inte sett honom spela själv så kan inte bedöma det. Jag tycker att ett sådant beslut skulle visa att klubben har självförtroende och att vi tror på våra talanger!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-30 18:04
Jag är lite skraj inför hösten. Med tanke på alla poäng som tagits borde glappet vara större ner till lag två och tre. En svacka brukar alltid komma. Å andra sidan är jag tveksam till att FFF håller.

Vi kanske borde plocka in Emra under hösten? McDonalds Örebro borde kunna sponsra lönen, kan bli rena vinsten för dem ;)

Å andra sidan har vi ju Wärle sim sparkapital ;)
Örebro Sogen
2013-06-30 17:50
skillnaden med bil köp ä att den som köper billigast ä den som tar störst risk. när vi köper spelare så vill jag nog hellst ha begagnat annats ä det väl ungt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-30 17:32
När det gäller att satsa på fotbollsspelare och vara beslutsfattare i en elitklubb tror jag det är som att köpa bil privat. En del köper en ny billig bil andra en ny som är dyr. Sedan finns det de som köper en billig begagnad och de som köper en dyr begagnad. Har man en viss livsstil och ett förhållningssätt i privatlivet är det stor chans/risk att det går igen i affärslivet. Endera är man försiktig och tar förhållandevis små risker eller så tar man större, speciellt om man riskerar att få stark kritik som innan dess man värvade Tobias Grahn. Detta har mindre med att göra om man har pengar eller inte, utan som sagt mer att göra om hur man är i sin personlighet. Det är i alla fall min tro.
AIK Saywee
2013-06-30 17:32
Sogen, 16:20, du menar väl att vi kan sitta lugnt i återtåget :)
Örebro Sogen
2013-06-30 17:16
Tänk också på att Staaf har gjort 6mål trots lite skador i år. Vi vet ju alla här att han inte håller på allsvensk nivå.
Örebro Sogen
2013-06-30 17:12
tycker Alter mark är för gammal för att satsa på i Allsvenskan. Känns som en Rodevåg , du ger i s1 men ej högre. då är det bättre att satsa på sköld som har potential att bli hygglig allsvensk forwatd
Örebro Kardinalen
2013-06-30 17:09
Vi ska inte glömma bort att Varberg haft negativt eget kapital t-v-å år på raken. Det är så att säga sista chansen nu, klubben ska lämna in ett periodiserat bokslut per 31/8 2013.

I senaste årsbokslutet hade man ett negativt eget kapital på -0,5 miljoner kr, vilket ju ändå är en del för en klubb av Varbergs kaliber att ta ikapp.

Om de nu sista juni märker att de får svårt att uppfylla sitt periodiserade bosklut med minst en halv mille i plus den sista augusti, så måste de snabbt få in pengar. Gabriel Altemark-Vanneryr har bara ett halvår kvar på sitt kontrakt. Men tanke på den knipa Varberg är i rent ekonomiskt och att Altemark bara har 6 månader kvar, så ska han inte kosta särskilt mycket, skyttekung till trots. Hoppas ÖSK på något sätt kan krafsa ihop tillräckligt mycket pengar och lägga ett bud på honom.

I år: 10 mål + 0 assist på 13 matcher. 4 gula kort.
2012: 12 mål + 8 assist på 27 matcher, 4 gula kort + 1 rött.

Jag ber en stilla bön. Förstås omöjligt att veta om han håller i Allsvenskan om vi tar klivet upp, men man måste våga (satsa).
Örebro Kardinalen
2013-06-30 16:58
Enligt Eliteprospects.com har Victor Sköld kontrakt tom 2013. Dessutom option på ett år till. Frågan är om det är spelaren eller klubben som har optionen? Eller båda.
Örebro Sogen
2013-06-30 16:20
ÖSK har jobbat med detta scenario att Crespo skulle kallas tillbaka. Ni kan sitta lugnt i båten.
AIK Saywee
2013-06-30 16:02
Att Crespo skulle lämna under sommaruppehållet har vi känt till ganska länge. Jag hoppas att klubben är väl förberedd och har något spännande på gång.
Örebro Valderinho
2013-06-30 15:17
Ett överraskningslag som Falkenberg är brukar tappa förr eller senare. Det har historien visat tidigare. Dom kommer också möta topplagen BORTA!!

Men till det väsentliga och som hör samman med det som står ovan.
Nämligen Victor Sköld. Han vore perfekt värvning för oss och även för Sköld att med större sannolikhet spela i Allsvenskan och vara i toppen i Superettan detta året. Samtidigt går hans kontrakt ut i år och han är fri att prata med andra klubbar snart. Vilket sätter press på Falkenberg också om han ska förlänga med dom eller gå till någon annan klubb. Vi har dessutom pengar från försäljningen av Bamberg. Dom kan få Astvald i dealen också!
Örebro Conjuration
2013-06-30 14:51
Jag kommer sakna Crespo. Skönt ändå att han lämnar nu när vi har semesteruppehåll i en månad så vi hinner få in en ersättare.

Kwame Karikari är ju en annan gnagare med dålig speltid som vi skulle kunna ta in ;) han har bara spelat 8 matcher, varav 1 från start iår.

Jag gillar Victor Sköld i Falkenberg, i princip omöjlig övergång. Både dyr och sportsligt "nedköp" för honom denna säsong, kan ändras ifall vi är i AS och FFF missar steget upp.

Jag skulle må bra av att få in en erkänd målskytt med liknande egenskaper som Crespo. Gärna ett halvårslån eller bosman.

Eller ge Lukman Murad chansen och sälj han senare för 85 miljoner till Ajax.
Örebro KCMarten
2013-06-30 13:46
Äsch, såg inte att du hann före med Mensah nyheten, PZ..

Sorry för dubbel i nyhetsförmedlingen.. ;-)
Örebro KCMarten
2013-06-30 13:44
Jag noterar också att ÖSK inte kommer att satsa på provspelare Mensah.
Jag har inte sett honom själv, men han har ju inte fått så goda referenser härinne.

Från dagens NA:

"som sagt, vi letar ändå efter ytterligare en forward nu när Kamara lämnar.
Provspelande Michael Mensah, som var i Örebro i förra veckan, är inte ett alternativ som ÖSK går vidare med."
Örebro KCMarten
2013-06-30 13:42
Självklart måste vi ha in en ny anfallare. Det egenskaper som Crespo har när det gäller spel i boxen besitter bara William i dagens trupp och hans skadehistorik gör det för osäkert att satsa på honom fullt ut i dagsläget. Jag tror dock på honom på sikt om han får vara hel.

Så det blir nog en sommarvärvning, gärna både i anfallet och på mittfältet.

Sen är det roligt att se att ÖSK-Karl har bevisat att en gammal sevänja från bondepraktikan också håller i verkligheten..

Nämligen att om du drar ut ett troll i ljuset så spricker de och förvinner.

Ett stort tack, ÖSK-Kalle!! :-)
Örebro Pete Zahut
2013-06-30 13:34
Och väntat så går man inte vidare med Michael Mensah. Frågan är om ÖSK kommer ha is i magen och ta chansen (eller göra bedömningen) att det kan gå vägen med befintligt spelarmaterial? Ekonomiskt så sparar man säkert 100 papp i månaden (inkl social avg) på att inte skaffa in något nytt. Man har ju dessutom blivit av med Lunds lönepost nu. Å andra sidan har Daniel tillkommit. Någon som hört något om Williams status. Han skulle ju röntga nu sist
Annons: