/fotboll/osk/forum/190.aspx/fotboll/osk/forum/190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2017-04-09 05:51
Blandade känslor efter gårdagen. Glad att vi räddar en poäng men samtidigt jobbigt att konstatera att spelet inte sitter. Får "hoppas" att de tidiga bytena och rokaderna man tvingades till är anledningen.

Igbo är precis den spelare jag saknat i ÖSK. Rivig, slitig och småful samt lägger sig vid kontakt. Tills den dag domarna börjar ge straff även för anfallare som försöker stå upp så finns inget annat alternativ. Härligt även att se att det är just han som står rätt i slutet och avslutar distinkt. Har väl fått boll i straffområdet tre gånger på två matcher varav det resulterat i en straff, en som var närmare straff och ett mål.

Plessis kan bli riktigt bra med Almebäck. De kommer komplettera varandra perfekt.
Örebro Karlstruum
2017-04-09 01:06
Handlar inte om att man inte ska vara kritisk eller få vara kritisk. Det handlar om den låga nivån på den kritiska delen. Han ska avgå, han är sämre än sämst, den ska aldrig ta på sig den svartvita tröjan igen osv osv. Det mesta är inte negativ kritik, det känns som bara hat. Och det trots att man är serieledare för en natt trots uruselt spel. Och nej, det är inget för moderatorerna att saxa som någon vill ha det till. Men det är en nivå på det som skrivs som är alldeles för dålig tyvärr.
Postat via SvenskaFans-appen
Sawadee
2017-04-09 01:00
straff
Sawadee
2017-04-09 00:46
@Örebro-Hjärta:

Du talar ju illa om ÖSK i alla dina inlägg. Förstår inte vad du vill med din närvaro här
AIK Saywee
2017-04-09 00:45
Matchen genomfördes iallafall inte så som supportrarna ville. Det blev så många domslut, riktiga och felaktiga och studsar hit och dit och bra och mindre bra prestationer från båda lagen. Fotboll är ibland ganska slumpartad, trots en plan och lite strategi. Lite av charmen, allt kan hända. Men, ÖSK är hittills obesegrade, trots "svajigt" spel ... Sov gott, vi toppar AS i natt:)
Sawadee
2017-04-09 00:39
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Denna dagen ett liv
Melker Melkersson
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-09 00:35
@rirobban:
Peo ville ha ett eget spel främst på egen planhalva. Extremt fegt posessionspel utan någon som helst risktagning. Hempassar på 50 meter. Usch. Vill aldrig se det spelet igen i ÖSK. Däremot vill jag ge honom att han hade blivit en extremt bra general-manager med operativt övergripande sportsligt ansvar för klubben och dess akademier. Det finns absolut ingen av oss som vet om laget genomfört matchen som tränarna ville. Utfallet kan inte alltid korreleras mot uppritade önskningar och idéer från tränarstaben före match. För er som jag som såg matchen på C-more såg vilken hårtork Alexander gav spelarna i paus.
Örebro rirobban
2017-04-09 00:30
Man saknar tiden då ÖSK förde matcher på egen hand! Vi kan ju inte föra någon match numera! Inte så man inte saknar Per-Ola Ljung, han ville ha ett eget spel och inte låta motståndarna göra vad dom vill. Axén är nog trots allt inne på sin sista säsong med klubben tror jag...

Dock är det en styrka att plockat 4 poäng med detta risiga spel... vad händer då om spelet börjar sätta sig!

Vi är serieledare för en natt... JIPPI!
2017-04-09 00:29
@Vinter:

I dag ja
Örebro Benny Böckling
2017-04-08 23:54
Fagerström Lorentzs Plessis Almebäck Logi/Ring Omoh. Gerzic Rogic Ayaz Kennedy Mbombo Bra, tack, hej.
2017-04-08 23:52
Det första målet ser kanske inte otagbart ut men jag tror det är svårare än man tror. Man vet inte var bollen kommer att slås. Har man vikt och fokus åt fel håll är man körd. Och i grund är det väl Nordin som skall lastas för det målet. Andra målet däremot fattar jag inte vad Oscar gör. Rusar ut och gör också ned Brendan. Han kom in helt fel där. Positivt idag är utan tvekan Omoh. Briljant vissa stunder. När han är i slag känns det som han kan såra vilket kantförsvar som helst i AS. Skriver igen, han skulle bli ännu vassare om han kunde lära sig att varva att gå på utsidan med att gå på insidan. Tyvärr är laget rätt dåliga på att hantera hans inspel. Tycker ändå ÖSK har hyfsad koll på dem. Två farliga lägen signerade Dajje men utöver det inte så mycket mer. Tyckte ändå både 1-0 och 2-1 kom som en blixt från en klar himmel. Tycker dock ÖSK måste skapa fler avslut.
Loppan i Axens skägg
2017-04-08 23:48
@Brandao:

Tagit de första? Va lever du i för värld?
AIK Saywee
2017-04-08 23:04
Jag tror att alla supportrar, spelare och hela klubben skulle må bra av lite mer optimism och lite mindre bengalbränning.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-08 23:01
Realist känns väl som ett rätt risigt begrepp. Du tycker det du tycker. Innebär inte på något vis att det är mer rimligt än vad någon annan tycker.
Örebro Snö
2017-04-08 22:57
@Örebro-Hjärtrud
Hellre nickedocka o glad/positiv än realist/sur/pessemist;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-08 22:43
@Snö:

Nu måste du haft otur när du försökte tänka !! Är ju lättare om ni 5-6 nickedockor och ja-sägare startar eget forum och låter oss realister stanna här, eller?.......
Örebro Aspen.
2017-04-08 22:42
Ja ser det som min rättighet som fan,medlem och delägare att tycka till om det jag ser. En del kallar det gnäll andra kallar det analys.
Örebro Grohl
2017-04-08 22:40
Brandao//

Oscar "borde" ha tagit ett friläge? Det är inga små krav du har på honom...
Örebro Brandao
2017-04-08 22:36
Tittade på matchen igen.. herregud vad Oscar är osäker i målet. Här gäller det att arbeta med självförtroendet ! Borde ha tagit första och naturligtvis den andra.

Han räddade oss förra matchen men han är inte stabil just nu.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-08 22:24
Jag brukar hålla mig från att kritisera spelare i affekt. Men Besara var verkligen inte bra idag. Inte heller Besara. Kul ändå att vara på puben innan och att det var rätt fin stämning på bortastå. Vi är ett fint gäng!
Örebro Snö
2017-04-08 22:21
@Laul32
Du får leka med likasinnade i egen missär sandlåda;) starta eget forum, ni lär bli många:)
Örebro Grohl
2017-04-08 22:21
Jag är nöjd med att Alec inte är nöjd. Det betyder att spelarna inte hittat spelet ännu, vilket inte är orimligt såhär tidigt på säsongen. Nu har vi fyra poäng, plocka ner högafflarna och ge laget lite tid att spela ihop sog.
Örebro öörebrooo
2017-04-08 22:16
Idag var vi ganska dåliga,igen. Men endå får med oss en pinne,vilket är bra för moralen. Vi kunde lika gärna haft 1 poäng efter dessa två matcher, men nu har vi 4 poäng. Starkt av killarna att endå ta poäng när spelet hackar.
Örebro Laul32
2017-04-08 22:11
Förstår inte vad man ska med ett forum till om vi inte ska kommentera det som var dåligt. Det blir inte mycket att kommentera om vi bara ska kommentera det som var bra idag. bra idag: * 2mål framåt * bra försvar på 12 hörnor mot oss idag.
Örebro Erkan
2017-04-08 22:03
Vi kan väl ta det som var bra idag....... poängen och Omoh!
Resten kan vi skita att kommentera o hoppas Alex får ordning på.
Örebro Brandao
2017-04-08 22:01
Besara är inte en spelare för startelvan just nu. Ser hellre Naah där.
Örebro Laul32
2017-04-08 21:56
Det gnälls mycket här inne, antingen på laget (med all rätt) eller på dom som gnäller på laget. Jag tycker Kennedy, Omoh, Rogic, Naah, Plessis, Lorentz är godkända idag. resten icke. Men jag tror Alec är det största problemet, speliden och uppställningen med Nahir är fel.
Örebro Vinter
2017-04-08 21:48
@Bastard on Parade:

Fiiint väder ida'
ida' ja
2017-04-08 21:46
@Vinter:

Normalt ja, men när det gäller AFC finns det saker som faktiskt pekar på tvärt om. Att de snarare behöver spela in det här nya laget. En tränare som i stort sett inte fått vara med och värva utan han har vad han har. Det kan tala för att snarare laget kommer bli bättre över tid och kanske också Pelle kommer komplettera truppen i sommar. Så ska man slå AFC, vilket Sundsvall enkelt gjorde, så tror jag det är nu i början man har störst chans.
Örebro Snö
2017-04-08 21:42
Haha va de gnälls, vi är leder AS våren nalkas, bara pinsamt att se folk gnälla, tänk på gårdagens Stockholm så kanske ni får lite perpektiv på livet,visst spelet sitter inte, Nordin ville ge bort ett mål, Jansson o Ike kass kommunikation, men som sagt perspektiv, förra matchen räddade Jansson 3p till oss o Nordin var bra, sånt är livet, de e bara fotboll inget livsavgörande, pussokrampå er alla och ladda för match mot Ö-sund
Annons: