/fotboll/osk/forum/1898.aspx/fotboll/osk/forum/1898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-07-04 00:30
Semester, absolut ingenting verkar hända :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Leper
2013-07-03 19:27
minatankar, Telle, KC m.fl.:

Klart det inte är minatankars ansvar. Jag kanske provocerade lite, sorry för det.
Örebro DaSa
2013-07-03 18:40
Jag gissar att en deal med Nordin/Skulason kan se ut som följande:
- 4 års kontrakt
- 80 000 kr/mån
- Signing fee 300 000 kr/år (1.2 mille totalt)
- Övergångssumma två miljoner

Dvs en affär värd ca 8-9 miljoner totalt sett. Vilket jag tycker är rimligt för en prestigevärvning. Tror även att t.ex. Moe skulle kunna höja sig ett snäpp om han fick lite avlastning. Fördelen med Nordin är att vi skulle kunna låna honom först under hösten för att se att han passar in i vårat spelsätt.
Örebro KCMarten
2013-07-03 18:01
@Telle:
Telle, du tänker precis som mig. Är vi samma person? ;-)
Örebro KCMarten
2013-07-03 18:01
@Conjuration:

Det blir nog inget Dortmund för Wärle. Jag har hört rykten om att Zlatan satt ett ultimatum om att bara stanna i PSG om de värvar Wärle. Rykten säger ca 300 milj.

Erik W är het i transferfönstret. Det är lönsamt att fiska aborre ;-)
Örebro Sogen
2013-07-03 17:21
Mera klar för FC Wil div2 i Schweiz
Örebro Sogen
2013-07-03 17:10
Vi kan glömma att låna Karikari från AIK oxå han e på väg till Turkiet.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-03 15:34
Namn: Knix Sänt: 2013-07-03 15:21 // Du verkar veta vad du pratar om :-) En sådan passus i kontraktet bygger med all sannolikhet på hur många matcher man spelat/varit uttagen i. Och så lär det finnas en tidsangivelse hur länge en sådan passus gäller. Kan du berätta om det senare? Går den ut i år eller gäller den även under 2014 och 2015? Samtidigt kan ju slopandet av en sådan passus innebära att IFK i bästa fall kan gå ner väsentligt i köpeskilling, om nu alla parter skulle vilja ha en övergång i AS. I så fall är det en möjlighet och inte ett problem.
Örebro Knix
2013-07-03 15:21
Angående Nordin är det inte det smartaste att ta hem honom. Ösk skulle då missa den bonus som Göteborg skall betala om de går till gruppspel i europaligorna. De är ju redan inkvalade i den ena genom cupvinsten.
Det kan bli som bäst 1,5 miljoner vilket säkert behövs i kassan.
Örebro Pete Zahut
2013-07-03 15:18
Och så är faktiskt inte alls Svensson klar för ett år till i Ellos. Han har bara blivit erbjuden det ;0)
Örebro Pete Zahut
2013-07-03 15:17
Bedoya hamnar i Twente
Örebro Pete Zahut
2013-07-03 15:15
Undrar om ÖSK sneglar på Mjällby? Mjällby skall banta truppen och förväntas vilja bli av med tre fowards. En av dem är Marcus Pode
2013-07-03 10:51
Namn: Conjuration
Sänt: 2013-07-03 01:38
//
Bra idé. Tycker dock att du tar i lite.
Själv skulle jag vara nöjd med 245 mkr.
AIK Saywee
2013-07-03 10:01
Ur dagens papper-GT, iofs ingen nyhet men ändå ... Rubrik "Nordin Gerzic kan lämna IFK:"jag vill spela" och ur texten - Jag vill spela. Får jag inte det får jag kolla på alternativ. Detta innebär väl att han kanske letar efter en ny arbetsgivare, vilket väl innebär att arbetsgivaren har lite fördel i förhandlingar.
Örebro Mr. Milton
2013-07-03 09:09
Som jag tidigare nämnt var det verkligen synd att Crespo försvann. Det skall nu bli intressant att se hur ÖSK agerar. Anser klubben att vi klarar oss med tre forwards med backup från Astvald/Holmberg eller förstärker vi? Personligen anser jag inte att vi skall använda Astvald/Holmberg då det i Holmbergs fall innebär att vi skall börja rotera i ett väl fungerande lag vilket aldrig är bra (även om Kalles nivå inte har varit som förväntad). Vad gäller Atsvald anser jag att han tyvärr inte platsar i truppen längre. En extern rekrytering är alltid spännande men kostar också pengar. Ett tredje alternativ som jag är nyfiken på är hur tränartrojkan tänker kring att flytta upp en junior som fjärde forward. Fördelarna med detta både kortsiktigt och långsiktigt är uppenbara men den primära frågan är om de är redo att klara denna utmaning? Att agera fjärde forward i Superettan anser jag att någon av våra löften Murad/Lipovac/Springfeldt borde vara kapabla till. Det skulle som sagt vara extremt intressant att få höra hur våra tränare resonera kring en intern lösning. Skulle dessa mot förmodan inte hålla finns fortfarande möjligheten att då lösa Crespo från AIK till nästa säsong, förutsatt att han inte gjort succé hos de svartgula. Edit: Stavfel
AIK Saywee
2013-07-03 07:24
Om vi blir av med ytterligare en lönepost så blir väl truppens storlek som man hade tänkt sig. Det behövs nog inga nya lirare för att nå AS, det går ju som tåget. Vi kan nog vänta tills vinterfönstret med värvningar, det är väl ingen panik nu, eller har jag missat något? För att därefter etablera sig i AS kan det behövas lite förstärkningar kanske, men jag tror inte att skillnaden mellan AS och SE är speciellt stor. Sedan bygger vi vidare några år och så tar vi det där efterlängtade guldet !
Örebro Conjuration
2013-07-03 01:38
@Leper:

Vi säljer Erik Wärle för 250 miljoner till Dortmund som behöver en ersättare till Mario Götze.
Örebro Telle
2013-07-02 23:47
@Leper:
Det här är inte rätt plats att gå in i detalj på hur en ekonomisk lösning ser ut för en övergång, av samma skäl som att många brukar propagera här att man inte ska avslöja för mycket detaljer om övergångar innan de är offentliga - eftersom det här är ett öppet forum för vem som helst att läsa, inklusive personer från andra klubbar. Om minatankar har en personlig relation till Nordin är det högst förståeligt att han inte vill gå in på för detaljerad nivå här, eftersom det exempelvis kan misstolkas som att han känner till vilka summor som Nordin eventuellt kan ha diskuterat. Slutligen är det inte minatankars ansvar att komma med en skräddarsydd lösning som går ihop på kronan och öret, utan den nuvarande styrelsens, förutsatt att de inser fördelarna med en Nordin-affär. Vi har en (eller rättare sagt två...) styrelser, och inte minst en avlönad sportchef samt VD, varav åtminstone de två sistnämnda har betalt för att lösa den typen av problem för klubbens räkning.
2013-07-02 23:10
Jag har tidigare skrivit att man bör hyra honom i sommar för att öka sannolikheten till AS-spel nästa år. En sådant lån bör innehålla en köpoption i det fall vi når AS. Jag skrev då att Nordin eller annan publikdragande spelare kan finansieras genom att ett par av de lånespelare man hade kan försvinna under sommaren (vilket blivit fallet), att Nordin drar in mellan en halv till en miljon i merintänkter på alla hemmamatcher, genom att frigöra kapital från Spelarinvest och genom riktade erbjudanden till partners/sponsorer. I den stund vi når AS ökar intäkterna med ca 20 mkr och då frigörs mer kapital.
Örebro Leper
2013-07-02 23:05
Minatankar//

Du får gärna vidareutveckla hur du tänker att vi ska finansiera ett ev, köp av Nordin!
2013-07-02 22:48
Jag har i tidigare inlägg skrivit i stort hur man kan finansiera honom.
Örebro Leper
2013-07-02 22:44
@minatankar (för sm-guld):

Okey, jag förstår. Eftersom du pläderar så för Nordin trodde jag att du också hade en ekonomisk lösning.
2013-07-02 22:29
Namn: Leper
Sänt: 2013-07-02 22:24
//
Hur man skriver kontrakt och hur de läggs upp med lön, engångsbelopp, kapital- och pensionsförsäkringar mm är en sak för spelare, agent, säljande och köpande klubb.

Vad man satsar på befintlig trupp och nya spelare är en lednings- och styrelsefråga och har med en massa saker att göra som ingen annan har insyn i.

Har förklarat nedan varför jag inte lägger mig i det. Du får kalla det att jag slingrar mig och använder klyschor om du vill. Det är i alla fall min hållning i frågan.
Örebro Leper
2013-07-02 22:24

Nu tycker jag att du slingrar dig lite.

Du pläderar för att ÖSK ska värva Nordin, men hur den ekonomiska lösningen ska se ut har du inte. Du skyller på "inte att jag som supporter ska yttra mig om sådana detaljer".

Förstår inte heller vad du menar med "speciellt inte som jag har kontakter med Nordin och man kan komma tro att jag lägger mig i det jag inte har att göra med."

Utveckla hur du tycker att ÖSK ska finansiera ett ev. förvärv av Nordin och vad du tycker att det kan kosta. Gärna konkret och utan klyshor.

2013-07-02 21:40
Namn: Leper
Sänt: 2013-07-02 21:08
//
Kul att du tror på honom. Bra fråga och har tankar och idéer. Men tycker inte att jag som supporter ska yttra mig om sådana detaljer, speciellt inte som jag har kontakter med Nordin och man kan komma tro att jag lägger mig i det jag inte har att göra med. Hoppas du förstår.
Örebro Leper
2013-07-02 21:08

Bra, kämpa på!
Jag gillar ditt engagemang, även fast jag ifrågasätter dina idéer ibland.

För att tjata vidare om Nordin... Jag tycker det vore jättekul om Nordin kommer tillbaks till oss. Men det jag och kanske vissa andra tycker är att det i så fall inte får kosta ÖSK någon större peng.

Vad tycker du är rimligt att ÖSK ska betala för Nordin, i lön och ev. övergångssumma? Hur ska konkret den ekonomiska lösningen se ut enligt dig?

Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-07-02 20:52
His loss!
Örebro Pete Zahut
2013-07-02 19:54
@Brus-Nilsson (Svag signal):

Attans!
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-07-02 19:37
Anders Svensson har förlängt ett år till med Elfsborg.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-07-02 18:46
Den där Alan Pulido verkar intressant. Men frågan är om det inte är allsvenska klubbar som gäller?
Annons: