/fotboll/osk/forum/1897.aspx/fotboll/osk/forum/1897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2013-06-27 21:03
vald. Har du fått nån rapport från matchen idag? Han gjorde mål men nåt mer?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2013-06-27 20:54
Tror dessvärre Mensah håller för låg kvalité för att få ett kontrakt. Han har för mycket att utveckla för att vi ska ta en sån spelare. Varför Mörk låter en spelare som knappt platsar i sitt klubblag och blev bortsorterad från U20 VM komma till Sverige och provspela och snackar om att han är näste Bangura. Är alla som kommer från hans stall till Sverige näste Bangura..

Det är väl bättre han tar någon från sitt stall som medverkar i U20 VM och som bevisligen har lite kvalité för att ens komma in i en sån turnering än en spelare som inte platsar..

..Tror Mörk vill placera sina adepter i passande lag, men varför låter han då spelaren provspela när han säger att han har kvalité nog. Låter skumt lång väg..Jag går i alla fall inte på hans säljsnack. Vore han så bra som han säger så skulle väl bättre klubbar vara på honom. Men nu är det Sandviken som är reservalternativet..Säger rätt så mycket!

Vore bättre för relationen om han skickade en ny accam eller Rantie att provträna från sitt stall. Mensah har tydligen gjort ett inhopp(!) hela förra året i deras liga (Ghana) och det var inte mer än några minuter.
Örebro DaSa
2013-06-27 20:09
Så då blir truppen för nästa år följande (oberoende av om vi spelar SE eller AS):

Mv:
1.Oscar Jansson
2.Jakob Rinne

Vb:
3.Ny / Wiktorsson (beroende på om vi spelar SE/AS)
4.Wiktorsson / Ny

Mb:
5.WIken, tror han får förlängt om han vill och speciellt om det blir SE ett år till.
6.Bersiha - kanske lämnar om vi inte går upp
7.Nkilli - Tror att han kommer att konkurrera som mb, eftersom Berisha är skadebenägen så blir det säkert en del speltid.
8.Westerlund (med Hagge och Wiktorsson som back-uper också)

Hb:
9. Hagge
10. Daniel B

Vänsterytter:
11. Yasin
12. Ny

Centralt:
13. Moe
14. Ny
15. Nilsson (om vi inte lyckas sälja honom)
16.Ny

Högerytter:
17. Kalle
18. Ny

Anfall:
19. Hasani
20. WIlliam
21. Ny (eller Petsson om vi spelar i SE)
22. Ny

Sälj/låna ut/bryt kontrakt:
- Boris
- Berger
- Petsson (om det bli allsvenskt spel)
- Mackan
- Josef
- Ludwig

Sen tycker jag som MinaTankar att de nya spelarna måste vara klasspelare, vi kan inte klara oss kvar om vi satsar på kvantitet på nyförvärven. Dvs fyller upp truppen med massor med halvdyra spelare . Jag ser hellre att vi köper in en riktigt vass central mittfältare och en grym anfallare som kostar där efter och sedan fyller på med juniorer än att vi köper halvbra spelare på alla "lediga" platser i truppen. Tror att om man har ngr riktigt bra spelare i truppen så kommer det att lyfta våra talanger som t.ex. Kalle att ta nästa steg i sin utveckling.
Örebro DaSa
2013-06-27 19:53
Vem är tänkt att starta som högerback nästa säsong? Om jag har lagt pusslet rätt så kommer det att (tyvärr) bli Hagge om inte Daniel övertygar under vintern.

I dagens trupp så ser jag det som att Nkilli, Hagge och nu Daniel är högerbackar. Eftersom Nkilli inte fått ngn speltid där alls så utgår jag från att han kommer att konkurrera om en plats centralt. Då återstår Daniel och min hackkyckling Hagge, eftersom Peo kom med följande uttalande:

"Men vi får räkna med att det tar tid att vänja sig vid vår typ av träning. För oss är detta därför en långsiktig satsning."

Så jag antar jag att Daniel inte är tänkt för startelvan. Då återstår Hagge som därmed verkar vara tänkt som högerback när säsongen 2013 drar igång.
Örebro Kardinalen
2013-06-27 18:47
Efter dagens två spelarrokader med Lund ut och Björnquist in, ser truppen ut så här, i ordning efter kontraktslängd: Lånespelare med kontrakt fram till sommaren 2013: - Alhassan Kamara (LÅN 2013, anfallare, lånet kan väl brytas av alla tre parterna i augusti 2013?) Spelare med kontrakt t o m 2013: - Ludwig Bergström (2013, målvakt, ny) - Samuel Wowoah (2013) (vänsterback, kan också spela vänstermittfält) - Magnus Wikström (2013) (mittback) - Marcus Astvald (2013) (yttermittfältare) - Josef Ibrahim (2013) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) Spelare med kontrakt t o m 2014: - Ilir Berisha (2014) (mittback) - Patrik Haginge (2014) (högerback, kan också spela mittback och innermittfält) - Boris Lumbana (2014) (innermittfält) - Emil Berger (2014) (innermittfält) - Kalle Holmberg (2014) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) - Mohammed Saeid (2014) (innermittfält) - Ahmed Yasin (2014) (yttermittfältare) - William Atashkadeh (2014, anfallare) - Sphetim Hasani (2014, anfallare) - Peter Samuelsson (2014, anfallare) Spelare med kontrakt t o m 2015: - Oscar Jansson (2015, målvakt, ny) - Tobias Nilsson (2015, ny, innermittfält) - Christoffer Wiktorsson (2015) (vänsterback, kan också spela mittback) - Eidur Sigurbjörnsson (2015, UTLÅNAD till isländsk klubb hela 2013, med klausul om att bryta denna utlåning i augusti) (mittback, kan också spela vänsterback)) Spelare med kontrakt t o m 2016: - Daniel Björnquist (2016, högerback, ny). Spelare vars kontraktslängd är oklar: - Ayanda Nkili (flerårskontrakt t o m ?, ny) (mittfältare, kan också spela högerback och mittback)
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-06-27 18:23
@AnteT:

Nu har vi just värvat Björnquist som också spelar högerback. det gör Haginge också. Jesper tror jag gärna spelar yttermittfältare så där kan det finnas plats att ersätta barndomskompisen Kalle eller Astvald.

Jag tror inte det är aktuellt avv ta hem Jesper det finns angelägnare värvningar, t ex innemittfältare
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-06-27 18:11
Helt klart och officiellt nu! :)
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-06-27 17:37
ÖSK spelar omgång 17 4 dagar innan man spelar omgång 16. Således vet vi d, 3/8 c:a kl 18 att vi leder Superettan med minst 10 poäng! :-) Ur led är spelschemat....
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-06-27 17:14
Huvudsaken är att vi får behålla Erik W. ;)[/QUOTE] Stor risk föreligger att vi tappar honom. Degerfors IF:s fjärdetränare Karl Skoog-Aabo säger i ett pressmeddelande: "Vi har länge haft ögonen på Erik Wärlegård. Han är i första hand tänkt som ersättare för Emil Berger, Christoffer Wiktorsson och Peter Samuelsson, men han kan även komma ifråga som andremålvakt, dock inte i matcher mot ÖSK. Risken för detta är dock minimal, eftersom ÖSK kommer att vara klara för allsvenskan redan i början av september." Vidare säger Skoog-Aabo: "Vi har inte ens kommit halvvägs i förhandlingarna med ÖSK, men vår målsättning är att han ska vara spelklar redan 3/11 2013."
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-27 16:21
@TommyS:

Huvudsaken är att vi får behålla Erik W. ;)
Örebro TommyS
2013-06-27 15:15
Noterar att vår grundbacklinje Hagge-Wiken-Berisha-Wowoah fick 82 minuter till igår och nu kampanjerat i över 500 minuter tillsammans denna säsong, fortfarande utan ett enda baklängsmål på kontot när alla fyra spelat samtidigt. Ruskigt starkt. Om Erik Lunds tid i ÖSK kan man säga att han fick ont om speltid men i alla fall fick vara på plan under merparten av våra baklängesmål. Det är lite taskigt eftersom han främst användes i svåra matcher och på en för honom inte helt naturlig vänsterkant men slutsatsen blir nog ändå att vi trots allt inte kommer lägga upp Eriks bild i spalten till vänster om detta forum.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-06-27 15:08
Namn: Kardinalen
Sänt: 2013-06-27 12:10
//
Jag måste ha uttryckt mig oklart. Vad jag skrivit och menat är att man behöver insikt och framförhållning i kontakter och att några rekryteringar av hög AS-klass behövs i det fall vi når AS. Under sommaren har jag föreslagit att hyra in Nordin, inte något annat.
Örebro AnteT
2013-06-27 14:26
Tror ni Jesper Florén skulle vara tillräckligt bra för ÖSK? Skulle kunna vara en intressant spelar i så fall. Bra ålder(född 90), kommer från örebro och kontraktet med GAIS går ut efter denna säsong.
Örebro ernot
2013-06-27 14:13
Erik Lund återvänder till IFK. Känns inte som en förlust!
AIK Saywee
2013-06-27 13:26
Apropå att tippa, så inför GAIS-matchen strulade jag med ajfånen och mitt tips blev 0-0. Jag som sedan en längre tid tillbaka tippar 2-0 till ÖSK, men vad gjorde väl det, mitt feltips gav mig poäng :)
AIK Saywee
2013-06-27 13:20
Kom just på att jag har slutat att oroa mig för att man flyttar matcher som jag kan missa, för jag har inte löst abbonnemang. Tycker möjligtvis lite synd om de som köpt abbonnemang och planerar och prioriterar därefter. Sedan kan jag väl tycka att man i god tid innan meddelar varför man byter matchdatum , men det är en helt annan grej.
Örebro Kardinalen
2013-06-27 12:52
Vet att det finns forumister som oroar sig för att ÖSK-matcher ska flyttas med kort varsel.

Antar att Du/Ni kanske redan insett att hemmamatchen mot Brage måndagen den 23 september verkligen kommer att spelas då på det datumet. Med tanke på att ÖSK har raggat en hel del företag till att betala 5.000(?) kronor vardera för att något speciellt ska hända denna måndag för dom på Behrn Arena, finner jag det otänkbart att TVSport kommer att kunna lägga in sitt veto mot detta och istället vilja ha matchen spelad exempelvis dagen före.

Så, nu vet Du/Ni det!
Örebro TommyS
2013-06-27 12:44
Kardinalen - du är fortfarande favorit! Jag utgår ifrån att jag jinxade bort min svit i och med mitt skrytinlägg. Jag har haft mången ribbskott på min sida i min tippning hittills, det håller aldrig i längden.
AIK Saywee
2013-06-27 12:26
PZ, 12.15, instämmer !
Örebro Kardinalen
2013-06-27 12:20
@TommyS:

Bra skrivet inlägg! Och apropå din extemt fina tippning så får alla vi andra se upp! Med det snittet (3,0 poäng per match) är det väl nästan så att du är favorit inför höstsäsongen?

/***skryt följer***/ Fast först ska du ju nå upp till mina 23 insamlade poäng. Blev dock tyvärr bara ett poäng för gårdagskvällens tippning....
Örebro Pete Zahut
2013-06-27 12:15
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Dessutom hade väl värningarna sett annorlunda ut. Spelet hade varit bättre organiserat och tydligare roller etc etc. Det är vad spelarna i ÖSK själv vittnat om som en av skillnaderna. En annan skillnad (Vad jag tycker själv) är att man verkar scouta motståndarna betydligt noggrannare nu, om det öht skedde under Sixten. Allt är mycket mer noggrant nu än under Sixten. Precis allt från scouting till hur man hanterar skadade spelare. Det är helt enkelt ett mycket bättre ledarskap idag och effekten av det kan man aldrig förringa
Örebro Kardinalen
2013-06-27 12:10
minatankar skrev: "Däremot krävs det att man kompletterar med några nyckelspelare av hög AS-klass." Svar: Varför vill spelare av HÖG allsvensk klass i sommar komma till ÖSK för att lira i Superettan? Spelare av hög allsvensk klass borde ju rimligen redan få plats i startelvan i en allsvensk klubb. Eller åtminstone få göra inhopp i parti och minut. Pengar är väl inte allt? Dessutom har ju inte ÖSK pengar i klasor, som alla kanske redan vet. (HÖG allsvensk klass = Mahlangu, A Svensson, Bedoya, Hiljemark med flera. Menar du att någon av dessa nämnda ska kunna tänka sig komma till ÖSK den 1 augusti för att lira boll i Superettan?)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-06-27 12:07
@Kardinalen:

Ja, det tror jag, stämningen i truppen betyder mycket.
Örebro Kardinalen
2013-06-27 12:02
///Har dock fortfarande svårt att se att vi gjorde oss av med Anttonen med motiveringen att han inte spelar tillräckligt många matcher per säsong. Han har startat 12 av 13 matcher för Degerfors i år, och har gjort det strålande som mittback, enligt Degerfors-fansen. William har gjort 4 korta inhopp för oss, som jämförelse, och är inte en sekund närmare en riktig comeback än tidigare. ///

Svar: Anttonens kontrakt med ÖSK gick ut efter förra säsongen. Atashkadehs går ut december 2014. Inte ska ÖSK bli en klubb som tvingar bort skadedrabbade spelare som står under kontrakt? Om nu motparten inte också vill det. Dessutom har ju William en grym kapacitet, det blev man varse av inte minst vid inhoppet i hemmamatchen mot Örgryte.
Örebro Sogen
2013-06-27 12:00
det är också väldigt lätt att det blir statiskt anfallsspel när motståndarna allt som oftast backar hem. Jag tycker nog att man här inne ställer något för höga krav när man hela tiden är missnöjd med vissa spelare. Kalle har gjort 4a mål som ytter trots allt. vi har en otroligt ung 11a som har gjort det väldigt bra och leder serien med minst 4p till sommaruppehållet. mittfältet har oftast bestått av: Yasin 22år saeid 23år nkili 23år Kalle 20år. Det har en jäkla potential. GAIS har lätt att hålla sig för skratt! http://www.fotbolltransfers.com/site/news/31400
AIK Saywee
2013-06-27 11:58
Förresten, har man "hittat" någon ny huvudsponsor, det har jag totalt missat. Någon som vet?
Örebro Kardinalen
2013-06-27 11:50
@Kawwz:

Lånespelare med kontrakt fram till sommaren 2013:

- Erik Lund (LÅN från Göteborg fram till 15 juli 2013, ny) (vänsterback, kan också spela högerback)
- Alhassan Kamara (LÅN 2013, anfallare, lånet kan väl brytas i AUGUSTI 2013?)

Spelare med kontrakt t o m 2013:

- Ludwig Bergström (2013, målvakt, ny)
- Samuel Wowoah (2013) (vänsterback, kan också spela vänstermittfält)
- Magnus Wikström (2013) (mittback)
- Marcus Astvald (2013) (yttermittfältare)
- Josef Ibrahim (2013) (yttermittfältare, kan också spela anfallare)
AIK Saywee
2013-06-27 11:48
Om publiksnittet är 4.400 abonnemangsåskådare, som köpt rabatterat inträde, är det inte så bra ekonomisk. Men om 4.400 gått in på lösbiljetter, ja då är det bra. Verkligheten ligger väl som vanligt någonstans emellan dessa ytterligheter. Dock godkänt med 4.400, men betydligt "mindre" hemmapublik vad jag hoppades på.
Örebro Kardinalen
2013-06-27 11:46
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Tror du vi hade klarat klarat oss kvar i förra årets AS u-t-a-n Oscar Jansson men m-e-d dagens tränartrjojka anställda från första januari 2012? (I så fall anser du att Sixten/Mosander var värda minst 5 poäng färre än Peo/Axel/Alex skulle vara på 12 spelade omgångar). Vore kul ar veta.
Örebro Kardinalen
2013-06-27 11:42
@DaSa:

Det är ju oftast den aktuella matchens huvudsponsor som väljer matchens lirare. Tror säkert att också dessa kan ha god förmåga att se skillnad på prestationer på planen, men det är ju ingen exakt vetenskap. I gårdagsfallet tycker jag det är helt okej att ge Wikström priset. Försvarspelare får inte det lika ofta som anfallare och mittfältare. Tyckte själv Oscar var bäst igår, men...

Är personligen lite allergisk mot detta. Inte att sponsorers val av bäste spelare utannonseras för den närvarande publiken på arenan, men för att tv-kommentatorer så påfallande ofta nämner detta i tv-sändningen. På klubbnivå är det ju mest som en intern grej mellan sponsorer, hemmaklubben och dess supportrar. Varför behöva delge tv-publiken med vilken spelare en (lokal) sponsor har valt som bästa spelare???
Annons: