/fotboll/osk/forum/1886.aspx/fotboll/osk/forum/1886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pete Zahut
2013-07-19 23:43
@minatankar (för sm-guld):
Som sagt - Inte tillgång till Wifi där jag ska bo? Vem skall jag betala 59 kr? Får vara glad om jag kan hitta någonstans att läsa NA. Typ något InternetCafe ;0)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-19 23:23
Kardinalen (Örebro) // 59 kr, inkl dricks. :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kardinalen
2013-07-19 23:20
79 kronor kostar det hos både NA och CSports. 49 kr för NA-pren, men det är ju inte jag så det går inte....
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-19 23:12
Pete Zahut (Örebro) // Det finns väl större motgångar i livet? :-) Det kostar trots allt bara 59 kr att få se en bortamatch...
Örebro Pete Zahut
2013-07-19 22:30
Typiskt, när TV4 sport för en gångs skull visar ÖSK:s bortamatcher är man utomlands..:0( Kommer knappt ha tillgång till Wifi så jag får försöka snappa resultaten på något sätt.
Örebro Pete Zahut
2013-07-19 22:28
Snackades lite om Skulason tidigare här och att han skulle lämna efter säsongen. Men enligt NA spelar han två matcher till för Sundsvall och sedan är han väck
Örebro loopy
2013-07-19 21:02
Kan bara hålla med rezzee angående Murad.
Försvar och målvakt i vita laget höll väl ingen jätteklass men Lukman jobbade på hela matchen med två mål som grädde på moset, varav den välplacerade nicken faktiskt var en ganska fin prestation. Bästa forward enligt mig.

I övrigt rätt svårt att analysera prestationer när man ska hålla koll på 22 spelare så bedömningen kan säkert skilja från dem som satt på andra positioner.
.
Kort om vitt
Keepern i vitt gav sankan vibbar, i övrigt en tunn baklinje (bedömer ej U spelarna individuellt då jag har för dålig koll på utseendet) där de hade svårt mot det svarta lagets djupledsspel, passade wikstöm extremt illa. Boris har för lågt tempo. Saied hyfsad i andra men såg seg ut i första. Kalle kass, dåligt tempo och ej vän med bollen. Gustavsson, pode och hasani visar emellanåt att de har kvaliteer, dock så var det vanligen korta anfall där oscar gör enkla räddningar alternativt så överarbetas avsluten. Hasanis mål med en utsida dock rätt så bra prestation.

Kort om svart

Oscar stabil i målet, ett par fina räddningar.
Wiktorson bäst i en stabil backlinje, haginge gör några bra prestationer offensivt varav passen till samuelsson innan lukmans 2-1 var riktigt nice.
Berger ok men inget extra. Nilsson tycker jag gör en av sina bättre matcher med flera fina pass och att han hittar rätt i positionerna. Yashin bäste ytter där han ofta visade prov på bra djupledspel. Kvist nästan lika bra på andra kanten. Lukman bra rörlighet, bolltouch och hårt jobb i positionsspel. Samuelsson lite osynlig men finns oftast i läge när det vankas inspel i straffområdet.

Får ändå säga att det var skapligt tempo för att vara en internmatch, dock blir närkampspelet lidande och en av de få som smällde på lite var kvist, vilket möjligen kan ha fått han att se lite bättre ut.
Örebro Karlstruum
2013-07-19 20:31
Enligt Haddads egna twitter lär det vara en schism. Han skrev något i stil med att han var utanför truppen för att laget släpper in för många mål. Sen är ju givetvis inte det orsaken, men det är ju en schism, det står det ju klart. Om det är med tränaren eller styrelsen låter jag vara osagt.
Örebro mr olafski
2013-07-19 19:21
@kardinalen mycket konstigt uttalande då han har gjort 5 på 11 matcher där. Haddad är en spelare jag med glädje hade haft kvar i truppen om han kunde hålla sig hel. Skulle han får spela en hel säsong så skulle han spotta in mål.
Örebro Kardinalen
2013-07-19 18:45
Angående Haddad till Hammarby:

"– Vi släpper Haddad direkt. Han passar inte in i vår spelartrupp, säger klubbdirektören Ola Danhard till klubbens hemsida."

Rätt hårda ord, trots allt. Vad har den gode Andreas egentligen gjort för att förtjäna sådant?
Örebro rezzee
2013-07-19 16:22
Jag tycker man ska börja plocka med Murad till A-truppen. Han förtjänar några inhopp i Superettan!
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 15:59
Marta

Stämmer bra...!
Örebro Marta (hane)
2013-07-19 15:17
Intressant spelstil på Kvist enlig Youtube. Ser ut att ha bra blick för spel och teknik verkar kunna ta sig förbi sin gubbe samtidigt som han vinner positiv mark. Verkar ha mer av genombrottsegenskaper än många andra vi haft på kanterna. Drog sig gärnain i banan. Verkade ha förhållandevis bra balans. Var det liknande intryck från matchen?
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 13:10
Haddad nöra Hammarby tydligen...
Örebro Valderinho
2013-07-19 12:40
Här är lite highlights från William Kvist! Se länk!
AIK Saywee
2013-07-19 12:10
Trevligt med rapportering ÖSK Fans :) Är det många på plats, på fredagsmys?
Örebro Marta (hane)
2013-07-19 11:44
Värva!
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 11:43
3-1 svart som fortsätter att dominera..målskytt Lukman M. ASS Yasin
Örebro Valderinho
2013-07-19 11:29
Om det stämmer att han gjort det bra. Värva! Han har även tränat med Borussia Dortmund.
Örebro Marta (hane)
2013-07-19 11:27
Tidigare i år...

Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 11:23
Första halvlek slut..2-1 till svart lag som dominerat totalt...Denna William är en riktigt intressant spelare som inte gjort ett ända fel i första halvlek..ge han kontrakt direkt innan något annat lag gör det!!
Örebro Marta (hane)
2013-07-19 11:17
Hmm... ersättare för Ibra?
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 11:09
Teknisk att kvick ytter är william fån Hässleholm.
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 11:08
2-1 till svart lag målskytt Mourad..ass samuelsson
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 11:06
Provspelaren från Hässleholm gjorde 1-1..Tavla av målvakten.
Örebro Marta (hane)
2013-07-19 11:04
Undrar dock om inte Magnus lägger skorna på hyllan om vi går upp. Då behöver vi nog få inäven en ny rese i backlinjen. Tror inte de vi har duger om vi ska bli stabila i Allsvenskan.

ÖSK Fans/ Kul! Vad är det för spelartyp?
Örebro ÖSK Fans
2013-07-19 11:00
Är och kollar på matchen.. svart lag med oscar som målvakt har mer av spelet. Hasani har gjort 1-0 för vita laget. Hasani är en klass för sig än så länge..Pode har inte haft bollen så mycket men ser fit och ganska rapp ut..provspelaren från Hässleholm är riktigt bra!
Örebro Marta (hane)
2013-07-19 10:13
Den stora förändringen kvalitetsmässigt mot förra året är väl Oskar som jag ser det. Han ensam hade nog fixat så att vi klarat oss kvar en bit ovanför strecket genom att förvarsspelet, med största sannolikhet, hade känts mer harmoniskt förra året.
Men om vi går upp och nästa år ska bli en angenäm upplevelse måste vi nog in med en ytterligare innermitt, om inte någon av de befintliga (Moe borträknad) tar ett stort kliv.
AIK Saywee
2013-07-19 09:39
tf betyder väl tillförordnad och inte tillfällig, men "sak samma", det har ju liknande betydelse. Hur länge kan man vara tf ?
AIK Saywee
2013-07-19 09:33
PZ, jag blir grön, det har vi på 5 hemmamatcher, om det är bra väder ...
Annons: