/fotboll/osk/forum/1872.aspx/fotboll/osk/forum/1872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-28 10:22
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-07-28 10:22
ÖSK Väst går bra på baksidan av bergen.
AIK Saywee
2013-07-28 10:21
Matta, jag håller med dig. En av de viktigaste frågorna efter gårdagens fiasko borde väl ha varit att få reda på varför Said blev bänkad eller så kunde Peo ha informerat om detta ändå ... ... vad jag har hört från icke hemligt håll så är det nog som så, att Said är lite skadad någonstans. Kom igen SPORT !!!
Örebro Matta
2013-07-28 10:08
Två av vårens allra mest givna spelare, Said och ligtNkili, sätts plötsligt på bänken. Alla ÖSK-are undrar förstås varför. Men inte en fråga till tränarna. Nu ville jag verkligen ha en ananlys från Peo & c/o, men istället intervjuas nya spelare som skall ge sin syn på matchen och varför det gick som det gick. Märkligt..Vad håller NA:s journalister på med?
Örebro Sogen
2013-07-28 09:52
Det är dock en väldigt stor skillnad att vara Mittback i U21 och i superettan. Antons tid kommer men ge det minst ett år till. Nkili skall gå ner som mittback och spela där. Då ser jag hellre att Dajje tar högerbacken å Hagge får gå in på mitten än att släppa mittbackspositionen till nån annan än Nkili.
Örebro MaLa
2013-07-28 09:15
@Widemarsh: Ingen dum idé alls! Skulle spontant kännas bättre än att fortsätta med Wiktorsson i mitten... Alternativet är väl att plocka ner Nkili som i alla fall jag skulle känna mig tryggare med, men jag tror han kommer behövas minst lika mycket på innermitten om man dömer utifrån gårdagens match. Eller kan det vara ett alternativ att plocka in någon mittback underifrån, från egna leden? Jag var på Trängen i fredags och såg reservlaget slå Degen, och #23 (kan tyvärr inte namnet) gjorde enligt mig en gedigen insats, spelade med stor pondus och imponerade.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-07-28 09:10
Jag tycker att ÖSK saknar en ledargestalt på planen som tar tag i situationen och manar på övriga i laget. Hagge kan vara en sådan. Wovven skulle kunna vara en sådan men tar inte det ansvarer. Nobbe och Kilhen var sådana.

Därför behöver vi Tjärna direkt, en riktig pådrivarre. Sedan behövs den personlighenen i en lågsiktig värvning.
Örebro widemarsh
2013-07-28 00:55
Nu när Berisha är skadad så är det kanske lite intressant med hur Eidur sköter sig på Island. Han har spelat för laget i Europa League där man fick tufft motstånd i form av Serbiska Crvena Zvezda (Röda Stjärnan) där man åkte ur efter 2-0 borta och 0-0 hemma. Eidur står som lagkapten, vilket är imponerande i sig med tanke på att han är på lån, 23 år gammal och har förre engelske landslagsmålisen David James i laget. Klarar man av en bortamatch i Europa League på "Marakana" i Belgrad så kanske man fixar en bortamatch i Superettan på Finnvedsvallen? Dags att plocka hem grabben så han får visa vad han går för (på sin rätta position) kanske?
Örebro GT
2013-07-27 23:30
En enkel fråga:
- Hur är läget med Willy Attack ? Så saknad idag...
2013-07-27 22:44
Jag skrev innan matchen att de skulle bli intressant att se Tobbe och Boris dela på centrala mittfältet. Det var inte alls intressant, man undrar hur PEO tänkte där.
Örebro lindelito
2013-07-27 22:43
Gällande den här krönikan "Tankar inför hösten. Kan inte säga att jag håller med Johan Jacobsson till fullo. Tycker framförallt inte att ÖSK spelar enkelt, de spelar för omständligt. Det tar för lång tid att få in bollen i straffområdet. Grabbarna måste för fan våga lite mer! Som dagens andra förlust, de kunde fan inte ens hantera j-södras press och skulle spela krångligt, passa hemåt till en pressad back, vända åt fel håll, verka som de ville att alla skulle få röra bollen som det var någon jävla idrottslektion på lågstadiet. Gå mer för mål för tusan! Det är ni kapabla till.

För övrigt håller jag inte med Jacobsson om att Tobias Nilsson inte haft en så bra säsong man kunde hoppas på. Dom gångerna jag har sett han har Tobbe vart grym på att vinna boll och gör bra passar och inlägg. Tobbe var en av de få spelarna som var bra idag. Mer tid åt han. Annars vart det bra skrivet.

Någon som vet varför Nkili bänkades, var han inte helt frisk? Lumbana tyckte jag var katastrof första och inte alls klass med Nkili. Samt är Berischa och Saeid skadade? När kommer de tillbaka isf?
Örebro Svartvitt forever
2013-07-27 22:40
Tänker inte säga: "Vad var det jag sa." Nu sa jag det i alla fall. PEO får ta på sig den här förlusten, anser jag, liksom den mot Hammarby. Det går inte att ändra så mycket på en startelva utan konsekvenser.

Silverkanten på molnet är att man gläder sig med Astvald. Kul för honom att det lossnar, och man unnar honom det verkligen. Han behövde helt klart miljöombyte för att blomma ut. I år har vi släppt Antonnen och Astvald till Degerfors, vi värvade Berger, Samuelsson och Wiktorsson tidigare. Frågan är vem som gjorde bästa bytet.
2013-07-27 22:21
Hagge hade aldig tillåter ett så tveksamt/slapp uppträdande av ÖSK. Inget jävla anama alls.
Örebro Marquis de Sade
2013-07-27 22:19
druckit Carlsberg och stirrat i tabellen under semestern? vad i helvete är det frågan om?
Örebro widemarsh
2013-07-27 22:17
Ändra inte ett vinnande lag brukar man ju säga. Stämde bra idag, 5 ovanliga startspelare varav 3 helt nya gjorde att ÖSK såg vilset och oroligt ut. Ett rejält bottennapp där vi faktiskt aldrig var nära poäng.

Märkligt att Boris som knappt platsat på bänken helt plötsligt blir ordinarie, samtidigt som Berger skickas iväg till Island. Mittfältet behöver förstärkas centralt! Samuelsson tillför fortfarande ingenting i spelet ute på plan utan märks bara på ströchanser inne i boxen. Pode åstadkom inte mycket heller, tyvärr. Atashkadeh är väldigt saknad.
Örebro deportivista
2013-07-27 22:00
Jag kan avslöja att Wowwes "2 händer i luften" betyder "nu börjar jag ansatsen" så att alla kan börja ta sina löpningar. Det vill säga, han gör samma rörelse oavsett variant...
Örebro MaLa
2013-07-27 21:52
Var på plats i Jönköping tidigare idag, och hade stora förväntningar på svartvitt. Tyvärr blev hemresan i moll och kändes jäkligt lång. Tycker att vi inledde helt ok, men efter den tilltrasslade situationen som ledde 0-1 så kunde man riktigt se hur osäkerheten spred sig i truppen. Mange avvärjde några farliga lägen, och Oscar gjorde en riktigt grym räddning i en en-mot-en-situation i första... Men tyvärr kan de ju inte rädda en match själva. Wiktorsson o Lumbana verkade sprida osäkerhet omkring sig till sina medspelare och Jkpg låg på ännu hårdare mot dessa bägge. Sen tre HELT nya direkt in i matchtruppen, som på något sätt har mandat att uppträda lite mer vilset. Totalt sett en trist tillställning sett med svartvita ögon där enligt mig bara Oscar, Mange och DG (på grund av sin "riviga" inställning) kan sova gott inatt...
Örebro pemo
2013-07-27 21:48
Sorry att jag inte svarade direkt. Jag fick hjälp av C-Sport då de loggade in mig på deras sida och därifrån fick jag se de sista 20 och andra halvlek.

Men i dag var vi dåliga. Om det beror på värmen eller uppehållet vet jag inte, men PEO är tydligen ingen coach som kan öka tempot i matcher som denna.
Varför lät man J-södra hålla bollen så mycket? Varför satt han inte tryck framåt och sista 20 körde med en trebackslinje?
För många skåningar i ÖSK?

Nä, nu skall jag inte vara allt för sur. Det är lättare att ta en sådan här förlust, när vi ändå inte skapar något av värde. Då var det värre att se svenska damerna förlora mot Tyskland.

Och så det där med spelare som inte platsar. Jag har inte svårt att förstå att varken Pode eller DG spelar i allsvenskan längre.
Hagge lär dessutom vara tämligen ohotad på sin backplats.
Allt är inte bara full fart i fotboll.

Om det sedan behövs en ny innermittfältare vet jag inte om PEO tycker. I så fall hade han väl redan försökt få fram en sådan. Jag tror inte hans spelidé är att använda en s.k. kreativ mittfältare. Ungefär som att Stahre inte anser att Nordin gör någon nytta i Götet.

Slutligen tycker jag att Boris blir ganska orättvist bemött. Han var väl inte så mycket sämre än någon annan.

Det bästa anfallet i år som jag har sett var Wille och Petson. Det bästa mittfältet var Berger och Nilsson. Och det får vi väl inte heller se.

Det är bara och bryta ihop och komma igen. Tre poäng mot Värnamo och vi leder serien igen.
Örebro kenya
2013-07-27 21:06
Berisha har gjort ett hörnmål mot Degerfors ass Wowwen. Hagge gjorde ett mot Östersund ass Wowen, Samulsson gjorde ett nickmål mot Landskrona efter frispark från kanten, ass Wowwen. Så det ser onekligen bättre ut än förra året.

Lite tveksam kring hur det sett ut från andra kanten. Vet ju att Hagge och Yasin har några ass på inlägg men undrar just hur det ser med fasta situationer. Kan inte komma på ett enda mål men har säkert missat något.
Örebro Conjuration
2013-07-27 20:32
Jag vill ha Sean Banan som speaker och när vi får hörna, höjer armarna vid hörnflaggan så ska Banan ropa "händer upp i luft!" i mikrofonen så att alla åskådare följer exemplet.
Örebro Sogen
2013-07-27 20:22
Jag vet vad 2 händer i luften betyder. RANDOM!
Örebro Jekl
2013-07-27 20:16
Nej faktiskt, man måste kunna variera dom betydligt mer, tycker det är allt för ofta som målvakten bara plockar ner bollen. Skarv på första, lång på andra, kort, komma in med fart istället för att bara stå i straffområdet, går absolut att variera mer
Örebro GT
2013-07-27 20:14
Varför ingen som helst variation på hörnorna ?
Man minns t ex Nobbes nickskarvar som blev riktigt farliga.
Har man ingen plan B på Wovvens "2 händer i luften" ??
Örebro ÖSK-Boldt
2013-07-27 19:51
Ja. Det där med hörnorna orkar man ju inte med längre. Finns det verkligen ingen annan som kan/får lägga dom?? Är ju pajas med 2 händer i luften som betyder.... Vadå?
Örebro Jekl
2013-07-27 19:40
Tycker det var alldeles för mycket kladd i backlinjen idag också, kändes inte alls säkert. Och Wowoah var precis lika långsam som vanligt när han skulle ut för att slå hörnor, trots underläge.. Vi måste kunna bli farligare på fasta situationer.
Örebro ÖSK-Boldt
2013-07-27 19:23
Samuelsson Lumbana Tobias, håller inte när vi ska skapa nåt framåt. Alla för långsamma i tanke o spel plus att dom är rätt dåliga på fötterna. ÖSK o bortamatcher är alldeles för sällan en bra kombination oavsett laguppställningar genom åren. Det är ju själva fan... Hur som helst så måste vi fortsätta vinna hemma för då gör sådana här brakföreställningar inte så mycket. Skärpning!!
AIK Saywee
2013-07-27 19:13
Jag är övertygad om, att allt kommer att ordna sig :)
AIK Saywee
2013-07-27 19:10
Det var faktiskt passningsspelet som inte fungerade, går nog inte att skylla på några enstaka fenomen (enligt mina rapportörer). Hela laget krånglade, skönt att ha det avklarat :)
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-07-27 19:06
Nu är jag riktigt glad, 4 ÖSK-mål idag.................fast på fel arena. ;.)
Örebro Miroslav kuba
2013-07-27 18:48
Ett riktigt bottennapp idag Även om jag tror att J-Södra är bättre en vad vi tror dom kommer klättra i höst. Men varför så många nya spelare helt plötsligt?? mycket märkligt !! Gör om och gör rätt och låt Värnamo sota för detta fiasko !!
Annons: