/fotboll/osk/forum/1864.aspx/fotboll/osk/forum/1864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2013-07-26 21:58
Tror som Empes. Känns som Peo är en psykologisk tränare som vill att hans spelare skall må bra och då tror jag inte att t.ex. DG går direkt in i startelvan utan får förtjäna platsen genom att göra bra inhopp. Samma sak gäller i anfallet så där startar Pode på bänken.

I backlinjen så borde Nkilli vara mest trolig att få starta som högerback, detta då han fick spela där i träningsmatchen. Men om Bersiha är borta hela hösten så tycker jag att Nkilli skall spelas in som mittback, tycker att han och WIktorsson är ungefär lika duktiga men Nkilli har mer potential.

Utan att ha sett ngt av nyförvärven så kommer här min gissning om hur de kommer att lyckas under hösten.

- DG kommer att börja som bänk spelare och efter de både Jönköpings matcherna vara ordinarie. Han kommer efter säsongen att köpas loss från AIK.
- Pode kommer att vara tredje/fjärde valet under hela hösten och därmed inte erbjudas kontrakt.
- Daja kommer att ungefär 100-200 min speltid under hösten. Han kommer att harva vidare nästa år som truppspelare och säsongen efter kommer han att ledsna och gå tillbaka till Forward. Men som sagt så har jag inte sett honom spela, självklart hoppas jag att han gör succe och petar min hackkyckling Hagge:)

Om nu Berisha är skadad resten av säsongen så hoppas jag att Peo och ÖSK är inne på linjen att värva en central mittfältare. Mycket bättre att flytta ned Nkilli och jag tror att tillsammans med Wiken och Wiktorsson med Westerlund som fjärde alternativ så kommer inte försvaret att vara ngt problem.
Örebro Valderinho
2013-07-26 21:58
Antti Kanerva dömer imorgon. Brukar alltid hända något..
Örebro Empes
2013-07-26 21:37
Tintin - underbar reklamfilm:-)

Gissar att Peo väljer Nikili som högerback, tolkar det så när han på frågan om Dajje kan vara en startman mot jönköping svarade - "kan, kan han...", som att det finns ett "men" därefter också.

Holmberg och Yasin tror jag blir yttrar, Hasani + Samulesson som toppar. Pode och DG får gott om speltid i andra halvlek.

Visst spelar väl Moe?

Är för övrigt mycket imponerad av Peo. Vilket tränarteam vi har med honom tillsammans med Axel och Alex. Sveriges bästa?
AIK Saywee
2013-07-26 21:18
Jag gjorde Highfive med poliskonstapeln efter matchen, han undrade faktiskt om jag åkt fel :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-26 21:11
@Saywee:
Underbart Saywee!! Jag visste det! Snygga tröjan, fina kepsen o allt!!
Örebro Sogen
2013-07-26 20:15
Moe spelar inte pga ramadan. Äh han äter å tränar precis som vanligt!
AIK Saywee
2013-07-26 19:08
Tintin, vågar inte rusa, det kan drabba ÖSK. Jag har ju den snygga tröjan och den fina kepsen på mig ... Heja SPORT !!!
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-26 18:36
@Saywee:

Tänker du göra en "rusning"? Akta dig, du kan bli avstängd från alla arenor i två år (tror jag att det är)...
AIK Saywee
2013-07-26 17:17
Jag värmer upp i kväll på Påskbergsvallen, BOiS mot BOiS :)
Örebro Hahne
2013-07-26 17:13
Min startelva:

Jansson
Dajje- Wiktorsson-Wikström- Wowoah
Yasin - Nikili - Nilsson - Gustavsson
Pode - Samuelsson

troliga inhopp
Hasani, Holmberg,

Moe spelar inte pga Ramadan...
Hasani verkar få börja på bänken av träningar att döma
Holmberg tror jag kan petas till förmån för DG då ja tror Poe vill visa att det är konkurrens om platserna...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-07-26 17:06
Peo inför matchen imorgon.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-07-26 16:51
Ett 100-tal som laddar upp och några hundra på bortasektionen!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-07-26 16:25
Malge// Vi samlas på Harrys i Jönköping före match. Som det ser ut just nu så blir vi ett 100-tal. Alla till Jönköping!
Örebro Erik Wärlegård
2013-07-26 15:52
ÖSKTV: Pulsen på träningen dagen innan matchen mot Jönköping.
AIK Saywee
2013-07-26 15:07
malge, gå västerut från stationen, ta sikte på "Jätten" (höghus). gå mellan Jätten och tändsticksmuseet och sedan en bit upp på "berget" ... ... på ett ungefär alltså.
2013-07-26 15:00
"Men mycket talar för att Daniel "Dajje" Björnquist tar plats som högerback, en vecka efter sin sista match med BK Forward. Att Patrik Haginge är avstängd öppnar för "Dajje".

Daniel Gustavsson kan få starta till vänster på mittfältet, i så fall på bekostnad av Kalle Holmberg. I anfallet är Marcus Pode aktuell för start, sannolikt bredvid Peter Samuelsson att döma av träningen.
Ilir Berisha är fortsatt knäskadad, och ersätts som mittback av Christoffer Wiktorsson."
Örebro malge
2013-07-26 13:56
Hallå gott folk, idag känner jag en otrolig spänning i magen(positivt), blir ej sämre av att gå in här och läsa, ska bli otroligt kul imorgon. Roligt med alla startelvor. En fråga till några som vet, vi tänkte ta tåget ner imorgon, vart ska alla samlas och hur lätt tar man sig till arenan?
Örebro Valderinho
2013-07-26 13:37
@Bonaventure Maruti:

Det är dom centrala och dom östra delarna. Den västra delen där Stadsparksvallen ligger har klarat sig bra från regn.
Örebro mr olafski
2013-07-26 13:16
Hoppas det blir match, börjar få lite abstinens
AIK Saywee
2013-07-26 12:23
Tintin, jag håller nollan om det skulle behövas .
Örebro Bonaventure Maruti
2013-07-26 12:11
Blir spännande och se om det blir match imorgon. Med tanke på dagens skyfall som har drabbat Jönköping.
Örebro ÖSK Fans
2013-07-26 11:43
Tänk om Tobbe N vore lite snabbare första stegen va bra han skulle vara..studera han på internmatchen och han har ett väldigt väldigt bra passningsspel, både på långt och kort spel...skjuter som en häst gör han med.
Örebro ÖSK Fans
2013-07-26 11:35
Jag tror det blir tufft...vi vinner med 2-1...
Örebro Valderinho
2013-07-26 11:31
@ÖSK Fans:

;) ;) ;=) Vi tänker nog ganska lika har jag märkt. Jag behöver väl inte fråga vad du tror resultatet blir mot J-Södra. Vi tänker ju likadant..

2-0 Heja SvartVitt !!!
Örebro ÖSK Fans
2013-07-26 11:17
Valderinho

Vi tror likadant ser jag..
Örebro Valderinho
2013-07-26 11:00
Om jag har synkat PeO rätt med uttagningar tidigare så vill han nog inte göra för många ändringar i onödan. Så det blir nog Yasin och Holmberg på kanterna.. Sen hoppas jag även Murad får chansen på bänken av det han presterat nyligen. Jag hoppas också att William Kvist värvas om/när Ibrahim lämnar för Mariehamn/BK Forward. Vad jag har förstått kan han även lira centralt. Så om Saied eller någon mer skulle bli skadad/avstängd kan han vara ett alternativ där med.
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-26 10:58
Det är la' ingen fara med målvaktsposten. Bakom Jansson och Bergström har vi som skrivet Anders Karlsson och skulle mot förmodan även han gå sönder så finns Saywee att tillgå såvida inte någon annan rycker honom genom det öppna fönstret...
Örebro Valderinho
2013-07-26 10:53
Av den anledning att Samuelsson gjorde 1 mål och 2 assist i internmatchen och Hasani var den som gjorde det enda målet i det sämre laget så blir det dom på topp. Yasin har övertygat och det spelar mindre roll om han spelar på höger eller vänster. Gustavsson har visat intressanta kvalitéer i fart både i internmatchen och på träning, får han inte till sista passen så får han byta med Holmberg. Men vem av dom som startar är inte hugget i sten. Men av det jag sett av Gustavsson tidigare i AIK så är han betydligt bättre att hjälpa till i defensiven och i positionsspelet än Holmberg och av den anledning så vill jag se han från start. Sen kan Holmberg komma in och röra runt i grytan om det behövs. Två saker. Pode är en mer av en droppande anfallare och detsamma gäller även Hasani så att spela dom tillsammans vore inte så lyckat. Då tror jag hellre på att Hasani från start ihop med Samuelsson och om det inte funkar med Hasani som bollmottagare så får Pode hoppa in. Då Samuelsson är en riktig killer i straffområdet så vore det bortkastat att ha han på bänken. Resten av startelvan är rätt så given om inte Berisha skulle få någon slags mirakelbehandling. Ska bli intressant att se Nkili som högerback. Tror han kommer passa som handen i handsken i den rollen likt Haginge haft. Här är min startelva. -----------------Oscar------------------ Nkili---Wiktorsson---Wikström---Wowoah Gustavsson---Saied---Nilsson---Yasin ----------Samuelsson----Hasani------------
AIK Saywee
2013-07-26 10:51
OK, kul med bred trupp, jag kollar vem som får flest rätt ...
2013-07-26 10:32
Jag måste ju gissa en lite annorlunda start 11:a. Trist om alla tippar likadant :).

Men ÖSK Fans 11:a är nog mer trolig dock.

-----------------Oscar------------------

Nkili---Wiktorsson---Wikström---Wowoah

Gustavsson---Saied---Holmberg---Yasin

-------------Pode----Hasani------------

Annons: