/fotboll/osk/forum/1861.aspx/fotboll/osk/forum/1861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-28 18:56
@minatankar (för sm-guld):
Vi tycks vara helt överens. När förändringar uppkommer pga omständigheter man inte rår över ska man i övrigt röra om så lite som bara möjligt. Vad tycker du om mitt förslag till startelva som igår?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-07-28 18:44
Tintin i Tibet (Örebro) // Jag har inte pratat om ansvar, felbeslut eller letat syndabockar. Vet dock att många moment i en elitmatch bygger på snabba beslut som sitter i ryggmärgen där spelaren "vet" hur medspelarna tänker och rör sig efter otaliga träningar och matcher. Konstaterar bara att så många förändringar i en match för ett vinnande lag skapar kaos i många ryggmärgsbeslut.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-28 18:35
minatankar/ :-) Jovisst, det stämmer ju. Men, PeO kan väl inte sägas vara "skyldig" till mer än tre av ändringarna (fyra enligt dig då eftersom du inbegriper Wikströms positionsbyte, se min kommentar om det). Kan vi enas om det? Vilka invändningar har du emot om vi hade startat så här igår?: Jansson-Björnqvist-Wikström-Wiktorsson-Wowoah-Yasin-Nkili-Nilsson-Holmberg-Hasani-Samuelsson
2013-07-28 18:34
Jag tar inte ställning till de enskilda förändringarna. Konstaterar bara att det sammantaget innebär att 14 spelare påverkat matchen med frånvaro, ny tillvaro eller förändrad position. Det är alldeles för många förändringar i ett vinnande lag.
2013-07-28 18:31
Tintin i Tibet (Örebro) // Wikström i ny position, ny högerback, "ny" innerback, "ny" innermittfältare, ny vänstermittfältare, ny forward, Berisha, Haginge, Saeid, Nkilli, Kalle, Hasani, Crespo och Willam inte med. Det blir 14 förändringar :-)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-07-28 18:26
Åter i Svedala efter dryga tre veckor, ingen idé att försöka läsa ikapp ;)
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-28 18:16
När det gäller Wikström och Wiktorsson så menar du alltså att Wikström tidigare spelat vänstermitt och nu spelade höger-dito. Eller? När det gäller mittbackarna så är jag rätt övertygad om att vem som spelar till höger och vem till vänster till väldigt stor del avgörs av spelarna själva. Om W och W är övertygade om att de vill spela på det sättet så ska det mycket till om tränaren ska gå emot detta. Skulle tro att det är så, men vet egentligen inte alls.
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-28 18:09
minatankar/ Men, du tycks inbegripa Haginge, Berisha, Saeid, Crespo, och Atashkadeh i de fjorton "ändringarna". Eller? Skulle PeO ha startat med dem igår trots att de var indisponibla av olika skäl, avstängning, skador, lämnat truppen..? Jag tror nog att vi är rätt eniga i vår bedömning trots att jag får antalet ändringar till tre och du dem till fjorton. Om PeO formerat startelvan så här igår, vilka invändningar hade du då haft?: Jansson-Björnqvist-Wikström-Wiktorsson-Wowoah-Yasin-Nkili-Nilsson-Holmberg-Hasani-Samuelsson.
2013-07-28 17:59
Tintin i Tibet (Örebro) // Ja, då har du läst slarvigt :-) Se alla mina inlägg så håller du säkert med.
Örebro Tintin i Tibet
2013-07-28 17:52
Såg inte matchen igår och kanske lika bra var det? Blev också jag förvånad över att PeO rört om så pass i laguppställningen. Trodde nog att Nkili, Holmberg och Hasani skulle få spela från start nu när så pass många spelare från vårsäsongens framgångsrika uppställningar var borta från att spela/spela från start av olika skäl; Haginge pga avstängning, Berisha pga skada, Saeid pga skada alt. ramadan, Crespo pga att han lämnat truppen och Atashkadeh pga skada. I startelvan var kvar från "vårsäsongslaget": O Jansson, Wikström, Wowoah, Yasin och Pettson. Dvs fem stycken. Kunde alltså ha varit åtta om Nkili, Holmberg och Hasani fått starta. Tre onödiga ändringar som stör kontinuiteten förutsatt att dessa tre var helt fit for fight. Det kanske de inte var? Kanske har de dragits med sjukdom, småskador, helt ur form, etc. Vad vet jag. Får det alltså till tre ändringar. Blir lite undrande kring att någon skribent skriver att tränarna ändrat på fjorton(!) positioner. Hur kan man ens göra det teoretiskt när ett lag består av elva spelare? Fast det kanske är jag som läst ikapp lite dåligt?
2013-07-28 17:49
36310099B (Örebro) // Bra skrivet!
Örebro ÖSK Fans
2013-07-28 17:37
Minatankar

Självklart gör vi det.. han var väl kanske inte sämre en någon annan i ärlighetens namn...
AIK Saywee
2013-07-28 17:16
Aspen, 15:32, ... och dra på sig kort från en klen domarkår och krångla till det ytterligare vid uttagning av startelvor ...
Örebro 36310099B
2013-07-28 16:29
Nyss hemkommen från Jönköping vill jag också dela med mig av mitt omdöme. ÖSK var riktigt dåliga samtidigt som J-Södra var rätt så bra. ÖSK verkade fortfarande vara kvar på semestern samtidigt som J-Södra laddat och kom extra taggade. Årets bottenmatch är nu, förhoppningsvis, avklarad. Spelaromdömen: Jag tyckte inte alls att Björnqvist var sååå dålig. Visst, han slog bort en del bollar, men vem gjorde inte det? Det kändes som att halva matchen bestod av felpass från båda lagen. Däremot tyckte jag att hans snabbhet syntes tydligt. Pode och Gustavsson var ändå helt ok för att vara en första match. Yasin var också ok. Pettersson, Wowoah och Wikström/Wiktorsson får väl knappt godkänt. Det som stör mig är dock innermittfältet som man inte kan säga är särskilt kreativt. Varken Boris eller Nilsson håller för att spela förstafiolen på ett serieledande mittfält. Saeid saknades enormt. Jag pratade häromdagen med en granne som har insyn i klubben och enligt honom är Berishas skada betydligt mer bekymmersam än vad som beskrivits utåt. Han kommer inte att spela nästa match och frågan är om inte hela säsongen är i fara... Jag vet inte sanningshalten i det men om det skulle visa sig vara sant så är det ett stort tapp. Sen så fick jag hicka när Oscar Jansson blev översprungen i slutet av matchen. I mitt tycke är Oscar vår viktigaste spelare. Om han skulle gå sönder vill jag inte ens tänka på... Kanske att vi skulle försöka värva J-Södras målvakt? Han var bäst på plan igår. För att avsluta spelarbedömningen vill jag toksåga domaren. Han tog felbeslut på felbeslut, åt båda hållen måste tilläggas. Och när han lämnade Oscar Janssons överspringare helt obestraffad och slutade med att lägga till 7 tilläggsminuter var det bara att skratta åt eländet. Var hittade han dem? Nu lämnar jag den här matchen och ser fram emot nästa med hopp om att detta var en tidig väckarklocka till dem som trodde att det bara var att ställa ut skorna för att vinna.
2013-07-28 16:19
ÖSK Fans (Örebro) // Föreslår att du ger Daniel B fler chanser. Lovar att han är snabbare än de flesta och har både defensiva och offensiva kvaliteter.
Örebro pemo
2013-07-28 15:52
Tack Benny. Av det jag såg på TV så håller jag med. Vill förtydliga mig lite. Jag tycker inte att Boris är bra. Men han var inte sämre än de andra dåliga spelarna.

Sen gjorde också Jönköpings mv ett par svettiga räddningar. Bl.a. En kanonisk från Wiken. Då var jag säker på mål. Sen hade Pode ett riktigt tungt skott, men tyvärr fanns det ingen på returen.

Konstigt med Wiktorsson. När han spelade vänsterback var det helt fel enligt många, då han var SE bästa mittback i Degen.. När han nu får spela där så funkar inte det heller. Det är inte lätt alla gånger.

Till fredag hoppas jag att Berisha kan spela. Hage tillbaka och att Wiliam är frisk.
Ett sista gnäll. Jag tycker att Boris skapade fler målchanser de sista 15 än vad Peter gjorde på hela matchen. Men då såg jag inte de 20 första.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-07-28 15:44
Tjerna spelar sista matchen för AIK den 3 augusti. Sedan hoppas jag på att han kommer till ÖSK:s innermittfält resten av hösten.

Kontrakt bör redan varit skrivna
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-07-28 15:32
Även om man är dålig och passar fel så kan man kämpa ned motståndaren
Örebro ÖSK Fans
2013-07-28 15:25
Benny

Håller med om dina betyg..Björnqvist var nog det sämsta jag sett tyvärr. Inte såg han så vidare snabb ut heller.. skillnaden är påtaglig mellan superettan och ettan.

Benny Böckling
2013-07-28 15:15
Sådär ja, nu är man hemma igen efter en natt på hotell i Jönköping och efter att ha bevittnat årets skitmatch från ÖSK. Lite spelarbetyg; Björnqvist- Riktigt jävla dålig, slog felpass mest hela tiden. Tillsamman med Wiktorsson så vara han sämst i försvaret. Wikström var även han sämre än brukligt. På mittfältet var Boris klumpig och virrig i sedvanlig manér. Nilsson slog liksom Björnqvist en jävla massa felpass och var som vanligt ganska så värdelös. Yasin var väl rätt hyfsad även om man börjar tröttna på hans filmande... På topp måste Samuelsson ha gjort sin sämsta insatts någonsin i ÖSK, bedrövlig var han. Pode och DG var dåliga, alltså en ganska gott betyg jämfört med alla andra. Måste även nämna min hackkyckling Holmberg som som vanligt var klen och dålig i sitt inhopp. Hasani rörde väl inte bollen så där ligger jag lågt. Får nog säga att Nkili var bäst för matchen... Böcklingen tackar för ordet.
2013-07-28 12:23
14 förändringar när Haginge inte spelade. Varje ordinarie spelare som inte spelar skapar två förändringar; dels de som skapas i omgivningen av det faktum att han inte spelar, dels de som hans ersättare skapar. Allt är naturligtvis en självklarhet men oerhört viktigt eftersom många löpningar, positioner och passningar sitter i ryggmärgen efter alla träningar och matcher. Det måste ha skapats ett kaos i många spelares ryggmärgar i går.
2013-07-28 11:40
13 förändringar blev det med Nkilli på bänken.
Örebro Sogen
2013-07-28 11:33
När fan drar Skulasson då? han gjorde ju 2 igår.
Örebro Sogen
2013-07-28 11:31
Saeid är småskadad, Nkili vet jag inte men antar att det är samma sak med honom. Varför Hasani och Kalle petades är dock för mig ett mysterium OK att man hade gjort det om mittfält och backlinje varit ordinarie för övrigt men inte nu med så många "icke startspelare" redan från början. Utlåningen av Berger visade sig bli kännbar direkt då vi tvingas spela med Lumbana. En hel del fel beslut från PEO. Och jag håller med om att det e värdelös Journalistik från NA att inte fråga Peo om detta.
2013-07-28 11:27
Wikström spelade till höger, "ny" innerback, ny högerback, "ny" innermittfältare, ny vänstermittfältare och ny forward. De bästa inte med alls, nämligen Berisha, Saeid, Crespo och William. Dessutom Kalle och Hasani på bänken. Sammanlagt är det 12 personer som påverkade spelet med sin när- eller frånvaro. Tror aldrig jag upplevt något liknande hos en serieledare.
Örebro Grixx
2013-07-28 10:39
Eftersom inga extrema klasspelare tillkommit så är kontinuiteten oerhört viktigt. Backlinjen släpper till och anfallet fungerar än sämre än förut. Det blev lite som det brukar i cupen när halva laget är borta. Kontinuiteten är ibland något man får ge avkall på för att spela in talanger mm men nu blev det def för mycket. Vi har plockat många billiga poäng tidigare i år och försvagar vi laget som nu så känns det som ett vågspel. Boris har jag under en lång tid tyckt inte räcka till. Det fattas rapphet, hårdhet och exakthet i spelet. Han måste börja visa att han är vuxen uppgiften. Laget saknar stabilitet, spelare som är bekväma med bollen och/eller är tuffa. Kvalité saknas. Dvs kvalitéer som försvunnit med Kihlen, Anttonen, Nobbe. Det betyder inte att spelarna inte fallit för åldersstrecket utan att det är deras deras kvaliteter som saknas. Spelare som levererar i minst 80-90% av matcherna. Lite av vad jag tror....men jag kan absolut ha fel i mina åsikter.
AIK Saywee
2013-07-28 10:34
svartvitt forever, fotboll är ibland lite slumpartad, i en tilltrasslad situation, fick vi en dålig start. Passningsspelet var uselt har jag förstått, men vet inte varför. Alla måste väl kunna passa en boll med rätt adress i rätt tid?
Örebro Svartvitt forever
2013-07-28 10:27
Oavsett vad som sägs, så måste det ha smugit sig in en dos underskattning i går, bottenlag med ett koppel nyckelspelare borta. Och vi har fortfarande bara gjort en bra bortamatch.
Jag har haft största förtroende för PEO:s laguttagningar hittills, men nu börjar det kännas svajigt. Så stora förändringar i en startelva, som inte har haft en rimlig chans att spela ihop sig, måste sprida osäkerhet i spelet. Och jag fick vatten på min kvarn om Lumbana.

Det blir intressant att se nästa match, vilken effekt detta bottennapp har haft, positiv eller negativ.

Det enda positiva i går var väl att det lossnar för Astvald. Bara i fel lag. Vi värvade Berger, Samuelsson och Wiktorsson från Degerfors. De har fått Nilsson, Antonnen och Astvald från oss. Undrar vilka som egentligen gjorde det bästa bytet.
AIK Saywee
2013-07-28 10:26
minatankar, 10:22, värmen ? Ramadan ? publikstödet ?
AIK Saywee
2013-07-28 10:24
Aspen, 09:10, Abgar Barsom ;)
Annons: