/fotboll/osk/forum/1849.aspx/fotboll/osk/forum/1849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 22:55
Saywee// No comprendo nada
AIK Saywee
2013-08-01 22:14
Tintin, 21:14, ... första gången ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2013-08-01 22:08
Teoretiskt så har alla svenska klubbar chansen att klara sig kvar. Men jag tror att det är kört för alla. Då kan jag eventuellt bli positivt överraskad.
AIK Saywee
2013-08-01 22:05
Förresten, är Elfsborg väck? Underbart i så fall ...
Örebro bison
2013-08-01 22:02
Gefle har väl fortfarande stora möjligheter att vända 0-1 på hemmaplan
AIK Saywee
2013-08-01 21:59
Conjuration, 21:27, ... inte i Superettan !
Örebro Conjuration
2013-08-01 21:58
Swansea - Malmö är ungefär som pansarvagnar mot knallpulver. Jag tror faktiskt att forumkungarna på svartvitt hade spelat bättre än pågarna från Skåne.
Örebro Conjuration
2013-08-01 21:27
Då är det kört för Malmö. Det är kört för alla svenska lag.

Kört, I tell you!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 21:14
Heja Saywee!!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-01 20:44
@Tintin i Tibet:

KGB
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 20:41
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Gud eller Idi Amin? Säker på att Gud är en "han"?
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-01 20:37
minatankar (för sm-guld) "Men du menar väl inte ändå att om jag ändå skulle vilja diskutera detta här så menar du att jag ska göra det med Alec. Det innebär ju att du ska bestämma vad jag och andra tycker är viktigt att diskutera." Jodå, han vill bestämma vad andra tycker och vad man får skriva om, det har han gjort under många år och en mängd olika nick, vill gärna också vara forumpolis, tragiskt ;( Hoppas det inte stoppar dig från att fortsätta skriva här.
Örebro Leper
2013-08-01 20:32

Fast det är ju lite humor att få det till 14 förändringar...
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 19:41
minatankar// Hur ska jag (lilla jag) kunna "bestämma" vad andra tycker är viktigt att diskutera? Det faller på sin egen orimlighet. Jag är väl inte Gud, Idi Amin eller nåt dylikt.. :-D. När jag skriver "så får du göra det (dvs ta diskussionen) med Alec eller nån annan" och med en jätteglad gubbe efteråt så gör jag inget annat än skämtar, därav glada gubben. Sorry om du uppfattade det, den delen av inlägget på annat sätt. My fault Streck som sagt..
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-01 19:36
Namn: Tintin i Tibet
Sänt: 2013-08-01 19:27
//

Jag vill inte fortsätta. Men när andra tar upp det, inkl du själv, så kommenterar jag det gärna eftersom det var mitt inlägg det handlar om.

Men du menar väl inte ändå att om jag ändå skulle vilja diskutera detta här så menar du att jag ska göra det med Alec. Det innebär ju att du ska bestämma vad jag och andra tycker är viktigt att diskutera.

Jag har redan pratat med Alec och tror att han inte menade riktigt det han sa, nämligen att vi i stället för att analysera matchen ska stötta laget. Det var det jag ville lägga tillrätta när han nu inte själv haft tillfälle att göra det.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 19:27
@minatankar (för sm-guld):

Inte jag heller och som du ser nedan så har jag föreslagit streck i debatten.. Om du vill fortsätta den så får du göra det med Alec eller nån annan;-D
2013-08-01 19:26
Sänt: 2013-08-01 19:23
minatankar// Låt oss avsluta denna diskussion. Du får ta resten direkt med Alec! ;-)
//

Jag har redan tidigare diskuterat detta med Alec. Det är ju flera av er, inte jag, som tar upp det igen på detta forum. :-)
2013-08-01 19:25
Sänt: 2013-08-01 18:32
//
Om du söker nedan på mitt nick och ser mina inlägg i frågan så kan du själv konstatera att det är 14 förändringar. En spelare som inte spelar skapar två förändringar, dels att han själv inte är med och dels att någon annan spelar.

Förstår inte varför det blir så stor sak om detta? Endera tycker man väl att det var för få förändringar, lagom eller för många. Jag tillhör den senare gruppen oavsett hur goda skäl det fanns för alla dessa förändringar. Jag gör bara ett konstaterande.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 19:23
minatankar// Låt oss avsluta denna diskussion. Du får ta resten direkt med Alec! ;-)
2013-08-01 19:19
Sänt: 2013-08-01 19:09
//
Jag räknade en förändring i det faktum att Wikström spelade till höger i stället för vänster. Det var säkert det han syftade på. Har aldrig menat att Wiktorsson skulle spelat till höger. Konstaterar bara fakta och att det en förändring som påverkar alla ryggmärgsbeslut som tas på tiondelar av en sekund både av Magnus och hans medspelare.
Örebro Conjuration
2013-08-01 19:11
@minatankar Så, när ändrar du nick till minatankar (forumkung)? ;)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 19:09
minatankar// Ditt räknesätt var ju lite roligt eftersom du räknade varje ändring dubbelt och ännu lite mer därtill. Normalt brukar det ju vara så att vi, media mfl uttrycker oss så här: "ÖSK gjorde inför denna match en (1) ändring, Oscar Jansson i målet bänkades till förmån för Saywee som tog hans plats mellan stolparna". Men, enligt ditt räknesätt handlade det i detta exempel då om två (2) ändringar. Jansson ut, Saywee in, 1+1=2. Därav säkert Axéns knorr angående "vilken plats dom hade på bänken och vem dom satt bredvid" ;-)
Örebro Karlstruum
2013-08-01 19:09
Jag ser det som klockrent när de svarar på saker som folk undrar om. Klart dom kan få bita i lite när dom tycker något är åt helskotta fel?
Har aldrig hört våra tränare bli arroganta, tykna eller ta åt sig äran när det går bra. Då höjer de laget osv osv. Tycker dom är rätt bra på att själva (oftast) ta smällen om det går dåligt eller om det går bra ge laget cred för deras insats.

Sen säger jag absolut inte att det är fel det du skriver minatankar. Göra för många ändringar, och framförallt i en backlinje, är inte alls bra. Kolla bara på Fulham året de hade Roy Hodgson. Kom på niondeplats (?) i ligan och gick till EL-final. Vad var framgången? Att exakt samma backlinje och målvakt startade 37 av 38 matcher i seriespelet. Det gav den trygghet det behöver för ett lag.
Hade vi förra året kunnat spela med det lag som varit det bästa i 25 av 30 omgångar så hade vi aldrig åkt ur. Givetvis gäller det våra motståndare också och det lär aldrig ske i elitfotboll med tanke på skador, avstängningar och formsvackor. Men trygghet är så mycket viktigare än många tror. Bara att kolla på Gefles lagbygge. Man värvar spelare som inte får spela förrän om 1-2 säsonger och då går de in och gör ett superb jobb.

Skönt också att alla som undrat så om Moe, nu kan ni sova om nätterna igen. :)
Örebro DaSa
2013-08-01 19:05
Angående Göteborgs erbjudande till Norrköping så låter osannolikt att de skulle erbjuda Nordin mot en "bosman-spelare". Jag skulle gissa att de var villiga att låna ut honom eller Sobralense under hösten som betalning, annars har skattefusk gjort den sämsta affären senaste åren i allsvenskan.

Men detta rykte visar att IFK kan tänka sig att låta honom lämna, men jag tror att om Peo ville ha honom så skulle han redan ha varit klar.
Örebro DaSa
2013-08-01 19:00
Jekl/ Tror inte att det var en slump att Giffarna började prestera direkt efter Holster lämnade. Jag gillar Axén men tycker att han uttalar sig drygt i dagens intervju. Om inte vi skall kommentera hans jobb här så tycker jag inte att han skall kommentera hur Man Utd eller andra storlag spelar när han ser dem på tv då deras tränare är klasser bättre än honom. Jag tycker i alla fall att det oftast är kul och skönt att få skriva av sig här och kommer att fortsätta med det.
2013-08-01 18:56
Namn: Sogen Postat via SvenskaFans-appen Sänt: 2013-08-01 18:45 Rätt skön sågning på mina tankars inlägg om 14 förändribgar av Alec. " räknar Förändring med vilken plats dom hade på bänken och vem dom satt bredvid" // Håller med dig om att det var kul formulerat när han använde mitt inlägg och förvanskade det. Jag tror inte han menar att mina inlägg och alla andras efter matchen är något han inte vill ska förekomma och att vi därmed inte stöttar laget. Han får nog räkna med att både massmedia och supportrar diskuterar vad som gick bra och mindre bra i matchen, precis som tränarna och spelarna själva gör. Ingen kan göra anspråk på att veta allt och ha rätt. Och det blir ju en omöjlighet om alla supportrar ska se på träningarna för att få veta vilka som är skadade eller ur form. Självklart tar tränarna ut det lag som de tror är bäst för dagen bland de spelare som finns att tillgå. Är någon skadad, sjuk eller bortrest så är det inte säkert att supportrarna får veta det. Inte desto mindre behöver betraktelser över matchen göras för att hålla engagemanget igång. Jag har inte letat syndabockar. Bara konstaterat att det var osedvanligt många förändringar i senaste matchen. Att jag under flera månader menat att innermittfältet behöver stärkas med en playmaker är jag inte ensam om. Det är vi många som tycker och den rätten måste vi väl ändå ha att tycka, speciellt om man argumenterar för den både efter vinster och förluster. :-)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-01 18:48
Ayanda Nkili kommer från Sydafrika, ett land med troligtvis färre andel muslimer i befolkningen än Sverige. Givetvis kan han trots det vara muslim likaväl som Haginge i teorin kan tänkas vara Buddhist..
AIK Saywee
2013-08-01 18:48
Undrar om Gary Sundgren hänger med till Värnamo, jag har hört att han är på hugget ...
Örebro Sogen
2013-08-01 18:45
Rätt skön sågning på mina tankars inlägg om 14 förändribgar av Alec. " räknar Förändring med vilken plats dom hade på bänken och vem dom satt bredvid"
Örebro Sogen
2013-08-01 18:42
Är Nkili oxar muslim?
Annons: