/fotboll/osk/forum/1832.aspx/fotboll/osk/forum/1832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2013-08-12 10:22
Bra krönika av Svartvitt Forever.

Han fångar in vad de flesta av oss tänker och tycker.

Tack för den! :-)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-12 10:20
En som vanligt mycket väl skriven artikel av Svartvitt forever. Han är en kunnig och insatt supporter som är tydlig med positiv och konstruktiv kritik utan några överdrifter.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2013-08-12 09:53
Intressant att Alvbåge på Facebook drar en lans för Sixten som kommentar på Svartvitt Forevers krönika.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-12 09:19
Prinsessor på ärten som är känsliga när man skojar lite synes det som? Eller är det bara den vanliga "inför match-stingsligheten" som gör sig påmind igen? Vi går in i bubblan.. Jo, jag tror att jag har rätt bra koll på SLO-rollen och hur den uppkommit. Lär väl vara ett UEFA-krav vad jag minns..
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-12 08:58
@Tintin i Tibet:

sluta tramsa
2013-08-12 08:57
@Tintin i Tibet:

det verkar som du inte vet vad SLO rollen är till för eller hur den uppkommit
AIK Saywee
2013-08-12 08:54
Tintin, larvig dynga av en mobbkung! Kan någon berätta för mig varför någon/några sparkade Sjögren ?
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-12 07:27
@Pete Zahut:

Precis som när ÖSK förlorar, då är det Sköldmarks fel. Bortamatcherna mot Hammarby och Jönköping får han faktiskt ta på sig!
Örebro Grixx
2013-08-12 04:51
Trevligt med Kvisten...både lån och klausul!!
AIK Saywee
2013-08-12 01:28
PZ, varför har vi överhuvudtaget, en massa insnöade som är ordinarie ? Fast du har nog rätt, det är väl bara tillsvidareanställningar ... Eller hur 17 menar du ?
AIK Saywee
2013-08-12 01:13
PZ, 01:01, det jag inte hålla med om, Sköldis gör säkert ett gott jobb ibland, men de som beslutar och bestämmer tillsammans, har tidigare lyckats sisådär, men i år tycker jag nog att det går som tåget :) Bra jobbat av ÖSK !!!
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 01:01
@Saywee:

Sportchef eller Sköldmark står enbart för de dåliga värvningarna. När det värvas bra är alla inblandade
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 01:00
@Saywee:
Inte alls, om man vill spara pengar och slimma staben på samma sätt som man slimmar truppen. Jag förstår inte varför man snöar fast i den frågan
AIK Saywee
2013-08-12 00:50
Intressant med William den andre ... Vad har han för meriter? Är han skadebenägen? Kan han bli dyr? Har någon sett honom, spela em hel match live?
AIK Saywee
2013-08-12 00:45
Nu rycker vi mot målet :) Forumoptimist
AIK Saywee
2013-08-12 00:36
ÖSK-Fan, vad du tjatar om praktikant :) Sköldmark gör bara det jobb som ledningen bestämt, värvningar och lån är det flera som är med och bestämmer om, inte minst kung Ljung! Märker att det är några som fortfarande har svårt att förstå detta. Däremot kan jag nog tycka att det är lite märkligt att ÖSK inte har någon ordinarie sportchef, dvs om man siktar på Allsvenskan och så småningom kanske ett guld ... Mycket märkligt, eller ?
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-11 23:59
Att "klubben" tar sina supportrar på allvar visar väl om inte annat sig genom att Erik W sedan en tid tillbaka har rollen som SLO. Sedan får man väl hoppas att densamma, "klubben" alltså inte tar allt för allvarligt på den, ursäkta ordvalet sammantagna dynga vi, ingen med mig undantagen sprider på forumet dag in och dag ut. Tänk om de skulle sitta och läsa det! Haha
2013-08-11 22:17
@Eyra:

//

Till mitt tidigare inlägg nedan angående din skrivning ovan vill jag ändå tillägga att det alltid är bra att driva opinion för frågor/saker/spelare supportrarna tror på.
Även de bästa experter är inte mer än människor och tar naturligtvis intryck av om de har de många supportrarna med sig eller emot sig. Kanske inte i enskilda detaljer, men i stort.

Vi utgör ändå både publik, sponsorer/partners, medlemmar och aktieägare och ingen klubb kan isolera sig från att lyssna och ta intryck av dem.
Örebro Sogen
2013-08-11 22:07
står fortfarande vänsterback på Eidur, ska vara HB. Välkommen Kvisten!
Örebro rirobban
jpsvartitt //

Eftersom han tidigare varit i Helsingborg så misstänker jag, som jag skrev längre ned, att Per-Ola Ljung har stor del till att William Kvist väljer att komma till ÖSK på lån (och kanske köp senare).
@jpsvartitt:

Det är Peo fel, han har byggt upp ett stort förtroende under sin tid i HIF.
Örebro jpsvartitt
2013-08-11 21:59
Jag har en fråga, inget för att klanka ner på världens finaste sportklubb.. Men varför väljer en stortalang som Kvist som provspelat med Dortmund & Inter ett lag i Sveriges andra division :O? ÖSK måste verkligen ha lockat med något speciellt! Eller framfört en presentation av klubben i världsklass ..

Oavsett vad så håller jag med er alla om att styrelsen har gjort ett grymt bra transferfönster och vi alla kan vara stolta det klubben presenterat :)!
Örebro Kardinalen
2013-08-11 21:55
Nuvarande truppen (just nu 21 spelare på avlöningslistan samt 3 utlånade), i ordning efter kontraktslängd: Lånespelare med kontrakt fram till 2013 säsongs slut: - Daniel Gustavsson (LÅN 2013, yttermittfältare, ÖSK har köpoption) - Marcus Pode (LÅN 2013, anfallare, ÖSK har option på förlängning) - Nordin Gerzic (LÅN 2013, innermittfältare) - William Kvist (LÅN 2013, yttermittfältare, ÖSK har köpoption) Spelare med kontrakt t o m 2013: - Ludwig Bergström (2013, målvakt, ny) - Samuel Wowoah (2013) (vänsterback, kan också spela vänstermittfält) - Magnus Wikström (2013) (mittback) Spelare med kontrakt t o m 2014: - Ilir Berisha (2014) (mittback) - Patrik Haginge (2014) (högerback, kan också spela mittback och innermittfält) - Boris Lumbana (2014) (innermittfält) - Kalle Holmberg (2014) (yttermittfältare, kan också spela anfallare) - Mohammed Saeid (2014) (innermittfält) - Ahmed Yasin (2014) (yttermittfältare) - William Atashkadeh (2014, anfallare) - Sphetim Hasani (2014, anfallare) - Peter Samuelsson (2014, anfallare) Spelare med kontrakt t o m 2015: - Oscar Jansson (2015, målvakt, ny) - Tobias Nilsson (2015, ny, innermittfält) - Christoffer Wiktorsson (2015) (vänsterback, kan också spela mittback) Spelare med kontrakt t o m 2016: - Daniel Björnquist (2016, högerback, ny). Spelare vars kontraktslängd är oklar: - Ayanda Nkili (flerårskontrakt t o m ?, ny) (mittfältare, kan också spela högerback och mittback) Spelare som är utlånade: - Jacob Rinne (2016, mv, UTLÅNAD till BK Forward resterande 2013) - Eidur Sigurbjörnsson (2015, UTLÅNAD till isländsk klubb hela 2013, med klausul om att bryta denna utlåning i augusti) (mittback, kan också spela högerback)) - Emil Berger (2014) (innermittfältare, UTLÅNAD till Fylkir resterande 2013)
2013-08-11 21:44
1) Jag tror också att man följer SvartVitt mer nu än tidigare. Åtminstone gör Erik Wärlegård det och vidarerapporterar till andra klubbrepresentanter vid behov. 2) Tränarteamet är väl samspelta och vet vilka spelare de vill satsa på oavsett vad vi skriver på SvartVitt. De har också goda kontakter med många spelare, klubbar och tränare. 3) Styrelse och vd har lämnat över förtroendet för detaljerna i alla affärer till tränare och sportchef. Även om de gjorde det tidigare verkar det som att de litar på sina tjänstemän på ett helt annat sätt än tidigare vilket gör att beslutsprocesserna verkar smidigare nu än tidigare. 4) Magnus Sködmark lär ha gjort ett stort jobb både med att avveckla, hyra ut, rekrytera och låna in spelare.
Örebro Eyra
2013-08-11 21:36
Svårt att utvärdera redan nu: men känns ju som bästa "transferfönstret" på år och dar från ÖSKs sida.

Känns nästan som Sköldmark, tränare och olika ledare (mfl.) har börjat hänga här på Svartvitt-forumet. Nästan alla forumisters önskemål verkar ha gått i uppfyllelse.
Örebro Bastard on Parade
2013-08-11 21:22
@ÖSK Fans:

Orutinerat! Man måste ju jinxa på rätt sätt. Själv garderar jag nästan alltid 1X när ÖSK spelar på bortaplan. Jag missade att göra det mot Hammarby och J-Södra och där ser vi hur det gick. Förlåt Peo, jag tar på mig ansvaret! ;)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-11 21:20
kvist
Örebro rirobban
2013-08-11 21:19
William Kvist nobbar Dortmund och Inter när ÖSK blandade sig i ;)
Örebro ÖSK Fans
2013-08-11 21:18
Peter z

Det jag såg så utmanar han definitivt om en startplats.
Örebro Pete Zahut
2013-08-11 21:17
Ibra "hjälte" direkt
Annons: