/fotboll/osk/forum/183.aspx/fotboll/osk/forum/183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-13 10:13
alltså vissa inlägg.....suck
Örebro Vinter
2017-04-13 10:05
@Saywee:

Hur tänker du där? Finns det enligt dig någon anledning till att befara något sådant?
Örebro Darum müssen wir reden
2017-04-13 09:56
@Alltid Örebro:
Det är ett sätt att se det, ett annat kan vara att efter 70% av kontraktstiden börja fundera på vilka steg som tagits och vad man vill skall vara åstadkommet efter 100% av tiden, och då i förhållande till visionen. 5:e, 6:e, 7:e-plats kanske är OK som en slutplacering men en tredje 9:e-plats i rad kanske inte är det. Där har många av oss nog olika åsikter och kanske inom styrelsen också?
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-13 09:39
Ingen, absolut ingen har krävt någon avgång efter två omgångar. Förbannade proffsuppviglare! Bangura vs Bangoura 1-0
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2017-04-13 08:37
Om Axén blir rätt man att leda ÖSK mot visionen, återstår att se. Men det verkar som att det krävs förändringar om jag förstått det jag sett, läst och hört. Jag tillhör de som inte kräver någon omedelbar avgång efter endast två allsvenska matcher och kan inte se att någon annan heller har gjort detta. Att han skulle vara en tilldragande magnet, är jag inte hundra på, men han sticker ändå ut lite i snacket, trots att hans CV kanske inte är tipptopp. Dessutom bör han dryga av sig lite, även om många tycker det är kaxigt och tufft. Jag menar dock mot egna supportrar och duktiga forumister som kan mycket om fotboll. Vi får se hur det blir, men jag tror att många önskar se resultat snart. Dessutom hoppas jag att företaget ÖSK inte faller in i någon slags orättvis kompisanda, liknande nepotism. Det vore bara så roligt om visionen kunde bli uppfylld. Axén kämpa, kämpa för ÖSK!
Örebro Alltid Örebro
2017-04-13 07:43
@Darum müssen wir reden:
Om frågan är om Axens kontrakt ska förlängas eller ej efter säsongen så bör ju egentligen inga slutsatser dras förens den här säsongen är sumerad... eller åtminstånde till hälften avklarad.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-13 07:32
K@Loppan i Axens skägg:
Ja, Kennedy är (om Bangoura har skade problem) ett bättre allternativ. Men det ändrar ju inte grundfrågan, alltså huruvida vilken/vilka anfallare ÖSK egentligen ville ha och misslyckades värva? För även om Igbo var någon Axen ville ha, så vart han ju inte aktuell förens det sprack med den Grekiska klubben. Han bör således inte ha varit huvudspåret utan snarare en flytvärvning som blev tillgänglig och räddade ÖSK från ett stort misslyckande. Jag utgår ifrån att ÖSK jobbar med flera spår... därför jag frågade om nån hade någon insikt i vilka andra anfallare än Bangoura vi gått bet på innan värvningen av Igbo blev möjlig och räddade ansiktet på ÖSK?
Örebro Minatankar
2017-04-13 07:20
@Mandrake:

Förstår att det kan finnas olika uppfattningar om det bland supportrar, oavsett vilken klubb vi talar om, I Norrköping ville många supportrar ha bort både tränare och styrelse två år innnan man vann SM...
GAIS Mandrake
2017-04-13 06:29
Mina tankar!
Din beskrivning av Axens misslyckande i GAIS har inget med sanningen att göra.
2017-04-13 00:59
Tog inte åt mig heller. Klart styrelsen har börjat tänka på detta men även här i forumet bör man kunna diskutera detta om det görs på ett debatterande och någorlunda kontrollerat sätt.

Det finns massor med annat man bör kunna diskutera också utan att hamna i personfejder.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-13 00:45
Dock ej från dig vill jag vara tydlig med.
2017-04-13 00:43
Jo klart att frågan ska lyftas. Av Simon och hans gäng. Det gör de såklart. Det jag tycker är trist är när forumet går över till någon form av pubertalt missnöje.
2017-04-13 00:32
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Ja, jag tycker de senaste 62 matcherna visat att det brister försvarsmässigt. Jag tycker däremot tränarna skall få året på sig (de har ju faktiskt kontrakt) att förbättra både försvar och position i tabellen (i förhållande till de två senaste årens 9:e-placeringar) men tycker ändå att det är tid att lyfta detta med tränarfrågan nu så det inte kommer som en överraskning i höst.
2017-04-13 00:23
Din ståndpunkt är inte speciellt tydlig i klartext. Även om dina ord är många och mellan raderna vill du byta. Menar du att han är dålig på den defensiva delen och därför ej ska vara kvar för att nå målet? Vad det angår den ökande omsättningen vet vi inte så mycket såklart.
2017-04-12 23:43
För att förklara min ståndpunkt igen. Vi har en vision som säger att vi återkommande skall spela i Europa. Dit skall vi nå på lång sikt. Dock bör man vilja se en rörelse i den riktning visionen pekar. Under Axéns två första av sina senaste tre år med klubben har han levererat två 9:e-platser. Det gäller, enligt mig, att visa bättring på det nu, i år, om det skall till en förlängning.

Sedan han sist förlängde har klubben nu spelat 62 allsvenska matcher, 28 är kvar inom kontraktstiden. Alltså har klubben spelat 69% av de matcher på vilken tränarkonstellationen skall utvärderas. Det syns mig att det kan vara dags att titta på hur det gått redan nu alltså.

Det är inte troligt att klubbens ekonomi kommer att förbättras avsevärt under året eller de närmsta åren. Det gäller alltså att den person som skall lotsa oss mot visionen kan göra mycket skillnad med en lite budget. Hittills har inte Axén visat det, tycker jag.

Framförallt anser jag att hans intresse för att stärka försvaret brister. Han tycker enligt min mening att det är kuligare att koncentrera sig på mittfältet och anfallet än på försvaret. Vi har också uppnått ett bra målsnitt framåt vilket är till hans förtjänst. Däremot släpper vi alltför mycket mål för att vi på ett avgörande sätt skall kunna komma mycket högre upp i tabellen än prick i mitten.

Är han en tränare som kan ta oss dit vi vill med den budget vi har eller kan någon annan göra ett bättre jobb med den begränsade budget vi har? Det är detta styrelsen skall ta ställning till i höst.

Man (styrelse, VD & klubb) är skyldig att försöka uppfylla visionen men man är inte skyldig att skriva nytt kontrakt med en tränare som man inte tror kan ta oss vidare, hur trevlig och rar han än är. Har man tappat tron på visionen, eller är för veka för att genomdriva det som behövs för att närma sig visionen, så skall visionen rivas upp och styrelsen ställa sina platser till förfogande. Det är de som satt upp visionen.
2017-04-12 23:31
Jodå, har läst allt idag faktiskt. Och skrivit precis om det du skriver. Se inte så långt nedan. Sen finns det, tycker jag, en på gränsen till komisk kvartalsmentalitet här hos en del. Men för den står ej du. Hur som så vore det bättre om jag fick bestämma allt.
2017-04-12 23:13

Har du läst? Frågan har varit om Axén skall förlängas för en ny period, inte sparkas. Han har väl ett 3-årskontrakt nu, så det är väl dags att fundera på framtiden? Däremot tas väl inga beslut förrän i höst?
2017-04-12 23:11
Appropå min tidigare kommentar om Lagardere. Om jag minns rätt har ÖSK kontrakt minst 18 månader till (den första punkt då kontraktet kan brytas). Undras just vad dagens nya information innebär för vår klubb?
Loppan i Axens skägg
2017-04-12 23:10
@Alltid Örebro:

Du får börja läsa lite mer medier och lyssna på svartvita Stockholm där axen berätta att de försökte värva Kennedy redan INNAN Grekland.
Man ville ha Kujovic mer än så vet jag inte, som alltid jobbar alla klubbar på kanske 10-20- spår samtidigt. Eller tror du att att Malmö får alla sina 1 alternativ? De vore både naivt och okunnigt.
Med facit hittils i hand ska vi nog vara glada att Kennedy kom istället för Bangoura.
2017-04-12 23:10
Någon som vill sparka tränaren två matcher in i säsongen har väl ändå tagit ett förhastat beslut. Det var hur många från förra säsongen som startade senaste matchen om vi nu ska jämföra säsong.
2017-04-12 22:55
@Alltid Örebro:
Fast Mårtensson och Rogic har ju ändå varit med hela försäsongen. Brendan hade inte mycket speltid förra året men har ändå varit med länge. Naah är inte startspelare (ännu). Jag menar kom inte Norling in förra sommaren eller nåt och bytte hela spelsystemet i AIK? Kändes som om han gjorde det helt transparent Min poäng är att det var ett bra argument i höstas men är ett svagare nu, anser jag
2017-04-12 22:42
Idé:

Låt Hagge PRYA som tränare i sommar så kan han kanske ta över efter nyår utan att vi behöver ta in kompetens alltför långt bort ifrån och han är säkert billig också. Eker ligger ju nästan i Rynninge, så det duger kanske, ändå. Man får ju rysningar när man tänker på att ÖSK skulle tränas av någon från låt oss säga Gullspång, Degerfors, Juventus eller Aston Villa.

OBS för hjärtsvaga: Ironi!!!
Örebro Alltid Örebro
2017-04-12 22:41
Örebro Hjärta och Mina Tankar;

Kan bara konstatera att det är många åsikter och att vi är många som tycker olika. Roligt att se vad som skulle hända om alla fick som de ville :)
2017-04-12 22:35
Det mest irriterande i fotboll är ändå bjudningar från egna laget till motståndarna. Jag har tittat om igen på vad Nordin och Jansson och Hines-Ike hade för sig senast. Nordin kan jag ändå på något sätt förstå att det blev som det blev men för mål 2 är jag fortfarande fullständigt rudis hur det kunde bli som det blev. Förhoppningsvis har vi bjudit klart för den här säsongen nu.

Både Hines-Ike och Jansson lär väl spela på söndag så man får verkligen hoppas de rett ut vad som hände och att de litar på varann igen.

Trots det funderar jag på om hur man verkligen kan hålla en reservmålis igång ordentligt utifall att 1:e-målisen blir skadad eller helt ur form. Hur vågar man lita på en reservare som bara spelar U21?

Real Madrid och PSG hade ju ändå Casillas och Sirigu gående i cupmatcher på hög nivå när förstavalen spelade ligamatcher. Hur skall försvaret kunna lita på Fagerström en dagen han får chansen?
Örebro Alltid Örebro
2017-04-12 22:33
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:
Jag tror problemet ligger i att det är så många nya som ska spelas in. Mårtensson, Rogic, Naah och Igbo har spelat mycket i de två första matcherna... det är nästan halva laget som inte spelat ihop med resten längre än 3 månader, går inte att förvänta sig att de ska känna varandra lika bra som ex J-Södra som i princip har samma trupp minus Cibiki. Vi har ett nytt mittbakspar också. Det är lite för många spelare som ska komma in i laget (de utgör ju nästan hälften av det själva) en vad som är bra. Hade det vart en eller två nya startspelare tror jag det hade vart enklare, nu är det 3/4 av mittfältet och en av våra anfallare.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-12 22:30
Namn: Alltid Örebro
Sänt: 2017-04-12 22:16

Då vet du, bäst du plockar bort din smiley ;) ;) !!
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-12 22:27

Kan inte låta bli, visst är det en långsiktig plan, ca 110 år ;) ;)
Örebro Minatankar
2017-04-12 22:24
Namn: Alltid Örebro
Sänt: 2017-04-12 22:16
//

Mycket träffande beskrivning och sammanfattning av en hel del synpunkter och som du inte behöver använda en smiley för.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-04-12 22:24
Slappna av lite. Hoppas Sköldis kollar på tv nu. Det är ett rött lag och ett svart lag som spelar mot varann. Jag tror att nummer 10 i det röda laget skulle kunna bidra på Behrn, med en ordentlig försäsong i kroppen. Även den röda mittbacken, nummer 17, är rätt duktig.
2017-04-12 22:22
Jag förstår inte riktigt resonemanget med att laget inte är ihopspelt? Ok, Kennedy och Plessis kom sent men vilket fall den senare spelar inte direkt f.n. Det kom en skur spelare förra sommaren - Borde de inte vara "inspelade" nu? Det kom några till efter säsongen 2016 och de har haft en lång svensk försäsong på sig att sätta sig in i spelet. Och dessutom har väl många andra klubbar samma situation? Då är det icke inspelat lag mot ett annat icke inspelat lag. Östersund har väl t ex också flera nya inför denna säsong. Visst tränarna har skruvat lite i spelsystemet men jag anser ändå att de haft gott om tid. Finns ju tränare som ändrat totalt när de kommit in. Jag tycker det är ett svagt argument. Sedan tycker jag man låta det gå åtminstone 10-15 matcher innan man låter bilan falla över årets lag och/eller tränare. Jag har hela tiden tyckt att Axen behöver spetsspelare för att han skall komma till sin rätt med sin spelide eller främst synsätt på hur han vill spela fotboll. Jag tror aldrig Axen tex skulle kunna hålla kvar Gefle i AS på samma sätt som Pelle Olsson gjorde år efter år. Han behöver spets och lovande spelare att utveckla. Frågan är då om han har det.
Annons: