/fotboll/osk/forum/1825.aspx/fotboll/osk/forum/1825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-08-12 17:01
Svartvitt forever, jag gillar verkligen din passning till Alec!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2013-08-12 16:36
Ja det är ju fan att jag själv har match ikväll... Det får bli att spela in matchen och se den vid 22:30 nånting. Gäller då att stänga av mobilen så man slipper höra den vibrera pga NA appen som visar när det blir mål i matchen. Heja Sport!
Örebro MMS
2013-08-12 16:27
test
Örebro TommyS
2013-08-12 16:19
Jag gissar att Nilsson får vila sin fot ikväll. Nkili/Moe startar på mitten med Nordininhopp planerat runt 60 min, troligen för Moe. Måste titta på matchen med fördröjning så snart stänger jag av all elektronisk utrustning.
Örebro mr olafski
2013-08-12 16:03
Tror på en stenhård och tajt match ikväll där vi till slut går segrande med 2-1 efter mål Hasani och Kalle. Är det någon som vet statusen på Saeid? Skulle vara väldigt intressant att se honom och Nordin på innermittfältet. Seger mot Sundsvall skulle självklart vara den ultimata starten på den period av svåra matcher som vi har framför oss nu.
Örebro Svartvitt forever
2013-08-12 16:00
Kardinalen: Min replik till slutklämmen på dagens krönika:

Nåja, alla supportrar till alla svenska elitlag kan ju inte hänga på just Svenska Fans och tycka till om sitt lag. Jönköpings Södras SF-sida har skrivit sex artiklar sedan slutet av juni. Helt okej. Att deras forum är dött behöver ju inte betyda att de inte har supportrar som engagerar sig i laget. De kanske skriver och tycker till på andra sajter än just Svenska Fans?

- AIK Fotboll är just nu inte ens topp 15 vad gäller antal inlägg på sitt forum. Detta betyder ju inte att de inte har några intresserade supportrar. De tycker till på andra sajter.

- Björklöven Hockey har överhuvudtaget ingen lagsida här på Svenska Fans. Betyder väl knappast att deras supportrar inte har nöje att tycka till om laget....?
---------------------------

Jag tror du missar min poäng, Kardinalen. Naturligvis kan det finnas ett stort engagemang för fotbollslag utan att det avspeglar sig hör på SF. Däremot är ett aktivt forum ett säkert tecken på att det finns många engagerade fans som du och jag.

Min passning till Alec handlar om att allt tyckande på fanforumet inte ska ses som ett problem utan något positivt. :)
Örebro Rasberg
2013-08-12 15:56
Om jag tippar 2-0 till oss så kanske jag blir lite lugnare inför matchen. Herregud vad den här matchen betyder mycket!! (Om inte annat för min mentala hälsa)
Örebro Gerard
2013-08-12 15:47
Håller mina båda tummar hårt ikväll forza svartvitt!
Örebro Tvetov Nato
2013-08-12 15:37
Örebroare i Stockholm! Vi är ett gäng som tänkte se matchen på Retro (Bondegatan 25) på söder ikväll. Det är bara att titta förbi om man är i närheten. Ölen kostar 30 spänn och det finns lite mat att köpa om man är hungrig. Se länk! Vi svartvita i stockholm finns på facebook för er som har det: https://www.facebook.com/SvartvitaIStockholm?ref=hl
AIK Saywee
2013-08-12 15:35
Skit skall vi inte uppnå, målet är ju Allsvenskan ...
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-12 15:23
@Pete Zahut:
Arbetar i Sthlm i veckan. Hotellet har inte TV4 Sport
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 15:17
Peo: Vi har inte uppnått ett skit än
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 15:09
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Annars går den ju på TV4-sport också. Men du kanske inte vill sitta hemma (eller på ett hotellrum) ;0)

För min del blir det några kalla öl och TV-soffan :0)
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-12 15:04
Någon som vet en sportbar i Stockholm som sänder vår match.
Hammarby har ju också match i kväll.
Örebro Sogen
2013-08-12 14:15
Laget åkte igår till Sundsvall innan Kvisten var klar så nej han är inte med. Han kollar säkert på matchen på olearys ihop med oss lata fans som inte orkar oss upp till Norrland.
Örebro Eyra
2013-08-12 13:51
Sidospår... men gött att Alvbåge slutar sitt inlägg med "Forza Svartvitt".
Örebro Eyra
2013-08-12 13:44
Jpsvartvitt/ Såvitt jag vet togs truppen ut innan Kvist var klar för klubben. Han borde troligtvis sitta framför teven ikväll. Men jag är inte hundra...
Örebro Kardinalen
2013-08-12 13:43
@jpsvartitt:

Nej, han är inte med i truppen. Peo har hittills gjort sig relativt känd på att nya/skadade spelare behöver träna med laget innan seriespel kan bli aktuellt.
Örebro Kardinalen
2013-08-12 13:42
Min replik till slutklämmen på dagens krönika: Nåja, alla supportrar till alla svenska elitlag kan ju inte hänga på just Svenska Fans och tycka till om sitt lag. Jönköpings Södras SF-sida har skrivit sex artiklar sedan slutet av juni. Helt okej. Att deras forum är dött behöver ju inte betyda att de inte har supportrar som engagerar sig i laget. De kanske skriver och tycker till på andra sajter än just Svenska Fans? - AIK Fotboll är just nu inte ens topp 15 vad gäller antal inlägg på sitt forum. Detta betyder ju inte att de inte har några intresserade supportrar. De tycker till på andra sajter. - Björklöven Hockey har överhuvudtaget ingen lagsida här på Svenska Fans. Betyder väl knappast att deras supportrar inte har nöje att tycka till om laget....?
Örebro jpsvartitt
2013-08-12 13:40
Jag vet inte om jag missat en del.. Men en fråga..

Är det någon som vet om Kvist kommer få chans att spela idag? Avbytare?
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 13:22
Tillägg: Är också naturligtvis fantastisk tacksam för att Axen och Kjäll valde ÖSK. Deras insats i detta kan knappast underskattas. Liksom nye fystränaren. Det är en bra mix nu
Örebro Pete Zahut
2013-08-12 13:01
På sätt och vis kan jag hålla med John. Vi måste ändå erkänna att Sixten införde en positiv fotboll som gjorde varenda Örebroare stolt. Under hans ledning finns matcher som jag aldrig ska glömma och periodvis var det euforisk stämning härinne. Jag kände, framgångarna till trots, vissa tvivel hela vägen när det gäller Sixtens ledaregenskaper och lite annat. Men även jag bländades av den fina fotbollen Det hade kanske kunnat fortsatt funkat på tränarnivån om man hade omgett Sixten i tränarstaben med andra tränare som Axen. Tydligen så kunde inte bara Axen med spelarna utan även Sixten (de fortsatte ju ofta tala med varandra, vad jag förstår, även efter Axen lämnat). Annars fick jag signaler att Sixten inte gillade att ass tränare la sig i något vitalt som taktik och uttagning (Lex-Rickard). Men med Axen gick det. Sixten ville inte ha en argumenterande miljö. Och så länge laget vann var det knappast någon som vågade klaga. Och som krönikan skrev, och som sagts av alla andra, Sixten kan knappast själv beskyllas för raset ensam. Sixten var, som alla vet, en stor anhängare av kontinuitet. Och att då bombas med 50 spelare på två säsonger (eller vad det var), ha spelare på plan som man misslyckas förlänga med och som bara sprang runt och hade huvudet hos andra arbetsgivare, var Sixtens förutsättningar knappast de han önskade. Är otroligt glad och nöjd med Peo som har de ledaregenskaper och noggrannhet jag i stort sett efterlyste under hela Sixten-eran, 2008 undantagen. Är bara lite rädd att någon rikare klubb i Skåne lockar Peo. Trots allt har han långt att pendla.,,,
Örebro Osvaldo
2013-08-12 12:26
Är alvbåge månne lite gramse över att även hans eftermäle är satt på skam?
Örebro Svartvitt forever
2013-08-12 12:24
KCMarten, Benny B m fl//
Tack för uppmuntrande ord! Verkligen kul att kunna skriva positivt igen om vårt ÖSK.

Sedan tror jag att John har läst min krönika lite snabbt. Jag skriver om upphämtningen från 2008 som kulminerade i lilla silvret 2010, vilket måste tillskrivas Sixten Boström. Men ingen kan väl förneka att utvecklingen därefter gick brant utför, och att även detta i mycket måste tillskrivas tränaren. Så är det i idrott.

Ofta brukar det gå åt skogen när jag har en god känsla inför en match, men onekligen har jag det inför kvällen. Måtte jag inte jinxa segern nu!
Örebro Sogen
2013-08-12 12:22
John gnäller väl mer på ösk-ledningen vad gäller kontrakt och såna bitar. John ser väl på Sixten utifrån sitt perspektiv. Jag tror inte John var en av dom som verkligen behövde tränarens snack heller pga. 1. Han var självskriven och spelade alla matcher. 2. Han hade en egen tränare i Anders Karlsson där han fick all den feedback han behövde. Fråga istället Ahmed angående Sixten och vi får ett annat svar om Sixten. John trodde ju inte heller på "trött påt" som skrev ett inlägg här.
Örebro TommyS
2013-08-12 12:09
John skriver: "Jag anser dock att man ska ha full respekt för Sixten o hans team!
Kritik finns att ge till alla men man ska inte glömma att Sixtens sätt förändrade en hel klubb. Ett sätt som Peo idag vidareutvecklat!
Lite mer respekt bör Örebroaren visa för Sixten kan jag tycka.
Han var så mkt mer än hans sista år i Sportklubben och tyvärr bedöms han nästan alltid av ÖSKaren efter hans sista säsong. Se längre än näsan.
Forza Svartvitt!"
Örebro McBaugette
2013-08-12 11:54
Sogen//

Detta skrev han som svar på Svartvitt Forevers krönika:

"John Alvbåge
Jag anser dock att man ska ha full respekt för Sixten o hans team!
Kritik finns att ge till alla men man ska inte glömma att Sixtens sätt förändrade en hel klubb. Ett sätt som Peo idag vidareutvecklat!
Lite mer respekt bör Örebroaren visa för Sixten kan jag tycka.
Han var så mkt mer än hans sista år i Sportklubben och tyvärr bedöms han nästan alltid av ÖSKaren efter hans sista säsong. Se längre än näsan.
Forza Svartvitt!"
Örebro Sogen
2013-08-12 11:39
TommyS vad skrev Alvbåge på sin FB då? Om Sixten asså
Örebro McBaugette
2013-08-12 11:14
Sebastian Ring till BK Forward under hösten. Perfekt både för honom, ÖSK och - förhoppningsvis - för Forward och det känns som att samarbetat mellen klubbarna är på en bättre nivå än någonsin(?) tidigare.

Tuff match i kväll och på förhand är jag nöjd med en poäng. Tycker att det i dag vore mer rimligt att starta med två mer defensivt inriktade centrala mittfältare än hemma mot J-Södra. Men om Nordin är redo att starta skall han givetvis göra det.

Svartvitt Forever//

Fantastiskt välskriven krönika. Hoppasfå läsa mer från dig framöver. Tack också Johannes A. för de fina intervjuerna. Kul att Svartvitt vaknat till live igen även här på SvenskaFans.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-12 10:58
Svartvitt forever//

Mycket bra krönika, instämmer i allt!
Annons: