/fotboll/osk/forum/1811.aspx/fotboll/osk/forum/1811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-20 12:47
@pemo:
// Jag upplever aldrig att jag eller någon annan blir påhoppad om man kommenterar det som skrivs och inte kommenterar personen i fråga. Kul med olika uppfattningar. William Kvist är inte 17 år utan fyller 19 om 5 dagar. Har bara sett honom på Youtube men lyssnat på dem som sett honom i verkligheten. På samma sätt var det när jag såg Berisha innan han värvades hit. Tror inte att Peo tagit hit William och låter honom sitta på bänken, om han inte tror att han klarar ett inhopp. Jag vill se spelare som är snabba i tanke och fötter. Därför är jag tveksam till 6-7 av spelarna i nuvarande trupp, även om de alla har flera andra kvaliteter. Jag vill se mer av unga talanger som får chansen i inhopp. Men visst köper jag att man bör välja rätt matcher och kanske bör man vänta till dess en seger är säkrad. Inte behöver du jubla över Nordin. Samtidigt är det många som skrivit här att han inte skulle tillföra något. Andra har skrivit att han inte orkar en hel match. Och så vidare. Själv upplever jag att han bara med sin medverkan på planen skapar respekt hos motståndarna och att han ligger och väntar på att möjligheter skapas till avgörande passningar. Han ser öppningar som få andra, inkl spelare och publik. Det är i alla fall min uppfattning. Håller för övrigt med andra inlägg här där man anser att Daniel B hade för många felpassar. Det har emellertid Hagge i nästan alla matcher och både Wikström och Nkili i tidigare matcher. Men alla vet vi Hagges, Wikströms och Nkilis kvaliteter och har därför lättare att acceptera en eller annan sämre insats. Har förståelse för det. Jag reagerar likadant :-)
Örebro McBaugette
2013-08-20 12:44
Ingen aning Ernot. De måste väl hitta någon/något att fokusera sin bitterhet på då de troligtvis insett att de blir kvar i Superettan ett år till.
Örebro ernot
2013-08-20 12:38
varför gnäller Bajenfansen en massa på PEO? någon artikel jag missat att läsa?
Örebro pemo
2013-08-20 12:17
Minatankar // Hur mycket har du sett av Kvist då du föredrar en sjuttonåring in i hetluften? Jag kan inte säga något, för jag har aldrig sett honom.
Menar du också att Dajja skal få spela bara för att få självförtroende?
Att han är bra i div 1 är en helt annan sak.
Tycker att många här förenklar Hagges insats på matcherna.
Ger sig aldrig och räddar många farliga inspel. Visst, han slår bort en coh annan passning/inlägg per match, men det är han inte ensam om.

Angående Nordin, så har han mer att bevisa innan jag ställer mig upp och jublar. Hans första halvlek igår gjorde inte något större intryck.
Men han spelar kanske som tränaren säger.

Men ta nu inte detta som ett påhopp på din fotbollsfilosofi, utan bara som ett inlägg med annan synpunkt.
Jag bedömmer bara spelare som jag ser på plats eller i TV.
Och av sommarvärvningarna är det bara DG som gjort sig förtjänt av startplatsen tycker jag i alla fall.
AIK Saywee
2013-08-20 12:12
Är det inte lite väl tidigt att ta ut startelvor en dag efter match. Det är ju nästan en vecka kvar och mycket kan hända. Veckans träning visar väl också vilka som är bäst lämpade att starta på Påskbergsvallen, beträffande form, skador och skadekänningar etc ...?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-20 12:02
Kanske bara är Hammarby-folk som är portade. Gott så när man tänker efter.
AIK Dugarry
2013-08-20 12:00
Test
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:53
@McBaugette:

Almebäck ett annat exempel
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-20 11:51
Ny forum: enligt folk på Hammarbys forum verkade vi vara stängt?
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:51
@McBaugette:
Ja jag håller med dig. Daniel må vara en framtidsback men fråga är, med facit i hand, om man skulle ha kastat in en sådan orutinerad (på denna nivå) spelare i det läget. Som jag skrev igår att DG såg riktigt bekväm ut på hö-backen den lilla stund han var där och jag kände lite tvivel när Daniel kastades in...Faktiskt. Samtidigt var ÖSK bara 4-5 minuter från seger får man tillstå. Men det var rätt rörigt emellanåt på Daniels ytor
Ny forum admin/sax
2013-08-20 11:38
@ Benny Böckling//

Absolut inte. Det har varit stäng under (väldigt) korta perioder för utomstående (som när vi åkte ur, som när Nordin hamande i lite klammeri etc). Men motståndarsupportrar har till 99,9% av tiden Svartvitt existerat varit välkomna här. Tjusningen med Svartvitt är ju att andra kan gå in här och tycka till och ge oss med de svartvita glasögonen på en reality check.
Benny Böckling
2013-08-20 11:31
Vårat forum är också stängt för andra skribenter vad jag vet.
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:29
@minatankar (för sm-guld):
Det är sant - Men vi var fler än dig som också önskade Nordin från start och också trodde han kunde klara det (Jag vill enbart ha Nordin från start. Ej Saeid) Däremot undrar jag om inte Tobias (som faktiskt var helt ok igår) eller Nkili passar bättre jämte Nordin än Saeid rent balansmässigt?. Sedan blir man överraskad ibland och den "naturliga" uppställningen kommer inte. Plötsligt har Nkili varit petad eller Saeid eller Tobias Plötsligt startar Boris. Rätt var det är (var) Astvald forward före en etablerad (trots att han inte riktigt övertygat någon på läktaren i den positionen) Det handlar ju lite om taktisk schack såväl vad som passar motståndaren illa och sist men inte minst formen som alltid går upp och ned. Sixten var mer förutsägbar eftersom han aldrig tog hänsyn till dålig form. Tränarna har mer öga för det så klart, har oerhört mycket mer kompetens och vi forumnissar ser sällan träningar heller. Därmed inte sagt att vi är kompletta idioter när det gäller "svetsning" eller att tränarna aldrig gör taktiska misstag. De flesta av folket på läktaren är tillräckligt kompetenta för att skilja dåligt spel från bra och dåliga individuella insatser från bra. Det är vårt instrument och är de flestas utgångspunkt i sina åsikter. Ibland får vi rätt ibland har vi fel Håller med om Pode sett rätt lam ut de gånger han har spelat. Känslan i nuläget är väl att det inte är en kille ÖSK kommer gå vidare med
Örebro McBaugette
2013-08-20 11:27
Tintin i Tibet// Jag tror att Ljung menar att Wiktorsson var felpositionerad och att han borde ha läst situationen bättre då man uppenbart var väldigt medvetna om att Bajen sticker snabba bollar i djupet på Sundin. Säkerkligen något man snackat om innan och PEO var besviken över att Wiktorsson försatte sig i den situationen. Det är hur jag tolkar det hela i alla fall. "– Det är för svagt, jag begär mer av Christoffer i den situationen. Han bör göra det bättre". Det där måste spelare tåla att höra oavsett om det är via media eller mellan fyra ögon. Och är verkligen detta något som bör arkiveras under fliken 'såg'? widemarsh// Vi får ha förståelse. De var favoriter inför säsonngen men misslyckas på nytt. De har Erik Sundin och Mattias Adelstam som anfallare. De kommer att få spela, minst, ett år till i Superettan. De kan inte ens gnälla på plastmattor som orsak till poängtapp längre. De blundande säkerligen också de första sextio minuterna i gårdagens match då de inte skapade en enda målchans då bägge lagen var fulltaliga. :)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-20 11:22
Eftersom Ljung sågar Wiktorsson i NA antar jag att han bedömer utvisningen som korrekt. På TV igår framstod det ju mer eller mindre som att det i princip inte var någon kontakt alls. Själv tyckte jag att det var väldigt svårt att se. Att Wiktorsson är där med handen vid Sundins axel kan man se, men om han ens rör honom framgår inte av bilderna. Däremot är det ju alldeles uppenbart att Sundin förstärker det hela något alldeles enormt och att han lätt hade kunnat fortsätta i balans. Men, som skrivet så ger ju Ljung på sätt och vis domaren rätt. Dessutom: Är det verkligen bra att som tränare (befogat eller ej) gå ut och såga en spelare offentligt på det sättet?
Örebro widemarsh
2013-08-20 11:21
Man förstår att bajens forum här på Svenskafans är stängt för andra lags skribenter. Dom är väl livrädda att någon kommer in och höjer nivån ett snäpp eller råkar skriva något objektivt. :)

Enögda är bara förnamnet.
Örebro McBaugette
2013-08-20 11:18
Jag är inte ny i gemet och har sett Björnqvist spela redan i ÖSK Ungdom och minnns med glädje hans provspel mot Djurgården när han fortfarande tillhörde Sköllersta så jag drar inte slutsatser av två korta inhopp och en match från start. Men vi är här och nu. Det är inte i morgon redan i dag. Vi måste vinna matcher och enligt mig har vi en större chans med Haginge som högerback mot Varberg än med Dajja. Förstår fortfarande inte varför han skulle börja dribbla nere vid offensiv hörnflagga som högerback.. på stopptid... med en man mindre ... i uddamålsledning... mot Hammarby. Håller för övrigt med Pete Zahut. Vissa spelare osar klass direkt. Berisha, Gerdnt och Bedoya är tre provspelsexempel som direkt visat sin klass.
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:15
@minatankar (för sm-guld):

- Berisha trodde jag på direkt efter sett han spela första gången men han försvann rätt snabbt i skada och de tog tid innan han kom tillbaka på allvar
Örebro Pete Zahut
2013-08-20 11:13
Ljung besviken på Wiktorsson
2013-08-20 11:12
A l l a kan i efterhand dra slutsatser och med facit i hand svara rätt på alla frågor. Men det är inte det som driver utvecklingen framåt.
Örebro Eyra
2013-08-20 11:06
Kanske har detta avhandlats förut; Men Podes inhopp igå var riktigt blekt. När övriga laget spelade med livet som insats, såg det mest ut som han småjoggade runt omkring mittlinjen. Samuelsson hade varit ett mycket bättre alternativ. Eftersom Hammarby körde mycket inlägg från Kennedy hade troligtvis Samuelssons huvudspel varit en tillgång. Jag tyckte det var pinsamt att se Pode. Hoppas att Samuelsson eller William A får chansen nästa gång.
Örebro ernot
2013-08-20 10:53
så blir det när man placerar en sthlmsklubb brevid våra kära kubaner!
2013-08-20 10:53
Förstår om det finns de av er som är tveksamma till Daniel B i nuläget. Vi som sett honom under flera år tror oss veta hans förmåga och vilken potential han har. Tror att om man ger honom förnyade förtroenden så kommer han snart blomma ut och då kommer det inte bli någon som längre beskriver Hagge som Messi med all respekt för Hagges föredömliga inställning. Hur många trodde att Yasin som avbytare i fjol skulle bli framröstad som en av Asiens bästa spelare och spela i sitt landslag och hur många trodde på Berisha och Nkilli från början?
AIK Saywee
2013-08-20 10:19
Undrar om polisen var inblandad vid klackarnas val av uppladdningsställe? I så fall önskade de sig nog en riktig högriskmatch i Superettan, så att de får ekonomin att gå ihop och att så många poliser dom möjligt kunde få se fotboll, eftersom vädret enligt prognosen skulle bli perfekt ... ... onödig högriskplanering.
Örebro McBaugette
2013-08-20 10:02
minatankar// Intressant lag. Noterar att vi har en del olika åsikter om hur laget skall formeras och kan delge min förhoppade startelva mot Varberg. Ett lag som köttar på och har en del vassa spelar (polisen på topp t.ex). --------------Jansson Hagge-Nkili-Wiktström-Wowoah ----DG-Nordin-Saied-Yasin --------Wille-Hasani Björnqvist har inte visat något som motiverat en plats från start ännu. Insatsen borta mot J-Södra lämnade mycket i övrigt att önska och gårdagens inhopp visade heller inte något som gör att han bör peta Haginge. Tycker också att DG var en av våra bättre spelare mot Bajen och det är trevligt att se hans inställning och hårda jobb för laget. Han var också vass offensivt mot Bajen och var ju inblandad i målet med en kvick löpning och en snabb nick. Om Wille håller för att spela från start skall han GIVETVIS spela från start. Men då på topp så klart. Anledningen till att jag petar Kalle i denna match är just Varbergs spelsätt och, låt oss vara ärliga, Kalle har inte sina styrkor i att vinna närkamper. Han är lite för pimipinett emellanåt. När matchen är avgjord slängs Kvist in och showar lite på sin kant. :) I övrigt delar vi ju uppfattningen om startelvan och de känns som rätt givna val faktiskt. Synd dock att vi saknar konkurrens om vänsterbacksplatsen. För övrigt kul att se Nordin tillbaka på riktigt igår och att han höll i nittio minuter. :)
Örebro ÖSK FANS
2013-08-20 09:56
Minatankar

Hagge är ju rena Messi om man jämför med Daniel B......gud vilken dålig passningsspelare. ..annars tycker jag din 11a ser bra ut
AIK Saywee
2013-08-20 09:20
Sundin har troligtvis en långtidsskada på balansnerverna, om han nu har fler än en. Borde inte ha spelat skadad, han kan ju trilla när som helst. Domaren verkade såvitt jag läst, haft problem med synnerverna, om han nu har fler än en. Borde inte ha dömt, då han kunde ha sprungit in i en målstolpe.
Örebro Sogen
2013-08-20 09:15
minatankar jag anser din 11 vara väldigt svag defensivt på högerkanten. för mig så bör Hagge spela om wille spelar där eller dg om björnis spelar där. då wille inte hjälper till defensivt och björnis visat upp svagt försvarsspel hittills.
AIK Saywee
2013-08-20 09:13
Tror det var 8888 åskådare, som jag gissade :)
Örebro mr olafski
2013-08-20 09:00
@osvaldo där får vi helt enkelt enas om att vara oeniga. Personligen tycker jag att tifo är något som förhöjer stämningen ännu mer på matcher. Tyckte faktiskt att det var riktigt bra drag på västra stå igår. Tycker klacken blivit bättre o bättre allt vad säsongen har lidit.
Annons: