/fotboll/osk/forum/1806.aspx/fotboll/osk/forum/1806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:41
minatankar// Förstår inte riktigt, men det är väl som det är.
Bortsett från hela diskussionen, vad som gäller inför imorron (och som ett nerkok av diskussionen som varit): ÖSK är ett bättre fotbollslag än Hammarby. Hammarby kommer att tok-gå för en seger. Inte för att "experterna utsett ÖSK som favoriter till seriesegern" utan för att det är en av deras absolut sista chanser att öht kunna nå möjlighet till åtminstone kvalspel. Tror att Hammarby fullständigt skiter i vad experter, fans och andra tycker i det sammanhanget.
ÖSK kommer att vinna matchen imorron om de inser att för att göra det krävs blod, svett och tårar. När domaren blåser till start så betyder statistiken om nio raka hemmasegrar fullständigt ingenting. Den blåslampa som snarare ska riktas mot oss är väl snarare: "Jaha, för varje ny hemmaseger, desto närmare kommer ni väl närmaste förlust?". Ja, men, det ska fan inte bli mot Hammarby!!
Örebro Sogen
2013-08-18 22:37
Det var ett jävla tjat på er......
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-18 22:30
@Tintin i Tibet:

//

Den typen av sarkasmer gillar jag inte.
Det är tydligen som andra säger att du har ett behov av att sätta dig på andra.
Avslutar nu konversationen med dig.

2013-08-18 22:26
Namn: Tintin i Tibet
Sänt: 2013-08-18 22:22
//

Enklast är nog om du läser igen vad jag skrivit. Jag har inte påstått att du sagt så, det är det ju jag som säger, inte du. Men jag håller med dig, detta leder inget till.
Vi är i alla fall överens om det viktigaste, nämligen att ÖSK-spelarna och tränarna ger 100 %.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:25
@minatankar (för sm-guld):

Du får väl be nåt barnbarn om hjälp
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 22:22
minatankar// Det blir otroligt snurrigt det här, för du tillskriver mig en hel massa som jag aldrig skrivit! Du påstår sånt jag aldrig skrivit (som t ex att det skulle vara "en fördel och skulle vara lättare om man tidigt utnämns till seriesegrare", var har jag skrivit det??) Var snäll o PM:a mig det, för jag tror att om vi ältar det här så tröttar vi fullständigt ut alla läsare. Det enda jag sagt (/skrivit) är att det 100% professionella laget klarar den pressen. Jag hoppas och tror att ÖSK verkligen är 100% !!
AIK Saywee
2013-08-18 21:41
Jag tror att det även har betydelse hur fansen tror ... ... att man tror på sitt lag och visar detta i sin support. Heja SPORT !!!
2013-08-18 21:37
Namn: Motgångssupportern
Sänt: 2013-08-18 21:34
//

Försöker det flera gånger men av någon outgrundlig anledning fungerar det bara ibland. Förstår att du reagerar. Jag använder alltid tecknet // för att markera skillnaden mellan andras och mitt inlägg. Hoppas det fungerar bättre framöver.

När det är en lång text att kopiera och man kommer in i direkt anslutning till vad man vill kommentera, har jag däremot uppfattat att det är enklare med att man bara anger det nick man vill kommentera och därefter skriver // och sitt inlägg.
Menar du att du vill läsa om all text kanske 4-5 ggr?
Örebro Motgångssupportern
2013-08-18 21:34
En liten uppmaning till minatankar. Kan du inte använda citera-knappen som de flesta andra när du svarar på ett inlägg? Det blir ofta väldigt rörigt att se texterna blandade och ibland vet man inte vad som du skrivit och vad som du svarar på. Även om jag inte håller med om allt du skriver så vill jag kunna läsa forumet på ett så enkelt sätt som möjligt :)
2013-08-18 21:21
amn: Tintin i Tibet Sänt: 2013-08-18 21:11 Ändrat: 2013-08-18 21:12:19 // Ja, jag tror att ÖSKs inställning är 100 % eftersom vi har proffsiga tränare och spelare. Jag delar däremot inte din uppfattning att det är en fördel och skulle vara lättare om man tidigt utnämns till seriesegrare av de flesta experter och flera supportrar. Är det också en myt menar du att man är som mest sårbar efter en seger? Är det en myt att det är bra att ligga och lura bakom ledaren i ett löplopp, cykellopp eller i en biltävling? Har du underlag för att det är vanligt att det lag som leder en serie tidigt också med 100 % sannolikhet tar hem serien efter flera månaders spel? Vi delar uppfattningen om ÖSKs inställning. Vad jag skrivit är att det tidigare utnämnandet av ÖSK som seriesegrare sporrar andra lag och att det kan vara en nackdel, snarare än en fördel. Men för sjutton, detta är inte viktigt för mig och antagligen inte för de flesta som läser här heller så jag ångrar att jag skrev något i frågan. Är bara så förvånad att erfarna experter kan uttala sig så säkert när jag vet att de kan ha haft fel under flera år i sina spådomar.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 21:20
@Saywee:

Vad "fansen" tycker och tror spelar nog mindre roll, men om spelarna tror att "det är bara att ställa ut skorna", ja, då är det givetvis kört. Precis som PeO sa' "vi har inte vunnit ett skit än".
AIK Saywee
2013-08-18 21:15
Tror inte spelarna, tränarna och fansen att det är möjligt att vinna serien eller åtminstone gå upp till högre serie, ja då blir det nog lite svårare att klara målet.
Örebro Leper
2013-08-18 21:11
Tyvärr verkar det som att Spelarinvests dagar är räknade. En likvidation av bolaget är nog att vänta.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 21:11
Läste du då vad jag skrev? Jag gav ju dig medhåll i att "experterna" mycket väl kan sporra "utmanarna" i att ta i ännu mer för att besegra den/de "experterna" utsett till "den oslagbara", som i fallet McEnroe/Borg. Men, om man är "100%" i rollen som "den oslagbare" (i exemplet: Borg), så sporras man minst lika mycket själv. Ju mer de andra vill slå en, desto mer vill man hindra dem från att göra det!! Hallå, vi tror väl att ÖSK är 100% ?!!
2013-08-18 21:02
Namn: Tintin i Tibet
Sänt: 2013-08-18 20:59
//

Kan bara konstatera att vi har olika uppfattningar i frågan. Jag har hört tillräckligt många idrottsutövare uttrycka att den psykologiska faktorn ofta är avgörande, så för mig är det i alla fall inte en myt.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 20:59
Det där tror jag är en fullständig myt. Jag tror inte ett ögonblick på att idrottsutövare drivs av kraften att "visa att experterna har fel". De drivs av viljan att vinna, att uppnå något (vad än diverse "experter" tror, tycker eller ej). Däremot tror jag att det alltid ligger en fara i att tro att "allt är redan klart", så som du mycket riktigt påpekar att en del här tycks tro. Det är alltså i det avseendet jag tror att årets trupp är 100% professionell. För att dra paralleller: "Experterna" skrev att "Borg är oslagbar". Du menar att det sporrade McEnroe än mer att vilja slå honom. Vad jag menar är att om man är "100%" i det läget, om man är Borg och vet att McEnroe sporras i den grad av detta, ja, då sporras man själv (dvs Borg) lika mycket.. 1980 var Borg 100%, 1981 var han det inte, och då förlorade han (för att han egentligen inte brydde sig om hur det gick).. ÖSK i år är 100% !!
2013-08-18 20:45
@Tintin i Tibet:

//
Det finns flera experter både på det lokala och centrala planet som uttrycker att ÖSK kommer att vinna serien. Jag tänker inte i första hand på att våra spelare inte skulle vara professionella och göra sitt bästa i varje match, jag tänker i första hand på vilken enorm gnista och energi detta ger alla andra lag att visa att experterna har fel.

Hur många har inte Helsingborg som säkra vinnare i AS. Tror det sporrar MFF som nu leder.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 20:36

Menar du verkligen det du skriver? Menar du att ju enklare experter och supportrar tror att ÖSK ska vinna och gå upp i allsvenskan (nåja, det räcker med att bli tvåa också), desto "svårare" blir det? Tror själv inte alls på det. Tror att den här truppen är 100% professionell och inte på det minsta avviker från förståelsen om att det är inga andra än de själva som kan fixa det här... vad än "experter och supportrar" tror, tycker och vill...
AIK Saywee
2013-08-18 20:33
Jag är ingen expert, sådana finns inte, men jag tror stenhårt, på mitt ÖSK :) GOK !!!
2013-08-18 20:22
Ju enklare och ju mer självklart en del s k experter och supportrar anser det vara att ÖSK ska vinna SE och nå AS, ju svårare kommer det att bli.

Har sagt sedan länge att det räcker med ett par förluster så ser bilden helt annan än självklar ut. En förlust i morgon och vi ligger 3:a helt plötsligt.

Förutsättningarna för AS-spel nästa år är mycket goda och chanserna kommer med hög sannolikhet vara höga under hela hösten oavsett om vi ligger 1:a eller 4:a i serien. Men att ta det så självklart som en del vill göra gällande, vill inte jag göra i alla fall.

Är övertygad om att vårt tränarteam ägnar just denna fråga mycket energi så att åtminstone inte spelarna och tränarna tar seriesegern lika självklar, utan att man ger järnet i varje match.

Med Berisha och William A i god form med i laget skulle jag själv uppskatta chansen till 90 % att vi går upp. Utan dessa spelare men med Nordin i form, tror jag den blir 80 %. Utan Nordin 70 %. Så länge den uppskattade chansen inte är 100 % är inget självklart :-)
AIK Saywee
2013-08-18 20:17
Tintin, tabellen haltar !
Örebro ÖSK FANS
2013-08-18 19:50
Med våran ostabila backlinje tror jag vi blir hårt sårade i morgon. Mitt tips 1-2..med hjärtat 3-1..
2013-08-18 19:43
@Sogen:

//

Det är inte William eller Nordin jag pratar om. Det är hur någon kan vara så säker på en laguttagning att man menar att andra supportrar som har andra uppfattningar bor under en sten och har uppfattningar som är så pass orealistiska att det vore mer sannolikt att månen ramlar ner.

Men jag får väl ta det som att du skojar.

Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 19:41
@Saywee:
Sundsvall leder nu... serien alltså..
Örebro Sogen
2013-08-18 19:39
Den William jag menade var självklar Attack! och detta pga hans skörhet, PEO är väldigt försiktig med spelares hälsa och speciellt Williams med hans historia. Minatankar Vad har ni William A med Nordins värvning att göra? Inte ett skit!
AIK Saywee
2013-08-18 19:36
Vid vinst imorron behåller vi ledningen, simple facts..
Örebro kenya
2013-08-18 19:33
Ja, det kommer bli tätt det här. Hoppas dock på att Falkenberg kan börja svikta lite på bortaplan.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 19:31
Vid förlust imorron är vi nere på tredje plats, simple facts.. edit: ska väl vara singularis egentligen? simple fact..
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-18 19:27
skit... Sundsvall 4-2
AIK Saywee
2013-08-18 19:17
Jag har bott under em sten en längre tid och tror att vi vinner med 2-0 imorgon, så är det bara, men vilka som startar, det bryr jag mig inte om, det fixar Peo :)
Annons: