/fotboll/osk/forum/1788.aspx/fotboll/osk/forum/1788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-08-25 21:33
Ja vad faan tycker ni man ska säga???!!!bara motgångar
Örebro Glad
2013-08-25 21:33
Göran Bolin/Superettanbloggen skriver så här om dagens match och OSCAR
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro TommyS
2013-08-25 21:27
Lite oroväckande för ett lag med aspirationer att spela på en högre nivå är vår oförmåga att ta poäng mot topplagen. Mot lagen på placering 2-7 i tabelen har 2 vinster, fyra oavgjorda och två förluster. Mot lag 8-16 har vi 11 vinster och bara det nesliga poängtappet mot j-södra. Dessutom var varken giffarna eller degen topplag när vi slog dem. Dags att rätta till i de två nästkommande omgångarna
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-25 21:24
Namn: Sogen Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-08-25 21:12
//

Vi är överens. Wikström skulle aldrig ta plats med sin teknik och passningsfot om han inte var mycket duktig att läsa spelet och på nickdueller.

Berisha skulle heller inte ta plats utan hans tuffhet och goda nickförmåga.

Men vi kan inte dessutom ha en rad spelare som av olika skäl är långsamma i tanke, fot eller ben och/eller har svårt med tekniken. Man behöver ha en grundläggande nivå både vad gäller snabbhet och teknik om man nu inte har mycket goda spetskvaliteter som Wikström och Berisha.

Det är i alla fall mina synpunkter. Men som jag skrivit tidigare, kul och bra att vi har olika uppfattningar. Jag tar naturligtvis intryck av andras synpunkter och idéer och låter mig gärna överraskas av de 8-9 spelare i truppen som idag inte håller AS-nivå men som ändå är viktiga och kan göra ett gott arbete i SE.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-25 21:22
Man går inte till AS med det offensiva spelet vi presterat de senaste matcherna. Förbättringar måste till.
Örebro Sogen
2013-08-25 21:12
mina tankar Man måste ju balansera ett lag ALLA kan inte vara konstruktiva teknikers man måste ha destruktiva bollvinnare också. Se hur Real Madrid föll ihop när dom gjorde sig av med Makelele tex. Varför spelar Busqets varje match på mittfältet i Bara när en mycket mer konstruktiv spelare som Fabregas ofta börjar på bänken. Med det sagt vill jag ha Moe/Nordin på mittfältet med Nilsson som backup Hagge Nkili, Wikström och wictorsson i backlinjen
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kenya
2013-08-25 20:56
Bedoya startar mot PSG.
AIK Saywee
2013-08-25 20:31
Snyggt mål av bollKalle :)
Örebro rirobban
2013-08-25 20:08
minatankar//

Tvärtom angående Nilssons närkampsspel så har jag och en kompis diskuterat fram att det är det han gjort riktigt bra! Vi har kommit fram till att Nilsson inte är den spelartypen som först angavs. Han är bättre på de defensiva egenskaperna än offensiva, på gott och ont. När många andra ser Nilssons brister, så ser jag istället det han gör bra, och det är en hel del. Jag är som sagt osäker på om han håller i allsvenskan, men han har inte gjort bort sig i Superettan, men heller inte imponerat så som Ayanda, Yasin och Jansson.

bison//

Helt klart ser alla spelarna med olika ögon. Man kollar på olika egenskaper och kanske har förväntat sig olika kring spelarna. Men just dessa diskussioner håller ju forumet i liv, så det är ju positivt :)
2013-08-25 20:06
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

//

Inte alls. Vill verkligen inte ha någon hackkyckling. Tvärtom har jag flera gånger lyft kvaliteter hos spelare som jag inte tycker ska börja matchen, inkl Wiktorsson som t ex har en bra vänsterfot.

Däremot skrev jag att det finns flera spelare som spelar för enkelt, för sakta och för lite konstruktivt.

Med enkelt menar jag att man inte tar några risker utan överlåter det åt andra (eller gör det i lägen när man inte bör ta några risker).

Med att spela för sakta menar jag att man inte är tillräckligt snabb i tanken, i fötterna eller i benen.

Med att inte spela tillräckligt konstruktivt menar jag att man spelar för många sid- och bakåtpassningar eller höjdbollar som inte går över backlinjen utan blir en hög och lös lyra.

Och bästa Aspen, jag skrev :-) så jag jag skojade lite med dig ;-)
Hoppas du inte tog illa upp.

Örebro bison Forumkung
2013-08-25 19:56
Behåll Nkili med Wiken i mittförsvaret. Wiktorsson ersätter Wovven på vänsterbacken Saeid och Nordin får nytt förtroende på mitten. På Behrnas svarta plast så borde deras teknik komma till sin rätt.
2013-08-25 19:48
@ÖSK FANS:
Jag vill ha mer anfallsspel genom ett bättre mittfält. Nordin och Nikili får chansen. Vi kan inte ta oss till AS med att spela försvarsspel. Nikili är årets gunstning
Örebro bison Forumkung
2013-08-25 19:45
Håller däremot med Rirobban om att Nilsson gjorde en bra match mot Värnamo. Då hoppades jag att det var ett trendbrott och att det lossnat för honom men tycker inte det såg bra ut i matcherna efter det.
2013-08-25 19:44
@ÖSK FANS:

2013-08-25 19:43
Minatankar// Wiktorsson är inte långsam varken i passning eller i steget. Privat hackkyckling ?
Örebro bison Forumkung
2013-08-25 19:37
rirobban// Intressant hur man kan se så olika på en spelare.
Jag håller med om att Nilsson fått mycket kritik men jag tycker inte han håller.
Kanske förväntar jag mig för mycket av hans beryktade passningsspel, tycker han slarvar och över lag slår för lösa passningar.
2013-08-25 19:34
@rirobban:

//

Nilsson går inte in i några närkamper. Han har gjort hyggliga insatser i ett par matcher. I övrigt spelar han för enkelt, för sakta och för lite konstruktivt, precis som jag menar att Hagge och Wiktorsson gör.

För att skapa chanser för medspelare och för att själv skapa målchanser krävs det en helt annan teknik och ett helt annat djupledsspel som t ex Hasani, Kalle och Yasin klarar galant när de är i form. Det klarar också Saeid, Nordin och Samuel när det flyter för dem. Men flera andra spelare har helt enkelt inte det bollsinnet och den tekniken. Tycker det är konstigt om vi som sitter på läktaren ska behöva argumentera för dessa självklarheter :-)

Vill också påminna flera skribenter om att både Nkili och Nilsson varit med i förlustmatcher i SE, dock inte Nordin när han spelat från start. Så det där med att inte ändra ett vinnande lag förstår jag inte riktigt logiken i :-)
Örebro ÖSK FANS
2013-08-25 19:29
Nordin ocj Moe måste få några matcher att spela i hop sig...en blind kan se att Tobbe inte håller och Boris är en medelmåtta tyvärr...
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-08-25 19:23
Magnus Ahlsén dömer matchen mot FFF på torsdag. Han har dömt ÖSK-matcher 3 gånger tidigare i år. Dessa har slutat med ÖSK seger 3-0, 2-0 och 5-0! ;-)
Örebro rirobban
2013-08-25 19:21
bison//

Där håller jag inte med dig. Tycker Nilsson fått mer skit än vad han förtjänar. Klart han gjort en och annan dålig insats, men tycker han sett bättre och bättre ut. Mot Värnamo var han väldigt bra och även mot bajen gjorde han en grym kämparinsats. Spelet ser bättre ut med Tobbe på planen än tvärtom. Sen vet inte jag om han håller i allsvenskan, men tycker helt klart han sett intressant ut ju längre säsongen lidit.

I offensiven kanske han inte glänst så som man hade hoppats. Men han vinner många bollar och spelar ett rakt passningsspel. Tycker helt klart att Nilsson varit en godkänd värvning!
2013-08-25 19:17
@Godzilla Hårddisksson:
// Jag upplever att Hagge, Wikström, Nilsson mfl slagit en rad felpassningar under flera matcher nu. Detsamma gällde flera andra spelare idag, bl a Nordin. Men vi kan väl inte byta ut en spelare så fort han gör en dålig match? Det handlar ju om vilka spetskvaliteter han har. Kalle är ett mycket bra exempel. Han varvar bara insatser med mindre bra, som idag. Samtidigt är han mannen som kan gå in och avgöra en match, precis som Hasani. Hur många av ÖSKs spelare gör det mål som Kalle gjorde idag? På samma sätt finns det alltid en möjlighet att Nordin slår den avgörande målpassningen. Jag skulle aldrig för min värld börja med Hasani, Kalle, Saeid eller Nordin på bänken och i stället spela Pode, Samuelsson, Nilsson och Lumbana om det inte fanns mycket speciella skäl, som t ex långvarig och djup formsvacka, sjukdom eller skada.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2013-08-25 19:16
@Godzilla Hårddisksson:

Håller med.

Nordin är inte i form, och konditionen ser inte bra ut.

Man ska aldrig ändra ett vinnande koncept, ÖSK såg mycket starka ut med Nkili på mitten som var suverän.
Örebro bison Forumkung
2013-08-25 19:15
@Godzilla där är vi så långt ifrån ense som man kan bli.
Nilsson är för mig en riktig besvikelse vore det inte för diverse direkt usla värvningar förra året skulle det vara den största besvikelsen på år, men nu blir det den största besvikelsen sen 2012
2013-08-25 19:13
Spelar lite med tanke på vad som återstår av spelprogrammet. Falkenberg har Hammarby, ÖSK, GAIS, Sundsvall och Degerfors borta. Hur många poäng tar man i dessa matcher? Sundsvall har 1 svår bortamatch mot Hammarby. ÖSK har 1 svår bortamatch mot Degerfors. Slutsats: Falkenberg kommer 3:a, vem som vinner serien av Giffarna och ÖSK skiter jag i! :-)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-25 19:05
Angående Nordin slog han ett antal farliga passningar på mittplan som gav Varberg omställningslägen. En Nordin i toppslag ska givetvis lira men i nuläget föredrar jag Nilsson.
2013-08-25 18:59
@Tintin i Tibet:
Jag tänkte bra, men lite fel....det kan i bästa fall bli 12 p ner till 4:an i tabellen, förutsatt att Degerfors inte tar poäng mot Varberg. Sedan kan man ju för en gångs skull hoppas att Hammarby vinner. :-)
2013-08-25 18:57
Aspen
"Nordin och Moa klarar inte mittfältet."
//

Saeid har flera sportjournalister utsett till bäste mittfältare i SE. Och Nordin har tidigare utsetts till det i AS. Du menar väl inte på allvar att Nilsson och Lumbana skulle vara bättre alternativ?

Då återstår Nkili. Och som sagt, han gör sig bäst som mittback där han håller hög klass.

Men det gör inget om jag har och får fel. Bara ÖSK vinner! :-)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-25 18:57
Håller med motgångssupporterna, DG är riktigt vass och jag ser gärna att vi köper loss honom.
2013-08-25 18:51
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

//

Är du släkt med Wiktorsson och Hagge som du brukar försvara dem
eller satsar du pengar på deras laguttagning? :-)

Wiktorsson har en bra vänsterfot och Hagge en bra inställning.
Men det är mer sällan de klarar av svårare defensiva eller offensiva situationer.

Men Wiktorsson får gärna övertyga mig framöver som vänsterback
där Samuel alltid varit en favorit för mig. Men nu har Samuel inte bara begränsningar i defensiven utan också i offensiven och då kanske man bör pröva Wiktorsson där. På högerbacken vill jag se Daniel B.

Som mittback vill jag emellertid se Nkili resterande matcher.
Hans rörelsemönster passar mycket bättre där än på mittfältet.

Både Saeid och Nordin kan så mycket mer.
Tror det kommer att lossna förr eller senare även för dem.

Örebro rirobban
2013-08-25 18:44
@ÖSK-Boldt:

Håller med. Det är ett mittbackspar som nog skulle kunna hålla även i Allsvenskan. Ytterbackar måste vi dock införskaffa nya eller försöka skola in Wiktorsson och Björnqvist. Haginge var riktigt usel idag och släppte förbi sin motståndare hela tiden! Kommer ej hålla i eventuell allsvenska!

Kalle var inte bra idag, men han gjorde snyggt mål. Måste dock bli bättre på att hålla balansen och smartare i sitt spel. Känns som han fungerar bättre på konstgräs i själva spelet. Yasin var också blek och verkar ha en formsvacka just nu. Laget som helhet är i en formsvacka spelmässigt, och då får man kanske vara nöjd med 3 poäng istället :)
Annons: