/fotboll/osk/forum/1786.aspx/fotboll/osk/forum/1786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pete Zahut
2013-08-24 00:42
@pemo:

Då finns det ju inget behov att uttala det
Örebro Miroslav kuba
2013-08-24 00:41
Men vafan orkar inte läsa allt men fattar att Wiktorsson har tydligen gjort något misstag som blivit mål men han kan ALDRIG hängas ensam för det ÖSK ska lätt kunna göra minst 6 mål mot ett div2 lag så alltså Wiktorsson skulle haft råd med 5st misstag isof !! Att torska mot Rynninge kan ALDRIG vara en mans fel !!! Det handlar om INSTÄLLINGING!!!!
Örebro pemo
2013-08-24 00:22
Jag tror att PEO hade varit lika kritisk till Wiktorsson även om vi hållit nollan.
Men det är svårt, det där med kommunikation. Ibland klagas det för att ingen säger något, och när man sedan gör det blir det också kritik.
Någon skrev att alla, inklusive Wiktorsson , är införstådda med misstaget. Då är det väl inte så farligt med PEO:s uttalande.
AIK Saywee
2013-08-24 00:02
PZ, instämmer ... ... det blir 5 räkor på ditt inlägg.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-23 23:45
Pete// Bra sammanfattat. Inte ok att Wiktorsson ensam ska behöva bära hundhuvudet för vad som hände såsom lätt blir fallet efter PeO:s kritik..
Örebro Pete Zahut
2013-08-23 23:19
@DaSa:
Är det ok för en spelare att såga Peo i media efter en förlust också för dennes taktik eller uttagning? Att vara Bagdad-Bob var väl snarare att påstå att ÖSK var fullständigt överlägsna fram till utvisningen. För det var man sannerligen inte även om man hade mer boll. Så klart han inte skall stå i pressen och säga att allt var perfekt. Jag tror knappast någon frågade om han var besviken på Wiktorsson. Och även om han fick frågan skulle han kunna svara att han var besviken att laget lät situationen uppstå. T ex får Wiktorsson inget stöd alls för den felaktiga utvisningen. Jag vet åtskilliga tränare som historiskt skulle stått upp för sin spelare där. Sedan att situationen uppstod kan han kritisera mer allmänt och ta detaljerna internt. Och så som jag nämnt tidigare är det alltid en kedja av händelser. Varför får passninsgläggaren ostörd lägga den passen på Sundin? Varför täckte ingen mittfältare upp Dajjas yta när han var uppe vid hörnflaggan? Varför bollstirrade (som vanligt) Wowoah vid inlägget och hade noll koll? Och taktiskt från ledarhåll kan man ju också, med facit i hand, fundera på om det var så smart att släppa in orutinerade Dajja i denna tvekamp. Osv osv. Det är så mycket som påverkar utfallet i en match. Hur mycket hade Wiktorsson blivit uthängd om vi trots allt faktiskt vunnit? Att man tillät den ursinniga pressen från Bajen kan ju inte bara förklaras med att man är en man mindre. Många lag håller spelet uppe väl trots en man mindre utan det är ÖSK som sjunker alldeles för djupt. Och ÖSK kollektivt uppträdde som ett bottenlag som tillät den utspelningen. Vi ska vara glada att vi inte förlorade matchen Många spelare gör fatala passningsmisstag/bolltapp(Wikström, Nkili, Nordin) som bara turligt inte leder till baklängesmål. Dessa misstag ser man nästan aldrig dras offentligt. Så klart leder dessa förr eller senare till baklängesmål. Det finns inget lag som inte gör misstag. Laget hade kanske stoppat 20 insticksförsök från Bajen men misslyckades vid det 21:a och då får man höra hur värdelös man är. Det är vilket fall inte pedagogiken i min bok. Inte ens Roy Hodson (som är den bästa tränare ÖSK någonsin haft) som var ursinnig och extrem besviken efter vissa matcher första säsongen pekade ut enskilda spelare negativt. Däremot, som nämnt tidigare, gillar jag att man inte gillar tanken på att förlora. Den kulturen får Peo mer än gärna jobba in. Ovan skrivet är ingen sanning utan speglar endast mina åsikter
Örebro Pete Zahut
2013-08-23 23:15
Bugg
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-23 22:40
@Saywee:
Ingen i hela världen är ofelbar, tack o lov!
AIK Saywee
2013-08-23 22:38
Nej, nu struntar jag i detta, med Peo's kommunikation, lovar att vara mer noga, när jag tippar i fortsättningen, för det verkar gå fel när jag missar mitt stående 2-0 till ÖSK.
Örebro Osvaldo
2013-08-23 22:31
Med tanke på att han spelade med Sankan så nej.
AIK Saywee
2013-08-23 22:27
... men är han ofelbar ?
Örebro jpsvartitt
2013-08-23 22:22
är det ngn som är perfekt för det här laget så är det PeO :)
AIK Saywee
2013-08-23 21:31
Tack Tintin :)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-23 21:30
@Saywee:

Håller med Saywee!
AIK Saywee
Dagens tjafs eller seriositet handlar väl mest om Peo's mediala sågning av en spelare, inte av en händelse. Jag har ännu inte ändrat min uppfattning. Tror som jag tidigare skrev, att det inte är bra!
Örebro Osvaldo
@Saywee På ett makroplan går det att påverka bedömningsnivåer, bestraffningar och incitament att spela enligt regelboken. När det kommer till enskilda händelser är möjligheten att påverka minimal. Därför är det bättre att hålla tyst, ingen lyssnar på en dålig förlorare. Påverka under match kan man alltid göra; domare kan falla för tryck. Å andra sidan kan det gå åt andra hållet; Anders Frisk som dömer åt helvete på Råsunda då han vill visa att han inte faller för en stor och högljud publik.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-23 21:29
Vi kan väl nu konstatera, oavsett om vi var och en gillar eller ogillar det att PeO inte tycks vara speciellt sen med att offentligt kritisera och hänga ut spelare när han tycker att de gjort misstag. När han nu de facto gör det så vore det ju i rimlighetens och konsekvensens namn befogat att han är lika snabb med att idka offentlig självkritik när han anser sig själv har gjort något dåligt eller iaf något mindre bra? Ingen människa är ju perfekt, eller hur? Någon som hört/läst PeO rannsaka sig själv och de mått och steg han vidtagit i in coach-roll?
AIK Saywee
2013-08-23 21:26
DaSa, jag är mer besviken på ett dåligt domslut och en känd filmande fjant ... ... kom igen Wiktorsson, det där kommer du aldrig mer att göra om.
AIK Saywee
2013-08-23 21:22
Osvaldo, är det omöjligt att påverka den svenska domarkåren öht ?
Örebro DaSa
2013-08-23 21:19
Jag tycker det är helt rätt av PEO att såga enskilda händelser och spelare. Alla som såg matchen såg ju vad som hände. Så Wiktorsson vet om det, hans medspelare vet om det och de flesta supportrar vet om det. Skall Peo då köra en Bagdad-Bob och låtsas som ingenting? Vet inte vilka frågor journalisten ställde men om han frågade rakt ut om han var besviken på Wiktorsson skulle han då ljuga och säga nej?

Sen så är jag i efterhand jävligt glad för att Peo lägger energin på egna misstag som man kan påverka istället för att skylla på en filmande tönt eller en inkompentent domare.
Örebro Osvaldo
2013-08-23 20:45
Vet inte om du bara är ute efter att tjafsa, men jag håller mig seriös. Min poäng är att spelaren kan påverkas till det bättre till nästa match (eller nästnästa i det här fallet). Domaren och motståndarnas förmåga att snubbla kan inte påverkas i någon större utsträckning.
AIK Saywee
2013-08-23 20:38
Jahaja, vad skall då Wiltorsson göra nu då?
Örebro Osvaldo
2013-08-23 20:12
Inte ur Sportklubbens perspektiv. Det går bara att arbeta med saker man kan påverka. Domaren och Sundin kan man inte påverka; de egna positionerna kan man påverka. Peo känner väl till Sundin, både beträffande spelstil och moral; och känner till hur hammarby vill spela. Att man förlorar matcher är alltid ens eget fel. Man kan gnälla på domaren på planen för att eventuellt påverka, men efter matchen är det improduktivt.
AIK Saywee
2013-08-23 19:57
Största felet gjorde dock domaren och i andra hand Sundin som fick yrsel ...
Örebro bison Forumkung
2013-08-23 19:43
Osvaldo: så fattade jag det också
Örebro Osvaldo
2013-08-23 19:17
Det innebär att man inte ska försätta sig i en situation där Sundin kommer fri med målvakt. Och att försätta sig i en dylik situation är ett större fel än att ta honom på axeln.
AIK Saywee
2013-08-23 18:40
bison, innebär det att man bör släppa Sundin helt fri från närkontakt, för att vara helt säker från kort ?
Örebro Osvaldo
2013-08-23 18:39
Jo, kritiken handlade om att spelare ställt till det i situationer som specifikt belysts i matchförberedelserna.
Örebro bison Forumkung
2013-08-23 18:31
Tolkade Peo's kritik som att det inte var handen på axeln i sig utan snarare att han satte sig i den sitsen som Pemo beskriver, mot Sundin får man inte sätta sig i situationer där hans bästa kvalitet (att svina och filma som det praktarsle han är) kan användas.
Örebro Osvaldo
2013-08-23 17:43
Huruvida det var rätt eller fel att gå ut i media kan jag inte ha en åsikt. Misstänker att det förs en dialog internt nuförtiden, även inkluderat berörda spelare. Är väldigt enkelt att ha åsikter om enskilda händelser utan att ha koll på hela situationen. Och det är jävligt mycket bättre att göra som Peo och ge nytt förtroende än att göra som pajasen till förbundskapten och peta en spelare för ett taffligt inkast och låtsas som det regnar.
Annons: