/fotboll/osk/forum/1777.aspx/fotboll/osk/forum/1777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2013-08-27 08:49
Kolla på Öster. De gjorde nästan rent hus i SE förra året. Hur många nya plockade de in i truppen i år? Men nu är ju allsvenskan lite "halt" också.
Bortsett från Syrianska så är det väl 5 - 6 lag som måste se upp för nedflyttning och 4 lag som slåss om topp.

Så, med 2-3 förstärkningar så kan vi nog i alla fall slåss om platserna på den nedre halvan nästa år.Och det är ju mer drag kring allsvenkan och mer pengar. Så jag nöjer mig med en 10:e plats nästa år.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-08-27 08:49
FFF spelar en trevligare fotboll än ÖSK. Skickliga offensivt, bra passningar (även på konstgräs).
I ÖSK:s matcher är det mer nerv och spänning.

Jag tror att vi måste få igång offensiven om det ska bli en direktplats till AS. Hoppas Peo delar den åsikten och har en annan prioritering än forumet. Vill inte se ett kvalspel, risken är för stor att vi förlorar.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-27 07:55
@Kung Kobra:

Men hallå. Vi har ett bra lag. Det lag som spelar upp oss i allsvenskan ska självklart utgöra stommen där. Till detta behövs 3-4 klassvärvningar.
Örebro Kung Kobra
2013-08-27 07:34
@Godzilla.
Jag håller med dig om att spel mot allsvenskt motstånd skulle bli helt annorlunda. Med dagens trupp skulle ÖSK bli tillbakapressade mot de flesta lag och få ägna sig åt kontringar. Det kan ge en och annan poäng men skulle innebära spel omkring nedflyttningsstrecket. För placeringar högre upp krävs många förstärkningar. Tyvärr större delen av laget. Vet att det är orealistiskt, så viktigast är att få in en offensiv spelfördelare på mitten samt att förnya och förstärka backlinjen.
AIK Saywee
2013-08-27 06:57
Joo
Postat via SvenskaFans-appen
Degerfors gbgdeg
2013-08-27 06:48
Saywee har aldrig gått bra
Örebro rirobban
2013-08-26 23:25
@Tintin i Tibet:

Ja det hade såklart varit bra om Bajen vunnit. Men jag skulle knappast ha satt några pengar på Bajen inför matchen. Dom känns för osäkra och bara det att dom inte gjort mål på sin nya hemmaarena gör ju att det är svårt att tro på de grönvita. Klart dom hade press på ÖSK, dom var ju en man mer i nästan en hel halvlek. Sen passar ÖSK (spelande lag) som motstånd för Hammarby. Falkenberg och alla andra lag som besöker "nya Söderstadion" backar hem, väntar ut bajen och kontrar sönder dem. Precis så som vi borde spelat borta mot dem.

Nu sluter vi upp alla och ser till att ÖSK får bästa hemmastödet i år! Falkenberg hemma kan bli nyckelmatchen som avgör om det blir kval eller direkt.
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-26 23:21
@rirobban:

Jag trodde att Falkenberg inte skulle vinna idag. Idag innan matchen startade alltså. Jag kände mig rätt säker på att Hammarby skulle ta minst en poäng idag. De kändes heta efter slutforceringen mot ÖSK. Tänk så fel man kan ha. Och så synd dessutom. Att man hade fel alltså.
Örebro rirobban
2013-08-26 23:17
minatankar (för sm-guld) // Jag vet ju att vi ser Nilsson olika, men jag tror att i mina och PeOs ögon så är Nilsson en viktig bollvinnare och en spelare som faktiskt blivit bättre och bättre med tiden. Jag är ej förvånad om Nilsson spelar, men det känns bra att det finns konkurrens om positionerna nu. Nordin och Nilsson spelade ju när ÖSK fick press på Sundsvall borta. Ayanda har annars gjort ruggiga insatser även som central mitt. Å andra sidan är han minst lika bra som mittback. Skönt för tränarna att kunna ha valmöjligheter.
AIK Saywee
2013-08-26 23:08
gbgdeg, 22:31, kanske degens
AIK Saywee
2013-08-26 23:08
gbgdeg, 22:31, kanske degens
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-08-26 23:07
@rirobban:

//

Varför tror du Peo vill ha in Nilsson?
Örebro rirobban
2013-08-26 23:00
Dessutom har vi släppt in minst mål i serien! Vad har vi att vara rädda för egentligen? Falkenberg ska slå Hammarby 6 av 7 matcher i nuvarande form och tabellposition. Trodde någon på riktigt att Falkenberg inte skulle vinna idag?

Jag tror vi tar 4 poäng på de två kommande matcherna. Sen är det bara att ösa på.
Örebro rirobban
2013-08-26 22:53
ÖSK på hemmaplan har en helt annan stabilitet än spelet vi fick se igår. Rätt säker på att vi kommer pressa tillbaka Falkenberg som Hammarby gjorde i första halvleken idag, skillnaden är att vi är effektivare (minst sagt) i avsluten än Bajen. Nordin och Saeid skulle nog sköta sig, men tror att PeO vill ha in Nilsson på mitten igen!

Hasani kommer göra mål i matchen, känner det på mig. Vi måste dock hålla koll på FFF:s skyttekung!
Degerfors gbgdeg
2013-08-26 22:31
Finns ju andra forum som stänger för utomstående öppnar när det går bra....undra vilka det kan vara?
AIK Saywee
2013-08-26 22:31
Kalle, aha, jag förstår :)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-08-26 22:18
@Saywee:

Delvis ditt fel ;)
AIK Saywee
2013-08-26 22:08
ÖSK-Kalle, du har gjort en Pinones-Arces :)
Örebro Tintin i Tibet
2013-08-26 22:08
toppar eller bottnar ÖSK-Karl ikväll? hehe
2013-08-26 21:37
2013-08-26 21:36
2013-08-26 21:36
2013-08-26 21:35
AIK Saywee
Godzilla, 21:27, hehe, och Bajen har påskafton, jädrar vad det smäller :)
Örebro Tintin i Tibet
Det är ju precis så här det ska vara för sjutton! Tre lag som släss in på mållinjen! Kan det bli bättre?

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.
Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.
2013-08-26 21:34
2013-08-26 21:34
@Godzilla Hårddisksson:

Ok, frågan är bara om någon utomstående kan toppa eller skall man kalla det bottna det de själva skriver?
AIK Saywee
2013-08-26 21:31
minatankar, 21:12, om kung Oscar står mellan stolparna, blir FFF mål-lösa !!! Resten av gänget är random, från dag till dag, match till match, hit och dit, kors och tvärs, bra och dåliga ... ... den enda jag kan lita på är ... OSCAR JANSSON :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-08-26 21:28
Mot FFF hoppas jag att PeO och kompani stänger mitten totalt för de raka passningarna från backlinjen förbi mittfältet till anfallarna som mot Bajen var fullständigt livsfarliga.
Annons: