/fotboll/osk/forum/1761.aspx/fotboll/osk/forum/1761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-09-08 16:01
Vad uppnår man med ha en flagga med regnbågens färger ? Homofobi?då har väl vi fobier mot allt...
Tycker till ock med att det var fel Av Emma måla naglarna som hon gjorde , ta seden dit man kommer heter det väl i Sveariket ,annars kan man stanna hemma.
Hemma iDegerfors finns det ingen människa som är lagd åt det hållet , tycker det fungerar ypperligt här
AIK Saywee
2013-09-08 15:57
minatankar, så enkelt är det inte, vi lever i en komplicerad värld, med en oviss framtid ... ... där pengar och maktbegär styr över sunt förnuft och medmänsklighet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-08 15:37
För mig är det mycket enkelt. Några flaggor, banderoller och plakat för annat än de lag som möts eller för en angelägen fotbollsfråga, hör inte hemma inne på arenan, lika lite som det hör hemma på teatern eller biografen.

Propagande får man ägna sig åt utanför arenan eller i så fall bära ett klädesplagg,
om man nu inte är en partners/sponsor som gör det i samarbete med och med tillstånd av klubben.
AIK Saywee
2013-09-08 15:37
Bara vi inte tappar "identiteten", vi är ju svartvita fans allihopa, med lite inslag av rött ibland ... ... jaja, kanske inget att diskutera, snart kommer startälvorna att trippa in :) Heja SPORT !!!
Örebro Jonas r
2013-09-08 14:31
Saywee:

Tycker definitivt vi borde kunna ha regnbågsflagga, speciellt inom fotbollen finns ju en hel del homofobi.
AIK Saywee
2013-09-08 14:20
Jonas r, ja det är inte helt ointressant, i den galna värld vi lever i, allt hänger samman på något sätt. Tänker på Emma's regnbågsfärgade naglar som skapade rubriker, irritation och sympatier. Idrott och politik är nog svårt att hålla helt isär ... ... men tycket ni att vi kan ha flaggor i alla regnbågens färger på Västra Stå? För mig spelar inte den irländska flaggan någon större betydelse, men hur många budskap kan och vill en supporterklack förmedla ? YNK
Örebro Jonas r
2013-09-08 12:37
Jag försöker inte försvara alla poltiska yttringar på läktaren däremot tycker jag fenomenet är intressant då det alltid har existerat. Fotbollssupportrna i Egyptien var en viktig faktor i revolutionen, fejden mellan west ham och millvall går att härleda till strejbryteri i hamnen ja de finns hundrata exempel...
AIK Saywee
2013-09-08 09:12
Ett tilläg till mitt förra inlägg, ... även om det bara är en enda persons kamp för ett enat Irland, så förknippar kanske folk i allmänhet och media i synnerhet, att ÖSK's klack står för "ett budskap". Inte vet jag ...
AIK Saywee
2013-09-08 09:09
Restalundsvägen, 07:29, jag tackar verkligen för ditt svar, för det är många som har funderat. Förstod nästan att kubanerna inte står bakom enbart Irlands enade kamp. Klacken består ju av kubaner och icke kubaner. Själv klurar jag på en gulrödgrön flagga vid min nästa bortamatch, en jamaicansk :) Rasta Fari !!!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-08 08:17
Var nere på träningen i går fm innan dess att ÖSK-dagen skulle börja.

Några inslag från spel på liten plan:

William A var inte med av någon anledning. William K fick en smäll på foten i ett motlägg med Nordin, gick av planen och blev lindad. Men han sa själv att det inte var så farligt när jag frågade honom efteråt.

Wikström gick upp i "kedjan" (4-5 utespelare) och visade offensiva kvaliteter i markspel :-)

Hasani sköt ett underbart mål med stor känsla. Ett sådant skott/mål man kan se en hel tråkig match bara för att få uppleva.

Efteråt var det en stund extra träning för Nordin och Hasani med vollyskott på passningar från Alec.

Örebro Restalundsvägen
2013-09-08 07:29
@Saywee:

Givetvis är det så att det finns fler saker att stödja men det är inte Kubanerna som står bakom flaggan utan en enskild/enskilda supporter´s åsikter.

Du ville ha svar på varför den Irländska flaggan ofta syntes på Västra och jag gav dig ett svar.

Heja Sport!
Degerfors gbgdeg
2013-09-08 06:46
Är ju lite dålig på stavning ska vara brännsutta såklart =schalakansfeber.
Örebro butter toker
2013-09-08 02:18
1-0 till degen, brännsuta hittar jeg inte i nåt jamtskt lexikon..
Degerfors gbgdeg
2013-09-07 21:58
Sjånadrotten?? Fyfasiken gå på tura det brukar hjälpa men bror har brännsuta da hjälp inte det heller
Örebro butter toker
2013-09-07 21:49
Artut, gbgdeg. Tyvärr har jag själv lite sjånadrotten
Degerfors gbgdeg
2013-09-07 21:41
Huvvetylla är mer närkiska drag:))
Tycker inte saywee är sjuk bara mycket klok man ,men absolut tror jag han e på sytts
Får nog gå på huse igen....
Nattinatti nyfunna vänner
Örebro butter toker
2013-09-07 21:25
ja, det jämtska sigillet som den norske kungen Magnus Lagaböter gav åt allmogen i Jämtland år 1274. Är du lös i magen gbgdeg, kan alla va ibland? jag tror nog saywee är ganska frisker iaf, tror du inte det? annars är vi väl alla lite huvvetylla när allt kommer omkring?
Degerfors gbgdeg
2013-09-07 21:04
Sorry sorry
AIK Saywee
2013-09-07 20:59
Mellberg är från Gullspång :)
Degerfors gbgdeg
2013-09-07 20:56
Butter: du menar sigillet? Det är så man blir lite lauslive på lördag kväll.
Är vår kompis saywee på sytta må tro? Vet du det butter?

Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-09-07 20:54
Morokuliens flagga är vacker.
Örebro butter toker
2013-09-07 20:17
själv funderar jag på att ta med republiken Jämtlands, (eller rättare sagt De förenade republikerna Jamtland, Herjeådalen och Ravund)s grön/blåvita fina fana med det eleganta emblemet i mitten med mig till nästa hemmamatch, eller varför inte till bortamatchen mot ÖFK! skulle va intressant att se hur Jämtland står dig mot internationellt fotbollsmotstånd så låt dem bilda egen nation!
Degerfors gbgdeg
2013-09-07 20:10
Saywee .det var inte storheten vi diskutera ...bara grunden så ska du slänga ur dej nåt så gött om vi kunde diskutera samma sak , men helt enig om han är riktigt stor men var han blev det är säkert en tolkningsfråga men frågar du mej så vet du svaret:)

Örebro mr olafski
2013-09-07 19:35
Nu tror jag ju inte att den irländska flaggan som brukar synas på västra stå använda som en symbol för att klacken står bakom ett enat Irland. Men om så vore fallet så tycker jag det är ett politiskt ställningstagande som ska hållas utanför läktarna. Skulle kanske ha varit lite mer preciserad när jag skrev, jag menar att politik som inte handlar om klubben eller svensk fotboll ska hållas utanför arenorna. Sånt kan man ta på andra platser
AIK Saywee
2013-09-07 18:31
Upprepar, vi kan ha alla nationers flaggor på västra stå ... om så önskas förstås ...
Örebro Jonas r
2013-09-07 17:49
i örebro har vi ex Yonus
Örebro Jonas r
2013-09-07 17:48
definiera gärna politik? Politiska yttringar utifrån min definition har alltid funnits och varit en del av fotbollen. se bara Italien.
AIK Saywee
2013-09-07 17:22
Mellberg blev "stor" i AIK ...
AIK Saywee
2013-09-07 15:49
mr olafski, EXAKT ... ... eller ?
Örebro mr olafski
2013-09-07 15:22
Politik ska hållas utanför läktarna