/fotboll/osk/forum/1759.aspx/fotboll/osk/forum/1759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2013-09-03 21:36
Saywee // Tack för berömmet 15:26.

gbgdeg // Saywees inlägg 17:26 var nog lika mycket en ordvits som syftade på minatankars nick. Men Assyriska bör vi kunna ta, skottglada eller ej. Vilka har ni själva nästa omgång? För övrigt är alla riktiga ÖSK:are bra förebilder... ;)

minatankar // Var några spelare från "riktiga" truppen med i kväll?
Degerfors A-CK
2013-09-03 21:30
Hetsar och sen drar de är pinsamt. Är för fotboll inte våld. Lycka till i fortsättningen .
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-03 21:03
Såg ÖSK U21 i kväll.
Bra insats under 30 minuter av andra halvlek.
I övrigt tyvärr mindre bra.
Assyriska Zelge Junior
2013-09-03 21:03
Jalla ni kommer döda oss nåt runt 10-0 Lycka till ÖSK!
Örebro mr olafski
2013-09-03 21:02
A-CK: för det första skulle jag vilja veta hur du definierar en huligan, för på dig verkar det som att man är en huligan bara man hetsar lite mot motståndarna och i så fall så kan jag meddela dig att det finns huliganer i Degerfors led också. Kan du förklara varför det är pinsamt att det finns huliganer? För i så fall måste du ju tycka att storlagen i Sverige är oerhört pinsamma.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2013-09-03 20:52
Det kan ju ha varit en jävligt snabb geting som frontalkrockade med armen....därav det trubbiga våldet och inget sting ;-))
Degerfors gbgdeg
2013-09-03 20:16
Saywee gamle vän , vi förstår att Telle är din stora förebild ,absolut inte dålig förebild men kan bli liiiite för mycket av din beundran tyvärr har inte du samma talang som den nämnde.Tror du yrar efter er poängvinst senast , du var inte i närheten av Telles tankar.
Nu när ni ska möta Assyriska tänk på att dom kan vara skjutgalna/skjutglada ,men hoppas ni spelar lika underhållande som i andra halvlek mot oss:)

Örebro DaSa
2013-09-03 20:11
Enligt kommentarerna så ville Peo bryta matchen. Han hänvisade till päron -incidenten...
Degerfors A-CK
2013-09-03 19:53
ni har huliganer de har inte degerfors . såg hur ni provocera mot hammarby och nu sist i degen. pinsamt
Örebro mr olafski
2013-09-03 19:51
U21 laget blir överkörda av assyriskas U21 Underläge 0-4 just nu
Örebro Pete Zahut
2013-09-03 19:00
Att ni orkar älta det där så mycket om incidenten?
Benny Böckling
2013-09-03 19:00
Tommy och Pete// Vet inte var ni fått "Pettersson" ifrån, jag antar att ni syftar på Peter Samuelsson och hans smeknamn är Pettson.
Benny Böckling
2013-09-03 18:48
Nobbe gör comeback
AIK Saywee
2013-09-03 17:56
Alltså, vi har ju gott om tid att ha synpunkter på senaste match, pga uppehållet. Minnena från matchen kommer jag i framtiden att förknippa med incidenten. Degerfors som förening håller jag på att tappa all respekt för och vill förklara som följer ... Att någon, några idioter som sabbar för klubben existerar är tråkigt, men när företrädare/spelare för klubben träder fram och hånar den skadade och nonchalerar händelsen då tappar jag i stort sett all respekt för föreningen!
Örebro Ståplats är bäst
2013-09-03 17:38
@Telle:

ja bara ett korkat försök för Sundgren att skapa rubriker.Tror knappast att Sundgren stått och snackat med Ljung.Varför ska man försöka avbruta matchen bara för att få tre pinnar med sig.Desperationen lyser klart i Degerförs...
AIK Saywee
2013-09-03 17:26
Telle, 15:19, är du jag, du skriver ju mina tankar :)
AIK Saywee
2013-09-03 15:26
Telle's hattrick är 100%
Örebro Telle
2013-09-03 15:19
Toppmatch och derby mellan AIK och Djurgården. Fullsatt på arenan. Matchen direktsänds i TV. Efter sådär 7-8 minuter tvingas man plötsligt avbryta matchen för att en av AD:na misstänker att han har blivit beskjuten. Säkerhetsansvariga vet inte säkert vad som har hänt, så därför kan domarnas säkerhet faktiskt inte garanteras. Hade man fortsatt spela? Inte en chans. Hade det blivit spaltmeter efter spaltmeter och stora krigsrubriker på Expressens och Aftonbladets löp? Garanterat. Hade polisen lagt ner utredningen innan läkarutlåtandet var klart? Knappast. Och man hade definitivt inte uppmanat media att låtsas som ingenting och strunta i att skriva om det.. Nog för att det kom en hel del förlöjligande skämt om Djurgårdens och Mjällbys päron-incident senast, just för att det var ett päron som kastades in (pet-flaskorna var visst inte lika viktiga att ta upp...), men förbundet tog i varje fall frågan på allvar. De gjorde visserligen cirkus av det hela ändå genom att ignorera sina egna regler i första vändan, men det är ju en annan sak... Som McBaguette skrev innan är det självklart något positivt att matchen i söndags spelades klart ändå och fick avgöras på planen. Domaren ska ha cred för att han bet ihop och fortsatte, inte hånas. Tänk om läkarna har fel, och polisens insatschef gjorde en bättre medicinsk bedömning än de? Om det nu var ett getingstick eller insektsbett? Ja, förutom att polisen ifråga uppenbarligen har valt fel yrke, så vadå? AD:n upplevde ju det han upplevde ändå, och alla beslut var tvungna att fattas utifrån det just då. Att Daniel Sundgren då kallar vår tränare för feg, och att ÖSK får kritik för att ha legat på för att bryta matchen, känns lite märkligt i jämförelse med Werners modiga inlägg i debatten för att att håna en domare som alla redan driver med nu.
Örebro Telle
2013-09-03 14:42
minatankar //

Nej, Bajen och GAIS har stora arenor och hängivna supportrar nog för att ge inramningen av toppmatcher däremot, så man kan gott räkna med dem när man ser på hur ÖSK hanterar toppmatcher med tanke på publiktryck och yttre press etc. Dessutom har de kvalitet i lagen nog för att prestera riktigt bra fotboll i enskilda matcher.

Men ser man till de riktiga topplagen, de som faktiskt ligger överst i tabellen för att de presterat över en hel serie än så länge, så är det ju precis som du säger - vi är det enda laget där alla intressenter kräver avancemang och ser allt annat som ett misslyckande. Det ger en helt annan kravbild.

Jag känner ändå viss trygghet i att vi har de tränarna vi har i år. Är det några som verkar kunna hålla laget lagom mycket på tå, så det just P-O och co.
Örebro Telle
2013-09-03 14:33
@Sogen:

Ja, en bruksort är en bruksort är en bruksort. Gillar verkligen vad man gör där med laget i sig, och att man presterar så fin fotboll år efter år med så knappa resurser. Men deras sätt att hantera frågor utifrån känns inte alltid helt klockrent. Werners utspel nu verkar exempelvis direkt oprofessionellt.
2013-09-03 14:26
@Telle:

//

Varken GAIS eller Bajen är topplag. Det var just det som var min poäng, nämligen att ÖSK är ensamt topplag där mycket står på spel.
Örebro Telle
2013-09-03 14:23
@Sogen:

Tror du förväxlar topplaget med A-laget... ;)
2013-09-03 14:23
Att ÖSK behöver förstärka med 4-6 spelare av hög klass i det fall man når AS nästa år är för mig självklart. Tyvärr är det inte lika självklart att man når AS. Är stor optimist i grunden och resonerar alltid att inget är omöjligt bara man tror på det och kämpar. Men samtidigt gäller det att också vara realist. Det är trots allt lätt att vi hamnar på kvalplats och då vet man aldrig hur det går. Anledningen till min oro är att alla spelare och tränare vet att det betyder mest för ÖSK av alla lag (förutom Bajen och GAIS) att klubben återfinns i AS nästa år. Vi riskerar annars att tappa onödigt många partners/sponsorer och mycket publik till hockeyn. Dessutom kan det ta flera år att komma upp igen med de ekonomiska problem som det kan skapa. Med andra ord är jag själv mest orolig för den oro som kan infinna sig i laget, speciellt när nyckelspelare är sjuka, skadade, avstängda eller ur form. Man är inte nyckelspelare för inte. Det är bara att hoppas att dessa insikter ger motsatt effekt, dvs att man överträffar sig själv och gör toppinsatser när de som bäst behövs.
Örebro Telle
2013-09-03 14:22
@TommyS:

Det skiljer 12 år i ålder på dem, så mitt resonemang haltar lite (dock inte lika mycket som Atashkadeh själv..) men det känns trist att se Anttonen glänsa i Degerfors match efter match med motiveringen från ÖSK att han är för skadebenägen, medan Atashkadeh fortfarande inte spelat mer än några minuter i taget i år.

Före sommaruppehållet fick man känslan av att han var på gång, och att P-O dessutom gärna ville uppmärksamma de andra allsvenska klubbarna på det också. Men nu efter sommaren har det varit väldigt tyst, med undantag av att han hade dragit på sig dubbla förkylningar ett tag och inte spelade på grund av det.

Som sagt, det börjar bli dags snart. Visst spelade han en del matcher ifjol, visst är han en gudabenådad talang med svenska mått mätt, och visst lider man med honom med alla skadebekymmer och unnar honom att bli fri från besvären. Men det finns gränser för hur länge man kan lägga tränarstabens och klubbens resurser och energi på att slussa in en spelare i spel. Drygt två och en halv säsong är nära den gränsen, om ni frågar mig.

I vår har han dessutom utgående kontrakt, om jag minns rätt, så även om han magiskt skulle bli frisk under vintern kommer han knappast gå att sälja för det han är värd utifrån hans enorma talang. Och skulle jag gissa föredrar han nog att flytta hem till Blåvitt eller dylik klubb efter det om han får chansen, än att förlänga med oss. (Det är dock en ren gissning från min sida, inget annat, och enbart grundat på Lex Alvbåge, dvs de flesta som vuxit upp och spelat knattefotboll i Göteborgsregionen brukar nog ändå ha Blåvitt som sitt drömlag på svensk nivå.)

Med det sagt önskar jag självklart att han blir skadefri så fort som möjligt, både för klubbens och framför allt hans egen skull, och ser gärna att han spelar framgångsrikt och länge för oss framöver. Men återigen, det börjar bli dags nu...
Örebro Pete Zahut
2013-09-03 13:51
@KCMarten "Jag håller helt med dig i ditt resonemang. Dagens lag räcker med största sannolikhet till avancemang men vi måste förstärka för att bli ett stabilt Allsvenskt lag. Idag har vi dessvärre en alldeles för låg lägstanivå för att man skall känna sig trygg och det är i backlinjen som det sviktar. vi saknar Berisha samtidigt som vi tvingas kast om med jämna mellanrum p.g.a skador och avstängningar. Men. men det är ju samma sak för övriga lag." Nja det är ju inte riktigt det - än så länge. Enligt Peo har både Sundsvall och Falkenberg kunna spela med mycket mindre störningar och i princip med samma startelva hela tiden (nästan åtminstone). Man har haft betydligt mindre störningar (dvs bra flyt) jämfört med ÖSK Ge dessa lag lite skador på 1-3 nyckelspelare så ska vi se hur de klarar sig ÖSK:s breda trupp har hittills inte betalat sig i relation till andra topplag om du förstår vad jag menar (men så klart varit till nytta för ÖSK men utan tvekan lett till en viss standardsänkning att spelare som Berisha och Crespo förvunnit)
Örebro Pete Zahut
2013-09-03 13:46
@TommyS:

Petterson vet jag att jag läste att han var skadad före Degen matchen
Örebro TommyS
2013-09-03 13:21
Truppen till kvällens U-21-match innehåller bara en A-lagsspelare, Kvist (förutom Bergström i mål). Konstigt tycker jag. Om det är så att Atashkadeh jagar form borde han väl spela? Och lirare som Lumbana och Pettersson borde väl också uppskatta lite matchspel? Eller? Framför allt framstår Atashkadeh mer och mer som ett mysterium.
Örebro McBaugette
2013-09-03 12:42
@widemarsh:
Håller helt med att detta säger en del om Degerfors som klubb. Men när man har landets mest bittra spelare i sina led, Niklas Klingberg, så är jag inte förvånad. Hur många minuter sökte hundarna i paus? 40 sekunder? Det säger en hel del om hur seriöst man tog på det hela och givetvis är (den eventuella) brottsplatsen kontaminerad nu så finns ju inget att göra. Tycker dock att Patrik Werner skall visa linjedomaren oerhört mycket respekt. Tänk om han vägrat döma vidare. Då hade förmodligen Degerfors varit riktigt illa ute, speciellt som två läkare nu konstaterat att det rör sig om våld och inte någon insektsattack. Kanske lika bra att förtydliga detta också; Vill INTE att matchen skall spelas om eller att ÖSK skall givas en skrivbordsseger. Matchen slutade 1-1 och det var ett rättvist resultat.
Örebro KCMarten
2013-09-03 12:21
Gällande pistolskottet eller vad det är så kommer det bli intressant att se vad som händer med matchdelegatens rapport.

Eftersom två läkare, inklusive den drabbade domaren, har konstaterat att det handlar om yttre våld och inte ett insektsbett så är nog inte den här historien färdigutredd än oavsett vad Degerforsarna tycker.

Det har hänt förr att klubbar drabbats av disciplinnämndens nycker långt efter matchavslut..
Örebro KCMarten
2013-09-03 12:18
@Telle:

Ja, jinxa är aldrig bra.. ;-)

Jag håller helt med dig i ditt resonemang. Dagens lag räcker med största sannolikhet till avancemang men vi måste förstärka för att bli ett stabilt Allsvenskt lag. Idag har vi dessvärre en alldeles för låg lägstanivå för att man skall känna sig trygg och det är i backlinjen som det sviktar. vi saknar Berisha samtidigt som vi tvingas kast om med jämna mellanrum p.g.a skador och avstängningar.

Men. men det är ju samma sak för övriga lag.

Gällande FFF så tror jag att de kommer hålla hela vägen. De känns stabila och har saken i egna händer. De går upp direkt tillsammans med oss (jäklar, nu jinxade jag också..).Giffarna och Degen känns inte lika starka så de kommer göra upp om kvalplatsen, tror jag,
Annons: