/fotboll/osk/forum/1752.aspx/fotboll/osk/forum/1752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mr olafski
2013-09-05 21:04
Kan någon förklara för mig vad som hänt i spelarinvest. Känner mig inte så insatt på den fronten. Vore Intressant att veta
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2013-09-05 21:03
har Folke satsat 5 milj av sina privata pengar alltså?
Örebro Leper
2013-09-05 20:41
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Folke har investerat privata pengar i SI. Vid ev. likvidation lutar det åt att knappt 70% återbetalas. En liten öppning har dykt upp så att kanske SI kan leva vidare, annars läggs det nog ner. Edit Stämmer, han har satsat 5 milj.
Örebro Einar B
2013-09-05 20:09
Ge mig en fight. Orkar inte vänta längre.
Vi är med i racet.
Kämpa ÖSk!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-05 19:23
TommyS//

minatankar kan garanterat siffrorna bättre, men jag har för mig att Folke eller mer troligt hans företag satsade 5 miljoner, han borde vara nöjd om han fick tillbaks 2,5 miljoner. Men vad jag förstått så är det väl inte bara Folke som är en bromskloss för kapitalet i SI?
Örebro TommyS
2013-09-05 17:51
Läste på Eyravallenbloggen om Spelarinvests extra stämma 18 september. Vad kostar det att köpa ut Folke? Borde uppgå till (uppskattat likvideringsvärde per aktie*Folkes innehav) minus de omkostnader och olägenheter Folke drabbas av i en likvideringsprocess. Någon som har koll på vad det innebär i kronor? Vore den bästa lösningen för svartvitt som jag ser det.
Örebro mr olafski
2013-09-05 13:26
@McBaugette (Örebro) Saknar Kim!
Örebro butter toker
2013-09-05 12:41
@McBaugette:

usch!
Örebro McBaugette
2013-09-05 12:12
Minns ni denna? :)
Örebro mr olafski
2013-09-05 11:46
Heja sport!!
AIK Saywee
2013-09-05 10:47
Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-05 08:01
heja sport!
Örebro butter toker
2013-09-05 07:07
heja sport!
AIK Saywee
2013-09-04 21:21
mr olafski, nja, förresten, blir svårt att välja, Sundsvall var/är ju återtågskonkurrent, och en bra start är ju lite speciell .., ... Kan nog inte välja, båda var nog lika bra.
AIK Saywee
2013-09-04 21:02
Ja mena, 3 pinnar borta och 5 plus i målskillnad, stärker spelarnas självförtroende och fansens förhoppningar om framtiden :)
AIK Saywee
2013-09-04 20:43
Värnamo borta, var la rätt sjysst :)
Örebro mr olafski
2013-09-04 19:17
Kom att tänka på det.. Vilken är den bästa matchen för säsongen? Personligen tycker jag nog Sundsvall hemma, tror vissa kommer slå ett slag för Värnamo borta. Vad tycker ni?
Örebro Sogen
2013-09-04 18:08
Nkili Wictorsson spelade ihop mot Landskrona. En av ösk's bästa matcher i år. Petson hängde 2.
AIK Saywee
2013-09-04 17:07
Dessutom har vi frälsaren Nordin, det blåvita lånet som levererar match efter match .... Skit i nerverna, vi går upp !!! Jag tror på mitt ÖSK :)
AIK Saywee
2013-09-04 17:04
Vad jag vill påminna om är, att tre matcher kan innebära ... ... noll (0) eller nio (9) poäng.
AIK Saywee
2013-09-04 16:57
pemo, Helt rätt, det verkar som att några redan vill välkomna FFF till 2014 års allsvenska, men så enkelt är det inte, att kliva upp, när höstens mörker och leråkrar och avstängningar och skador stör planeringarna och att formen för olika lag varierar hit och dit, speciellt för förra årets kvalgäng om de hamnar i em svacka .... Lurigt som attan, faktiskt, för oss som varit med några år. Det är nu det vänder, vi skall bli legender! ÖSK skall spela i Allsvenskan !!! Allt annat vore en katastrof, med detta fantastiska lag, där harmonin är perfekt, tränartrion bäst i landet, Sveriges bästa målvakt, etc etc Vi går upp, sluta vara ödmjuka eller nojiga !!!
Örebro pemo
2013-09-04 16:27
Jag tar ställning till FFF när det drar i hop sig och är tre omgångar kvar. Hänger de på då, så har de gjort det riktigt bra. Har svårt att se att ÖSK skall fallera mer än de gjort nu.
Hade goda chanser attstänga matchen mot Degen och Hammarby samt även mot FFF.
Nu kanske tränartrojkan inser allvaret och går över till plan B ( grisfotboll ) de sista 20 om så behövs.

Lyssnade på Cronas analys i NA-TV. Den grabben vet vad han pratar om.
Hela hans resonnemang var klockrent. Men jag funderar på hur mycket Nordin egentligen vill tillbaka till Göteborg?

FFF möter Brage i nästa match, så där plockar de enkelt tre till, men sen blir det väl lite tuffare motstånd?

Hagge , Nkili , Wiktorsson och Wowoha.
Mot Asyriska. Skall nog funka.
Visst gjorde Nkil och Wiktorsson en bra insats i våras när de spelade ihop.
Någon som kommer ihåg vilken match det var?
AIK Saywee
2013-09-04 16:23
minatankar, då går ju nästan hälften av Sölvesborgs invånare på Strandvallen i snitt alltså :) Nej jag skojar bara lite, det är ju hela Blekinge's lag, eller?
2013-09-04 15:56
@Saywee:

Mjällby ligger ju i Sölvesborgs kommun och väldigt nära Hässleholm. Om Falkenberg har en större ort i närheten har jag ingen aning om, men någon publikmagnet lär de aldrig bli, heller inte långvariga i Allsvenskan.

Vi är på väg att få se ett Åshöjdens BK på riktigt, men de åkte väl ur efter ett år?!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-04 15:56
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

//

Bästa ÖSK-Karl. Alla vet nog om att det finns flera lag som slåss om publiken i t ex Stockholm och Göteborg. Och de flesta torde veta att t ex Åtvidaberg och Mjällby har goda upptagningsområden i närområdet.

Inte desto mindre visar statistiken på att publiken kan variera enormt mycket beroende på en rad andra faktorer än publikunderlag på orten de verkar.
2013-09-04 15:53
@Saywee:

Mjällby har ett publiksnitt på ca 4.000. I Sölvesborg bor det ca 8.400.
Syrianska FC har ca 2.900 i snitt. I Södertälje bor det ca 65.000.
2013-09-04 15:46
minatankar//

ÅFF skulle inte ha en chans att hålla sitt publiksnitt utan närheten till Linköping.

Sedan är ju Stockholm en så stor stad att det bör räcka för AIK, Djurgården och Hammarby med råge. I Göteborg verkar det svårare för lag under IFK Göteborg att hålla ett bra publiksnitt.

Jag kan inte se hur lilla Falkenberg skall kunna hålla ett tillräckligt högt snitt för att på det sättet motivera spel i AS. Men visst är det rart att de ser det som lyx att bo på Gustavsviks camping? ;)
AIK Saywee
2013-09-04 15:38
Hur många bor det i Mjällby ? Publiksnitt ?
AIK Saywee
2013-09-04 15:32
"Vår turné med matcher mot Hammarby och Örebro blev väldigt lyckad, med fyra poäng. Vi fick också chansen att trimma sammanhållningen med ett helt perfekt boende på Gustavsviks camping. Där blev vi bortskämda med bra mat och superservice, säger Hasse Eklund."

Ur FFF artikel på SF.

Tänk om vi skulle skämma bort våra grabbar lite också ...

2013-09-04 15:24
@Gula laget:

Brommapojkarna har ett publiksnitt på ca 2.200 i en stad med ca 1,4 miljoner invånare. Häcken har ca 4.000 i publiksnitt i en stad med drygt en halv miljon invånare. Gefle har ca 4.100 i publiksnitt i en stad med ca 71.000 invånare.

Åtvidaberg har ca 4.200 i snitt i en stad med knappt 7.000 invånare. I Falkenberg bor det ca 20.000 invånare. Så nog kan även den lilla orten locka publik.

Och hellre lag i AS från bondstäder som Örebro och Falkenberg, än 4-5 lag från Stockholm respektive Göteborg. :-)
Annons: