/fotboll/osk/forum/1749.aspx/fotboll/osk/forum/1749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2013-09-14 08:18
fråga: hur kommer det att den som skriver artikel/krönika sällan använder sitt nick name ?
Postat via SvenskaFans-appen
Degerfors gbgdeg
2013-09-14 06:17
@butter toker:
Grymt ...stort tack Örebro troll:)
Örebro John CapsLock
2013-09-14 03:29
så. Dock "- Jag sågade att ett topplag backar hem och satsar på kontringar på hemmaplan när man möter lag från tabellens nedre skikt." Jag har sett fler skrivit det. Jag upplevde det inte riktigt så. Jag tycket nock att ÖSK försökte ha possession. Jag upplevde också att vi vann innehavet på ren känsla. Men jag har inte sett %-fördelningen Assyriska har också hyllats i denna match. Men jag upplevde deras offensiv som rätt lam och att chanserna som skapades var snarare frukten av fatala bolltapp/passningar från hemmalagets sida. Men jag var kanske full
Örebro John CapsLock
2013-09-14 03:10
@Bastard on Parade:
När det gäller Kalle håller jag med. @MinaTankar är förmodligen den siste på barrikaden att anse att han klarar det utmärkt som forward. Men Jag tycker att ytter klarar han bättre än forward. Men jag vill dra mig till minnes någon intervju eller artikel från Sixten-tiden att både Kilen och Nordback försökte övertyga Sixten (som försökte köra honom som ytter eller forward) att Kalles optimala position är offensiv mittfält centralt. Jag tror tips från två sådana erfarna herrar inte är att spotta på Men förmodligen är Kalle tillbaka i sin vanliga position nästa match. Jag brukar säga att hur mycket man än diggar sin tränare brukar det ändå vara någon position som man alltid klagar på ;0) Den enda gången jag aldrig har haft en enda invändning tror jag var under Roy Hodsons tid. Han kunde placera spelare på platser man inte kunde ana innan men som presterade mer än godkänt sedan där.
Örebro Bastard on Parade
2013-09-14 01:22
Ser att krönikan har väckt en hel del åsikter. Vem som helst som såg första halvlek kan dock konstatera att det var en usel halvlek. Att Per-Ola säger att den höll hög kvalitet är larvigt. Visst gjorde Holmberg och Saeid svagare insatser, men jag får intrycket av att de har varit usla hela säsongen när jag läser krönikan. Det håller jag inte med om alls. Båda har en hög högstanivå, men lägstanivån måste bli bättre. Problemet med Holmberg är att ingen av positionerna riktigt passar honom. Han saknar snabbhet och teknik i en-mot-en situationer för att vara ytter, och han saknar vissa egenskaper för att lyckas riktigt bra som forward.

Man måste dock kunna analysera insatser i fotbollsmatcher utan att titta på resultatet. Alla som har läst ens en gnutta idrottspsykologi borde veta att det är livsfarligt att endast stirra på resultatet. Visst, vi ligger tvåa i Superettan just nu, men våra senaste prestationer har inte motsvarat en nivå som krävs för att vi ska ta tillräckligt med poäng för att klara en topp-2 placering i slutändan. Precis som Axén hela tiden säger så är tabellen endast intressant när serien är slutspelad.

Resultatet från senaste matchen var således bra, men prestationen måste bli bättre om det ska räcka till Allsvenskan. Det är givetvis en styrka att man vinner även när man har en sämre dag, men vi har för många sådana segrar för att jag ska vara lugn.
Örebro TommyS
2013-09-14 00:47
Jag blir nästan ÖSK-karlsur när jag läser krönikan.
Örebro butter toker
2013-09-13 23:48
nu har jag tittat in lite på giffarnas forom o såhär skriver en:

"Assyriska, Örebro, Falkenberg, Brage, Örgryte, domarna, linjedomaren i GIF-matchen.

Jag har en sak att säga till er.

DRA ÅT HELVETE!!!"

inga glada miner på det forumet inte
Örebro butter toker
2013-09-13 23:41
solklarare straff än den giffarna gick miste om får man väl leta efter! har inte kollat deras forum, men har full förståelse för om de är i upplösningstillstånd, kan ju komma att utgöra skillnaden mellan SE o AS nästa år..
Örebro butter toker
2013-09-13 23:28
@gbgdeg:

nix, men de här blev väl bra?
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 22:59
John :hahaha grymt det är därför ö-k ligger i toppen ,visste väl att nåt lurt var det;)
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 22:56
har du inte lärt dig än?

Butter blev det bra:)?
Örebro John CapsLock
2013-09-13 22:54
Haha - Kolla in det här. Helt sjukt. Massören hoppar in och räddar laget
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 22:42
Butter : kolla pm men svaret är nej
Örebro John CapsLock
2013-09-13 22:41
@Da_öSk:

Ahh - Ok. Han gick från Café Opera till AIK och sen till Assyriska. Det hade jag förträngt. Hade för mig att han gick Assyriska-AIK-Assyriska
Örebro Da_öSk
2013-09-13 22:34
Göran´s karriär
Örebro John CapsLock
2013-09-13 22:34
@Da_öSk:

Ja precis. Han tror jag det var. Bra minne ;0) Mitt är kasst på namn och nummer ;)
Örebro Da_öSk
2013-09-13 22:33
@John CapsLock:
Göran Marklund kanske?
Örebro John CapsLock
2013-09-13 22:29
@Sawadee:

Precis. Vet att det var nån goalgetter (glömt hans namn men det var en "svensk" kille) i Assyriska för ett antal år sedan som spottade in mål. ÖSK försökte i kamp med AIK (tror jag det var) värva honom och där AIK vann kampen. Men han lyckades inte alls och efter ett par säsonger på bänken var han tillbaka i Assyriska
Örebro Da_öSk
2013-09-13 22:25
Inte undra på att Giffarna gnäller på domaren....
Örebro butter toker
2013-09-13 22:24
@gbgdeg:

har du inte lärt dig än?
Sawadee
2013-09-13 22:21
John// Halilovic ett annat exempel
Örebro John CapsLock
2013-09-13 22:09
@bison Forumkung:
Nej men han har skrivet ett precontract med Åtvidaberg och ansluter dit efter säsongen. Tungt tapp för FFF särskilt om de går upp Sen är poängkung i SE inte per automatik en bra målskytt i AS. Det har vi sett prov på många ggr genom åren. Rodevåg var väl en.
Örebro bison Forumkung
2013-09-13 21:57
Är inte Sköld ett lån?
Degerfors gbgdeg
2013-09-13 21:56
Pemo håller helt och hållet med ....så tackar jag för det :))
AIK Saywee
2013-09-13 21:45
Visselkoncerten som hördes av hemmapubliken på norra, mot ÖSK's dåliga spel var inte speciellt uppmuntrande i går kväll :(
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro John CapsLock
2013-09-13 21:32
@Sogen:

Ok. Tänkte om jag se hockeyn imorgon på betalstream. Har ju hört om en del som haft vissa problem
Örebro Leper
2013-09-13 21:32
Heja Pemo, Minatankar och ÖIK-Karl

Hoppas verkligen att ni fortsätter skriva här på forumet. Ni förgyller helt klart läsningen här.

Stor humor på vissa inlägg.

Degerfors gbgdeg
2013-09-13 21:03
Saywee gnällandet står ni för , det måste väl du inse med , men vi står resten av det dåliga . Tycker inte heller man sågar sina egna spelare som vissa har gjort med Nordin ...pinsamt! Det kallas för kappvändare Either. Du kanske är degerforsare klokt skrivet
Örebro either/or
2013-09-13 21:01
Oftast gör alla ni som skriver artiklar och krönikor här ett mycket bra jobb! All respekt. Men precis som spelarna ska tåla kritik så får även ni tåla kritik när den är befogad, och dagen krönika av Hjärter Kung var inte alls bra. Att vara så nattsvart negativ efter en vinst som tar oss tre poäng närmare allsvenskan känns inte helt seriöst. Om man har följt med i fotboll under en längre tid så inser man att det ibland ser ut som det gjorde igår. Absolut, passningstempot måste upp och felprocenten måste ner, men en så totalkatastrofal insats var det inte. Dålig respekt också mot våra motståndare Assyriska, och mot flera andra lag i serien, att skriva att det "bara är Falkenberg som håller hyfsad klass i en otroligt dålig serie". Klart man ska kunna komma med negativ kritik även efter en seger, men då tycker jag att kritiken måste vara balanserad och alltid bottna i att vi trots så dåligt spel ändå tog tre enormt viktiga poäng.
Sawadee
2013-09-13 20:47
McBaguette// Inga verkliga supportrar buar väl och skrattar åt det spel ens lag spelar. Såna supportrar behöver vi inte, Degerfors har nog av den sorten på sin hemmaplan, gnällgubbar på Stora Valla. Bättre att de går hem än att de förpester sin omgivning, dvs för oss verkliga fans som håller på vårt lag i med och motgång
Annons: