/fotboll/osk/forum/1744.aspx/fotboll/osk/forum/1744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2013-09-13 15:16
minatankar Det är märkligt att du är inblandad i de flesta hetska och arga diskussioner här (med olika skribenter i skottgluggen). Beror det bara på dom andra tro? Vårt största problem i anfallet är bristande rörelse, vi behöver en ljupledslöpande forward bredvid Hasani. ofta står 4 spelare på rad i anfallet då våra yttrar hamnar för högt och blir stillastående. Vad är då problemet? Tror det är en blandning av spelidé och spelarkvalitet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro butter toker
2013-09-13 15:06
minatankar// håller me Godzílla, nog borde du väl också i rimlighetens namn banna den som skriver:
"Du är helt djävla dum i huvudet Pemo. Du måste vara en komplett idiot. Det märks att du kommer från en håla som gud glömde, förbannade pajas"
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-13 15:00
@Godzilla Hårddisksson:

//

Jag har uttryckt både här och i personliga möten med ÖSK-Karl att jag tycker att han ibland kan vara väl tuff och använder uttryck som jag anser man ska avhålla sig från. Och jag vet att han själv inser det. Däremot har han aldrig varit kränkande mot mig personligen.

Jag har också ofta gått in när andra uttrycker sig kränkande om andra.

Men när Pemo och några till här på SvartVitt riktar sig mot mig som person och inte debatterar mina åsikter, då blir jag tydlig och det kommer jag vara oavsett om det är Pemo, ÖSK-Karl eller någon annan. Alternativet är att jag ber människor fara åt h......... eller avstår från att delta i debatten. Jag sitter inte bara tyst och accepterar att det får gå till så.

När jag var ordförande i en fotbollsklubb och det fanns supportrar på läktaren som skrek könsord och andra krängande uttalanden om domare och spelare så att barn och barnfamiljer hörde det, gick jag fram till vederbörande och sa att han omedelbart fick sluta eller så skulle jag avvisa honom från anläggningen. En gång hade jag 10 man runt om mig. Jag drar mig inte från det i alla fall.

Och är jag inte ordförande och har det speciella ansvaret för matcharrangemanget så säger jag samma sak om jag märker att någon i publiken runt om mig skriker saker som jag inte vill att mina barn eller barnbarn ska höra. Kan inte för mitt liv förstå att vi ska acceptera sådant uppträdande och sitta tysta.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-13 14:45
Förövrigt håller jag med Pemo om Nordin. Han är inte den härförare han en gång var och personligen sätter jag ofta hjärtat i halsgropet när han tar det där fjärde extra tillslaget på bollen när motståndarna sätter press. Jag vill ha in Nilsson bredvid Said illa kvickt.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-13 14:39
minatankar: hoppas då verkligen du också ryter till mot ÖSK-Karl som slänger sig med en hel del okvädesord. Personligen tycker jag allt som har personangrepp är förkastligt oavsett vem som uttrycker dem. Skärpning hos alla med andra ord.
2013-09-13 14:29
Pemo: "Och ni andra som inte deltar i denna vendetta, jag kommer nog inte att sluta ha åsikter om ÖSK. Om någon sedan tar mina åsikter som personliga påhopp så får jag väl försöka rätta mig efteråt. Eller är det lugnare om jag drar mig ur?" // Du tycks har synnerligen svårt att förstå hur tydligt jag än uttrycker mig. Du får ha vilka åsikter du vill om spelsystem, spelare, ÖSK och fotboll. Och du får naturligtvis kritisera mina åsikter i samma frågor. Vad jag reagerar på det är när man gör personliga påhopp, kränker människor och inte visar dem respekt. Det har du gjort vad gäller mig ett flertal gånger i år. Jag är inte lättretlig och kan visa stor tolerans och ha humor. Men jag drar alltid en tydlig gräns när man inte visar respekt och när man kränker andra. Det ägnar jag mig inte åt. Är ett Lejon och de är mycket snälla enligt astrologin. Men reta inte ett Lejon står det. Då ryter han till ;-) Min åsikt om detta gäller oavsett om man som du är sarkastisk och skriver nedsättande om personer och inte deras åsikter eller om man som andra kan kalla spelare för flintskalliga, äckel mm.
2013-09-13 14:14
pemo
//

Kl 00.04 skrev du
"Jag tillhör de som inte tyckte att ÖSK skulle plocka hem Nordin."

Kl 13.41 skrev du
"Jag trodde att det skulle komma en högklassig allsvensk spelare, som...."

Detta visar bara att du är helt inkonsekvent.

Om du förväntar dig att det ska komma en högklassig allsvensk spelare till laget så finns det väl ingen anledning att ha åsikten att man inte skulle plocka hem honom? Eller är det något annat än hans spelmässiga kvaliteter och hans ÖSK-hjärta som gör att han inte skulle passa i ÖSK menar du utan att du tycker det är bra för Nordin och laget att han är avstängd nästa match?
Örebro TommyS
2013-09-13 13:54
För inspiration. Trevlig helg!
Örebro pemo
2013-09-13 13:41
jisses grabbar. Har jag trampat på så ömma tår?
Allt detta bara för att jag såg en stor humor i våra spelare inte kan /passar in i vårt nuvarande system.Trots att vi leder serien.

Men OK, jag skall inte tramsa mer med er för det blir bara en massa fåniga påståsenden där vi hittar små citat som sedan kan plockas in i lämpliga subjektiva tyckande.

Skall bara förklara mitt "jubel" över Nordins avstängning.
Han har inte motsvarat mina förväntningar i ÖSK. Jag trodde att det skulle komma en högklassig allsvensk spelare, som hamnat på sne med sin tränare , och visa för alla att göteborg gjorde fel som inte satsade på honom.
Men vi fick en gående mittfältare som slår en hel del alibipassningar och inte en ledande härförare.

Och detta är mina åsikter. Behöver inte alls delas av er andra. Bara jag får uttrycka dem.

ÖSK-Karl// Då ändrar jag mitt omdöme om Minatankar och skriver torr i stället för humorlös. Torr humor kan också vara vansigt rolig.
Sedan unddrar jag om du hade tröja 23 i IK SE förr i tiden?
Den killen var också lättretad och svingade villt när han fick en tryckare.
;) ;) ;) ;)

Och ni andra som inte deltar i denna vendetta, jag kommer nog inte att sluta ha åsikter om ÖSK. Om någon sedan tar mina åsikter som personliga påhopp så får jag väl försöka rätta mig efteråt.

Eller är det lugnare om jag drar mig ur?
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-13 13:28
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Inte lätt att sansa sig när fanskapet (pemo) påstår att jag vill se ÖSK förlora, men för mitt hjärtas välbefinnande och forumläsarnas skull lägger jag ner läsandet och skrivandet här till söndag.
Örebro butter toker
2013-09-13 13:27
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
får man skriva hur som helst till vrandra här?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-09-13 13:24
Sansa er lite grand snälla rara. Var man bor avgör förhoppningsvis inte graden av korrekthet i åsikter. Alla vill Sportklubbens bästa men med något olika vägar dit.
2013-09-13 13:17
pemo//

Egentligen är du inte ens värd en kommentar efter ditt påstående, hur får du det att gå ihop, jag vill inte att ÖSK skall vinna enligt dig men ändå vill jag att de skall gå till AS??? Du måste vara en komplett idiot.

Hur tycker du Sixteneran slutade då? Jag slogs som en galning för att få bort finnarna och Sjögren, tyvärr var det för sent när tillräckligt många insåg samma sak.

Mest tror jag du retar dig på Ishockeyn som gammal styrelsemedlem eller vad du nu var i Arboga hockey, just att jag skrev att det fanns stora förutsättningar att ÖHK skulle gå upp i ES (SHL), (något du hånade mig för)och att de då skulle ta resurser från ÖSK var/är ju självklart. Arenan är ju nästan utsåld redan på förköp för hela säsongen och imorgon åker jag och mellan 2.000-3.000 Örebroare till Karlstad, måste vara historiskt många bortafans från Örebro, så ja, jag går på ishockey också, vilket säkert en majoritet av de som även går på ÖSK:s matcher gör. Vad är det för fel med det?

Men du skall inte försöka släta över det du skrev, att du sedan påstår dig skriva med humor är du nog ensam om att göra, har aldrig sett ett inlägg med humor i från dig under alla år, så har du mage att hoppa på minatankar för att han skulle vara humorlös.

Det märks att du kommer från en håla som gud glömde, förbannade pajas.
2013-09-13 13:14
@pemo:
// Om du anser mig humorlös så får jag naturligtvis acceptera din åsikt. Eftersom du påstår dig läsa vad jag skriver så måste du ändå ha sett att jag ganska många gånger använder mig av tecknen :-) resp ;-) för att visa att jag kan ta saker med distans. Och jag hör till Telles supportrar och visar också min uppskattning över hans humor. De som känner mig vet att jag ofta finner humoristiska inslag i tillvaron och kan lätta upp stämningen. Däremot tror jag inte på att försvara sin argumentering med att man velat skoja om man inte använt ett tecken som visar det. Det har jag skrivit flera gånger och det beror på att man inte här kan läsa av kroppsspråk eller se glimten i ögat. Synd också att du tycker att jag som engagerad supporter inte ser saker från den glada sidan ("kan du aldrig se det från den gladare sidan"). Du tycks hoppa över alla inlägg jag gör där jag visar hur glad jag är över mål, vinster och fina insatser, t ex av Hagge under andra halvlek mot Degerfors. Jag har också hyllat klubben för att de vidtagit alla de åtgärder som krävs för att optimera chansen till allsvenskt spel nästa år. Tycker inte heller om att du skriver att jag vet hur saker ska vara därför att jag skulle ha erfarenhet. Har tagit upp det en gång med dig tidigare då skrev du flera nedsättande saker om mig och att jag inte förstod mig på ekonomi inom fotboll. Det stör dig uppenbart att man har erfarenhet o c h synpunkter. Är det bättre att inte ha erfarenheter eller att inte ha synpunkter? Jag upplever att du har problem med mig därför att jag har erfarenheter av elitfotboll vilket du själv saknar, och att du tycker att det är bra att Nordin är avstängd därför att du har en negativ uppfattning om spelare som når ekonomiska framgångar. Det är min uppfattning som jag helst inte skulle vilja publicera, men du gör mig hela tiden förbannad med dina påhopp, så nu vill jag framföra det. Jag kan bara läsa Jantelag i dig. Om man står upp för något så vill man imponera, synas, få status eller är negativ. Du kan tydligen inte tänka dig att man kan driva frågor bara för att man vill påverka och skapa framgång. Om du läser hur jag argumenterar så tar jag ofta upp något positivt, därefter det som hade kunnat vara bättre för att sluta med något positivt. Och jag kritiserar a l d r i g en person utan har kommentarer om hans/hennes insats, spel eller åsikter. Det är stor skillnad mot dig och en del andra som just kommenterar att andra är negativa, humorlösa, torra, självgoda och allt du hittar på vad gäller själva personen och personligheten. Själv vill jag sluta med något positivt och säga att jag gillar bönder :-)
Örebro pemo
2013-09-13 12:31
ÖSK-karl // Då kanske du skall gå tillbaka och läsa lite hur du uttrycker dig. Under hela Sixten-eran öste du galla över allt och alla. Eftersom man läser en text på eget vis, så kändes dina inlägg väldigt ofta som " vad var det jag sa" och att du skulle dra bort sponsring, gå på hockey osv.
Men jag betvivlar inte att du också vill se även ÖSK i allsvenskan.

Minatankar // Har du aldrig försökt se det lite från den gladare sidan? Men på ett vis förstår jag dig. Jag läser dina inlägg och får en viss bild som , om du missförstår mig rätt , en väldigt engagerad men humorlös skribent. Som med erfarenhet vet hur det skall vara. Eller i alla fall har en tydlig vision. Och då är det kanske svårt att inte vara torrt seriös.
Ungefär som att jag alltid försöker vara lite ironisk och raljera över saker som inte alltid faller alla i smaken. Men vi behöver ju inte alltid tycka lika.

Slutligen ber jag att få citera en gammal sanning: Stadsbona är bra tossiga. Kallar mig för bonndjävel, när jag bara är en dräng.
Stå på dig ÖSK-Karl. ;)
Örebro Kung Kobra
2013-09-13 12:09
@bison
Håller med helt om att spelet inte var bra i våras heller. Att det ändå blev så många poäng visar mer hur dåliga övriga lag i SE är. Det känns som att spelet i ÖSK inte har fungerat på hela säsongen. Det eviga bollandet bakåt och i sidled ger väldigt lite och slutar ofta i panikrensningar när motståndaren sätter press på backlinjen. Det är konstigt att inte fler lag utnyttjat det. Många spelare verkar vara inställda på att passa bakåt som förstaalternativ så fort de får bollen. Passningsspelet fungerar inte heller bra. Massor av felpass i match efter match, inte minst från de tilltänkta spelfördelarna på mittfältet.
Örebro John CapsLock
2013-09-13 11:59
@widemarsh:
Tre raka där = 9 poäng nuvarande 48 = 57. Då KAN det faktiskt räcka med tre poäng på de fyra återstående bortamatcherna då 60 poäng i regel räcker för avancemang Hur som helst - ÖSK behöver tolv poäng på de återstående sju matcherna. Ett snitt på 1.7 poäng per match. Axen vägrar titta i tabellen. Jag tittar jämt ;0)
Örebro widemarsh
2013-09-13 11:44
Brage, Landskrona och GAIS kvar...klarar vi hela säsongen utan förlust på hemmaplan?
AIK Saywee
2013-09-13 11:34
Jag tar iallafall hellre en svartvit vinst än poängtapp med rolig fotboll ! Så har jag alltid känt ...
AIK Saywee
2013-09-13 11:31
bison, men igår såg jag ingen väl utvecklad spelidé
2013-09-13 11:29
@minatankar (för sm-guld):
Jo, det har jag också märkt, men gränsen och min propp gick när han påstår att jag skulle önska ÖSK-förlust, är ju via min far uppfödd på "Vallen" och då visste väl inte ens den där förbannade Arbogabonnen var Örebro låg. Absolut ingenting har någonsin gjort mig i närheten av så här ilsken på forumet tidigare. Inte ens när Bulten (Uppstuds, Tintin) kapade våra nick och skrev en massa dynga. Det har Pemo slagit med hästlängder nu. Kommer att vara förbannad hela helgen, tur han inte sa det åt mig mellan fyra ögon.
2013-09-13 11:15
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
// Förstår att du blir upprörd eftersom den typen av uttalanden som Pemo gör med jämna mellanrum ifrågasätter våra syften att vilja klubbens bästa. Och han gör det på en mycket provocerande sätt. I stället för att argumentera om fotboll, spelare och lag, så går han på oss som personer och våra syften. Det har han gjort flera gånger vad gäller mig under året och det tycker jag synnerligen illa om. Jag väljer dock att hålla de kraftfulla orden för mig själv.
Örebro bison Forumkung
2013-09-13 11:15
@Saywee det kan ju vara en analys, men jag menar att det spelet som vi ser är en väl utvecklad spelidé som spelarna mycket väl förstår och genomför, huruvida de gillar det eller inte är en fråga som jag inte kan svara på. Men det måste väl rimligtvis vara så att man som spelare får anpassa sig till gällande spelidé, blir ju lite anarki om samtliga spelare kör efter eget huvud.
2013-09-13 11:01
Pemo // När det gäller spelsystem så har jag under hela våren tyckt att Nilsson och Saeid spelat för långt bak. När jag nu ser att även Nordin gör det så stärks jag i min tro av att nuvarande spelsystem tvingar innermittfältarna kvar i defensiva positioner. Yttermittfältarna har till uppgift att i Peos upplägg i stor utsträckning ta sig in i planen. Samtidigt ska då ytterbackarna gå upp i offensiva positioner längs sidolinjen. Det är just detta som gör att innermittfältarna hamnar för långt bak när man bara spelar med två innermittfältare. De måste helt enkelt täcka upp i defensiven. Jag vill ha tre innermittfältare och då finns det större förutsättningar att även Nilsson och Lumbana finner sina roller och kan utnytta sina starka sidor, liksom Nordin.
2013-09-13 10:59
Pemo//

"I bland känns du som en "ÖSK-Karl light" dvs, nästan hellre vill att ÖSK skall förlora bara för att du skall få rätt i din analys"

Du är helt djävla dum i huvudet Pemo, jag har ALDRIG i hela mitt långa liv önskat att ÖSK skall förlora. Har heller aldrig tidigare blivit upprörd över vad någon skriver om mig. Men här gick gränsen, påstå att jag skulle önska ÖSK-förlust, i fortsättningen är du en ickevarelse i mina ögon, dra åt helvete din förbannade bonndjävel från Arboga.

Admin/
Tänker du banna mig så se anledningen till min ilska först.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-09-13 10:56
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen. Jag skulle gärna se Holmberg centralt på mittfältet. Där tror jag att han skulle få ut mer av sitt spel. Frågan är dock hur väl han skulle komplettera Saeid/Gerzic. Som tidigare skribenter har varit inne på så tror jag att de skulle må bra av få spela tillsammans med ett riktigt rivjärn som också är duktig på att snabbt vinna tillbaka bollen. Boris är tyvärr på tok för dålig för att vara en sådan spelare.
2013-09-13 10:55
Namn: pemo Sänt: 2013-09-13 10:35 "Och visst är det ganska komiskt att påstå att spelarna inte passar i systemet och ändå leder serien?" "Men jag förstår dina synpunkter, men är mer intresserad av att vi går upp i allsvenskan. Och då verkar ju vårt spel trots allt hålla. Eller?" "I bland känns du som en "ÖSK-Karl light" dvs, nästan hellre vill att ÖSK skall förlora bara för att du skall få rätt i din analys." // Bara för att man vill se mer av en annan typ av underhållande fotboll med snabbare omställningar och mer djupsledsspel längs backen, så behöver man ju inte nödvändigtvis tro att det inte kan leda till motsvarande framgångar och att det är komiskt att ha synpunkter bara för att vi leder. Du gör anspråk på att du är mer intresserad av att vi går upp i AS än vi som tycker vi kan spela ett mer underhållande spel med snabbare omställningar. Vad bygger du det på? Hur kan du vara så säker på att vi går upp och hur kan du vara så säker på att alla andra former av spel inte ger framgång? Synd om du känner att jag vill att ÖSK ska förlora bara för att jag är engagerad och tror på olika saker. Har ägnat hundratals timmar senaste året för att i kontakter med ÖSK-representanter på en kant kunna bidra till framgångar. Och alla mina synpunkter om spelet har samma syften. Är det så att den som är engagerad och tror på något som du inte tror på, bara vill ha rätt och struntar i lagets och klubbens framgångar, tror du? Om Lumbana i stället för Nordin skulle skapa framgångar blir jag naturligtvis glad både för Lumbanas, lagets och klubbens skull. Vi har bara olika synpunkter på vem av dessa spelare som har störst chans att bidra till framgång Jag skulle emellertid aldrig kunna uttrycka mig att det är bra att en ÖSK-spelare är avstängd som du gör angående Nordin. Det innebär att Peo har färre spelare att välja på och det kan aldrig gagna ÖSK. Upplever att dina synpunkter och känslor grunder sig på andra saker än ÖSKs eller Nordins bästa i detta fall. Vad det är kan du bara själv svara på.
Örebro pemo
2013-09-13 10:35

Så du menar att man kan försvara alla laguttagningar och allt sidospel bara för att man leder serien? Vet att det finns två läger här. Det ena att det är ok att vinna till varje pris och det andra som jobbar för att det ska vara underhållande fotboll samtidigt som vi vinner.

Vi är många som menar att detta ältande med sidospel matcherna igenom och där men inte tar chansen till snabba omställningar utan låter motståndarlaget samla sig nästan inför varje anfall, upplevs som ganska tråkig fotboll i de flesta matcher. Flera lag har gjort fler mål än ÖSK och ytterligare lag ungefär lika många.

Jag har tidigare hyllat spelarnas insatser och gör det även nu. Det är starkt att leda serien. Inte desto mindre tror jag inte på att bygga ett elitspel på mittfältare som Nilsson och Lumbana.

Nordin har gjort ett par bra matcher och ett par mindre bra. Tycker du bör vänta med att fälla avgörande omdömen. Det finns hur som helst inte bättre spelare på bänken enligt min och mångas uppfattning.

Upplever att du i din skrivning menar att så länge ÖSK leder serien så ska man hålla käften och får inte ha några synpunkter. Men så kan du väl inte mena? ;-)

MT// Gick och la mig, så jag kunde inte svara i går. Ja, du får naturligtvis ha dina åsikter och tankar, men det där med rolig fotboll...som jag skrev, betydligt roligare att åka hem med tre poäng än rolig fotboll och bara en poäng. Och visst är det ganaska komiskt att påstå att spelarna inte passar i systemet och ändå leder serien?

Men jag förstår dina synpunkter, men är mer intresserad av att vi går upp i allsvenskan. Och då verkar ju vårt spel trots allt hålla. Eller?
I bland känns du som en "ÖSK-Karl light" dvs, nästan hellre vill att ÖSK skall förlora bara för att du skall få rätt i din analys.
OBS!!! Jag anklagar dig inte och vet att du håller hårt på ÖSK, men så här via tangentbordet blir det min analys.
Fast vi vill nog båda två att det skall gå vägen. ;)

Att många har olika åsikter om spelarna är väl naturligt. I bland är man extra kritisk mot en spelare bara för att man kollar efter hans svagheter.
Ungefär som Daniel Andersson i landslaget. Fick mycket skit, men var faktiskt en riktigt bra spelare.

Så efter en god natts sömn så tycker jag som de flesta att matchen i går blev mer kamp en skönspel och att passningarna ibland höll div3-nivå.

Min syn på laget är att vi har tre alldeles för lika mittfältare. Nordin , Tobias och Moe spelar alla på samma vis. Går ner i backlinjen och hämtar boll. Försöker på svåra korta smarta passningar och drar ner tempot.

Visst, Boris är väl ingen toppspelae, men jag tror att han bredvid någon av de tre skulle vara ett bra rivigt komplement som orkar springa, är lång (!) och jobbig att få på sig. skulle lämna luckor till den andre.

Eller Kalle på samma plats kanske.

Så låt forumet leva med olika åsikter, men om man blir kritiserad för sin egen analys betyder det inte att man skall sluta skriva. En debat behöver olika infallsvinklar. Bara vi enas om att vi vill se ÖSK i allsvenskan. Hur det sedan går till bryr jag mig faktiskt inte så mycket om.
AIK Saywee
2013-09-13 10:30
Tänk om det är så ...

3. att spelarna inte gillar eller förstår spelide´n ?
AIK Saywee
2013-09-13 10:27
bison,

vårens resultat var bättre än höstens kommer att bli, endast en torsk, kolla statistiken och jämför.

Efter allt beröm klubben fick för hur man hanterade köp, sälj och lån så förväntade jag mig att höstens ÖSK enkel skulle dra ifrån och tidigt säkra en AS-plats.

Men så har det av någon anledning inte blivit ännu, trots sveriges bästa tränartrio.

Vad är det för något som inte stämmer längre ???

Dessutom kanske vi har en spelide, men det kanske bara är en ide ...
Annons: