/fotboll/osk/forum/1740.aspx/fotboll/osk/forum/1740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2013-09-16 09:36
Om uppställningen i nästa match: så här kommer vi att ställa upp mot Ängelholm: Jansson - Haginge, Nkili, Wikström, Wiktorsson - DG, Moe, Nilsson, Holmberg - Pode, Hasani. Möjligen spelar Samuel om han är frisk. Aldrig att Daniel B spelar från start.

Om Örebro Hockey. Jag tror att båda klubbarna gör oklokt i att bli antagonister med varandra. Jag bryr mig inte mycket om dem men inser att det bästa för ÖSK är att leva sida vid sida med hockeyklubben. Bättre att låta supportrar gilla båda lagen än att skapa ett antingen/eller-förhållande. Om de vill hålla på på det sättet, låt oss visa att vi med över 100 år har lite mer klass.
Örebro Marquis de Sade
2013-09-16 09:26
@John CapsLock:
Snack! Givetvis är 50% turister och övriga 50% faller in i den kategori du pratar om Capslock.Sen, beträffande vem det är som är Örebro - som ÖSK fans tidigare sagt - så är det mycket riktigt en ripp off av Hammrbys supportrar som kände sig överkörda av styrelsen och deras ordförande som gick ut och sa att vissa suppurtergrupper inte var Hammarbyare. Motsvaret blev då att supportrarna manifesterade att "det var dom som var Hammarby" och inte de avlönade ledamöterna i styrelserummet. Know the history!
Örebro pemo
2013-09-16 09:24
John // Ja, Nkili tycker jag är lite svårplacerad. Han är klart bäst som mittback, där han "bara" behöver rensa. När han har spelat mittfält tycker jag att han tar för dåliga beslut. Vilket kan bero på att han ännu inte helt och fullt vuxit in i just den rollen. Samtidigt är han en annan spelartyp än Nordin, Moe och Nilsson. Nej, innermittfältet är nog supportrarnas dilemma. Fast , som någon skrev tidigare, de spelar säkert precis så som PEO vill. Det kanske mer är backar och yttrar som inte tillräckligt följer pilarna. Sen kan du ha rätt. Det är kanske dags att ge Björnkvist chansen från start. Hans snabbhet kompenserar bristen på rutin. Dock är det nog temposkillnaden mellan SE och div 1 som har legat honom mest i fatet. Det är inte bara snabbhet i löpningar som är viktigt. Spelet med boll är också snabbare. Ungefär som skillnaden mellan allsvenskan och SE Så en altenativ uppställning kan ju bli: Hagge - Wiken - Wiktorsson - Dajja DG - Moe - Nkili - Kalle eller Nilsson som innermitt och Nkili på yttern. Det är ju som att spela ytterback fast mer offensiv. Var det inte ytterback han värvades som?
Örebro John CapsLock
2013-09-16 08:57
@TommyS:

Just Ljungskile tycker jag bara blir bättre och bättre och de klättrar stadig. De var också duktiga på BA i våras och skakade ÖSK. Dem och Östersund tror jag blir de svåraste bortanötterna att knäcka
Örebro TommyS
2013-09-16 08:40
för att återgå till ämnet fotboll och Örebro Sportklubb: många har givit olika gissningar av ÖSK:s återstående program. Jag tycker att de flesta är lite för negativa och läser vår formkurva lite för ytligt. Augustischemat var svårt, och det är mot svårt motstånd som vi tenderar tappa poäng. Om vi räknar bort J-södra som vi spelade mot två gånger efter sommaruppehållet får vi sju lag som vi mött två gånger och sju lag som vi har kvar att möta. Mot de sju lag vi mött två gånger tog vi under våren 14 poäng, och efter sommaren 12 poäng. Ett inpetat segermål mot Degen eller Falkenberg, eller ett mindre hjärnsläpp vid offensiv hörnstolpe av en orutinerad ytterback mot Bajen och vi hade haft precis samma poängskörd mot dessa lag som under våren.

Mot de återstående sju lagen tog vi under våren 19 av 21 möjliga poäng, bara poängtapp mot Gais.

De kvarvarande hemmamatcherna ska vi vinna. Om bortamatcherna säger jag:

Ängelholm har gjort en fin höst men är inget typiskt hemmalag och läcker defensivt. Östersund är svårslagna hemma men kryssar ofta. Och de ligger på undre halvan, vi har varit ruskigt effektiva mot lag på undra halvan. Örgryte kommer att ha kniven på strupen men hjälper det ett så ungt lag? De har visserligen ställt till det för Sundsvall men i övrigt inte varit något större hot mot topplag.

Ljungskile slutligen. Det låter ju otäckt med en blöttung bohuslänsk novemberångest, om den matchen nu skulle bli avgörande. Men faktum är att Ljungskile varit lite av en drömmotståndare för oss. Vi vann i våras, vi vann på borta på straffar i cupen 2011, 2008 vann vi både hemma (säsongsavslutning, utrullning) och borta (blytung seger som satte igång uppgången som dog hemma mot Gefle 2011), 2006 vann vi också hemma och borta. sex raka, och nio segrar på tio matcher genom historien (som började 1997).

Så min slutsats är den här. Vi kanske har dippat lite efter sommaren men för att tappa den allsvenska platsen krävs en klart djupare dip än så. Som vi känner ÖSK 2013 och som programmet ser ut borde vi klara 17 poäng tycker jag, 3 segrar hemma, två vinster och två kryss borta. Så det ser bra ut.
Örebro John CapsLock
2013-09-16 08:36
@widemarsh:
Självklart var det äkta. Det var ju en celebration för att fira återkomsten efter 34 år. Dessutom i ett E18 derby och en resa inom geografisk och ekonomisk räckvidd. Att man dessutom gjorde det till en fest med att hyra grannhallen gjorde ju knappast attraktionen mindre. Att kalla alla dessa för medgångare tycker jag är hårt. Det är fans till hockeyn men att alla dessa normalt kanske inte åker på bortamatcherna Men självklart är det ingen som inbillar sig att ÖHK kommer att ha 3000 på bortamatcherna. Att intresset dock ökar för varje division laget går upp är inget konstigt. Kubanerna har väl också minskat rätt mycket (ser det ut som i vilket fall när jag tittar) på både hemma och bortamatcherna sista året. Edit: Ska kanske inte påstå att antalet kubaner minskat (för det vet jag inte) men klacken i sin helhet ser vilket fall klart mindre ut både borta och hemma.
Örebro John CapsLock
2013-09-16 08:28
@Pemo

Jag hade precis samma (nästan) uppställning i huvudet. Tidigare tog jag för givet att Nkili skulle fortsätta som mittback mot Ä-holm. Men med eftertanke tror jag det kan vara lämpligt att Wiktorsson kanske fortsätter som mittback där jag ändå tycker han är bättre än vänsterback och att man får upp Nkili som ankare på mitten för jag tror han kommer att behövas där

Enda skillnaden är att jag skulle vilja börja med Björnkvist istället för Sammy för att få lite mer offensiv och energi på vänsterkanten

Det som talar för Nkili på mittbacken ändå är att jag tycker han är lite snabbare i djupet och mer följsam vilket kan behövas då Ä-holm ofta slår bollar djupt på forwards
AIK Saywee
2013-09-15 23:27
Sawadee,

du behöver inte be om förlåtelse för mig,
eller för de som har allmänt intresse av att veta om dina funderingar,,
så om du behöver förstå vad jag menade, exakt,
så kan du ju pm:a,
och då slipper ju andra störas, eller?

Läs en gång till vad jag skrev, annars eller,
och ansträng dig att förstå vad jag menade :)

Vilket jädra petimetrande det blir,
att vi bara orkar?

Cirkus, är vad det varit några dagar,
men nu är det lämpligt att vi packar ner tältet,
tar in Zebrorna och låter elefanter,
giganter och eleganter värma upp,
till nästa trepoängare !!!

I Ängelholm rycker vi mot ALLSVENSKAN :)
Sawadee
2013-09-15 22:53
Förlåt, jag ville inget illa. Förstod inte riktigt vad vi var överens om bara, men kanske handlade det bara om att det har varit cirkus här idag, att det var det du höll med om?
Örebro pamo
2013-09-15 22:53
visst pemo!glömde ju bort Nilsson i hastigheten!men om Nkili inte är för sliten ser jag nog helst att Nilsson stannar på bänken till matchminut 75 när tempot avstannat en aning.
AIK Saywee
2013-09-15 22:50
Sawadee,

vill du inte förstå, utan bara tjafsa vidare ..

... så tänker jag fortsätta att heja på SPORT :)

Det kan ingen ändra på, trots alla galenskaper, men hur fan skall vi kunna enas när en supporter slogs medvetslös (vet att det var länge sedan) av egna supportrar, samtidigt som vi tror att alla ställer upp på ...
'
TILLSAMMANS TILLBAKA !!!

... å hatar varandra och mobbar och beter oss som vetefan?

... det verkar knaka i gemenskapen :(((

Heja SPORT !!!
Örebro pemo
2013-09-15 22:45
Pamo // Ja, laget till fredag är svårtippat. Hoppas någon kan gå på träningen i veckan och förmedla en bild till oss som inte bor i Örebro.
Tränare brukr ju undvika att ändra allt för mycket i uppställningen, så det finns tre ordinarie orosmoment som jag ser det.
1 Hur skadad är Sammy? Haltar av ofta nu för tiden.
2 Hur sliten är Nkil ? Peo har ju velat vila honom, men inte gjort så.
3 Hur påverkade straffmissen Moe?

Första frågan är nästan avgörande var Wiktorsson spelar. jag tror att han blir mittback därför att Nkil kan vara sliten. men om Sammy inte spelar blir han vänster.
Mitten ? DG på kanten och Nilsson - Moe som inner om Moe är frisk.
Sen är ju frågan om de törs chansa med Kvist från start eller om Holmberg går in där. I så fall blir det Pode och Hasani på topp.

Så hur jag än vrider på det hela, så får nog PEO ändra mer än han vill i sin startelva. Nu gjorde ju Kvist och Dajja bra inhopp sist, men jag undrar ändå.

En vågad gissning
Oskar
hagge - Wiken - Wiktorsson - Sammy
DG - Nilsson - Moe - Kalle
Hasani - Pode

Eller, vågad var den väl inte utan mer realistisk. Men jag skulle hellre se en frisk Nkil och Kvist från start. Så visst saknar jag Yasin och Nordin. Trots allt så är ju Nordin ett namn som alla motståndare har en respekt för, oavsett om jag tyckte att han var dålig sist.
Sawadee
2013-09-15 22:40
Kanske menar du: Alla vill till himmelen men få vill ju dö Man vill kamma in vinningen, men sår inga frön Man vill ha sin bit av kakan
AIK Saywee
2013-09-15 22:39
Förresten,

är det några som funderar över vad som rör sig i mitt svartvita hjärta ,,,

,,, så har jag en längre (?) tid klurat över varför ...

... gbgdeg och (lite kortare tid) även butter toker ...
anstränger sig för att skriva lite osammanhängande och ofta med versaler och att anstränga sig att skriva lite fel på något sätt?

Jag tror (TROR) nämligen att dessa skribenter har en speciell avsikt med att besöka vårt fina forum, men det är bara en känsla och känslor kan man inte ta bort från människor, det man känner känner man :)

Ni vet också, efter alla år,
att jag hejar på SPORT !!!
AIK Saywee
2013-09-15 22:28
Leper, instämmer, tyvärr :(

det är bedrövligt,
alla vi som älskar ÖSK.
kan inte skriva det vi vill,
forumsnutar vakar överallt.
alla vill ha rätt, ingen har fel.

Prestige,
Präktighet ,
Pinsamhet,
Puuuh,

Sawadee,

ifall du fortfarande funderar,
så kan du ju läsa eller förstå,
att jag håller med dig ;)
Sawadee
2013-09-15 22:17
@Saywee:

Svært at sige som min danske vän brukar säga, eller skriva om det handlar om mail. Eller, om jag ska vara ärlig: Vad menar du?
Örebro Leper
2013-09-15 22:17

Tragiskt hur vissa skriver här nu. Hot och svordomar som om ni vore barnungar. Pinsamt.

AIK Saywee
2013-09-15 21:38
ÖSK FANS, 12:06, jag håller verkligen med dig, hot och våld är bara fega kräk, som pysslar med !!! Nej, nu får det vara nog, nu räcker det, jag skall snart tippa 2-0 till våra giganter. Skall bli intressant att se hur Peo's mittfält klarar sig på bortagräs utan Nordin ... ... svårt kanske, eller blir det en bortavinst ? Det är dags att vår superba tränartrojka bygger laget som skall ge alla längtande ett SM-guld i fotboll. Jag har bara önskat detta sedan 1960-talet, det var ju då mitt fotbollsintresse verkligen tog fart, efter Sverige-Brasilien på Råsunda 1958. HEJA SPORT !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pamo
2013-09-15 21:21
undrar hur innermittfältet kommer att se ut i nästa match?Nkili upp bredvid Saied?Wiktorsson bredvid Wikström i backlinjen?björnqvist från start om inte Samuel håller?Pode bredvid Hasani och Holmberg ut på kant?eller vad tror ni andra?
Örebro widemarsh
2013-09-15 21:15
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Måste ha varit någon sorts världsrekord i medgångssupporters. Samma Örebro Hockey hade för ett halvår sedan 15-20 personer på plats i Hovet när Playoff till kvalserien skulle avgöras. Har sett hemmamatcher under förra Allsvenska säsongen där max 30-40 personer varit de enda i hallen som försökt skapa stämning. Att från det gå till 3000 personer på en bortamatch är givetvis imponerande och mäktigt, men kan knappast kategoriseras som "äkta".

Örebro Hockey har givetvis dragit nytta av ÖSKs tillbakagång, hockeyn är hetare hos marginalsupportrarna och ÖSK behöver gå upp i allsvenskan för att ta tillbaka marknadsandelar. Annars kan man nog behöva minska den ekonomiska kostymen litegrann. Samtidigt måste Örebro Hockey hålla sig kvar i SHL för att hålla kvar i medgångarna. Hoppas dock det finns utrymme för två lag i högsta serien i Örebro! Årets idrottsstad 2014? :)
AIK Saywee
2013-09-15 21:10
Sawadee, det verkar så, nivån har varit cirkusartad några dagar. Undrar förresten om butter toker blivit kapad av tintin?
AIK Saywee
2013-09-15 21:05
Alla till Ängelholm ! SUPPORTA ÖSK !!!
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-09-15 20:23
@butter toker:

...eller att ha så ömma tår. ;-)
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-15 20:03
@butter toker:

Det beror på att vi saknar Yasin och Nordin, sviktande form och svår bortamatch på gräs, men jag hoppas naturligvis att mitt realistiska tips blir fel, att Oscar och turen fortsätter rädda oss. Men just nu är mitt focus på Örebros hemmapremiär mot Leksand på tisdag.
Sawadee
2013-09-15 17:03
Har det här forumet liksom blivit hijack'at av Monty Python's Flying Circus idag?
AIK Saywee
2013-09-15 16:49
Rocka Jill är en kemikalie som tätar till läckage. Något för ÖSK's försvar kanske ?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-15 16:12
ÖFK-Vik: Göran Bolins blogg på Aftonbladet är nog den bästa bloggen om superettan i varje fall.
Östersund ÖFK-Vik
2013-09-15 15:51
Tjena, letar efter några bra twitter konton man kan följa som handlar om superettan. Har inte hittat några bra än, så är tacksam om ni vet några!
Örebro butter toker
2013-09-15 15:23
heter hon Jill? rocka fett Jill, over the hill..... nääääeeee... hur i helsike ska vi få detta att bli fotbollsrelaterat?? snart får jag allt stängaav mig själv härifrån..
AIK Saywee
2013-09-15 15:16
Min fru gillar Rocka Jill ;)
Annons: