/fotboll/osk/forum/1736.aspx/fotboll/osk/forum/1736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro John CapsLock
2013-09-21 08:04
@Saywee:

05:44? Var du uppe och tog en räkmacka? Hehe
Örebro John CapsLock
2013-09-21 07:57
Blev något fel på länktipset i föregående inlägg. Nedan skall det vara
Örebro John CapsLock
2013-09-21 07:55
"Det som kanske varit en liten nackdel för Ayanda i ÖSK är att han är så allround, han är användbar på alla positioner. Det gör att han inte får kontinuitet och chans att blomma ut på en enskild position. Jag ser honom inte främst som en mittback, men han har gjorde det jättebra där i dag, säger Nilsson."

Han har så rätt Bosse Nilsson. Ger mig tusan på att man skulle kunna spela Nkili som forward också om man bara provade

Vi talar ofta om att AS klubbar kommer rycka Oscar om laget inte går upp. Men vi ska nog inte vara för säkra på att Nkili inte är intressant för klubbar högre upp i näringskedjan.

Det finns tre potentiella spelare i klubben som kan försvinna om laget inte går till AS. Det är Oscar, Yasin och Nkili. Berisha tror jag (kanske) varit för skadebenägen. Kalle väger för lätt.

Oavsett hur säsongen slutar tror jag ÖSK bara kommer stå med en forward efter fönstret öppnat. Tror både Samuelsson (tillbaka till Degen) och William (ÖSK tröttnat) ryker. Pode känns det ytterst tveksamt om man vill satsa på

OM ÖSK, trots sin f.n tempofattiga gå- och sidledsfotboll (eller tillbaka-fotboll) skulle tursamt gå upp så komme man behöva ett helt nytt centralt mittfält. Att enbart satsa på en enda spelare med klass där (Lex-Grahn) tror jag vore farligt. Man behöver två.

Dessutom två forwards och där jag hoppas den ena är Crespo som förhoppningsvis tröttnat på bänken i AIK.

Vi behöver ytterliggare en konkurrenskraftig ytter och jag tror inte man förlänger med DG

På backsidan en ytterback. På mittbacksidan tror jag Mange stannar ett år till, sedan Berisha, Wiktorsson och Nkili. Jag tror man nöjer sig med det
Örebro John CapsLock
2013-09-21 07:55
.Dubbel
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-21 07:53
Om man inte kan spela ut ett mediokert och avsågat mittenlag med dessutom 1 man mer. Och backar hem av totalrädsla för poängförlust, så är det ju nåt fel på grundiden eller spelarnas inställning. Mittfältarna slår passningar bakåt men höjdare framåt. Visst vi ligger 2:a men det känns ändå inte säkert nånstans. Nån slags orolighet och panik finns med som en elak kompis i varje match. Oroligheten kan stavas Crespo och Berisha. Hoppas detta blir och blev en rejäl väckarklocka för alla inblandade. Kom igen nu och kämpa för varann och hela Närkes stolthet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro John CapsLock
2013-09-21 07:35
@pemo:

Nej men laget spelar med yttrar som ska in i boxen + att Hasani var i närheten
Örebro John CapsLock
2013-09-21 07:30
@Miroslav kuba:
Går inte ÖSK upp lär man hamna på bakgården
AIK Saywee
2013-09-21 05:44
Peo väljer väl att spela med de spelare som han anser vara de bästa för stunden, eller ? Vore lämpligt med lite kommunikation mellan våra duktiga ledare och "fansen", när det nu finns så många frågor.
Örebro Miroslav kuba
2013-09-21 01:21
Jag tycker att man borde få en spärr om man nämner ordet Hockey i detta forum från nu !! Fotbollen är och kommer att förbli så MYCKEY STÖRRE !!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-21 01:15
@gurka:

Nja, blir nog värre för dig, känner mig nöjd med vad jag sett så här långt, inklusive den orättvisa förlusten ;)
Örebro gurka
2013-09-21 00:44
ÖSK Karl Vi får se fram mot hockyn men då är det Leksand som gäller för mig det blir nog jobbig t både för dig och mig sett över hela säsongen
Örebro Lekiller
2013-09-21 00:40
Helt sjukt uselt detta. Men som någon skrev så har ju det sett ut så här i rätt många matcher i år. Men till viss del får de väll skylla sig själva när de väljer att lira Hasani och Kalle konstant på topp sedan i somras. Trots en del sämre insatser. Kalle tycker ja vi snart kan börja kräva mer utav. Pode har fått komma in och inte direkt glänst i de flesta matcherna sedan han kom. Samuelsson har däremot knappt fått en sekunds speltid efter sommaren. Bra form han har då när det börjar dra ihop sig nu. Saide börjar nosa på att va den mest överskattade spelaren i ÖSK snart. Skapar ju absolut inte ett dugg offensivt och Tobbe Nilsson har väll knappt ett skott på mål än i ÖSK tröjan. Nordin har ju inte heller direkt dominerat sedan han kom tillbaka. Förutom i en match typ.. Men PEO är nog nöjd med dem för de löser ju sidleds spelet helt ok för det mesta.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-21 00:37
Det är viktigt för oss att vi går upp i år. Det sportsliga ledningen är bra men är vi kvar i S1 nästa år då försvinner den. Hoppas man förmår att ändra på hur laget uppträder.

Den gammalmodiga, okunniga och idéfattiga administrativa ledningen/styrelsen kommer inte att förmå att vända klubben utan kommer att fungera som ett sänke om vi inte går upp. Alla som skulle kunna gå in som ledare har man skrämt bort genom att aggera som ett kompisgäng som inte lyssnar på andra..
2013-09-21 00:25
Tränartrion måste tänka över hur laget leds. Det är något som måste förbättras. Spelarna presterar inte tillräckligt bra i ÖSK men i Degerfors. Se på Antonnen och Astvald som gör bättre insatser i Degerfors än de spelare vi har kvar i ÖSK. Kanske har våra spelare fått höra för mycket hur bra motståndarna är. Dom skulle kanske må bättre av att höra hur bra dom är.
2013-09-21 00:19
Det finns många bra Hammarbyare också, läs krönikan
Benny Böckling
2013-09-21 00:07
Man kan ju undra hur det är möjligt att gå ner sig så mycket efter en skada som Saeid gjort, nästan Emil Berger klass på honom nu. Sidleds-Tobbe ska vi inte ens tala om, förstår inte varför han värvades från första början.
2013-09-20 23:58
@Energiläckaget:

Jag är lika bitter som dig, får skämmas för kollegor och kunder runt om i landet som såg kvällens så kallade fotbollsmatch, har redan blivit häcklad på facebook. KIF Karlslund är ju mer underhållande. Men i det stora hela tror jag inte det är Peos fel, ikväll gjorde han visserligen mysko byten och om de började maska på order av honom är det så klart fel det också. Men felet tror jag är den av media upphausade spelartruppen. Jag kan bara se ett fåtal rätt givna AS-spelare i den, då två av av dem är skadade återstår bara Oscar, Yasin och i sina bästa stunder Nordin. Sedan har vi ett fåtal som håller hög SE-klass, resten är mediokra SE-spelare och vissa knappt det. Om det ändå bär till AS beror det på tre saker. 1: Årets SE håller mycket låg klass. 2: Media har skrivit upp ÖSK och gjort övriga lag ängsliga när de möter ÖSK. 3. Vi har en mycket duglig tränartrio.

Förövrigt saknar jag Anttonen oerhört mycket.
2013-09-20 23:57
Problemet finns inte bara på plan utan även i ledartrion. Det är inte trions fel att Kalle missar men hur vi i stort aggerar på planen. Också byterna förstårs.
Örebro gurka
2013-09-20 23:41
Det man säga efter ha sett dagens match att så här får varken ledare eller spelare agera på den här nivån
Örebro pemo
2013-09-20 23:31
John // Alldeles rätt. Men om du skall ha innermittfältare sitta i knä på backlinjen, så hinner de inte upp. Men visst, där skulle det bara vara mål.
Samma när Nkili på något underligt vis missar bollen helt fri i straffområdet. Måste nästan ha varit svårare att inte träffa där. Men han är ju back.

Nu tror jag fortfarande att vi går upp, men skillnaden på oss , GIF och FFF är just målskyttet. FFF har en som gjort 15 och GIF har väl en på 12 eller 13 mål.
Vi har en på 7 och tre på 6. Jämt och bra, men ingen som avgör matcherna direkt. Eller som motståndarna håller ett extra öga på.

Frågan nu: blir det mer än 3500 mot Brage?
Fast det är ju nu dete skall vara fullt hus och alla skall stötta laget till100%
Energiläckaget
2013-09-20 23:18
Ni kan kalla mig en Örebro bitter! Sur närking! Eller bottenskrap!
Men vi kommer inte till allsvenskan i år. Orsaken är Peo Ljung.
Vi har Superettans bästa trupp. Vi har de bästa spelarna. Men vi får inte anfalla.
Vi ska spela i sidled! Skånsk mentalitet, vi är "bäst", utan att vara det!

Jag avgår, hoppas att Peo gör det!

Örebro John CapsLock
2013-09-20 23:13
@pemo

Saknar offervilja. När Pode slog in bollar i boxen varav en efter mållinjen så fanns ingen i närheten. Då hade ändå Pode löpt ned, fått fatt i bollen, vänt om och börja måtta. På den tiden borde folk hinna fatta saker. Hade Kim Olsen spelat kvar hade han forcerat in Podes inspel som i ett kamikaze race
Örebro pemo
2013-09-20 23:05
Ja,Quiding borta var väl ingen höjdare. men det måste vara något fundamentalt fel i laget, när man inte vill punktera matchen. Visst, Kalle hade tre - fyra kanonchanser. Men vad gjorde övriga spelare?

En massa alibipassningar på mitten. Som vanligt, varje kontringsförsök stoppas upp med en passning hemåt. Finns det ingen i det här gänget som vill vinna? Det är kanske dags att nagelfara tränarens omdöme, när nästan alla matcher vinns med ett mål, eller blir oavgjorda därför att man inte spelar hela matchen ut.

Men hade ÄFF något mer skott på mål?
Finns det något glädjeämne då en sådan här kväll? Hagge, Wiken och Nkili.
får godkänt. Kalle skapade men kunde inte. Underländ. Moe och Nilsson vill jag helst slippa se på planen ett tag framåt. Varför bytte de Wiktorsson? Måste väl nästan vara en skada, annars byter man väl i paus?

Hasani och Pode gjorde väl nästan godkänt. Men när Pode väl kom igång så byttes han ut? Trött?

DG gjorde mål, men sen försvann han helt i andra. Men det är väl så med ÖSK. Vi har ett grundspel som är försvarsstark, men när vi möter lag som backar hem har vi inget att överraska med. Slå en massa inlägg i mitten som deras mittbackar får nicka bort, det är ju lika dumt som att motståndarna slår höjdbollar mot Wiken.

Fast jag tror att det var något spelsyndikat som hade satt en förmögenhet på 1-1 , nu när Värnamomatchen blev upptäckt. ;)

Det är bara att bryta ihop och komma igen, men nu är väl årets sämsta match avklarad för ÖSK
Och så ber jag om ursäkt. Nordin, du är förlåten.
AIK Saywee
2013-09-20 22:19
Äh, kom igen nu, Brage hemma blir väl ändå en vinst? Trots att vi varit så dåliga hela säsongen, så ligger vi ju tvåa i tabellen :) Det säger en hel del om hur mycket bättre de andra lagen är, eller ?
Benny Böckling
2013-09-20 21:47
Saken är ju det att tammefan hälften av alla matcher sett ut så här, vi ska vara tacksamma att vi inte drabbats av fler av såna här poängförluster. Nej såhär förbannad har jag nog aldrig varit efter en förlust, lider med alla Kubaner som får åka den långa vägen från Ängelholm nu.
Örebro ÖSK-Boldt
2013-09-20 21:44
Självklart sluter vi upp. Det har vi ju alltid gjort och kommet alltid göra ända ner i division aldrig. Men det är ok om spelarna också sluter upp. För varann, för oss. Vi är skyldiga oss själva det.
2013-09-20 21:39
@Glad:

På vilket sätt skall vi medgångare stötta laget menar du? Säga att de gjorde en kanonmatch och dela ut högsta betyg?

Bekymret är ju att med något undantag har det varit dåligt hela säsongen, verkligheten börjar komma ifatt. Idag blev vi räddade av domaren. Man kan väl inte blunda för skiten? Kom på att jag sett ÖSK lika dåliga en annan gång, det var mot Qviding borta, stryk med 3-0, antagligen hade vi fått stryk med mer idag om vi inte haft domaren i laget. Måste vara sämsta SE genom tiderna.
Örebro kenya
2013-09-20 21:39
1-1 hade man varit nöjd med innan men fy fan vilket uppträdande så som matchen utspelade sig. Inte många gånger jag riktigt skämts som ÖSK:are, men idag gjorde jag det.

Men som någon skrev här nedan. Den här var kanske den svåraste matchen kvar på programmet och vi har ett något lättare schema än både FFF och Giffarna som dessutom ska möta varandra.

Nu sluter vi upp och plockar tre pinnar mot Brage!
Örebro either/or
2013-09-20 21:38
Snälla, ni som snackar om att "tur att hockeyn finns" och "hockeyn tar över i stan", är det nödvändigt att göra direkt efter att vårt kära FOTBOLLSLAG ÖSK nyss har släppt in ett tungt kvitteringsmål i 94:e minuten???
AIK Saywee
2013-09-20 21:38
Känns som att det vore läge för tränarkungarna att förklara för forumkungarna ett och annat. Jag misstänker att kvällens in- och utbyten behöver förklaras ... Men det är bara en känsla.
Annons: