/fotboll/osk/forum/1733.aspx/fotboll/osk/forum/1733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Falkenberg FFF_Rosengård
2013-09-18 23:32
Inte omöjligt att jag och Pozniak kan äta en allsvensk pizza nästa år.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-18 23:27
Dubbelmoral: 0-4 mot Falkenberg? Ledsen, ingen hjälp mot konstgräset. Konstgräs är fina grejor. Genererar spelande lag.
AIK Saywee
2013-09-18 22:49
Vi har allt i våra händer, eller fötter !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro John CapsLock
2013-09-18 22:03
@Sunnanlid (2013):

Ja jag håller med. FFF håller distansen ut och vi kommer inte få någon hjälp där. Det står mellan oss och Sundsvall
Degerfors gbgdeg
2013-09-18 21:31
Tror jag säkert att livet är snällt mot dej men idrotten verkar hård mot er dom här dagarna ,vill ju att mina småbröder inte ska må för dåligt.....men saywee du kan ju bli min nya radarpar ,namnförslag tack?! Kanske Glenn och Gnell:) Tycker om er
AIK Saywee
2013-09-18 21:29
gbgdeg, kul att du trivs på vårt forum, nu när du nästan är rumsren .. ... för på ert forum dikteras väl inläggen, medans du här kan få spralla på lite fritt :)
AIK Saywee
2013-09-18 21:26
Jag är inte det minsta nervös, vart vi oss i världen vänder, står vår lycka i våra händer :)
Degerfors gbgdeg
2013-09-18 21:22
@Benny Böckling:

När du har fått lite mer erfarenhet så ska du se att det ät mycket upp o ner i sportens värld så som livet , men ta det lugnt ,,tuffare o vara degerforsare där är det mycket ner;) , men vem kan inte älska ett sånt lag
Degerfors gbgdeg
2013-09-18 21:17
Nu börjar nog nerverna spöka .....Degerforsmonster ligger bakom , ni börjar hoppas på andra lag det gjorde ni inte på vårsäsongen hoppas spelarna inte är lika nerviga som Sveriges bästa fans :).

Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-18 21:12
Lika bra att skita i Falkenberg och se till att komma före GIF. Nästan bra om FFF håller sig stabila så att de kan slå Sundsvall när de möts.
Benny Böckling
2013-09-18 21:07
4-0 tillslut, ska väl också sägas att Landskrona var bedrövliga. Där ska det bara bli 3 pinnar när vi möter dem hemma.
Örebro Sogen
2013-09-18 20:54
SPELARINVEST LEVER VIDARE! Riktigt skönt! http://goo.gl/SUyMpj
AIK Saywee
2013-09-18 20:52
Vi har allt i våra egna händer,
en fantastisk hemmaborg,
bra start i serien,
kubaner,
bred gigantisk trupp,
och Sveriges bästa tränartrojka!

Dä årner säj allti :)
Benny Böckling
2013-09-18 20:45
FFF och Degerfors vinner igen, börjar nästan bli löjligt hur jävla stabila Falkenberg är... Fan också!
AIK Saywee
2013-09-18 20:41
Landskrona fungerar inte så bra på naturgräs ;)
Örebro kenya
2013-09-18 20:36
Nehe, inte fick vi något gratis i den här omgången.
Örebro kenya
2013-09-18 20:36
Nehe, inte fick vi något gratis i den här omgången.
AIK Saywee
2013-09-18 20:27
Fungerar LBoIS bra på vanligt naturgräs i Halland?
AIK Saywee
2013-09-18 19:52
Gröna sidan upp, iallafall !
Landskrona Dubbelmoral
2013-09-18 19:48
Vi kämpar på, men jag kräver i utbyte att ni gillar sidan, ju fler vi är, desto mer lyssnar de på att vi inte vill ha någon tramsig plastmatta! ;)
AIK Saywee
2013-09-18 19:34
Dubbelmoral

Ähh, det är la inte så allvarligt menat från fritidsutskottet, det var väl de som fixade en rondell med dimma, om jag inte minns fel.

Livsfarligt under viss årstid och annars oxå kanske,
med dålig sikt, etc.

Ja skåningar förvånar mig sällan ;)

Men i kväll får ni jobba för svartvitt !
Landskrona Dubbelmoral
2013-09-18 19:27
Hej Örebro! Hjälp oss i kampen mot plasten, det snackas om konstrgräs i Landskrona och det har tagits beslut av styrelse och fritidsutskott!
Följ länktipset och visa att vi tillsammans står upp för att riktig fotboll spelas på gräs!
AIK Saywee
2013-09-18 19:24
Om trettiofyra gubbar lämnar ett företag under tre år,
kan man fundera på hur ledningen fungerat ...
AIK Saywee
2013-09-18 19:08
TommyS, 15:09,

jag är verkligen imponerad av ditt jobb.
att ta dig tid att skriva detta inlägg,
det tyder på ett stort intresse för vårt ÖSK,
Heder till dig :)

Men att 34 gubbar lämnat under en treårsperiod (?),
jag vet inte om det är vanligt eller mycket eller normalt?

Men kontinuitet är nog något som vi kan glömma i fotbollssammanhang nuförtiden när pengarna verkar kunna prata.

En och annan gammal spelare, som vill varva ner på "ålderns" höst kommer väl hem och avslutar bland släkt och vänner ...

... jädrar vad snabbt ekorrhjulet snurrar ...
Sawadee
2013-09-18 18:54
Det här hade jag missat. Sedan dess är han alltså försvunnen?
Örebro pamo
2013-09-18 18:30
"32 bassombeng försvunnen"hahaha! nu igen?
Örebro Leper
2013-09-18 18:24
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Ryktas om att Folke kanske drar tillbaks sin motion om likvidation, lite oklart vad som kommer hända då förslag nr 2 ej är klart. .
Örebro TommyS
2013-09-18 17:14
Telle, så kände jag också. Bakom nästan varje namn döljer sig antingen ett misstag vid signing eller ett misstag vid kontraktets upphörande (för det senare i de flesta fall för att man inte varit tillräckligt proaktiv 1-2 år innan dess). Jag funderade på att göra en kategorisering av spelarna enligt den typen istället, men kom sedan på att jag har ett jobb. Om man å andra sidan vill se på det positivt kan vi vara stolta (alltid något när vi inte blivit rika) över att vi hittade Bedoya, Rama, Almebäck och med tanke på utväxlingen de hade hos oss även Ajdarevic och Porokara (minus 2010). Hos spelare som Belle, Flood och Riski kanske det fanns mer än vi såg. Svårt såklart att komma på paniklån till en skadedrabbad och i vissa fall allmänt trasig spelartrupp och leverera, särskilt när man är en ung spelare med annat språk och annan spelkultur. Hur som helst en lista man kan reflektera över från många aspekter.
Örebro Telle
2013-09-18 15:25
TommyS // Mycket intressant lista. Kan inte låta bli att lite bittert också se den som en dokument över hur spelartruppen hanterades fram tills i vintras. Det är gott om namn på listan som aldrig borde ha varit aktuella för allsvenskt spel egentligen, och lika gott om namn som antingen har lämnat klubben med besk eftersmak och/eller där vi inte kunnat sälja spelaren för en summa som borde motsvara det uppskattade värdet av honom. Men, men, det hjäper inte att tjura över det nu. Det har i varje fall fungerat betydligt bättre i år, även om det i och för sig har varit en viss omsättning i år också.
Örebro Telle
2013-09-18 15:13
ÖSK-Karl // Försenat tack för berömmet igår.

mr olafski // Ja, det blir intressant att se vem som får spela från start av dem. Ser gärna att Nkili får platsen, om han är skadefri. Tycker han har imponerat mer med tanke på förutsättningarna, även om Wiktorsson spelade upp sig mot Assyriska senast.

Nkilis svaghet är passningsspelet, som inte håller samma klass som hans övriga spel. Wiktorsson slog visserligen bort för mycket bollar mot just Assyriska, men normalt sett har han en betydligt bättre fot än Nkili, inbillar jag mig. Föredrar dock ändå Nkili, som sagt - trots hans orutin tycker jag att han har känts både tryggare och jämnare än Wiktorsson hittills.
Annons: