/fotboll/osk/forum/1710.aspx/fotboll/osk/forum/1710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gentile
2013-09-30 22:19
@IFKSebbe:

kul att kunna glädja en utomsocknes!haha
Örebro rirobban
2013-09-30 22:18
@Jobbarå:

Ne ÖSK försöker spela mera som Real Madrid-fotbollen, med snabba omställningar. Felet är att vi inte har någon djupledslöpare av klass eller någon passningsläggare av klass.

Vi hade troligen varit klara för Allsvenskan om Crespo varit kvar, och speciellt om seriens bästa mittback fått varit hel också. Men det är ju så, lagen ändras och nya förutsättningar skapas. Vår otroliga vårform har gjort att vi ändå fortfarande har chansen att nå allsvenskan.
Örebro pemo
2013-09-30 22:17
I bland funderar jag på hur de tänker. Man skickar Astvald till Degen, där han hittills gjort 4 mål. man tar in en reserv från AIK som gjort ett mål. Skickar Berger till Island och tar hem en mätt, trött fd spelare som har bra betalt utan att anstränga sig. ( usch, där var jag hård, men är så besvikne ) Tar in en misslyckad talang från skåne och skickar iväg Josef till Åland.

Sen plockar man en tidigare talang från Forward, som i alla fall visar lite vilja. Och en stor ung talang från Skåne, som visat 20 minuter att han platsar lika bra som AIK.aren

Jag som trodde att man värvade i sommarfönstret för att förstärka truppen och inte tvärs om.

Fast jag trodde ju på 1-1 i mitt realistiska tipps.

Men vad gör vi nu? Gräver ner oss och buar nästa hemmamatch?
Nej, vi ligger fortfarande tvåa och har allt i egna händer.

Och dagens match då? Jag ger + till Wiktorsson , Wikström och Oskar.
OK till Hagge , Hasani och Kalle ( för att han bredsidade in bollen och inte toksköt ) Resten har gjort betydligt bättre insatser.

Benny Böckling
2013-09-30 22:17
@Jobbarå:
Lite enklare och lira Barca spel när man nästan bara har en massa spanjorer och mexikaner i elvan tillskillnad mot ÖSK som har en Pode, då är det långa bollar som gäller.
IFK Norrköping IFKSebbe
2013-09-30 22:16
Gentile// haha, roligaste jag hört!!
Örebro Gentile
2013-09-30 22:12
@IFKSebbe:

det kan du hoppas på,men nästa år kommer vi å tar er!!!
Östersund Jobbarå
2013-09-30 22:10
Samtidigt de 3-4 matcher jag sett Örebro spela så har det absolut inte varit Barca fotboll. Mer likt Varberg faktiskt. Backa hem och långbollar. De enda som verkligen SPELAR (inte slår 1-2 pass och sen långboll) är ÖFK.
IFK Norrköping IFKSebbe
2013-09-30 22:06
hoppas verkligen att spelande lag som falkenberg, giffarna och degerfors tar dom tre första platserna. ;)
ÖFK var klart bättre spelmässigt idag men ni var lite bättre målchansmässigt.
Örebro rirobban
2013-09-30 21:54
Många här inne som verkar tro att vi ska kunna dansa oss igenom "ettan" med Barcá-fotboll. Vi har hamnat i ett läge där varje poäng är livsviktig, och då spelar det ingen roll hur spelet ser ut. Kom ihåg att spelet inte såg utmärkt ut 2006 heller då vi gick upp. Var i sista matchen som vi grejade det! Sen är det såklart frustrerande att se missade 2-meterspassningar och missade frilägen med mera. Men i slutänden är det ändå poängen och slutplaceringen som räknas.
Örebro Leper
2013-09-30 21:54
Välkommen tillbaks Minatank.. sorry...jag menar Kortnick!!

Skönt att du styr upp det hela!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-30 21:52
widemarsh: självklart hade jag föredragit en seger och visst klantade ÖSK rejält när man alldeles för sällan tog löpningar i djupled (var väl bara DG som gjorde det) men visst, jag tror nog inte truppen är så pass bra att man ska förvänta sig segrar på beställningar och en åtta-poängs ledning. Det är så tight som det är av en anledning. Men däremot tror jag att vi klarar det här ändå, om än med minsta möjliga marginal.
Östersund Jobbarå
2013-09-30 21:52
Känns som ni tappar spelet helt och hållet med Nordin. Seg med bollen och spelar bara bakåt eller i sidled. Också väldigt lat?

Sätt till spelet idag så förtjänar vi 3 poäng, men ni hade farligare målchanser. Oavgjort var nog rättvist.
Örebro widemarsh
2013-09-30 21:51
Godzilla Hårddisksson// Och bara för att förtydliga. Att jag är kritisk här på forumet betyder inte på något sätt att jag kommer stödja laget mindre på plats i de 4 matcher som är kvar. Jag kommer garanterat stå i klacken och skrika mig hes för min älskade sportklubb oavsett resultaten i kommande matcher. Gäller dig också hoppas jag, och alla andra här inne. Såväl de nöjda som de kritiska.
Örebro widemarsh
2013-09-30 21:46
Godzilla Hårddisksson// Tidigare matcher är helt irrelevant. Visst har dom varit starka hemma, men kan Degen och Varberg åka upp och vinna så ska väl vi kunna? Särskilt då Östersund bjöd ÖSK på offensiva ytor som inget annat lag gjort i den här serien. ÖSK slarvade bort ännu ett guldläge att skapa lite lucka neråt.

Jag har högre krav än detta, du har uppenbarligen inte samma höga tankar om lagets nivå och det är möjligt att du är den som har rätt och jag har missbedömt kvalitén på truppen fullständigt.
AIK Saywee
2013-09-30 21:45
Kortnick, 21:38, I ditt näst sista stycke. instämmer jag med dig.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-09-30 21:42
Kortnick, det har faktiskt skrivits i somras!
Örebro Leper
2013-09-30 21:41
Fasen vad dåligt vi spelar! Känns som jag hädar, men varför lånade vi Nordin??

Tyvärr känns det som att vi tappat sen han kom in. Han presterar i alla fall inte på plan.
Örebro John CapsLock
2013-09-30 21:41
ÖSK gör det bra försvasrmässigt på sin egen sista tredjedel tycker jag. Den så ofta kritiserade Wiktorsson gör en mycket bra match. Öht hela backlinjen är mer än godkänt med tanke på Östersunds bollinnehav

ÖSK, om några, vet att man inte vnner matcher på bara högre bollinnehav och skapar väl fler heta målchanser än Östersund.

När det gäller omställningslägen säger jag som TV 4:as bisittare. Det är för dåligt av ÖSK. Passningsspelet tycker jag har sjunkit flera nivåer och dessa chansbollar upp på Hasanis hjässa spyr jag snart på

Med lite mer spelintelligens, bättre teknik och kyla skulle ÖSK sänkt Östersund. Men offensivt är inte ÖSK bättre än så här - Det är bara att inse nu. Vill hylla Hasanis spel där framme men tyvärr är hans arbete, skarvningar och löpningar ibland väldigt otacksamma för honom själv. Som att kasta pärlor till svin
Örebro Kortnick
2013-09-30 21:38
Saywee: Vi är många som menar att innemittfältet inte räckte till i våras och att Nordin skulle kunna vara en förstärkning när nu inte det fanns pengar till att värva någon spelare. Ingen har jag sett skrivit här att han skulle vara skillnaden mellan SE och AS, så jag tycker du kan sluta skriva något som ingen har skrivit. Nordin har varit bra i två matcher, halvbra i ett par och mindre bra i resterande. Tyvärr inte riktigt vad många av oss hoppats på. Tyvärr finns det dock INGEN annan innermittfältare som gjort eller skulle kunna gjort det bättre över tiden. Ni som anser att innermittfältet var så bra i våras tack vare Saeid och Nkili förstår jag inte. Nkili spelade vad jag minns flera matcher som mittback och även ytterback och Saeid har väl chansen att visa samma form nu i höst. Tobias har inte spelat bra varken i våras eller nu i höst. Varken Tobias och Boris har visat något stort mittfältsspel. Med andra ord tycker jag att det är många som bara klagar här utan att ha några bättre förslag eller alternativ. Förstår inte dem som kan hylla en spelare i en halvlek eller i en match, för att i nästa halvlek eller match såga honom totalt. Lätt att sitta på läktaren och spela. Jag är med andra ord kritisk till flera av er som gör inlägg här. Mer kritisk än vad jag är mot ÖSK-spelare. Håller med dem som anser att ÖSK gjorde en hygglig insats idag. Blir numera mer förbannad över allt tyckande här än över dåliga insatser av ÖSK. Därför blir mitt inhopp på detta Forum kort med bara ett par inlägg. Tack för mig.
Örebro Gentile
2013-09-30 21:38
lagets bästa idag och över säsongen som helhet,Magnus Wikström inte många fel denna säsong.annars har det ju vart upp o ner för dom flesta i truppen.nu får vi se på slutet vilka som har den mentala styrkan o bita ihop o göra sitt jobb trots all skit vi "experter"kastar på dom(även jag)men det visste ju både dom och vi ,att superettan är ett djävla getingbo där det inte är bara att ställa ut skorna för att vinna!så när spelet inte fungerar...BLÅSTÄLL PÅ OCH KÄMPA,TA INGA FÅNGAR!
Örebro rirobban
2013-09-30 21:36
Känns som vi och Giffarna följer varandra resultatmässigt och har så gjort ett bra tag nu. Nästa match spelar lagen samma kväll, men Sundsvallsmatchen börjar 20 min senare än vår. Läge att göra tidigt 1-0-mål och sätta rejäl press på Sundsvall :)
Örebro bison Forumkung
2013-09-30 21:35
Osvsett om det är ett bra resultat eller inte så tycker jag det är oroväckande att vi fortsätter att bränna så overkligt många lägen i match efter match.
Örebro kenya
2013-09-30 21:35
Crespo hade gjort ett par idag. Under Sixten saknade man Olsen och sen Haddad. Nu saknar man den där riviga Crespo som gjorde mål ur ingenting. Varför AIK?
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-30 21:33
Att bygga en allsvensk trupp är ett senare problem. Borde kunna gå vägen mot Landskrona. Även om det var uselt idag så fick vi fortfarande resultatet med oss, som tidigare under säsongen, även om det inte blev vinst. För det är trots allt en jävligt svår bortamatch att åka till Östersund.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-09-30 21:30
widemarsh: det enda topplag som vunnit borta mot ÖFK är Degerfors. Sundsvall torskade och Falkenberg fick oavgjort. Det är ett bra, spelande lag som är grymt jobbiga att möta när de lirar hemma. Utan tvekan den svåraste matchen vi hade kvar.
Benny Böckling
@Godzilla Hårddisksson:
Ja men det här eviga tjatet om att man ska stötta laget, den största majoriteten av alla Kubaner stöttar väl ÖSK till 100% nu även om resultaten är bedrövliga men inte fan hjälper det, vi lyckas ju ändå inte vinna mot de här bottengängen.
Örebro Sogen
Det är faktiskt så att Falkenberg fick med nöd å Nappe kryss mot Östersund och Sundsvall fick stryk. Så det är ej ett dåligt resultat av ösk.
Örebro Miroslav kuba
2013-09-30 21:29
Vi är inte bra men vi tar en poäng och håller 1 poängs försprång på Sundsvall !! Får inte glömma att Östersund gör en bra match . Kör vi Hasani/Holmberg från start mot Bois så ska det vara 3 poäng. Pode sätter vi på läktaren William bör vara första inhoppare om målen dröjer . Kämpa mot AS ÖSK !!!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-30 21:27
Skulle iofs vara kul att slå ut Lagrells Öster i ett kval ;)
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-09-30 21:27
Nu vågade jag som sagt var inte se matchen (kalla mig svikare eller vad som, men hade jag kollat hade vi torskat) men på pappret är detta resultat verkligen ingen katastrof. Östersund har slagit GIF och GAIS och kryssat mot FFF hemma, plus att vi för en gångs skull mot alla odds lyckades kvittera i en match! Sett enbart till "pappret" är detta resultat helt okej, dessutom med återstående schema kvar. Vi kollar på de tre kommande matcherna, sista omgången räknar jag inte eftersom allt där kan hända:

ÖSK:
Landskrona (h): Kanske seriens sämsta form.
Örgryte (b): Kan bli svårt mot ett krigande lag, men klarar vi en pinne mot Östersund gör vi nog det även i GBG.
GAIS (h): Helt öppen, på gott och ont, men glöm inte att vi är obesegrade hemma.

GIF:
FFF (h): Ett kryss här och Falkenberg kan i princip öppna champagneflaskan. Nervöst för GIF.
Assyriska (b): Ett lag med bra form som kan spela ut och som dessutom slog GIF i Sundsvall.
Brage (h): Tre säkra.

Tycker det ändå ser ganska okej ut från vår synvinkel. Vad säger ni?
Annons: