/fotboll/osk/forum/171.aspx/fotboll/osk/forum/171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2017-04-19 19:19
DG borta imorgon!
AIK Saywee
2017-04-19 19:14
Brunnsborrar'n Ungefär som vinter brukar göra, citera urklippta grejer, för att förminska inlägget som helhet och förstora något som inte gillas. SNÄLLA, kan vi inte alla tillsammans hoppas på det vi hoppats på så många år. Detta forum börjar bli så svårt att uttrycka sig på och dela med sig av sina känslor, å nivå'n varierar. Hoppas att vi kan nå någon slags enighet, någon gång :) Men å andra sidan måste ju debatten och diskussionerna och alla våra olikheter få luft. Efter denna kanonstart är det väl bara att fortsätta med en optimism! ÖSK
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-19 18:51
@Hagges vänsterfot:

Jo men varför blandades det in plötsligt "Personligen känner jag inte dig, men vet att du satte ÖSK på pottkanten när du var klubbdirektör och lämnade jobbet under dramatiska former precis innan en seriestart."

Hur kom det in i bilden först och vad har det med saken att göra? Du läser vad du vill läsa och väljer att plocka ut vad som passar dig
AIK Saywee
2017-04-19 18:28
Exakt minatankar, exakt ! "Spelare, tränare, ledning och styrelse kommer och går, men ÖSK består." Money talks, kan bara instämma i detta! Klubben och klubbmärket är det viktigaste, det sitter fast i själen, på något oförklarligt sätt, det är det som betyder något :) ÖSK
Örebro Minatankar
2017-04-19 17:27
@Benny Böckling:

Blir ingen fortsättning från min sida.

Middag med riktiga vänner nu.

Dessutom torde det vara helt ointressant för nästan alla på denna sajt.

Och slutligen är det min lojalitet mot klubben som gör att jag inte vill säga mer.

Spelare, tränare, ledning och styrelse kommer och går, men ÖSK består.

Go´kväll.
Hagges vänsterfot
2017-04-19 17:25
MinaTankar ta en lång paus nu.
Börja blanda in religion och grejer
Örebro Benny Böckling
2017-04-19 16:53
Vänta ska bara fixa popcorn
Örebro Minatankar
2017-04-19 16:50
@Örebro-Hjärta:
Se nu är vi där igen. Du satt mitt emot mig på restaurang i ett större sällskap för en tid sedan. Du pratade med mig. Otroligt hur du kan ljuga rakt ut, religiös som du är. Jag har inget behov av att skylta med mitt namn. Men jag är av den uppfattning att man ska kunna säga det man skriver direkt till dem det berör. Men det är du alldeles för feg för att göra. Jag har inte satt ÖSK på pottkanten. När jag gick in som ansvarig tjänsteman hade vi stort underskott, när jag lämnade efter drygt ett år hade vi stort överskott och dubbelt så stora sponsorintäkter som något lag i Sverige. Vi ökade också publiksiffrorna markant. Det var naturligtvis ett lagarbete som jag ledde. Men det anser jag inte är att lämna ÖSK på pottkanten. Det var tvärtom början till det som några senare slutade i en andraplats. Prata om att vilja illa och framföra helt felaktiga uppgifter. Detta är snart 30 år sedan... Jag hade ett avtal som man inte infriade, trots att jag med råge hade infriat det som låg på mig. Och då gick jag ur, och dessutom av flera olika anledningar. Du vet inte vad du pratar om och vill bara andra människor illa. Förstår inte att du tillåts skriva på detta forum.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-19 16:22
@Minatankar:

Jo, jag vet att du brukar skriva att du heter Göran Wickström, tror ingen annan här känner samma behov av att framträda med sitt namn. Personligen känner jag inte dig, men vet att du satte ÖSK på pottkanten när du var klubbdirektör och lämnade jobbet under dramatiska former precis innan en seriestart.

Skönt ändå att du hittade tillbaks till ÖSK !!

Håll dig till forumreglerna, låt admin sköta sitt så skall nog det här gå bra ;)
Örebro Minatankar
2017-04-19 16:06
Namn: Örebro-Hjärta Sänt: 2017-04-19 15:43 // Få är så långsinta, bittra och fel ute som du. Pemo angrep mig personligen för flera år sedan. Inte det jag skrev utan mig som person. Då markerade jag mot detta och han backade sedan och bad om ursäkt. Vi har inte haft några problem med vår relation efter det. Saywee har under olika pseudonymer skrivit säkert över 40.000 inlägg här och torde vara den i hela Sverige bland flera hundra tusen som skrivit mest. Det har de flesta reagerat över eftersom han använder forumet som dagbok och ofta provocerar. Nu har det blivit lite bättre och därmed också färre markeringar från redaktion och vi övriga. När det gäller dig så har jag reagerat över när du far ut, utan underlag, mot olika personer, inte bara med ditt tyckande, utan också med helt påhittade uppgifter som är ägnade att nedvärdera andra. Du har helt rätt i att jag tänker och skriver snabbt. Detta inlägg skrev jag på ett par minuter och håller på med 2-3 andra saker samtidigt om du nu vill veta. Har sagt till 2-3 personer som vräkt ur sig saker som skulle kunde vara underlag för polisanmälan att de är ynkliga och sitter och skriver detta bakom pseudonymer. Du tillhör dem och det kommer jag också tala om för dig nästa gång jag ser dig. Jag står för det jag skriver och jag heter Göran Wickström. Jag är helt säker på att du inte törs tala om vad du heter. Men jag vet. Håll dig till forumreglerna så kommer ingen att reagera över dina inlägg.
Örebro Gubben i stubben
2017-04-19 15:53
Dagens Nyheter tycks ha bestämt sig för att mobba ÖSK helt och hållet? Att vi ligger tvåa på samma poäng som serieledaren tycks de liksom inte låtsas om. Heller ingen ÖSK:are i DN-elvan, de tre som tagits ut så här långt. Däremot har AFC fått med (samma) två spelare två matcher i rad nu, Touray och Björnquist. Den sistnämnde som vänsterback(!)
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-19 15:43
Namn: Minatankar
Sänt: 2017-04-19 09:56

"Då tycker jag det är trevligt med lite omväxling, genom att snabbt kolla in bl a SvartVitt."

Hahaha, nu skojar du väl? Tittar in snabbt? Du skriver och tänker enormt snabbt i så fall, världsrekord ;) ;) ;)

Måste bara få kommentera detta med personpåhopp, du har ju bl.a hoppat på Pemo, Saywee och mig själv många ggr, personpåhopp är inte bara när någon hoppar på dig för att du är för PK. Eller att någon likt mig försvarar sig efter påhopp. Mig och Pemo har du ju velat möta öga mot öga?

Själv kan jag inte låta bli att tycka synd om Saywee, han är ju ständigt mobbad här och orkar ändå skriva vidare. Ofta tycker jag hans inlägg piggar upp.

Nu till fotbollen, jag har följt ÖSK i många år, har själv aldrig upplevt att klubben fått en sådan här grym start trots tre inledande plattmatcher, hoppas det är ett trendbrott och att vi äntligen kan få vårt guld.

Ps. Fortfarande vill jag inte ändra ett vinnande lag, annars skulle jag vara oxtokig på att Axén låter Besara och Nordin vara gjutna i startelvan.
Hagges vänsterfot
2017-04-19 11:17
@Saywee:

Bra inlägg Saywee. Du slår till ibland
AIK Saywee
2017-04-19 10:52
Bra att du försöker styra upp det lite grann minatankar, men jag tror du glömde personliga påhopp. Dessutom provocerar olika inlägg olika läsare. Jag har alltid tyckt att inlägg, likvärdigt skall bedömas, efter texten i inlägget och inte efter vem som har skrivit det! "Sorry var onykter" Vad betyder detta, var Hagge's högerfot nykter? Varför kan vi inte alla TILLSAMMANS glädjas över årets allsvenska inledning och pusha för morgondagens match?! Gemenskapen bör väl vara något positivt som förenar oss i stället för splittring. Låt var och en skriva sina tankar, gnäll, idéer, förbättringsförslag och konstruktiva inlägg, etc etc ÖSK i toppen
Örebro Brandao
2017-04-19 10:43
Absolut positiva vibbar till matchen. Tror det kan bli en ganska stängd match då Elfsborg saknar självförtroende och vågar nog inte ösa på framåt . ÖSK vill nog ligga lite lägre och ställa om.

Seger med 1-0
AIK Saywee
2017-04-19 10:36
Jag har oxå bra vibbar inför Elfsborgsmatchen och tror på en målrik match :)
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-19 10:11
Jag har en bra känsla inför Elfsborg. Kan vi jobba över hela planen som mot Östersund så kan det bli riktigt kul. Elfsborgs försvarsspel har inte imponerat alls.
Örebro Minatankar
2017-04-19 09:56
Vi har alla olika intressen och kompetens vad gäller ÖSK och fotboll. Därför behöver vi alla ha tolerans och respekt för varande. Allt är inte intressant för alla. Det har jag själv fått erfara flera gånger :-) För att sätta de yttre gränserna finns forumreglerna. De kan vi alla någon gång bryta mot eller ligga på gränsen till. För mig handlar det viktigaste om att skilja sak från person, att hålla sig till det som kan tillföra andra och debatten om ÖSK något och att inte provocera och kränka andra människor. Det är när man vid upprepade tillfällen inte lever upp till detta som redaktionen behöver ingripa. Det är inte ok att använda forumet som sin dagbok, till att ösa ur sig frustration och skylla på att man är onykter eller att hela tiden skriva självklarheter eller att provocera. Anledning till att jag, förutom i vissa perioder och vissa dagar, ändå ofta läser på forumet och i perioder är relativt aktiv när det gäller inlägg, är flera. Det är mitt stora intresse för ÖSK, att det ändå finns många som har för mig intressanta inlägg och att jag för klubbens skull vill bidra med ett hyggligt faktaunderlag i den mån jag upplever mig ha ett sådant. Det är också intressant att testa idéer på andra och värdefullt ta del av andras kunskaper om ÖSK och fotboll. Till bilden hör också att jag disponerar min tid och använder min laptop många timmar per dag till annat. Ägnar mig, som många andra, åt många olika saker. Då tycker jag det är trevligt med lite omväxling, genom att snabbt kolla in bl a SvartVitt. Tror att många andra upplever samma sak. Men ingen redaktion orkar och hinner ta sitt ansvar i längden om vi inte alla bidrar med att ta vårt eget ansvar. Upplever, trots allt, att forumet är inne i en svag, men positiv utveckling jämfört med tidigare. Den nya redaktionen och nästan alla har bidraget till det. Hoppas det håller i sig.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-19 09:18
@Brandao:
Du menar som inlägget nedan? Men visst, jag försöker stålsätta mig och det kan väl andra också göra (kanske)
AIK Saywee
2017-04-19 09:06
Snart går spöktåget (eller bussar och bilar?) till Borås! ÖSK visar att tabellen inte kommer att ljuga :) Jag förmodar att laget i form vinner över laget ur form, för formerna får inte ändras än. ÖSK har ingen press och en bra start, det räcker långt ... Vi får köra en Sirius, hemma bra men borta bäst :)
Örebro Brandao
2017-04-18 23:46
Hagges vänsterfot Skönt att du bidrar så himla mycket? Var väl inte så länge sen du var avstängd från forumet? Tycker du det är att bidra genom att tjata på vad stackars Saywee får skriva och inte?
Hagges vänsterfot
2017-04-18 23:40
För övrigt var det menat som skoj med msn. Gillar dock inte folk som Brandao med 8/10 inlägg bidrar med absolut ingenting utan gnäller och klagar men låter som en stucken gris när han ser någon annan göra något. Blir väldigt instämmande med uttrycket " kasta inte sten i glashuset" Nog om det, nu ska jag bara prata fotboll. Imorgon spelas in ett program med Sebastian Ring hoppas han får lite uppskattning och beröm så han växer mer.
Örebro Brandao
2017-04-18 23:17
Hagges vänsterfot Vilken omogen liten pojke du är..
Örebro TommyS
2017-04-18 22:51
Äsch, tar bort.
Hagges vänsterfot
2017-04-18 22:46
@Brandao:

Sorry var onykter.
Sawadee
2017-04-18 22:44
@Brandao:

Ta för guds skull detta inte på för stort allvar nu. Det är bara så just en skribent på detta forum är bara alldeles för mycket Zelig-aktig (se Woody Allen-film) för att man ska orka med
Sawadee
2017-04-18 21:43
@TommyS:
Självklart! Vill man ha sånt får man åka på New Age-läger minsann! Men, allvarligt, hela charmen med ett sånt här forum försvinner väl om det skulle utmynna i nån sorts poängjakt?! "Ge mig hellre en glad amatör" som Hasse&Tage skaldade än en som alltid går hem i alla stugor i alla väder. "Det är proffsen som gör så att rosorna dör, ge mig hellre en glad amatör"
Örebro Brandao
2017-04-18 21:36
Haha är dom sista kommentarerna något skämt ? Nu får vi alltså inte berömma och gilla andra på forumet?
Örebro TommyS
2017-04-18 21:16
Absolut, viktigt med ett tydligt avståndstagande mot alla former av beröm eller andra tecken på uppskattande.
AIK Saywee
2017-04-18 20:46
Jag tyckte nog lite så oxå, inledningsvis, men tog chansen att berömma lite ...
Annons: