/fotboll/osk/forum/1703.aspx/fotboll/osk/forum/1703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-10-08 20:57
Även jag har haft funderingar kring Falkenberg, de kanske tappar formen, när den behövs som allra mest ?
Postat via SvenskaFans-appen
Kalmar kapten bölja
2013-10-08 20:48
Falkenberg har gjort sitt nu. Lär inte plocka många poäng till. Dags att korka upp champagnen! Ses nästa år.
AIK Saywee
2013-10-08 20:39
Istider, är alla uppe i Lule ?
AIK Saywee
2013-10-08 20:09
Kan inte låta bli ... ÖREBRO !!!
Öster rödblå_hjältar
2013-10-08 16:31
Lite diskussioner på Superettan-forumet så här i slutskedet vore inte fel att följa på ett samlat ställe. Se länk.
Benny Böckling
2013-10-08 16:15
Jag har gnällt mycket på spelet på sistone(med all rätt) men igår så var det verkligen bra! Framförallt passningsspelet samt bolltempot var ljusår bättre än va det varit de senaste matcherna. Tycker att samtliga spelare ska ha en eloge efter gårdagens fina insats.
Örebro John CapsLock
2013-10-08 14:53
@36310099B:
HJK Helsingfors vinner alltid ligan nästan, oavsett tränare. Visst är jag stabilt negativ? Haha :=) Men grattis ändå Sixten ;0)
Örebro John CapsLock
2013-10-08 14:50
@TommyS:
Hur har du kunna räknat ut när Kalle skiftat till mittfält (eller tvärt om) under pågående spel? Respekt för ditt jobb att få fram detta vilket fall
Örebro TommyS
2013-10-08 14:36
ÖSK-vänner, tittade lite på effektiviten på våra anfallspar, spelade minuter tillsammans, hur många mål de gjort under den tiden och hur många mål ÖSK gjort. För Kalle har jag bara räknat när han spelat på topp, inte när han spelat mitt (han har ju skiftat under spel flera gånger). Intressant att se hur höstens par Hasani/Holmberg sopar banan med alla, trots höstens magra poängskörd.
Av de som spelat minst 100 minuter tillsammans är rankingen följande:
1. Hasani/Holmberg (671 minuter): 12 mål (ÖSK totalt 16). Snitt: 56 min/mål (ÖSK totalt 42).
2. Hasani/Samuelsson (171 minuter): 2 mål (ÖSK totalt 4). Snitt: 86 min/mål (ÖSK totalt 43)
3. Hasani/Crespo (697 minuter): 6 mål (ÖSK totalt 12). Snitt: 116 min/mål (ÖSK totalt 58)
4. Hasani/Pode (246 minuter): 1 mål (ÖSK totalt 4). Snitt: 246 min/mål (ÖSK totalt 62)
5. Samuelsson/Crespo (281 minuter): 1 mål (ÖSK totalt 4). Snitt: 281 min/mål (ÖSK totalt 70)
Örebro 36310099B
2013-10-08 14:31
"Och, och, och"... Tycka vad man vill om Sixten men visst har han en skön stil! Hans lag HJK Helsingfors gick som tåget i finska ligan och vann den i överlägsen stil. Grattis Sixten!
AIK Saywee
2013-10-08 13:55
Den dära länken om att Ljung kastar in handduken tror jag att någon länkade i går eller var det i förrgår. Blev inte speciellt debatterad. Det jag mest funderade över, var, vad för slags skvallersida, denna örebrostad är !
Örebro Mattias69
2013-10-08 13:55
Tog och kollade lite statistik för Superettan. De bästa resultat som det fjärdeplacerade laget gjort under årens lopp.

År 2001: Gefle 57 poäng
År 2006: Norrköping 54 poäng
År 2007: Häcken 53 poäng.
Örebro Marquis de Sade
2013-10-08 13:27
Kardinalen// det har varit uppe - se tidigare inlägg. öik gjorde ju nått liknande har jag för mig. peter lämnade ju och gick ut med det i mycket tidigt skede.
Örebro Kardinalen
2013-10-08 13:15
Eyravallen.se länkar på sin sajt till intressant skrivelse. Om detta stämmer, finns det hur som helst inte en chans i helvetet att klubben går ut med det förrän säsongen är slutspelad.

(Eller har detta redan debatterats på detta forum? Är inte inne längre och läser.)

Saxat:
"Samtidigt som ÖSK börjar närma sigen återkomst till Allsvenskan verkar det som att Peo Ljung kastar in handuken. Enligt källor till ÖrebroStad ska Peo under säsongen berättat för ledningen att han tänker flytta hem igen. Familjen går först."
Örebro Sogen
2013-10-08 13:13
han tog ett friläge på slutet och var stabil det tycker jag ska ge en 3
Örebro Mattias69
2013-10-08 12:48
Angående konstiga betyg i NA. Oscar fick en 3:a av NA om jag inte minns fel och så många svettiga räddningar var det väl inte som berättigar till en 3:a?
Assyriska Assyriska74
2013-10-08 12:10
@Sogen:

de surjanska vi snackar om.. dom är pinsamma, sämsta publiksiffran på 13 år, senast var det västra frölunda som hade det sämsta, pinsamma syrianska
Örebro Telle
2013-10-08 11:58
Skön match igår, äntligen såg det ut som man har hoppats på hela året. Inte så att jag är så naiv att jag förväntade mig att vi skulle utklassa alla andra lag, men igår tog spelarna sina löpningar utan boll, vann sina närkamper, våra kantspelare fick tidigt övertag på sina försvarare, och vi vågade för en gångs skull spela bollen framåt lite oftare i lägen där man också kunde välja att säkra. Då ska vi vara bättre än alla andra lag i serien, och i går märktes det äntligen.

Sen hjälpte det förstås till att Landskrona nog stod för det blekaste motståndet igår som jag sett på hela året. Men jag tänker inte låta det förta att ÖSK gjorde en grymt bra insats ändå. Vi har mött svagt motstånd innan under hösten, men ändå inte fått till det. Det fick vi igår.

Håller helt med John CapsLock och er andra om att NA var snåla med betygen till vissa spelare. Som ytterback ska man inte behöva göra mål för att få en fyra. Om Hagges insats inte var värt det igår undrar man ju vad som krävs. Visst slog han bort en del enkla inlägg precis som vanligt, men han fick ändå in ovanligt många bollar i boxen, slog en grym målgivande passning, han löpte som en häst över hela planen och tacklades lika hårt, och var över allt samtidigt. Bara idiotlöpningen han tog för att slänga sig och hindra en boll att gå ut över sidlinjen till inkast var värd en femma... :) Det är just sådana enskilda prestationer som kan tända både publiken och visa medspelarna att i kväll släpper vi fan ingen jävel över bron. Jag hör till dem som brukar gnälla över Hagges bristande teknik, och har länge varit tveksam till att han ska vara en startspelare i allsvenskan. Men när han spelar med den gnistan och järnviljan som han gjorde igår, eller mot Degerfors borta, eller på mittfältet mot AIK hemma ifjol, så spelar det ingen roll att han har division 2-klass med bollen, han är lysande då ändå, och jag skulle inte byta bort honom mot någon annan spelare i allsvenskan just då. (Ok, kanske några då, men ändå... ;-)

Stort plus för Nordin igår också, tycker jag, och även för Nkili som kände säkrare defensivt än Saied gjort på slutet. Holmberg och Hasani var självklart också värda mycket beröm (kul att det äntligen lossnat lite, och att de får utdelning för allt det hårda arbetet de lägger ner, särskilt för Holmberg som tog betydligt fler "rätt" beslut igår och plötsligt kändes lite tyngre på ett positivt sätt) liksom Björnqvist och mittförsvaret.
Ska inte glömma bor Yasin heller, som var riktigt bra. Ja, det var väl typ hela laget det... :) Tyckter även DG kan få lite beröm för arbetsinsatsen, även om jag fortfarande gärna ser att han blir mer delaktig i spelet.
Örebro Sogen
2013-10-08 11:20
syrianska - ellos nu senast var det 500sörjande på.
Örebro Mattias69
2013-10-08 10:12
@Marquis de Sade:

Nej, Falkenberg har inte så dåliga publiksiffror som Degerfors. De har ännu sämre siffror. Degen har ett hemmasnitt på 2 482 personer medan Falkenberg får ihop ynka 1 859. Att jämföra med t.ex. ÖSK som har 4 893 eller BP (sämst i Allsvenskan) 1 982.
Örebro pemo
2013-10-08 10:02
Vilken skön hemresa i går. För en gång skull skall jag inte gnälla på någoting. Inte ens på motståndarna. ;)
Kul att se hur Wiktor tar mer och mer plats. Nordin visade sitt " gamla jag" och Kalle fick känna på ett par rejäla tryckare i ryggen, men stod upp bra ändå.

Att ha en högerfotad vänsterback och en högerfotad mf på vänsterkanten har sina sidor, men jag tycker att de sköter sig bra också. Hade tippat 4-0 och var helt säker när Wille öppnade för Peter. Men ribban var lite för låg denna gång.

Nåja, nu vilar boysen ett tag och sedan möter de ett ÖIS som gör minst mål ( förutom Brage ) och som dessutom kan vara avsågade redan, om Varberg överraskar och slår Falkenberg. Den matchen spelas några dagar före vår.

Sedan GAIS hemma, och förhoppningsvis kan allt vara klart vid vinst då. Vill så gärna fira allsvenskan på hemmaplan.

Men, det viktigaste är ändå att vi fortfarande har allt i egna händer.
I brist på ÖSK får jag väl titta på Sverige - Österrike på fredag. men det är inte med samma nerv. Stort tack för igår , ÖSK!!!
Örebro John CapsLock
2013-10-08 09:43
@Saywee:
Jag håller med. Sen får väl spelet gärna "gnissla" för anfallarna så länge de stänker in ett par baljor varje match ;0) Men gör man inte det är gränsen mellan dålig och bra hårfin
AIK Saywee
2013-10-08 09:25
Även jag håller nog med John och Sogen, men förstår NA,

Fokus bör ju ligga på att göra mål,
det är det det handlar om och som "ger poäng",
både i media och i Superettan.

Med tanke på senaste tidens många missar så är det kul och riktigt bra att Kalle och Hasani fanns på rätt plats och satte dit målen.

Tre snygga mål blev det :)

Dock tycker jag att Hagge förtjänade en 4,
han var bäst bland många bra igår!
Örebro Sogen
2013-10-08 09:10
Jag håller med NA fokuserar på mål ALLTID tex fick Kalle en 4a mot Östersund pga målet medans han då förtjänade en 1a. Björnis är avig på v-kanten, han passar inte där men är det bästa alternativet just nu. Viktigt att kunna slå inlägg direkt med vänsyerfoten och det klarar inte Björnis. Han är högerback å bör peta Hagge under nästa år. Hagge kämpar och kommer till mycket fina inläggslägen men han slätar bort så otroligt mycket. Hagge med känslig höger hade vart topp allsvensk kvalitet men nu känns det som han inte bör vara startman i allsvenskan.
Örebro John CapsLock
2013-10-08 08:19
Tycker NA är lite snåla i sina betyg i dag. Nordin får bara 2:a, Yasin, Hagge och Björnkvist bara 3 medan målgörarna får 4 Att göra mål tycks alltid ge väldigt högt totalbetyg även om spelet skulle gnissla i övrigt. Men ok det är ju det spelet går ut på. Men nog tycker jag att Hagges och framförallt Björnkvist framspelningar höll lika hög klass som målen. Björnkvist framspelning och ruch på sin kant var väl t.o.m svårare än att slå in bollen i öppet mål för Hasani. Dessutom mycket stabilt backspel i övrigt Både Hagge och Nordin tycker jag förtjänar samma betyg som Kalle och Hasani faktiskt. Även Björnkvist betyg är rätt ljumna i NA och de tycker han känns "avig" på vänsterkanten
Örebro Sogen
2013-10-08 08:02
Poängen lika viktiga som hur vi tog dom. Nordin ska spela precis såhär, driva bollen framåt och ta initiativ. Enda skillnaden mot innan var att han hade Nkili bredvid sig. Nkili är så viktig för balansen i varat spel han fångar upp mycket potentiella kontringar. Idag var det ska nye många felpass heller, vilket fynd han är. Kalle å Hasani gör mål det är så viktigt. Yasin gör en riktigt bra match också.
Örebro Marquis de Sade
2013-10-08 07:19
Oerhört viktig vinst igår på flera plan. Givetvis viktiga 3 poäng och skönt att få tillbaks känslan - igår hade alla roligt.
Örebro Marquis de Sade
2013-10-08 07:17
@zxcv:

VA´? har dom så dåliga publiksiffror?
Örebro John CapsLock
2013-10-08 07:14
Bra match mot vekt motstånd igår. Jag har varit allergisk mot att ha Kalle på topp men medger att han igår gjorde det mesta rätt. Det tycker jag bara är roligt. Sedan vet jag inte om det beror på att han höjde sig eller om motståndet tillät det. Men det gäller ju hela insatsen totalt. Mycket rakare bättre offensiv och det var underbart att se Nordin igår våga ta mycket mer initiativ och driva på. Både framåt och bakåt. Inte bara agera sidospelslänk. En av hans bästa matcher. Nkili såg kanske lite tröttare ut än tidigare utan att för den skulle göra bort sig. Men det lär bli han och Nordin säsongen ut. Liksom Björnkvist som nu tagit ett fast grepp om backplatsen Sundsvalls vinst gör detta till en nervpärs ända in i kaklet. Måtte ÖSK gå upp. Det vi sett tidigare i höst räcker inte i ett kval. Crespo? Ja han spelar i ÖSK nästa år om bara AIK och ÖSK kommer överens. Sen säger jag bara: Kung Hagge! Sen vill jag inte lägga solk i bägaren men ÖSK fick ytor vi inte fått på länge. Skulle tro att det är en mix mellan att killarna kände revanchlusta och ett lag som bjöd på en del (eller försökte spela fotboll).
Örebro mr olafski
2013-10-08 00:19
Jag har fått intrycket under säsongen att vovven är mycket viktig för moralen i laget. Bara kolla på klippet från omklädningsrummet efter matchen idag. Han verkar sprida en massa positiv energi i laget. Hagge gör en kanonfin insats idag och fortsätter visa hjärta. Yasin bra, Hasani/ Kalle magnifika. Gerzic gjorde precis det han togs in för. Fortsätter vi på den inslagna vägen bör det kunna bli full pott de 3 sista matcherna. DET ÄR NU DET HÄNDER! MOT ALLSVENSKAN!!
Annons: