/fotboll/osk/forum/1693.aspx/fotboll/osk/forum/1693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-10-05 08:22
Jahaja då är vi BARA 4 poäng bakom ,känner skuggan ?
Ni som var där fick ju bevittna en sannolik häftig match men inte bra för nerverna och det rödvita hjärtat .

Publik 2000 på en befolkningsmängden på 10000 pers är dåligt men vad tycker du själv om er publik med 100.000 inv ? Tänk lite innan du skriver här förstör ett fint forum med en massa dravel.

Kan förstå att Butter är oroad och inte tar något för givet , tror han är lite mer försiktig i kynnet bara och så väntar vi in måndagsfighterna ,se vilket lag som klarar av pressen
Örebro Restalundsvägen
2013-10-04 22:50
Vinner vi på måndag blir det minst kval. Lillebror med mindre än 2000 pers på läktaren orkar aldrig ta full pott! Skål bröder,vi ses i dimman! TILLSAMMANS-TILLBAKA
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-10-04 22:34
butter toker, inte tvivlar väl du, på vårt ÖSK ?
Örebro utbytt
2013-10-04 22:15
@Insatt:
Du Insatt verkar ju känna Minatankar så kanske du kan få hooonom (som Rolle Stoltz skulle ha sagt) på andratankar så att han vill komma åter och tjöta med oss här. Det är aldrig bra att vara långsint, det förlorar man mest på själv, eller vad tror du?
Benny Böckling
2013-10-04 22:12
@butter toker:
Jovisst är det så, men om vi vinner mot Landskrona då är det ju 7 pinnar upp med 9 pinnar kvar att spela om. Ett sånt läge kan väl inte ens ÖSK bränna? Men så jävla dåligt som vi spelat på sistone så kan man väl inte ta någonting för givet.
Örebro butter toker
2013-10-04 21:35
@Benny Böckling:

nämen, vi är bara fyra poäng upp mot Degerfors o dom har nio möjliga poäng kvar att ta, inget klart
Benny Böckling
2013-10-04 21:09
Tack Värnamo återigen! Nu ska väl åtminstone kvalplatsen vara klar.
AIK Saywee
2013-10-04 20:28
FORZA Värmamo !
Örebro Gentile
2013-10-04 19:03
tackar Butter, och i förlängningen kardinalen. den där sigurbjörnsson hade jag nästan glömt bort att han existerade.tycker vi ska köpa Kvist o möjligen Gustafsson,sen får man väl se vad gäller Gerzic,han kanske är djävligt dyr?
Pode tycker jag vi ska skippa.Nilsson får vi nog behålla vare sig vi vill eller inte,kan bara hoppas att han kan snäppa upp några hack!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-10-04 18:56
Jag är en rövslickare och stöttar laget i medgång och motgång!
Örebro butter toker
2013-10-04 18:47
@Kardinalen:

gentile// tråkigt nu när kardinalen sagt upp sig från vårt forum för han/hon levererade ju bra uppdateringar på kontraktslängd o en masse annat. vem kan ta över efter kardinalen?? eller kom tebaks kardinalen!
Örebro Gentile
2013-10-04 17:38
vems värvning är Nilsson?är det enligt PO s önskemål eller väntade man för länge så att ingen bättre mittfältare fanns att tillgå?eller har han helt enkelt spelat under sin förmodade förmåga? vill minnas att han skrev långt kontrakt men är inte säker ,någon som vet?intressant med kontrakten överhuvudtaget tycker jag, någon som vet?
Örebro pemo
2013-10-04 14:06
Håller med. Nordin och Nilsson är inte optimal. Det bästa jag har sett Nilsson är väl en halvlek med Berger i våras.
Så för mig är den värvningen fortfarande ett mysterium.

Men samtidigt, om vi hade satt hälften av alla chanser som vi haft i år hade vi legat i topp och redan haft allsvenskan i vår hand.
Örebro John CapsLock
2013-10-04 12:53
För mig vart det väldigt tydligt i matchen mot Ängelhlm (tror jag det var) att balansen mellan Tobias och Nordin inte alls är bra. De agerar alldeles för likartat. Tobias ska inte spela ihop med Nordin. Båda småjoggar omkring på mitten, slår en pass och löper sedan direkt emot den man slog passen till för att få tillbaka bollen. Ny pass och samma löpning (jogging) igen. Båda slår i huvudsak i sidled eller bakåt (som förvisso delvis kan bero på hur kompisar löper). Det blir för likt och det blir ingen dynamik och bra balans. Saeid skapar en större kontrast mot Nordin Själv är jag lite av den gamla skolan och tycker om att spelare ständigt bildar trianglar, Jag vet inte om ni har märkt de men det är ÖSK rätt dåliga på (om man nu ens försöker. Man kanske inte alls vill det) runt egna spelare som på trängre ytor har bollen. Titta särskilt på kantspelet där bollhållaren oftast lämnas helt själv att lösa problemet. I bästa fall kommer en ytterback upp tids nog.
Örebro John CapsLock
2013-10-04 12:35
@Sogen:
Det har i princip varit slutsålt (vilket fall på sitt). Det är bara folk (sponsorer) som inte utnyttjat alla sina platser. Jag har försökt köpa sittplats och kollat ända fram till jul. Det finns bara 10-20 biljetter till rad 1 och 2 och nån ströplats högre upp. Men det är möjligt att det kunna gått klämma in lite mer folk på stå. Lite handlar det ju också om hur många som kommer för bortalaget på bortastå. Det är ju något som är svårt att påverka om de inte fyller ut Men det är omöjligt att hitta två sittplatser bredvid varandra på anständig plats. Jag har barn med mig och de ser inget från ståplats. Måste sitta Hur som helst. Det är skillnad på slutsålt och hur många ggr ett vändkors snurrat. Det är samma för ÖSK som alltid har mer sålt än antalet åskådare. Läste förresten i fjol att det finns några klubbar i SE/AS som redovisar antalet sålda snarare än antalet närvarande som publiksiffra. Har dock glömt vilka klubbar det var
Assyriska Zelge Junior
2013-10-04 11:28
Bra spelat i år ÖSK!! Ni förtjänar första plats. Men Falkenberg möter dåliga lag 4 gånger i rad det är därför ni är efter dom. De har bättre spelschema. Men hoppas ni kommer upp i år!
Assyriska Zelge Junior
Bra spelat i år ÖSK!! Ni förtjänar första plats. Men Falkenberg möter dåliga lag 4 gånger i rad det är därför ni är efter dom. De har bättre spelschema. Men hoppas ni kommer upp i år!
Assyriska Zelge Junior
AIK Saywee
2013-10-04 09:35
Sogen, aha, på så sätt va bra, då finns ju möjligheten för våra ÖSK-grabbar att lära sig lite ...
Örebro pemo
2013-10-04 09:06
Sogen
Det var nog mer tanken på att han är en bra bollhållare och får jobba under mindre press där. Men jag ser lika gärna Nilsson i en "Anders Svensson rol"
Örebro Sogen
2013-10-04 08:39
pemo Vill du ha Nordin mellan mittfält och backlinje? Varför? Det defensiva är inte hans styrka.
Örebro Sogen
2013-10-04 08:37
saywee det har faktiskt bara varit slutsålt på hockeyn de två första hemmamatcherna. dom två senaste har det varit under precis under 5000 (5200 tar man in).
AIK Saywee
2013-10-04 06:32
Har Nordahl lovat att vi skall gå upp ? I så fall får han hålla det han lovat och behöver inte bäva för Ljungskile !
Örebro pemo
2013-10-03 23:31
Nu har jag sett Elfsborg spela Europaspel. Och då slog det mig en sak. Av alla spelsystem vi diskuterat tror jag ingen har nämnt 4-1-4-1 Detta spelade Elfsborg i kväll och hade hela fösta halvlek innan motståndarna kom på ett motmedel. Då funderar jag på om inte detta skulle kunna vara något för ÖSK. Hagge . Wiken - Wiktor - Sammy/Dajja Nordin Yasin - Nkili - Nilson - Kalle Hasani. Eller byt plats med Nilsson och Nordin. Alltså, en mittfältare som städar där bak och alltid är spelbar. Sedan en ensam topp typ Hasani, som kan ta ner bollen och hålla i den så att resten kan ta löpningar fram. Får man spekulera skulle det även kunna vara Kalle på topp och ett mitt med Nkili och Hasani. Fast det är ju förstås bara en lek med siffror. Som det är nu har vi alltid två "städare" på mitten och jag tycker att vi lämnar över för många "andrabollar" till motståndarna. Fast krasst är det så att om alla tar sina löpningar och ger järnet hela tiden så funkar ju även dagens uppställning. Nåja, Elfsborg imponerade nu i all fall och Anders Svensson var outstanding i sin position. Men detta är ju ÖSK:s forum, så jag lämnar ämnet nu. Så vidare funderingar blir om Wiktor skall spela mittback eller vb?. Om Nkili skall spela mittback eller mittfält?. Om Nordin har en växel till att lägga på? Om vi får se Peter eller Pode från start någon mer gång i ÖSK? Nä, dags att börja leva ett normalt liv igen och bara se på fotboll som ren avkoppling. Fast Nordahl lovade ju att vi skulle gå upp, så varför är jag orolig?
AIK Saywee
2013-10-03 22:18
Visst ja, finns ju inga biljetter, de har ju alltid slutsålt ;)
AIK Saywee
2013-10-03 22:05
Janne Karlsson borde kanske bjuda grabbarna på en Hockeykväll i BA ... ... typ se och lär !
Örebro GT
2013-10-03 22:00
John CapsLock //
Instämmer, det ÖHK med bravur visade upp ikväll är verkligen nå´t ÖSK saknar...
Man kan bevisligen med tanke på vårsäsongen men man vågar inte...
Örebro John CapsLock
2013-10-03 21:38
Oj vilken insats, vilket hjärta, vilken smartness, vilken offervilja, vilken spänning...jo...eh.....förlåt...fel forum
Örebro butter toker
2013-10-03 20:24
@Gentile:

minns oxå den konstgräsmattan på Valhalla första generationen ja som en heltäckningsmatta med korta strån. livsfarlig noll glid vid glidtackling
Örebro Gentile
2013-10-03 19:52
nä precis,Saywee och Bison!en mardröm är ju de Engelska mindre klubbarna som trots att de är helproffs spelar på planer som är som potatisåkrar!och då blir ju spelet därefter,upp med bolldjäveln i luften,nicka fram och tillbaka en stund på mittplan å sen en lång o hög pass på måfå att löpa som en bandhund efter!nää fy fan!
Annons: