/fotboll/osk/forum/1692.aspx/fotboll/osk/forum/1692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-10-06 20:39
utbytt, du borde bli inbytt :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro utbytt
2013-10-06 20:33
@bison Forumkung:

Ja, herrans vilken tokig debatt det blev. Om AIK skriver i sina stadgar att de har sin hemort i Solna, då är de väl herregud ett Solnalag. Leksands IF har mycket troligen fler supporters i Stockholm än de har i Leksands kommun. Gör det Leksand till ett Stockholmslag?
Degerfors gbgdeg
2013-10-06 20:20
@John CapsLock:

Kära John tycker du kan vara lite ärlig mot gästerna NI brukar intr vara några trendbrytare åt förlorande lag , ni har 0% förlorade matcher på hemmaplan 0%!! Så vilken statistik syftar du på?? Se positivt på Landskrona matchen allt kan väl inte vara jämmer o elände
AIK Saywee
2013-10-06 20:15
John CapsLock, vi bryter inga trender, det är nu det händer, vi skall bli legender :)
AIK Saywee
2013-10-06 20:13
bison, ja det var ett intressant ämne ... ... men vi har väl inte träffats, eller har vi ? Jiddrar du bara. ? AIK är Solna's stolthet !
Örebro bison Forumkung
2013-10-06 20:09
Herrans debatt som drogs igång av mitt inlägg. De jag känner som är Aik-supportrar ser AIK som ett Stockholmslag och ser Solna kopplingen som något andra jiddrar om. Grixx// tycker nog att Stockholmsderby och benämningen Stockholmslag förekommer ofta i media. Sen är ju liknelsen med Hallsberg så där lagom krystad eftersom AIK höll till i Stockholm i massa år innan de flyttade till Rådunda.
Örebro John CapsLock
2013-10-06 20:03
@schmidt:

Örebro lag brukar agera trendbrytare åt förlorande lag. Så jag skulle nog säga att ni har en mycket god statistisk möjlighet att vinna imorgon
Degerfors gbgdeg
2013-10-06 18:32
@utbytt:
Jaa är mitt svar på sista frågan om ni bildades i Hallsberg ,sen om ni hade hettat ösk eller Hallsbergs rallare skit samma ni kan alltid ta ett annat namn ,det vet ju ni örebroare hur man gör:) konstigt ämne iallafall
Örebro utbytt
2013-10-06 17:51
@Sogen:

Och spelar det nån roll?? Om det står i deras stadgar att de har sin hemort i Solna, har det då ingen betydelse? Säg att de 79 ynglingar som på Café National vid Rudbecksgatan den 28 oktober 1908 bildade ÖSK istället hade tagit sig en tågtur från Örebro till Hallsberg för att därstädes på Järnvägshotellet över en lätt måltid bilda Örebro SK med stadgeenlig hemvist i Örebro stad. Hade vi då varit en Hallsbergsklubb??
Örebro Sogen
2013-10-06 17:25
utbytt AIK grundades i Sthlm. Thats it!
Örebro Sogen
2013-10-06 17:24
Godzilla Förbundet har sagt NEJ till att flytta Giffarnas sista match.
Örebro utbytt
2013-10-06 17:24
AIK har sin hemort i Solna (längst ned första sidan)
Landskrona schmidt
2013-10-06 15:17
Det är ett BoIS med uselt självförtroende som ni möter imorgon. Två förluster med 0-4 (Falkenberg, Assyriska) och en förlust mot Brage (1-2) på de tre senaste matcherna och det är rätt många BoISare som anser att tränaren Jörgen Pettersson borde få sparken. Samtidigt slutar aldrig det här j-vla laget att förvåna en, så även om jag har tippat 3-0 till er så tror jag vi kan ha en liten chans att ta en pinne. Fyra raka förluster hade varit BoIS sämsta facit sen 90-talet. Spelarna är helt enkelt tvungna att ta poäng för att undvika bottenstriden. Vinst känns dock osannolikt, men den som lever får se. Väl mött!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-10-06 15:11
Sundsvalls sista match flyttas?! Alla matcher måste väl rimligen spelas samtidigt, idol-Kevin eller ej.
Degerfors gbgdeg
2013-10-06 11:56
Degerfors gbgdeg
2013-10-06 11:56
Men vilka är dom mer 3 fotbollslagen ? Ingen vill tjafsa vi har en härlig diskussion
Örebro Grixx
2013-10-06 11:25
Nja...det är ju väldigt vanligt att AIK nämns som Solnaklubben i press, radio och tv.
AIK Saywee
2013-10-06 11:21
Förresten, ursäkta, men SSK i hockey ???
AIK Saywee
2013-10-06 11:19
Vill ni tjafsa, så kan vi la ta det via pm, hehe ... av omtanke för andra forumläsare ? Heja SPORT !!!
Örebro bison Forumkung
2013-10-06 10:56
Fullständigt OT Saywee är den enda AIK-supporter jag träffat som så envist hävdar att det är ett Solnalag. Det brukar ofta vara ett DIF argument. Heja sport
Degerfors gbgdeg
2013-10-06 10:45
Glöm inte dom andra 3 lagen inom fotbollen kanske kan du få plats med Dif där med ?så glömde du SSK AIK Edmonton Inom ishockeyn också :)))
AIK Saywee
2013-10-06 09:15
Jag håller även på Everton Hamburger SV Real Madrid Roma så har det varit i minst 30 år :) Jag ändrar mig inte, eller vänder kappan efter vindarna. Å så gillar jag verkligen Örebro HOCKEY-klubb !!!
AIK Saywee
2013-10-06 09:07
Å du, Sogen, om du vill att vi skall diskutera detta vidare ... ... så har jag en längre tid trott, att det är du som är gbgdegen. För egen del laddar jag för "morgondagens ryck" i tabellen :) Det finns bara ett SvartVitt !!! Alla till BA
Degerfors gbgdeg
2013-10-06 08:44
John har glömt det ,då var det tufft och synd om Otto som hade varit på väg mot en landslagsplats Hälsa gubben att det gör gjorde ont att möta bruket samma som idag Sogen saywee är han som håller på flera lag medan jag har ett lag oc ett liv här .Sen skriver gbgdeg lite mer seriöst och tanke bakom varje bokstav inte bara massa skräp Sjukt spännande måndag ,kommer väl avgöras om vi ska få vara med i racet eller inte , tur att man inte är ett typiskt mittengäng Nu kommer det att avgöras för för vår del om vi i ska vara med i racet blir en spännande måndag
Benny Böckling
2013-10-05 23:39
Anders Fredriksson mumlar i Barca-Valladolid sändningen om att Valdet Rama var i ÖSK från 2010 där han gjorde succé i hans första år i klubben... Han kom ju inför 11 och det blev ju ingen jättesuccé även om han gjorde det okej. Känns hursomhelst som att bäste före datumet gått ut på gubben Fredriksson.
Örebro John CapsLock
2013-10-05 23:22
@gbgdeg:
Sitter du och ältar gammal skit än i dag? Vad ska vi göra åt det där menar du? Er ytterback Järn-Erik sparkade en fraktur på vår målvakt Motbolls-Svenne 1947. Det har inte min farsa släppt än
Örebro Sogen
2013-10-05 22:47
jag tror fan gbgdeg och saywee är en enda person. #idioti.
Degerfors gbgdeg
2013-10-05 22:21
Den länken ska det vara den andra är varför jag är så bitter mot er ;)
Degerfors gbgdeg
2013-10-05 22:16
@John CapsLock:
Kan du vara så snäll och göra en så uträkning? Men jag är storsint o stolt mennjag ska bjuda på länken ,egentligen bara första meningarna som bör läsas resten dravel :) Ps vi brukar inte gå vi släpar oss ditt i våra trädojjor med gällivarehäng
Örebro John CapsLock
2013-10-05 21:57
@gbgdeg:
Och om vi sedan dividerar populationen i respektive ort med antal utbud (konkurrerande verksamhet m.a.o)? Och om vi sedan summerar antalet publik som besökt någon form sportevent (eller för all del vilket nöjesevent som helst) i den kommunen samma helg? Jag brukar besöka en by i västerbotten där jag har släkt vissa somrar. De har samkväm i den f.d skolan som byalaget har tagit över. Det är det enda som händer i den byn. Ca 80% av den vuxna befolkning kommer. Dvs fjorton st. 80% det slår ingen. Men lägg till fri renjakt varje helg plus EpaRally varje fredag så kommer den siffran snabbt sjunka till 10%. Buuuuu! Sensmoral: Finns det inget annat att göra än att köpa sig en pizza eller supa sig full på helgerna så går man ned till Stora valla. Eller gör alla tre sakerna. Och i det ligger Degerfors befolkning högt i statistiken. Gratulerar!
Annons: