/fotboll/osk/forum/1687.aspx/fotboll/osk/forum/1687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2013-10-21 22:49
Men killar försök o vara positiva ni är ju på en uppflyttningsplats än , tycker ni ska vara mot snälla mot er mysgubben saywee en känslig person vad jag förstått , bättre ni hackar på mej är stryktålig som få .Känslan är att vi träffas igen nästa år på Stora Valla = att gbgdeg kommer hänga med er här o chilla
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-10-21 22:48
Glöm inte att Brage mycket väl kan skrälla mot ett nervöst sundsvall
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 22:38
@Saywee:

Jag har inte lämnat sakfrågan.

LÖGNARE!!!!!!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-10-21 22:36
Jag tycker ÖSK inte visar några kämpartakter. Kan ledarstamen inte få laget att tända till? Det är inte Business as usal nu, det är slutspurt i S1 och då ska adrenalinet flöda.

Såg Bajen - Degen igår - bra mycket bättre passningsspel i den matchen
AIK Saywee
2013-10-21 22:33
Nä argumenten tryter, undviker man sakfrågan ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 22:31
@Saywee:

Puh! Vilken tur, blev lite orolig där ett tag. Hade inte klarat mig utan min mysbubbe.
Örebro S&V is the shit
2013-10-21 22:26
@Saywee
Jag ger aldrig upp på Svart Vitt!!

I just can't get enough: Depeche Mode
AIK Saywee
2013-10-21 22:26
Sunnanlid, larva dig inte ... ... jag lämnar inte trots hot, mobbing och liknande jädra trams ... ... som så många andra gjort, tja eller bytt nickname ... Jag hejar bara på SPORT :)
AIK Saywee
2013-10-21 22:22
S&V Never Give Up, YOLANDA ADAMS
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 22:21
@Saywee:

Förlåt, förlåt! Finns det något jag kan göra för att du inte ska lämna forumet nu? Jag älskar ju dig!
Örebro S&V is the shit
2013-10-21 22:17
Saywee min käre vän!
På det här forumet har jag hetat Öreskå-66 och Energiläckaget. Känner du igen mig från de namnen så väl bekomme.
Jag känner inte dig men skulle gärna vilja då du verkar vara en skön typ med kul musik smak.

Always look on the bright side of life: Monty Python
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 22:17
@Godzilla Hårddisksson:

Det är klart att jag stöttar laget väl på plats. Jag väljer att vädra min frustration här, vilket jag givetvis förstår kan framstå som ganska fånigt, det har jag inget ont av att folk tycker. Jag är ledsen, men jag tror verkligen att det blir Superettan även nästa år, men det betyder givetvis inte att jag kommer hoppas på motsatsen eller stötta laget mindre, vare sig nu eller nästa år, var vi än spelar.
AIK Saywee
2013-10-21 22:15
Sunnanlid, i vilket inlägg har jag skrivit att jag hoppats på poängtapp ???? LÖGNARE !!!!!
Örebro Gentile
2013-10-21 22:14
ett par ljus i mörkret tycker jag är Björnqwist och wiktorsson som efter att ha varit rätt darriga spelat ganska stabilt på sistone! dajje har ju en djävla speed,och kan han få tränardirektiv att gå lite högre upp i banan oftare kan grabben bli farlig!
AIK Saywee
2013-10-21 22:13
go_osk, rätt inställning, se framåt, ge inte upp :) Varför deppa ? Resultatet var piss, prestationen klen, men varför i helvete ge upp, redan nu ??????????
Örebro Pellan
2013-10-21 22:12
Vi har inget i Allsvenskan att göra om man spelar så pass uruselt som vi gjorde ikväll. Holmberg är ingen sån striker som gör 12 - 15 mål per säsong och jag vet inte hur det kommer gå för honom med målskyttet i en högre liga om vi tar oss dit. Vi behöver en vass målskyttet. Yasin slarvar för mycket och har tappat formen helt, dags att värva en ny ytter ala Bedoyaklass till framtiden? Gerzic är usel som vanligt denna kväll också.

Mörk afton, men jag håller hoppet in i det sista! Kämpa ÖSK!
Örebro Eyra
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Jag har funderat en del på hur P-O agerar i intervjuer.. ganska självsäker och känslokall, undviker alltid djupare analyser.

Med andra ord litar jag inte ett ord på det P-O säger framför mikrofonen. Det är professionellt, men ganska byråkratiskt och aningen tråkigt.

Örebro Godzilla Hårddisksson
Sunnalid: Det är klart att det är ett misslyckande att vi inte har kunnat rycka i tabellen. Jag tror dock inte att defaitism är det som vårt lag behöver med två omgångar kvar. Stötta laget! Finns säkert en och annan spelare som läser här inne.
Alltså ger jag blanka fanken i vad som har hänt under säsongen, vi har två matcher kvar som måste vinnas och man skulle kunna önska ett helhjärtat stöd från alla supportrar.
Örebro KuroShiroi
Nu börjar det utveckla sig till ett inbördeskrig härinne. Man är inte medgångssupporter för att man är trött på att sportklubben lämnar över taktpinnen efter man tagit en 1-0 ledning. Man kunde ju se tendensen o tyvärr fick man rätt i sitt inlägg man gjorde i halvtid

Jag tror nog vi alla bryr oss om hur det går o vi kommer lösa biljett när det blir match mot Gais. Jag är inte särskilt orolig faktiskt. ÖSK kommer lösa detta. En hammamatch och sedan en bortamatch som är värd en plats i Allsvenskan. Den platsen släpper man inte till ett oimponerande Sundsvall
AIK Saywee
2013-10-21 22:09
ÖSK Fans, din jädra envisa tolkning av vad jag skriver är bara trams ... Jag tror alltid och hoppas på ÖSK-seger, sedan jag såg mina första AS-matcher på 1960-talet !
AIK Saywee
2013-10-21 22:06
S&V is the shit, töntigt byte av nickname? normalt vill jag hälsa nya skribenter välkomna, men du verkar vara lite väl insatt, så jag tvekar ... ... dessutom, så är många nya nick så oerhört lätt- eller sönderlästa så det är dråpligt :) Ojojoj ojojojoj / Bob M
Örebro John CapsLock
2013-10-21 22:04
Gör ett kortare inlägg då jag inte orkat skriva på länge.

Inte tycker jag denna SE är särskilt tuff - Den har varit betydligt tuffare anda år. Den är snarare svagare än på länge

Nej - Jag har inte tröttnat på klubben och kommer alltid vara den lojal - men jag är jävligt trött på det patetiska anfallspelet. Och Kalle - Den ständige Kalle - Måste ha ett av seriens absolut högsta felprocent i sitt passningsspel - Att han inte plockadet ned som ytter istället för den, som vanligt mycket bleke, DG direkt efter 1-1 störde mig.

Någon gnällde över att Wiktorsson stod fel vid målet - Trots allt är backlinjen ÖSK:s bästa lagdel i match efter match - I offensivens görs alla misstag som finns i "Gör inte så här" listan i fotbollsskolans skolbok. Otrolig tafatt uddlöst anfallsspel. I match efter match, utom när motståndarna är i sönderfall (typ Landskrona)

En hemma match kvar sen är det slut på eländet så man kan fokusera på hockeyn fullt ut

Förmodligen måste motståndaren lämna walk over för att ÖSK skall utnyttja alla gratischanser Sundsvall gett ÖSK denna höst att rycka.

Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 22:03
@Godzilla Hårddisksson:

Jag vet inte om negativiteten från min sida är särskilt fånig, måhända är mina uttalanden det emellanåt, men det är en annan sak. Att missa gratisläge efter gratisläge till att dra ifrån in absurdum, med bland annat kryss hemma mot laget som för tillfället hade sämsta statistiken i Superettan någonsin och dessutom tappa in ett mål på fem minuters övertid med en man mer, det är vad jag kallar fånigt realistisk negativitet. Jag tror inte heller att jag skrivit att ÖSK inte är värda att spela i Allsvenskan. En sådan subjektivitet är så omöjlig att sätta på pränt att man egentligen måste låta tabellen tala sitt tydliga språk, men jag tror verkligen att det här kommer skita sig, så är det. Vad gäller fånighet tycker jag isåfall att det är fånigare att som Saywee sitta och hoppas på poängtapp bara för att man vill ha en spännande avslutning.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-10-21 21:56
Lystring, det här ska GAIS få sota för!

För ganska så exakt ett år sedan så spelade ÖSK en helt betydelselös hemmamatch mot GAIS i Allsvenskans sista omgång. Det var klart att vi skulle lämna Allsvenskan för att tillbringa nästkommande säsong i Superettan. Säsongen hade varit turbulent, besvikelsen var stor och framtiden oviss.

Ett knappt år senare så står vi här idag med en bra säsong i ryggen och ena foten i Allsvenskan. Men inget är klart än! Det är nu det ska avgöras! Återigen är det GAIS som står för motståndet i den sista hemmamatchen för i år. Den här gången så är det bra mycket mer som står på spel. Det handlar om vår framtida allsvenska existens!

ÖSK har inte förlorat en enda hemmamatch under årets säsong. Den sista hemmamatchen mot GAIS ska inte bli något undantag! Men nu om någon gång så är det dags att vi sluter leden och ser till så att vi fyller Västra Stå. Vi har uppmärksammat det tidigare, men det tål att påpekas igen: vi på läktaren kan utgöra skillnad mellan spel i Superettan och spel i Allsvenskan.

Inför matchen så laddar vi gemensamt upp på Satin. De slår upp portarna kl. 13:00. På menyn finns både mat och dryck av olika stort. Vi välkomnar alla ÖSK:are att delta på uppladdningen. När klockan sedan närmar sig 16:00 så tar vi oss ned till Eyravallen och Västra Stå för att visa att ÖSK ska spela i Allsvenskan säsongen 2014.

Vi uppmanar DIG att ta snacket med ALLA dina ÖSK-vänner så att dem ställer sig på Västra Stå och gör skillnad mellan Superettan och Allsvenskan!

Det är nu det händer, vi ska bli legender!
#Tillsammanstillbaka!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-10-21 21:56
Peo tycker: "Helt okej match men skulle önska att vi tog lite fler avslut" Jag tycker Peo ställer för låga krav på laget och sig själv
Örebro ÖSK FANS
2013-10-21 21:54
Saywee

Tänker mer på prestationen den här matchen..Du verkar helt klart nöjd med kryss mot seriens näst sämsta lag.

Pinsamt
AIK Saywee
2013-10-21 21:51
ÖSK Fans, 21:39, så du tycker att vi skall bete oss som äkta torskar och sluta direkt att tro på vårt ÖSK ? PINSAMT !!!
Örebro mr olafski
2013-10-21 21:50
@ÖSK fans nej jag är inte nöjd med kryss borta mot örgryte. Men jag menar bara att det inte finns någon anledning att börja prata om missat avancemang. Vi är ju för fan tvåa och har allt i egna händer. Det jag menar med medgångssupportrar är folk som skriver att dom ledsnat på sportklubben, och det är för mig helt obegripligt att man kan skriva så.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-10-21 21:48
Sunnalid: ja,det har du gjort klart under en längre tid. Med lite distans till den ibland rätt fåniga negativiteten kanske en mer nyanserad åsikt är att superettan är en jävligt tuff serie och att det inte är det lättaste att möta ett bottenlag som slåss för sig egen existens? Allt snack om "ÖSK är inte värda att spela i allsvenskan blablablablaba" står mig upp i halsen. Vi har en stolt(?) tradition av att alltid tappa ledningar...en säker ÖSK-seger är liksom ett koncept som aldrig har funnits. Inget nytt på horisonten alltså...
KROSSA GAIS!
Örebro Eyra
2013-10-21 21:47
Tycker inte Gerzic var speciellt dålig. Han gör en bra första halvlek. Andra halvlek är ett bottennapp av samtliga. Det som irriterar mest idag är annars att laget vill spela alldeles för snyggt - så fort man närmar sig straffområdet ska det slås tunnlar och klacksparkas. Ett ständigt problem denna säsong, vi kan ju inte göra spelmål.
Annons: