/fotboll/osk/forum/1686.aspx/fotboll/osk/forum/1686.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2013-10-15 19:40
Målen och chanserna från idag. Kul att vi skapar mycket chanser men har fan inte råd att bränna så här mycket när det väl gäller.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-10-15 18:48
Jag är klart nöjd med ÖSK´s insats i dagens match. Det kändes mycket orättvist att AIK ledde med 0-2 i halvtid. AIK´s första mål gjordes under en period där ÖSK hade bra koll på matchen och flertalet målchanser. Det andra målet skulle nog Oscar ha tagit. Det var förvisso ett ganska hårt skott som han fick handen på innan det gick in, men han borde ha kunnat styra ut det till hörna.

ÖSK tog tag i taktpinnen på nytt i andra halvlek och fick mycket rättvist utdelning på en fast situation. Bra slagen frispark av Gerzic och bra uppfattat av Hassani som nickade in den. AIK´s 1-3 mål påminde en hel del om 0-2 målet. Ett skott utifrån (kanske lite oväntat) som såg ut att ställa Oscar lite. Han fick även där en hand på bollen innan den gick in i nät. Jag kan nog tycka att han borde ha räddat det skottet också. ÖSK´s andra reducering uppkom efter en bra slagen hörna av Wiktorsson som sedan knoppades in av Wikström vid första stolpen. Ett under att AIK kunde lämna honom så pass ren där. Skönt att vi fick utdelning på en hörna. Speciellt med tanke på att hörnorna i första halvlek var under all kritik.

Resten av matchen präglades mest av byten. ÖSK hade dock ett par målchanser som med bättre avslut hade renderat i minst ett kryss.

Jag ger mina plus till:
Björnqvist, Hassani och Wikström.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-10-15 17:50
Någon som kan ge en kort liten rapport? Spontant känns 2-3 mot AIK inte helt fy skam ändå.
AIK Saywee
2013-10-15 16:44
Slut, 2-3 94:e
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-10-15 16:18
1-2 var nick från Hasani, frispark från Nordin
AIK Saywee
2013-10-15 16:17
2-3 i 66:e. Wikström
AIK Saywee
2013-10-15 16:11
1-3 i 59:e
AIK Saywee
2013-10-15 16:09
ÖSK reducerar 1-2 i 57:e
AIK MangeMan
2013-10-15 15:49
@Roswall:

Han har varit skadad, är förmodligen inte i spelbart skick än.
AIK Saywee
2013-10-15 15:31
2-0 till AIK i 36:e
AIK Saywee
2013-10-15 15:28
1-0 till AIK I 30:e
Örebro pemo
2013-10-15 14:06
Är det någon som skall se matchen? Skulle vara kul att få läsa lite om hur den var. Startar ju med bästa lag. Just nu.
Örebro Sogen
2013-10-15 13:28
Är Haginge skadad?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-10-15 13:01
Några sjysta bakgrundsbilder på sportklubben? :)
AIK Saywee
2013-10-15 08:47
Tvetov Nato, 16:16, jag "upplever" dig som en mycket bra och äkta supporter :)
AIK Saywee
2013-10-15 07:26
Vad är det för underlag på Trängen ? Är det en f.d. BA-matta ?
Örebro Roswall
2013-10-14 23:50
@Gentile:

Han var i omklädningsrummet på Berhn och firade vinsten med spelarna efter BOIS. Jag hoppas lite att det är ett tecken på att han är på väg "hem".
Örebro Leper
2013-10-14 21:06
Nu tar vi AIK imorgon. Lagom uppvärmning inför krossen mot ÖIS.
Örebro utbytt
2013-10-14 21:02
@gbgdeg:

Nej, Kvarntorp bombades, jämnades med marken under senaste kriget ;-)
AIK Saywee
2013-10-14 20:07
Så gôtt å va närkebo :)
Degerfors gbgdeg
2013-10-14 18:43
Har faktiskt varit en kumlabo en gång i tiden ca 45 år sedan fanns/finns kvarntorp kvar ? Bodde en massa finnar där och farsan jobba på med betongblock , han tog med mej många gånger till valla och aldrig till Örebro , bra smak gubben hade:)
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-10-14 17:28
@Tvetov Nato:

Vi är två som kommer
Örebro Gentile
2013-10-14 16:53
såg AIKs trupp mot ÖSK,ingen "Crespo" ens i en träningsmatch?skadad,platsar inte ens i en träningsmatch?på väg någonstans?någon som vet?
Örebro Tvetov Nato
2013-10-14 16:16
Örebroare i Stockholm!

Om en vecka möter vi Örgryte. När jag pratar om att jag håller på Örebro här i Stockholm så tror folk alltid att Örgryte och Örebro är samma lag. Vi ska fan ändra på det, vrida missuppfattningen tills det blir en uppfattning. Det finns bara ett lag som är värt hålla koll på, och det är ÖSK.

Förutom att vårat kära lag får se till att fullkomligt krossa göteborgarna, så får vi som sitter fast i huvudstaden den 21, se till att se matchen tillsammans och visa 08:orna skillnaden på Örebro och Örgryte.

Vi satsar på storsamling på Retro, bondegatan 25. Det finns inga undantag. Ingen får sitta hemma och streama matchen på sin lilla jävla laptop. Här är det gemenskap som gäller. Kom och drick öl, ät något gott och dela vinsten med alla andra ÖSK:are i stan.

Det har varit lite sisådär med matchhäng på retro i år, men nu ska vi revanschera oss. Kom och ta med dig din kompis, och bekanta, din familj och dina kollegor. Så länge det är ÖSK som gäller så spelar inget annat någon roll.

19.00, bord är bokade och jag är så sjukt jävla taggad. Vem fan bryr sig om någon skitmatch mot tyskland en dag som den här? Om en vecka kan vi med lite flyt rycka ifrån norrlänningarna. Låt dom syssla med det dom gör bäst. Typ bränna HB och tävla i musik i något kommersiellt TV-program på TV4.

STOLTA NÄRKE!

KROSSA ÖRGRYTE
MOT ALLSVENSKAN
RETRO, BONDEGATAN 25
21/10, 19.00.

vi ses!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro utbytt
2013-10-14 15:43
@Brus-Nilsson (Svag signal):

Min "ringa" ålder medger mig inte att ha några minnen från det. Tror ni att det knepet skulle kunna vara något att tillgripa? Jag menar, att (framförallt) Hammarby, giffarna och JSödra hade publik som störde oss med sitt ivriga hejande i våra bortamatcher (och tillika -förluster) mot dessa lag? Omspel?
AIK Saywee
2013-10-14 14:56
Två televisionsapparater fanns i samhället där jag bodde 1958. En av dem var placerad i Brukshandeln's skyltfönster. Attans vad publik det var på grässlänten bredvid :)
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-10-14 14:12
@utbytt:
Man minns det som igår fast det är 55 år sen. Dock var det radio och Hyland som gällde för vi hade inte TV på den tiden. Vem kommenterade originalet på TV? Putte Kock? Det som var speciellt med den matchen var att man förbjöd hejaklack, alltså organiserad sådan. Tyskland lämnade in en protest efter att man torskat mot Sverige i semin, man ansåg att man blivit störd av svenskarnas ivriga hejande. FIFA godkände denna protest, vilket innebar att man förbjöd hejaklacksledare i finalen. Tro´t om ni vill!
Örebro utbytt
2013-10-14 14:09
Bortamatch på Trängen imorron, va?
AIK Saywee
2013-10-14 12:07
Märker att de äldre är inne och klurar i väntan på nästa bortaseger ... Själv har jag i helgen funderat lite över detta med amatörer och proffs, vilket troligtvis de senaste inläggen triggat i gång i min svartvita skalle. Vem var det första proffset i ÖSK, alltså den som hade fotboll som heltidsjobb i klubben och vem blev (om det inte fortfarande finns sådana?) den sista amatören i ÖSK, dvs en sådan som även har ett annat jobb? Men å andra sidan finns det säkert flera i dagens ÖSK som har andra jobb, men kanske kunde livnära sig på fotbollen till 100% om så vore önskvärt. Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-10-14 08:20
Poliskonstaplar skjuter ofta bra och träffar målet.
Annons: