/fotboll/osk/forum/1676.aspx/fotboll/osk/forum/1676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-10-21 21:56
Lystring, det här ska GAIS få sota för!

För ganska så exakt ett år sedan så spelade ÖSK en helt betydelselös hemmamatch mot GAIS i Allsvenskans sista omgång. Det var klart att vi skulle lämna Allsvenskan för att tillbringa nästkommande säsong i Superettan. Säsongen hade varit turbulent, besvikelsen var stor och framtiden oviss.

Ett knappt år senare så står vi här idag med en bra säsong i ryggen och ena foten i Allsvenskan. Men inget är klart än! Det är nu det ska avgöras! Återigen är det GAIS som står för motståndet i den sista hemmamatchen för i år. Den här gången så är det bra mycket mer som står på spel. Det handlar om vår framtida allsvenska existens!

ÖSK har inte förlorat en enda hemmamatch under årets säsong. Den sista hemmamatchen mot GAIS ska inte bli något undantag! Men nu om någon gång så är det dags att vi sluter leden och ser till så att vi fyller Västra Stå. Vi har uppmärksammat det tidigare, men det tål att påpekas igen: vi på läktaren kan utgöra skillnad mellan spel i Superettan och spel i Allsvenskan.

Inför matchen så laddar vi gemensamt upp på Satin. De slår upp portarna kl. 13:00. På menyn finns både mat och dryck av olika stort. Vi välkomnar alla ÖSK:are att delta på uppladdningen. När klockan sedan närmar sig 16:00 så tar vi oss ned till Eyravallen och Västra Stå för att visa att ÖSK ska spela i Allsvenskan säsongen 2014.

Vi uppmanar DIG att ta snacket med ALLA dina ÖSK-vänner så att dem ställer sig på Västra Stå och gör skillnad mellan Superettan och Allsvenskan!

Det är nu det händer, vi ska bli legender!
#Tillsammanstillbaka!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-10-21 21:56
Peo tycker: "Helt okej match men skulle önska att vi tog lite fler avslut" Jag tycker Peo ställer för låga krav på laget och sig själv
Örebro ÖSK FANS
2013-10-21 21:54
Saywee

Tänker mer på prestationen den här matchen..Du verkar helt klart nöjd med kryss mot seriens näst sämsta lag.

Pinsamt
AIK Saywee
2013-10-21 21:51
ÖSK Fans, 21:39, så du tycker att vi skall bete oss som äkta torskar och sluta direkt att tro på vårt ÖSK ? PINSAMT !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro mr olafski
2013-10-21 21:50
@ÖSK fans nej jag är inte nöjd med kryss borta mot örgryte. Men jag menar bara att det inte finns någon anledning att börja prata om missat avancemang. Vi är ju för fan tvåa och har allt i egna händer. Det jag menar med medgångssupportrar är folk som skriver att dom ledsnat på sportklubben, och det är för mig helt obegripligt att man kan skriva så.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-10-21 21:48
Sunnalid: ja,det har du gjort klart under en längre tid. Med lite distans till den ibland rätt fåniga negativiteten kanske en mer nyanserad åsikt är att superettan är en jävligt tuff serie och att det inte är det lättaste att möta ett bottenlag som slåss för sig egen existens? Allt snack om "ÖSK är inte värda att spela i allsvenskan blablablablaba" står mig upp i halsen. Vi har en stolt(?) tradition av att alltid tappa ledningar...en säker ÖSK-seger är liksom ett koncept som aldrig har funnits. Inget nytt på horisonten alltså...
KROSSA GAIS!
Örebro Eyra
2013-10-21 21:47
Tycker inte Gerzic var speciellt dålig. Han gör en bra första halvlek. Andra halvlek är ett bottennapp av samtliga. Det som irriterar mest idag är annars att laget vill spela alldeles för snyggt - så fort man närmar sig straffområdet ska det slås tunnlar och klacksparkas. Ett ständigt problem denna säsong, vi kan ju inte göra spelmål.
Örebro either/or
2013-10-21 21:47
@bison Forumkung:

ÖSK har 10 kryss och Sundsvall har 9. Gigantisk skillnad hörru! De är ju i stort sett lika mycket "jävla kryssgäng" båda två! Ska du göra uttalanden om att du ska börja hålla på ett annat lag än ÖSK på ett ÖSK-forum så ska du helst ha lite koll innan du gör det... Bara ett tips.

För övrigt en usel match av ÖSK idag. Det kan alla se. Jag vågar inte alls sia om utgången av serien nu. Även om jag vill tänka positivt. En vinst i just den här matchen hade betytt så mycket...
AIK Saywee
2013-10-21 21:46
VI ligger fortfarande på rätt sida om direktuppflyttningsstrecket, VI har allt i vår egen planering och våra egna händer :) Det här släpper VI aldrig, VI har Sveriges bästa tränarkungar, Sveriges bästa styrelsekungar och Sveriges bästa organisation och Superettans näst bästa lag ! Alla till BA, Kubaner, årskortsabbonmangsinnehavare, barnfamiljer, pensionärer, sponsorer, exilare, grannar, släktingar etc etc Mot GAIS finns det bara ett mål, jag vill fira, jag vill bada :) Alla VI tillsammans grejar det !!!!!!!!!
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 21:44
@Godzilla Hårddisksson:

Eller en extremt lågoddsad Sundsvallseger och poängtapp för ett mediokert ÖSK mot ett formstarkt GAIS och det är kört. Jag vet ju vilket scenario jag anser vara mest troligt.
Örebro S&V is the shit
2013-10-21 21:40
Vi spelar som Peo vill!
Inget annat!
In med 1 mål sedan spela på resultatet. Det är Peo's sätt att spela fotboll. När ÖSK gjort något annat har man inte följt hans direktiv.

Felet är inte Gerzic, felet är inte Holmbergs.....

De följer sin tränaren direktiv!

In med 1 mål sedan bevaka, bevaka, bevaka.

Vi gjorde mer mål och spelade annorlunda tidigare under säsongen pga att vi inte följde Peo's riktlinjer helt. Det var inte helt inspelade i själen på spelarna. Men nu den sista delen av säsongen kommer Peo's fotbollmördande konst till sin rätt. 1-1 blir vardag. Tidig ledning, sedan defensivt spel..... OOps ett mål i baken, ja men vi vann ju 1 poäng i alla fall....
Eller upphämtning och tillbaka dragande...

Om vi går upp är vi har vi tur, förhoppningsvis har vi enligt rykten en annan tränare nästa år. En som vill vinna!
Laget är inte dåligt, med 3-4 förstärkningar så kommer vi göra sig bra i allsvenskan. Bara dödgrävaren till tränare försvinner.

Forza Svar Vitt!!!

Svart Vit är vår kärlek!
Benny Böckling
2013-10-21 21:40
@mr olafski:

Jag antar att hela laget resonerar som du gör, det förklarar en hel del.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-10-21 21:39
Fanken också. Kändes som vi hade den här matchen egentligen.
Jaja,jag är fortsatt mycket hoppfull. Tre pinnar mot GAIS och neslig poängförlust för Giffarna mot Brage och saken är biff.
Örebro ÖSK FANS
2013-10-21 21:39
Saywee med fler

Är ni nöjda med kryss där vi hade ledning och kunnat ge oss ett avgörande mot gais hemma?

Isåfall undrar jag om ni fått huvudet att sätta mössan på..?
Örebro Gentile
2013-10-21 21:38
@mr olafski:

aaaah,det har nästan alltid varit bitterljuvt att vara ÖSK supporter,men visst fan fixar VI det här? och går det åt skogen,så inte ändrar det mina sympatier i alla fall,sportklubben för evigt!
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 21:38
För övrigt är vi nu uppe i 14 förlorade poäng till följd av tappade ledningar.
Örebro Sunnanlid (2013)
2013-10-21 21:37
Som det känns nu skiter jag i hur det går, bara den här jävla säsongen tar slut.
Örebro mr olafski
2013-10-21 21:32
Är 9 av 10 medlemmar på forumet medgångssupportrar eller vad är det frågan om? Säger som saywee fotboll ska vara spännande, vi kommer fixa det här. Nya tag mot Gais på söndag.
Örebro Kung Kobra
2013-10-21 21:31
@Gentile

Problemet med Gerzic som regissör är att hans filmer är i "slow-motion".
Örebro Gentile
2013-10-21 21:27
@Benny Böckling:

ber om ursäkt för dålig faktakontroll,minvän!
Örebro Gentile
2013-10-21 21:25
håller inte med om all kritik mot Gerzic,ingen av hans bättre föreställningar men det krävs fler för att dansa så att säga,saknar löpningar för att göra sig spelbara, det är svårt att vara regissör när ingen vill/orkar vara med i filmen!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-10-21 21:25
Problemet är att vi gör det enkelt för Örgryte i andra halvlek. Vi hade ingen som vågade utmana sin motståndare eller hålla i bollen och avancera på yta. Uruselt!
Örebro Kung Kobra
2013-10-21 21:24
Lika bra att skicka hem Gerzic till Göteborg med omedelbar verkan. Han tillför absolut ingenting. Totalt bortkastade pengar.

Holmberg tappar bort varenda boll som vanligt...

Det här gänget har inget i Allsvenskan att göra. Skulle de trots allt gå upp är det ett bevis på hur usel S1 varit i år.
Örebro utbytt
@Insatt:

Insatt// Har du aldrig upplevt det avgrundsdjup man kan känna en stund som denna?
Benny Böckling
@Gentile:
Hasani är inte alls avstängd, tomtarna på TV4 som tabbade sig med grafiken. Annars jävligt irriterande att se Gerzic le i studion som om man vunnit med 4-0...
AIK Saywee
2013-10-21 21:23
Blir Nordin Gerzic skillnaden mellan AS och SE ? Jag förstår fortfarande inte detta lån ...
Örebro Leper
2013-10-21 21:22
Fasen, bara en poäng idag. Inte bra. Men jag tror vi ordnar det här ändå.
Forward Kapten Gerrard
2013-10-21 21:22

Nordins inträde på mittfältet upplöste ett vinnande koncept.

Ett hungrigt mittfält från våren där vi jagade sönder motståndarna, till en bolltittande Nordin som knappt orkar springa.
AIK Saywee
2013-10-21 21:21
AVGÅ allt och alla! Herregud vad ni klagar, gnäller och skäller. Är det bara Sunnanlid som tycker att det är underbart ? Fotboll skall vara spännande, det här fixar vi ... ... jag tror och hoppas alltid på vårt ÖSK.
Örebro Gentile
2013-10-21 21:20
första halvlek kontrollerar vi spelet fullständigt,saknas bara ett andra förlösande mål.andra halvlek börjar vi spela på resultat alldeles för tidigt,sedan tryter orken och stressade felpassningar blir mer regel än undantag.kände nog oss för säkra där.efter 1-1 målet saknades energin att ta tag i det hela,skulle nog gärna sett ett eller två byten lite tidigare.dagens + NKili, gör alltid jobbet! dagens - Hasani,dåligt av en så rutinerad spelare att skaffa sig ett gult kort och avstängning på en sådan skitgrej. men men,nu vinner vi hemma nästa gång! jag tror det löser sig!
Annons: