/fotboll/osk/forum/1656.aspx/fotboll/osk/forum/1656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-11-04 04:47
trilla Tore, alltså, vårens ÖSK presterade bättre än höstens ÖSK. ÖSK har möjligtvis hjälpt en skadad och lite otränad Nordin, Sjysst ÖSK :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2013-11-03 23:46
Kribba//

"Jojodansa mellan serierna"? 2004 slängde Svff ut oss för att statuera ett exempel (räknar jag inte som att vi åkt ur då vi kom 7:a i allsvenskan den säsongen) 2012 åkte vi ur, men att åka ur en gång är väl ingen direkt jojo-effekt? Ser snarare Sundsvall och BP som riktiga jojo-lag.

Tack i alla fall, och vi är förmodligen i Allsvenskan för att stanna ett tag nu!
AIK Kribba
2013-11-03 23:39
Grattis till er allsvenska plats..och tack för att ni höll bajen bakom er...tycker ni hör hemma i allsvenskan..vi får se om ni kan sluta jojodansa mellan serierna...ni var ju faktiskt rätt framme där ett tag i allsvenskan..tom en 3eplats..så rätt otippat att ni skulle åka ur sen...ja,i alla fall..stort grattis till er..
Örebro rirobban
2013-11-03 23:26
Ett annat anfallsalternativ är Pär "pärlan" Ericsson som nu är kontraktslös efter Mjällbys lån av honom från IFK. Skulle nog fungera bra med honom.
Örebro bison Forumkung
2013-11-03 23:04
Asbjörn// Tror det var jag som satte igång Almebäck snacket. Vill förtydliga att jag som jag också skrev inte ansåg det vara troligt. Handlade mer om en önskan eller snarare önskedröm
trilla Tore
2013-11-03 22:51
@Saywee:

Alltså frågan om vem som hjälpt vem. Alltså här kommer vår hjälte hem. Alltså här är vår hjälte en i högsta grad aktiv part i möjliggörandet av vår återkomst och, alltså har du mage att påstå att "ösk hjälper ifk g" med detta?!?! Skämmes tamefan som den gamle robinson-samen sa..
Örebro Asbjörn#10
2013-11-03 22:50
@minatankar (för sm-guld):

Nej det är inte omöjligt att värva från sådana klubbar, men när en sådan klubb värvar ett utlandsproffs med landslagsmeriter på ett flerårskontrakt så är det trots allt orealistiskt att tro att den spelaren några månader senare skulle spela i ÖSK. Med det inte sagt att jag generellt har uppfattningen att det är omöjligt att ta attraktiva spelare till ÖSK, dock tyvärr denna specifika spelare!
Örebro rirobban
2013-11-03 22:47
Om Halmstad förlorar kvalet så kanske vi skulle kolla anfallare hos dem? Dom har 3 anfallare av bra klass som gör mål. Dock vet jag inte om någon av dem är djupledslöpare. Misstänker att det är mera target-player, och mer lik Hasani. Vi behöver Crespo och Crespo behöver oss. Jag tippar nästan att en sådan typ av övergång är så gott som klar!

Hasani
Crespo
Holmberg
Mikael Boman (om HBK åker ur)

Då är jag nöjd med anfallet, för jag tycker inte att Samuelsson och Pode ska vara kvar (även om den senare kanske blir det ändå!). William A har ju kapaciteten, men eftersom vi inte kan ha en allt för stor trupp så behöver vi hela spelare i truppen!
Örebro Gentile
2013-11-03 22:37
beträffande Berisha....broskskador är djävligt luriga,vet av egen erfarenhet....tyvärr,men metoderna att avhjälpa en sådan skada har ju tack och lov gått framåt ,men man får definitivt inte ha för bråttom tillbaka,annars tycker jag definitivt att Ilir är en mittback av hög allsvensk standard.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-03 22:35
@Gentile:

//

Tror att våra tränare sedan lång tid har klart för sig vilka spelare de vill värva. Nu är det upp till organisationen i övrigt att stötta våra tränare med ekonomiska resurser och snabba beslut!

Det gäller, precis som du säger, att man både är beredd att satsa och ta beslut redan nu om man inte redan gjort det. Och det gäller att satsa på några nyckelspelare av hög AS-klass. I annat fall får vi se vårt lag kämpa för nytt kontrakt.

Örebro rirobban
2013-11-03 22:35
@Hahne:

Det hoppas vi alla. En hel Berisha i form är en av Allsvenskans bästa mittbackar, och ett vapen på offensiva fasta situationer. Synd han är så skadebenägen, å andra sidan hade han säkert varit såld nu till Europa om han inte varit det!
Örebro Hahne
2013-11-03 22:31
Okok inte uppfattat det som att Berishas skada skulle vara så allvarlig utan skulle vara tillbaka till nästa säsong ... Hoppas att han kommer tillbaka hel o i bättre form än någonsin :p
2013-11-03 22:26
Det behövs absolut en mittback! Alla nuvarande spelare har kvaliteter men tyvärr får jag ändå konstatera att Berisha kanske inte kommer tillbaka efter skada, att den duktige och sympatiske Wikström är långsam och att Wiktorsson knappt vinner någon nickduell.
Örebro Gentile
2013-11-03 22:23
kan bara hoppas att vi inte väntar för länge med nyförvärv,för då blir det ju bara trashankar o "chansningar" o gamla gubbar kvar!
Örebro Leper
2013-11-03 22:17
Känner mig kluven till Nordin... Vet ju vad han kan, men tycker inte han har presterat.
Om vi ska värva honom så tycker jag det ska vara för en klart billig peng.
Örebro rirobban
2013-11-03 22:13
@Hahne:

Berisha är skadad och finns rykten om att han kan komma ha det svårt med den skadan framöver. Nikili är oprövad i Allsvenskan, och dessutom har han varit kung som innermittfältare. Men han har varit bra som mittback också. Kan vara en intressant mittback i AS, men som sagt oprövad. Wiktorsson höll inte senast i Allsvenskan, och ett mittlås med honom och Wikström är nog Allsvenskans långsammaste!

Wiktorsson duger som reserv och detsamma gäller för Wikström. Men Wikström skulle kunna vara startspelare med en "Almebäck" (samma egenskaper) bredvid sig. Om Ayanda klarar omställningen till Allsvenskan så kan han vara den spelaren. Men det är många om. I mitt tycke skulle 2 nya mittbackar in och att man släpper Wikström och Berisha (om hans skada är så allvarlig som det ryktas om).

Kan tyckas synd att släppa Wikström, men jag anser att han var väldigt överspelad flera gånger senast det begav sig i Allsvenskan. Iofs kan det bero på att vi hade ett såll i målet då. Kan vara så att Jansson styr sina backar betydligt bättre även i AS. Men om Wikström skulle släppas (vilket jag inte tror) så måste en liknande spelare in. En ledare med bra positionsspel, men yngre och rappare!
AIK Saywee
2013-11-03 22:11
Varför skulle Göteborg vilja bli av med Nordin, nu när han själv känner att han kommit i form? Fast det är ju lite oflyt, att kom i form lagom till vinteruppehållet. Sjysst av ÖSK att hjälpa IFK ?
2013-11-03 22:02
@Asbjörn#10:

//

Även flera svenska klubbar omsätter det tredubbla mot ÖSK. De kan inte ha fler än 11 spelare på planen och ca 20 i truppen. Inte omöjligt att värva någon av dem heller.

Men visst kan det vara så att en specifik spelare är svår att värva p g a flera anledningar. Men att generellt ha uppfattningen att det inte går att värva attraktiva spelare till ÖSK, tycker jag är en alltför pessimistisk inställning.
Örebro ÖSK FANS
2013-11-03 21:59
Minatankar...

Tror nog Göteborg vill att ÖSK ska köpa tillbaka Nordin..Tror inte heller att Nordin har något i mot det..

Sebastian Ericsson och Gustav Svensson ryktas ju vara aktuella för Göteborg.

Finns det plats för en Nordin i Göteborg då? Tveksamt...
Örebro Leper
2013-11-03 21:52
Jag hoppas verkligen vi förlänger med Wikström. Tycker det är han som håller samman försvaret med sin spelförståelse.
Berisha/Almebäck behöver en sådan spelare bredvid sig.

Blir annars spännande att se om P-O blir kvar, tror vi får se ett nytt namn som (huvud-)tränare snart.
Örebro Asbjörn#10
2013-11-03 21:51
Det faktum att Almebäck bara för ett par månader sedan skrev ett treårskontrakt med en klubb som omsätter ca det tredubbla gentemot oss gör det ju såklart svårt att se att han skulle bära den svartvita tröjan till våren. Har dock inget emot att folk drömmer om stora visioner, det är ju delvis det man har ett forum till! :)
Örebro M.O.S
2013-11-03 21:46
Jag tror att kombinationen Nordin o Crespo kan vara väldigt intressant, i höst har ju Nordin väldigt sällan haft någon som löpt och därför tvingats hålla i bollen eller spela i sidled/bakåt. DG är den enda som varit riktigt djupledslöpande
Örebro Hahne
2013-11-03 21:45
Silly season:

Jag vill se att man värvar Crespo eller en stark men ändå djupledsspelare som har målsinne, Dom är inte lätta att hitta tyväär...

Till yttersidan vill jag se Saied testas med bakup av Murad och Kvist som jag personligen tycker var väldigt spännande de gånger jag såg honom... DG tror jag också skulle passa i ett omställningsspel i Allsvenskan samt att han brukar jobba dra defensivtbra inlägg från den sidan med och inte behöva massa extra tillslag för att lägga om till högern som Björnqvist ofta måste göra.

Likväl vill jag se en naturlig vänsterback värvas för att få

Sedan de stora till nästa säsong är INNERMITTFÄLTET!!! Här måste det värvas Åhman-persson som några nämn tycker jag vore en bra värvning men likväl måste någon mer värvas antingen Nordin eller någon annan med passningsspel o speluppfattning för att bygga spelet runt!

Varför vill alla värva Mittbackar ? vi har juh Berisha, Nikili och Wiktorsson o vid kris haginge och Westerlund.

Lägg hellre pengarna på Vänsterback, Innermittfältare och Anfallare av klass !!!
Örebro Mattias69
2013-11-03 21:39
Ska bli väldigt spännande att se hur Falkenberg kommer att klara sig i Allsvenskan. Titta bara på Öster med sina tidigare SM-guld, Cup-guld, lång tradition i allsvenskan och allt vad de nu har i sitt bagage. Det blev bara en säsong den här gången.

Falkenberg har aldrig spelat i Allsvenskan och nu ska man t.ex. åka till Stockholm och möta AIK nästa år på Friends Arena. Lite skillnad mot att åka upp till Ljungskile, som ett exempel.

ÖSK borde ha bättre förutsättningar att ställa om till ett högre seriesystem.
2013-11-03 21:36
@M.O.S:
// Håller helt med dig. Även om Nordin kan ännu bättre än vad han visat i höst så är han en spelare av hög AS-klass. Tror dock att IFK vill behålla honom till nästa år. Förstår inte dem som anser honom dålig, men det är uppenbart att man ser på fotboll och spelare på olika sätt.
AIK Saywee
2013-11-03 21:35
BoP , 21;11 klockrent inlägg, som alltid !
Örebro M.O.S
2013-11-03 21:29
Till skillnad från mupptubb o flera andra tycker jag Nordin har varit väldigt nyttig och ser gärna att han blir kvar i ÖSK, men det handlar ju också om vad han själv vill och vilket pris Gråvitt vill ha..
Örebro ÖSK FANS
2013-11-03 21:24
Tycker Almebäck bara är snabb....helst vill jag ha Torlak ;)
Örebro mupptubb
2013-11-03 21:22
vet inte om det sagts förut men jag hoppas ösk INTE värvar hit nordin !
han är alldeles för dålig helt sjukt hur förstörd han blivit i gbg,,,
Örebro Gentile
2013-11-03 21:19
enda problemet med Almebäck var att han förlitade sej på sin speed och slarvade ibland i positionsspelet,MEN... han är bättre än Mihajlovic i allt!
Annons: