/fotboll/osk/forum/1653.aspx/fotboll/osk/forum/1653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-11-03 20:43
Jag har firat färdigt, men tänker fortsätta med att njuta och glänsa som supporter ett tag till. Acetat och acetaldehyd är inga ämnen som min kropp ville råka ut för, så jag mår mycket prima :) Men redan nu börjar det framtida allvaret, önskningarna och förväntningarna Jag hoppas att de som bestämmer över ÖSK's framtid siktar på det vi alla vill uppleva, dvs ett första guld för klubben! Värva rätt, och låt gärna unga förmågor ges en möjlighet att förverkliga allas våra drömmar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro M.O.S
2013-11-03 20:41
Intressanta synpunkter från Mattias69 o minatankar.
Jag håller fullständigt med! Nu när det är positivt ska vi som gillar ÖSK skriva och synas, de som föredrar att skriva när det går tungt får förhoppningsvis vänta läänge till nästa gång! :)
Minatankars syn är ju enligt Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor-dvs vi måste satsa och tro på ÖSK som ett blivande topplag och inte ett nytt Mjällby eller Åtvidaberg i Allsvenskan!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-03 20:29
@bison Forumkung:

//

Omsättningen kommer "automatiskt" öka med 15-20 mkr i AS. Dessutom har Spelarinvest många miljoner.

Om man tar hjälp av fler supportrar med ideella insatser, behöver övriga kostnader nödvändigtvis inte öka mer än att man kan få investeringar både till förlängda kontrakt med några av nuvarande nyckelspelare och till några nya.

Till bilden hör att klubben behöver ta fram ett program för att nå en omsättning på minst det dubbla om man någonsin ska kunna konkurrera med MFF, IFK, Elfsborg, Helsingborg och AIK. Forskning visar att det över tiden finns ett klart samband mellan ekonomisk omsättning och sportsliga framgångar. Detta är naturligtvis lättare sagt än gjort, men inte desto mindre nödvändigt.
Örebro bison Forumkung
2013-11-03 20:15
Givetvis riskabelt att satsa för lite, samtidigt vill man ju inte att ekonomin ska knäckas. Om man löser Crespo så ser ett anfall med Hasani och Crespo inte oävet ut. Som jag ser det kommer vi inte att vara spelförande i samma utsträckning nästa år och då kommer Crespos djupledslöpningar bli nyttiga. Om inte Wille överraskar mig och blir frisk så måste vi värva en anfallare till och han ska inte gärna ha varit här på lån i höst.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-03 20:08
@bison Forumkung:
// Håller helt med dig. I våras när jag föreslog att man skulle låna Nordin sa många att det var ekonomiskt orealistiskt. Likadant när jag föreslagit Almebäck. Nu är det flera här som pratar om att behålla och värva spelare som håller SE-klass eller låg AS-klass eller som börjar närma sig fotbollspensionering. Ska ÖSK bli ett ledande lag i Norden, som klubben uttrycker det, krävs det ett annat tänkande av alla, inkl supportrar. Jag menar att man behöver sikta på några få nyckelspelare av hög AS-klass och komplettera det med de unga talanger som finns inom ÖSK i U-21-laget och i närområdet. Den största risken ligger i för låga ambitioner när det gäller att knyta nyckelspelare till klubben och att Spelarinvest bara investerar några få miljoner i spelare av "medelklass." Jag vill se en ny mittback, vänsterback, innermittfältare och forward av hög AS-klass, dvs fyra spelare som var och en kostar flera miljoner i övergångssumma eller löner/ersättningar. Man får det man betalar för i alla sammanhang.
Örebro Ståhl
2013-11-03 20:06
Mattias69// Så sant, så sant....

Förövrigt så ska det bli en väldigt intressant sillyseason.

Hoppas också att det redan nu blir en förlängning på någon/några av Saied, Berisha, Holmberg och Hasani. Läget är lite likt för ett par år sedan då kontrakten gick ut på Alvbåge, Nordin, Bedoya, Almebäck.
Örebro Mattias69
2013-11-03 19:52
Rätt märkligt det här (eller inte) men så fort något positivt händer ÖSK då upphör vissa skribenter med skriva på forumet. Men om det istället händer något negativt då är de hur aktiva som helst. Jag tänker inte nämna några alias på skribenterna men men...Man undrar om de är intresserade av fotboll och ÖSK eller av att gnälla och spy galla bara.
FC Trollhättan R2D2
2013-11-03 18:58
Några bilder från Örebros avancemang till Allsvenskan

http://nymanfoto.se/index.php/49-ljungskile-oerebro
FC Trollhättan R2D2
2013-11-03 18:36
Call For Rain
2013-11-03 18:21
Ska verkligen Ljung leda oss nästa säsong? Jag trodde hans tid var över i svartvitt?
Örebro bison Forumkung
2013-11-03 17:57
En hemvändande Almebäck skulle ju sitta fint. Så här innan silly season ens börjat måste man ju få drömma hur vilt som helst. Mittlås med Berisha - Almebäck försök springa förbi det.
Örebro John CapsLock
2013-11-03 17:36
@Lekiller

"Om Ludwig Bergström kan tänka sig ännu en säsong bakom Oskar tycker ja man skall erbjuda honom ett nytt kontrakt. "

Ja om man anser att Oscar förmodligen inte kommer att bli skadad. Annars kommer det bli panikjakt på en målvakt för Ludwig var nog med som en billig nödlösning.

"Sen är jag en som är ytterst tveksam till om Wikström verkligen håller i allsvenskan. Allt kommer att gå fortare och snabbhet är inte Manges styrka direkt".

Han var inte snabb förra gången heller det begav sig och lever på sin placeringskänsla. Klart att han kommer få ett år till för ÖSK och han kommer leverera igen

"Björnquist har sett riktigt bra ut de sista matcherna å kan kanske växa ännu mer"

Absolut! Nu får han en hel försäsong med laget också. Det var fel att inte Sixten lyfte upp honom men det är glömt nu.

"En riktigt vass forward behövs. Kanske Crespo men ja inte riktigt säker på honom. Tekniskt är han för stabbig. Gillar Samuelsson och skulle verkligen unna honom en säsong i allsvenskan på allvar. Men frågan är hur tränartrion ser på honom."

Det är redan klart att ÖSK vill ha Crespo och han vill hit. Han var också med på festen igår och har varit i Örebro och sett flera matcher. Han är kung här och vill tillbaka. Allt handlar om vad AIK vill ha

"Nordin är ju tveksam till, är han verkligen värd det som IFK förmodligen vill ha för honom. "

Jag vet inte vad IFK vill ha men tycker han helt bidragit till att ÖSK är tillbaka. Utan honom hade varit bra tunt på mitten i höst. Han får kritik för att kladdda lite för mycket men det har han alltid gjort. Titta på de små osynliga skarvarna han lägger i trängda lägen i försvarsspelet på läppen till lagkamraten. Nordins grundinställning är att återvända till Göteborg nu. Sen vet man aldrig vad som händer. Tror inte ÖSK är negativa till att köpa tillbaka ikonen

Jag tycker primärt ÖSK behöver två centrala mittfältare, minst en försvarare och en anfallare och kanske en ytter (dock räknar jag med att inte Kalle håller som forward i AS utan dras ned på mittfältet eller en ytterroll. Men trots det behövs mer konkurrens på ytterpositionerna. Bl.a av formskäl)

Ovan beräknat på att DG och Nordin lämnar. Men de kan ju värvas tillbaka och ingå bland spelartyperna ovan
Örebro John CapsLock
2013-11-03 17:32
Dubbel
Örebro either/or
2013-11-03 17:28
Följt sista omgången av Allsvenskan idag och myser av tanken på att där är vi med nästa år!!!
Örebro Conjuration
2013-11-03 17:23
Kollar på sporten och jösses vilka mål spelare dundrade in i allsvenskans sista omgång. Ser fram emot silly season :)
Örebro John CapsLock
2013-11-03 17:17
Läsvärt
Örebro ÖSK FANS
2013-11-03 17:09
Junes Barny i Ängelholm tycker jag är väldigt intressant med!!!
Örebro Sogen
2013-11-03 17:01
Sådärja Öster ut ur Allsvenskan! SUG PÅ DEN LAGRELL!
Örebro Lekiller
2013-11-03 16:46
Jag tror ÖSK skall vara försiktiga med att byta ut för mycket spelare till nästa säsong. Krydda truppen med kvalitets spelar istället. Men finns ju ett par som behöver få speltid och nog mår bättre av att lånas ut. T.ex. Lumbana Rinne och ev Berger igen. Men helst då till som lägst superettan nivå. Om Ludwig Bergström kan tänka sig ännu en säsong bakom Oskar tycker ja man skall erbjuda honom ett nytt kontrakt. Sen är jag en som är ytterst tveksam till om Wikström verkligen håller i allsvenskan. Allt kommer att gå fortare och snabbhet är inte Manges styrka direkt. Wowwen tror ja inte får förlängt kontrakt heller. Hagge håller säkert till att börja med men på sikt måste en ny ytterback in. Björnquist har sett riktigt bra ut de sista matcherna å kan kanske växa ännu mer. En riktigt vass forward behövs. Kanske Crespo men ja inte riktigt säker på honom. Tekniskt är han för stabbig. Gillar Samuelsson och skulle verkligen unna honom en säsong i allsvenskan på allvar. Men frågan är hur tränartrion ser på honom. Pode kan de skicka. Nordin är ju tveksam till, är han verkligen värd det som IFK förmodligen vill ha för honom. En sak är säker, ledningen med Axen, PEO och Axel i spetsen har förmodligen en ganska bra koll läget och vilka spelare de vill ha kvar och inte.
Benny Böckling
2013-11-03 16:24
Ja den där jänkaren från ÄFF tar jag mycket hellre än RÅP....... ALLSVENSKAN!!!!!
Örebro S&V is the shit
2013-11-03 16:17
Som mittfältsdynamo så borde vi försöka plocka in Bobby Warshaw i från Ängelholm eller jag ska kanske säga Dallas.
Inlånad till Ängelholm som mittback i somras. Har spelat på de flesta platser i lagey men mest som mittfältare. Gjort 9 matcher för Ängelholm och 8 mål och 1 assist. Är den absolut största enskilda anledningen att Ängelholm varit höstens bästa lag. En amerikansk mittfältare som bara springer och springer och aldrig ger sig. Perfekt!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-11-03 15:12
Superettanbloggen har galaföreställning med prisutdelning
Örebro Bat Back
2013-11-03 15:08
Enligt fotbollstransfers hemsida så verkar Porokara vara kontraktslös.
Örebro ÖSK FANS
2013-11-03 15:00
Spelare ut: Samuelsson, Pode, Wille, Boris, Berger, island och Wovven

Spelare in: Torlak, Batan, mensha, Nordin, Crespo, Rennie och Edvard Ofere
Örebro chilie
2013-11-03 14:51
Är crespo klar??? Han firade på olerys i ÖSK halsduk i går kväll...
Örebro Kardinalen
2013-11-03 14:23
Min syn på en 23-mannatrupp för ÖSK säsongen 2014: Målvakter 1. Oscar Jansson (2015) 2. Jacob Rinne (2016) Högerback 3. Patrik Haginge (2014) 4. Ny Mittback 5. Ilir Berisha (2014) 6. Ayanda Nkili (kontraktslängd oklar, förläng om det går ut snart) Mittback 7. Magnus Wikström (förnya kontraktet med ett år t o m 2014) 8. Christoffer Wiktorsson (2015) Vänsterback 9. Daniel Björnquist (2016) 10.Ny Högermittfältare 11. Ahmed Yasin (2014, förläng kontraktet redan nu) 12. William Kvist (2013, utnyttja köpoptionen) Innermittfältare 13. Tobias Nilsson (2015) 14. Ny 15. Ny Innermittfältare 16. Mohammed Saeid (2014, förläng kontraktet redan nu) 17. Emil Berger (2014) Vänstermittfältare 18. Daniel Gustavsson (2013, utnyttja köpoptionen) 19. Ny Anfallare 20. Karl Holmberg (2014, förläng kontraktet redan nu) 21. Ny Anfallare 22. Sphetim Hasani (2014) 23. William Atashkadeh (2014) Förnya inte kontraktet med följande spelare: Ludwig Bergström, målvakt Samuel Wowoah, försvarare Marcus Pode, anfallare (utnyttja inte köpoptionen) Nordin Gerzic, mittfältare (återgår till IFK Göteborg) Sälja/låna ut följande spelare: Eidur Sigurbjörnsson, försvarare (2015) Boris Lumbana, mittfältare (2014) Peter Samuelsson, anfallare (2014)
Örebro DaSa
2013-11-03 14:00
K.Carlos/ Håller delvis med, men ngn gång måste man skiljas från dessa spelare. Kanske man kan få in dem i en annan roll klubben?!
Örebro DaSa
2013-11-03 13:58
Nedan följer min önsketrupp inför säsongen 2014 med följande förutsättningar:
- Peo stannar, dvs vi kommer att spela 4-4-2 nästa säsong.
- Spelarinvest går in med en stor del av sina pengar.
- Vi skall ha en 22-mannatrupp (+utlånade spelare)
- Att alla förstår att Nkilli gör sig bäst som mittback. Han var bästa alternativet som def mitt i dagens trupp men tror inte att han håller i AS när det går snabbare.

Mv:
1. Oscar - han måste behålllas nu när vi gick upp. Han är topp-5 i allsvenskan redan idag.
2. Reservmålis, kanske Bergström igen om han accepterar rollen
x. Rinne - lånas ut till SE-klubb

Vb:
1. Nyförvärv, kanske Mensah från Östersund?
2. Wiktorsson

Mb:
1. Berisha, om han blir kvitt sina skadebekymmer
2. Nkilli, han kommer att bli grym som mb.
3. Westerlund, ung lokal spelare som måste få chansen snart.
4. Wiktorsson, billig back-up.

Hb:
1. Hagge/Dajja - ingan av dem känns klockrena men Daniel kan förhoppningivs ta ngr kliv till i utvecklingen så att han håller AS-klass.
2. Dajja/Hagge

Yttrar:
1. Yasin, skall bli spännande att se om han kan lyfta sig ännu mer när han får chansen i AS.
2. DG - Jag tycker att vi skall värva honom, han kanske inte gör så många poäng men han har sin snabbhet som kommer att vara guld värd. Han kanske kan bli våran nya Johan Paulsson. Sen vet jag att han är lika "lokal" som våra degerforsspelare men han är ju i alla fall inte uppväxt med att hata ÖSK:)
3. Kalle - han är för klen för att spela i anfalllet i AS, han måste ha en annan position. Frågan är om ngn position i 4-4-2 är optimal för honom?!
4. Lukman - Nästa säsong måste han få chansen i a-truppen, antingen det eller så skall han lånas ut.

Mittfält centralt:
1. Moe - jag tror på honom. Han hade en "svacka" i år men han har absolut potential att bli vår nya Bedoya. Förläng innan säsongen för att boosta hans självförtroende.
2. Ny defensiv mitt. Helst en karaktärsspelare, kanske Faltsetas?!
3. Berger om han inte vill lämna frivilligt.
4. Ny rutinerad spelare som accepterar en roll som truppspelare.

Anfall:
1. Hasani - han är inte den mest sexiga spelaren men han gör sitt jobb. Första året får han duga sen måste han bytas på sikt.
2. Crespo - första uppdraget till spelarinvest blir att köpa loss honom.
3. Lipovic - spelar i U17-landslaget, dags att han får lite speltid eller en utlåning till SE.
4. Wille - om han ngnsin blir frisk, annars så värva en ny hyfsat etablerad som kan konkurrera med Hasani/Crespo.
Häcken shiva
2013-11-03 13:56
Stort GRATTIS och välkomna tillbaka! Riktigt imponerande att ta sig tillbaka direkt. Väl mött 2014!
Örebro K.Carlos
2013-11-03 13:44
RÅP är en klart sämre spelare än Saeid och Nkili, satsa ungt eller lokalt Sportklubben. Sen hoppas jag både att Wikström och Wowoahs kontrakt förlängs, det finns viktiga aspekter även utanför planen att ta hänsyn till.
Annons: