/fotboll/osk/forum/1651.aspx/fotboll/osk/forum/1651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-11-04 19:19
ÖSK:are som flyttas lyckas, det gäller inte bara dom som flyttar till Degen. Utan även dom som flyttar till Åland, dvs Nurme och Ibrahim
Örebro Gentile
2013-11-04 18:58
just nu! Almebäck från start i bröndby,som höger back!
Örebro Sogen
2013-11-04 18:14
lekiller vilken sanslöst dålig artikel!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro John CapsLock
2013-11-04 15:51
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):
Ja det är väntat. Jag har nog trott hela hösten och särskilt sedan Pode fick gå före att det nog lutar åt en hemvändning för Peter. Nu är det förmodligen svårare att bestämma sig för honom sedan ÖSK återkommit till AS. Det var ju just för chansen att spela i AS som Peter lämnade Degen. Fast samtidigt om han inte har tränarnas förtroende på den nivån som krävs så tror jag Peter är tveksam till ett år till på bänken, om han känner att det skulle bli så. Han blir ju inte yngre och vill så klart spela. Det är en go och skön gubbe iaf Peter Sedan får vi se vad som händer med Emil Berger. Känslan är väl att han ligger lite riskzonen också. Men här är kanske inte Degerfors lika heta att få tillbaka spelaren. Wiktorsson tror jag sitter säkert. Han har fått lite kritik av vissa forumkungar men sedan han väl fick etablera sig som mittback tycker jag han sammantaget har gjort en bra höst. Klart godkänd. Däremot tror jag inte jag vill se honom som vänsterback igen ;0)
Örebro Lekiller
2013-11-04 15:21
Luckorna ÖSK eller "klassikerlaget" som fotbolldirekt kallar, dem måste fylla!
Örebro TommyS
2013-11-04 13:18
Hösten har präglats av att det gått för långsamt framåt och Nordin har av många utsetts som den huvudansvarige. Jag kan hålla med om att vi borde jobba mycket mer med löpningar in i boxen, men (i) ser inte hur det kan vara Nordins fel, och (ii) tycker inte att det var annorlunda alls i våras. Faktum är att vi gjort klart fler mål i höst än i vår, trots att vi då hade Crespo. Den magra poängskörden jämfört med våren handlar nästan uteslutande om att de matcher vi tidigare vann med 1-0 slutade 1-1. Vårt försvar har helt enkelt inte varit lika tätt eftersom de individuella misstagen i backlinjen varit fler. Vi har haft en väldigt frisk trupp i år och det är bara att hoppas att Berisha är tillbaka i slag när allsvenskan börjar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-11-04 12:30
Peter Samuelsson uppges vara Degerfors drömvärvning.

Örebro Svartvitt forever
2013-11-04 12:22
KCMarten, det vore väldigt synd om du lämnar nu. Från dig kommer alltid insiktsfulla och framsynta inlägg. Förläng på minst tre år!
AIK Saywee
2013-11-04 12:19
Tack KCMarten :) "Vi hörs"
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-04 12:18
Namn: KCMarten
Sänt: 2013-11-04 11:37
//

Tack för alla dina intressanta och värdefulla bidrag!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-11-04 11:39
Lycka till du med KCMarten!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-11-04 11:38
Numera har vi ju en röd tråd som jag förstår det. Att vi ska ha många spelare med lokalanknytning i truppen. Det tycker jag är bra. Jag tror att det ger bra signaler till unga spelare runtom, att det blir roligare för publiken och att det ger rimliga ekonomiska förutsättningar för klubben att utvecklas. Men spelare för spelare så måste ändå alla bedömas för sin prestation eller potential. Skulle Nordin vara lika intressant om han inte var Örebroare? Jag vet inte vad jag tycker där. Han har väldigt hög kapacitet, men har inte varit i sitt esse under hösten. Svårt.
Örebro KCMarten
2013-11-04 11:37
Hej allesammans!

Efter tio år på detta forum och mängder av inlägg så passar jag på att tacka för mig. Jag vill passa på att tacka för alla intressanta diskussioner samt all spännande info man fått här gällande klubben, spelarvärvningar m.m härinne.

Det har varit berikande men nu har jag gjort mitt.

Jag väljer att lämna nu när ÖSK är på rätt väg.

Lycka till i framtiden allesammans! :-)
AIK Saywee
2013-11-04 11:33
Svar på följdfrågan Ja på första och kanske på andra.
AIK Saywee
2013-11-04 11:30
Vad då tog tid? Vad är det för jädra tjafs du håller på med, jag är på jobbet men käkar lunch nu !
Örebro Jonas r
2013-11-04 11:28
Tack det tog tid. En följdfråga kan ju då vara ifall Nordin haft nåt alternativ eller ifsll hans spel är direktiv från tränaren
AIK Saywee
2013-11-04 11:04
Jag hade helt enkelt förväntat mig mer av honom ... ... inte så mycket spel i sidled och bakåt, som exempel. Men han har gjort bra grejer också. Så är det bara.
Örebro Jonas r
2013-11-04 10:42
saywee: Du har rätt till din åsikt men du kan fortfarande inte konkretisera vad Nordin gjort dåligt?
AIK Saywee
2013-11-04 10:39
För några år sedan tyckte jag att Nordin var riktigt bra och han är inte dålig nu heller. Men jag förstår inte riktigt hans stjärnstatus och hur fan ni tolkar mitt inlägg. Jag är tveksam till om han skall ingå i ÖSK's framtida guldbygge. För mig är klubben viktigast.
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-11-04 09:57
Klart att vi ska försöka behålla Nordin. Ingen kan matcha honom bättre än Axén, både mentalt och fysiskt.
Att Saywee dissar honom beror bara på att han inte kommer på nåt bättre att tjafsa om för tillfället.:-)
Örebro Bastard on Parade
2013-11-04 09:42
Vi har alla sett vad Nordin kan prestera. Visst, han har inte gjort sin bästa säsong, men när Nordin är som bäst så finns det få innermittfältare i Sverige som matchar honom. Jag ser gärna Nordin i ÖSK, men endast om han får en annan roll och med en stark bollvinnare bredvid sig. Han måste våga gå framåt och slå sina öppnande passningar i djupled för att spela på sn bästa nivå. Jag upplever inte att han har vågat spela ut riktigt med risken att åka på omställningar så som ÖSK har spelat.
Örebro widemarsh
2013-11-04 09:32
Hade vi gått upp med Tobbe Nilsson på mittfältet istället för Nordin? Ayanda? Boris? Vet inte, men jag är tveksam. Men med tanke på utgången måste man säga att lånet av Nordin var lyckat för båda parter. Dessutom, sedan Nordin kom in i startelvan har ÖSK inte förlorat en match. Man kan se hösten på olika sätt. Ett ÖSK som inte hade förmågan att stänga matcher, eller ett ÖSK som vägrade förlora trots att spelet stundtals hackade.
Örebro ÖSK FANS
2013-11-04 09:09
Kan vi få in någon som är bättre än Nordin? I Nordin vet vi vad vi får och jag tycker vi ska slanta upp för att knyta till oss han..

2013-11-04 08:57
@John CapsLock:

//

IFKs spel har i stor utsträckning byggt på långa bollar över mittfältet i syfte att nå Hysén. Det har visat sig att en sådan taktik inte håller under en hel spelsäsong. Det har inneburit att flera duktiga mittfältsspelare i IFK inte kommit till sin rätt.

I IFK är det bara förstaplatsen i AS som gäller. I övrigt har jag inga fler kommentarer.
Örebro John CapsLock
2013-11-04 08:49
@minatankar

Var har du hört att Göteborg skall ändra sitt sätt att spela? Är det något de gått ut med? Blir i så fall tredje säsongen i rad demontränaren byter spelsätt

Örebro John CapsLock
2013-11-04 08:48
Jag vet inte vem som skulle ha gjort det bättre ur den befintliga truppen än Nordin. Vilket var alternativet menar man? Tycker han bistod som motor rätt bra och blev bättre och bättre ju längre det gick och min bok kommer han ha varit en som bidrog mycket till att ÖSK klarade det här. Han sprang inte runt och var kung på plan på något sätt men han jobbade bra, hade bra inställning för att vara en "lånad" spelare och slet utan boll. Det är klart att detta var en win-win för både Nordin själv och ÖSK. Men det har han ju också varit tydlig med. Och det har vilket fall jag inte haft några problem med. Gillade hans hörnor mot Ljungskile btw. Länge sedan våra hörnor var så farliga
Örebro Jonas r
2013-11-04 08:41
Det som är lustigt är att spelarna tycker att Nordin varit betydelsefull men nån som står utanför vet bättre. ..
Örebro John CapsLock
2013-11-04 08:39
@rirobban:
Varför tror du det är möjligt att Pode blir kvar? Jag säger inte att han inte blir det. Jag vet ingenting om ÖSK:s tankar runt den spelaren. Men undrar bara om du vet något som kanske inte andra vet?
Örebro Jonas r
2013-11-04 08:35
På vilket sätt rent konkret är Nordin ansvarig för att ÖSK spelat för många 1-1 matcher ?
2013-11-04 08:30
@ÖSK FANS:

//

Förstår bara inte alls vad som är så lustigt.
Annons: