/fotboll/osk/forum/1645.aspx/fotboll/osk/forum/1645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2013-11-15 23:44
@D. McGrain:

Han har redan, innan säsongen började (enligt han själv), förstått (tjatat) att det är målvaktens fel att ÖHK inte vinner matcherna.
Om ÖHK så har tusen skott på mål som inte går in och 100 på egen bur som det blir nått mål på så är allt målvakternas fel...

Måste vara skönt att redan innan säsongen hittat nån att skylla på, eller hur Ö*K-Karl??

Sen skriver du att

" Jan Karlsson såg mig i ögonen och sa att senast 2015 vinner vi SM."

Hur fan kan man lite/tro på nån när det gäller sport/företag?

Eller kan du se nån i ögonen och lova att ditt företag kommer göra värsta miljonvinsten 2020, så att han/hon ska köpa aktier i ditt föratag?

Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-11-15 23:10

L@M.O.S:

Lovar att återkomma med svar inom kort, skall gå om jag hinner hem med ÅFF-killen när ÖHK möter Leksand.
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-11-15 23:01
Okey, jag vet inte säkert vad klockan är i Sverige just nu, men skit samma.

Ni kan tydligen fortsätta att kasta dynga på mig. Ja, det rann glädjetårar på mig när vi fick vår givna plats tillbaks,

Men detta inhopp beror på alla pm jag fått:

Brädan, dra åt helvete med att försöka vinna sympanti från mig eller andra i branschen. Det var du och ingen annan som värvade Grahn. Nästan så andra trodde du var kär i honom. Tyvärr har dina sponsorpengar varit lika illa för ÖSK som Folkes. Jag vet vem du är och inte en sketen bräda kommer att köpas av mig från ditt bolag, du kommer märka det.

Ge dina sponsorpengar till folk som fattar var de gör nytta. Fotbollsmässigt är du ett pucko ,Att du är lika illa privat tillägnas rykten.

Varför är jag då så bitter, jo mina företag har pumpat in pengar hos ÖSK. Jan Karlsson såg mig i ögonen och sa att senast 2015 vinner vi SM. Klart man fattar att oavsett pengar funkar det inte så, men att åka ur, hallå.

Brädan: Vilka ska du värva inför SM-guldet? Eller ska du erkänna att du fotbollsmäsigt är ett lika stort pucko som Jan Karlsson?
Örebro John CapsLock
2013-11-15 23:00
@Benny Böckling:
Ja, och på fem år också.....Det var efter floppkontraktet med Astrit som Sjögren försökte revanschera sig och tysta fansen med värvningar på 4 år på William och 5 år på Eidur...
Örebro Karlstruum
2013-11-15 21:09
Är det Christoffer Wiktorsson (Mikael Antonsson) som spelar för Sverige idag?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-11-15 20:38
Blev en dubbel ... Heja SVERIGE !!!
AIK Saywee
2013-11-15 20:38
Mäktig inledning i Lissabon, med support i samstämda färger.
AIK Saywee
2013-11-15 20:26
Nej, jag lägger av när ÖSK blir svenska mästare i fotboll ... ... om Gud vill :)
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-11-15 20:14
Jag har sagt mitt och man tro vad man vill, den som lever får se, med all respekt för Mina tankar.
För övrigt tycker jag Saywee är en rolig prick, påminner om klassens clown när jag gick i fyran, med risk att han lämnar forumet nu....
Benny Böckling
2013-11-15 19:44
@utbytt:

Jo men jag skriver väl endast om fallet Eidur? Jag tar inte upp något om övrig talangutveckling...
Örebro D. McGrain
2013-11-15 19:27
Eller så har han missat att han skriver på hockeyforumet...? Usel styrelse, fel spelare, sönderlästa, " har hela tiden sagt det..."

FÖ nöjd med en mb, väntar på nästa värv.
Örebro MrCrowly
2013-11-15 18:57
@M.O.S:

Ö*K-Karl har ju blivit hockey-proffs nu så han kanske har tappat sitt fotbollskunnande...
Örebro utbytt
2013-11-15 17:56
@Benny Böckling:

Så är det väl i alla klubbar, eller? Flippar blandas med floppar. Jag tycker ändå att ÖSK är rätt hyfsat bra på att förädla talanger. Och i de fall klubben kommer underfund med att en truppspelare inte kommer att få så speciellt mycket speltid så är man snabba på att agera med utlåning vilket är bra såväl för den egna ekonomin som för spelaren själv ifråga. Jämför med t ex Djurgården. Hur många talanger och, ja även redan etablerade spelare har de inte "förstört" genom att försöka anpassa spelarna till systemet istället för att korrigera systemet med hänsyn till de spelare man har. Ja, blåvitts hantering av Nordin är ju ett annat sånt exempel..
Assyriska Assyriska74:
2013-11-15 16:34
På ÖIS forumet påstår dom att Peter Abramsson deras målvakt är bättre än Oscar Jansson, HHAAHAHAHAHHA kan inte sluta skratta.
Benny Böckling
2013-11-15 15:44
Tala om succévärvning.
Örebro Jonas r
2013-11-15 13:48
min uppfattning är att Nordin spelat på kanten ifall den var indragen vet jag inte. Vill bara hävda att de inte försökt att få ut den potential som han faktiskt har, speciellt om man bränt mkt pengar borde man gett honom mer tid.
Örebro M.O.S
2013-11-15 13:19
Skulle vara intressant att höra ÖSK-Karls syn på vårt nyförvärv, han har ju sagt sig ha bra kontakter i Åtvid..
Assyriska Assyriska74:
2013-11-15 12:57
Ni har Sveriges bästa målvakt. Men tror han rör på sig om sisådär tre år. Utomlands alltså.
Benny Böckling
2013-11-15 11:31
Skulle vara kul med en video på årets alla mål, brukar ju alltid komma upp en sån på tuben efter säsongsslut.
Örebro Orlok
2013-11-15 10:59
Nån som har koll på Emil Berger sen han åkte till Island.

Har han utvecklats?
Har han bättrat på fysiken?
Hur presterade han där borta?

Kan han konkurrera på allvar nu på det centrala mittfätet?
AIK Saywee
2013-11-15 10:54
Förtroende är heder, något mycket viktigt mellan människor. Spekulationer är spekulationer.
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-11-15 10:39
Stannar Nordin? Ja, enl. min uppfattning tyder allt på det.

En gång åkte jag tåg mellan Glasgow och Blairgowrie. Vid en station stannade tåget. Platsen heter Stannar.....
Örebro John CapsLock
2013-11-15 10:32
@Jonas r:
Vad jag förstår fick han väl en "Indragen ytterroll" inte helt olikt Peo modell. Jag har ingen aning om det stämmer men det var det som stod. Det finns inget direkt heller som tyder på några större förändringar i speliden till nästa säsong. Sedan att IFK enbart spelar långbollar på Hysen tycker jag är en överdrift efter ha tittat på ett par matcher även om sådana bollar förekommer. Med all rätt om man har en sådan spelare som Hysen som hugger som en cobra i djupet och har bra avslut. Men att det bara skulle vara så stämmer inte
Örebro M.O.S
2013-11-15 10:22
Mina tankar: Helt rätt, ett förtroende har man därför att man ska vara en person att lita på, det som sägs i förtroende ska stanna personerna emellan!
Även jag hoppas på Nordin i ÖSK i fortsättningen, tycker att folk generellt varit för kritiska i bedömningen av honom
Örebro Jonas r
2013-11-15 09:30
för att göra en överdriven jämförelse: detsamma som att värva Messi och låta honom att spela mittback; )
Örebro Jonas r
2013-11-15 09:28
Håller inte med Balkander om att Nordin fått chansen i ifk, inte på innermitt iaf. Förstår fortfarande inte vrf man värvade honom för att sätta honom på kanten.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-15 09:15
@Saywee:
I den tidningsartikel, på vilken man bl a bygger sina spekulationer, säger en sportjournalist att Nordin inte kommer att spela i IFK. Min uppfattning är att han bara spekulerar. De som här skrivit att han stannar har jag tolkat som att han skulle stanna i Örebro. Alla kan vi ha önskemål och drömmar. Själv hoppas jag att Nordin och ÖSK vill att han ska spela i vårt ÖSK-lag nästa år. Men det är två klubbar, en agent och en spelare som avgör detta, inte någon spekulerande sportjournalist. Dessutom kan mycket hända i IFK vad gäller tränare, spelsystem mm. Och allt påverkar klubbarna, spelarna och agenterna. Så även om jag just i Nordins fall är lite mer insatt, kan jag ändå inte bedöma framtiden för Nordin annat än att jag vet att han har kontrakt med IFK. Och jag pressar honom inte på något besked eller använder mina kontakter i ÖSK för att få veta mer. Jag tycker inte man ska använda förtroenden på det sättet utan låta berörda lösa det för sig själva. Skulle jag få veta något i förtroende så är det inte heller något jag nämner för någon annan, inte ens mina närmaste vänner. Förtroende är förtroende.
AIK Saywee
2013-11-15 08:42
ÖSK-hjärtat (Örebro) 2013-11-14 21:12 Nordin stannar! Kan du precisera var eller hur han stannar ? Jag med flera har gått igång på ditt inlägg, eller gissar du bara lite, minatankar har ju pratat med Nordin ...
AIK Saywee
2013-11-15 08:29
Stannar Nordin i utvecklingen ?
AIK Saywee
2013-11-15 07:22
Stannar Nordin i Göteborg ?
Annons: